Yeterlilik Kodu

TR0030022352

Yeterlilik Adı
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları (Orhaneli MYO) Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumBursa Uludağ Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiGörükle Kampusu 16059 Nilüfer/BURSA
Sorumlu Kurum URLhttps://www.uludag.edu.tr
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Muhasebe ve vergilendirme
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08 (4311.10)

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Muhasebe ve Vergi Uygulamaları programının amacı, işletmelerin ihtiyaç duydukları ofis ve muhasebe paket programlarını etkin kullanabilen, mesleği ile ilgili mevzuatı takip edebilen, ticari faaliyetlerde kullanılan defterlerde (yevmiye defteri, büyük defter, envanter defteri, serbest meslek defteri, karar defteri, işletme defteri vb.) mevzuata uygun usul ve esaslara göre muhasebe kayıtlarını tutabilen, vergi uygulamalarını takip edebilen, finansal yapıyı analiz etme ve karar verme becerisine sahip nitelikli elemanlar yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Meslek Yüksekokulunda bulunan konferans salonu, kütüphane, internet bağlantılı bilgisayar laboratuvarı ve teknolojik donanıma sahip (projeksiyon, akıllı tahta, internet bağlantısı) dersliklerde eğitim verilmektedir. Ayrıca iş dünyasından uzman ve yöneticilerin bilgi ve deneyimlerini aktardığı çeşitli seminerler düzenlenmektedir. İşletmelerdeki uygulamaları yerinde görmek ve öğrenmek amacıyla teknik geziler de yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Muhasebe ve Vergi Uygulamaları ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olmak.
  • İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Muhasebe mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip edebilmek ve etkin bir şekilde kullanabilmek.
  • Muhasebe mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, vb.) etkin kullanarak, Tekdüzen Muhasebe Sistemi ve vergi düzenlemeleri çerçevesinde muhasebe uygulamalarını gerçekleştirebilmek.
  • Muhasebe mesleğine ilişkin problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek ve çözüm sunabilme becerisine sahip olmak.
  • Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini Türk dilini kullanarak yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin bir şekilde sunmak ve anlaşılır bir şekilde ifade edebilmek.
  • Muhasebe ve Vergi Uygulamaları alanında karşılaşılan ve/veya öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.
  • Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahip olmak.
  • Muhasebe ve Vergi Uygulamaları alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
  • Muhasebe ve vergi hizmetlerini yerine getirmede mesleki ilkeler ile yasal mevzuata hâkim olmak, denetim ve muhasebe standartlarını açıklayabilmek.
  • Bilanço, gelir tablosu ve ek mali tablolar vb. finansal tabloları düzenleme, analiz etme ve yorumlama yeterliliğine sahip olmak.
  • Muhasebe ve vergi bilgilerini ekonomi, sosyoloji, hukuk vb. disiplinlerle ilişkilendirmek.
  • Ticari bilgi, belge, defter ve bildirimler ile bunların elektronik ortamdaki uygulamalarını yasal düzenlemeler çerçevesinde açıklamak.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`i, uygulamaların ise en az %80’ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, kısa süreli sınav gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm değerlendirmeler 100 puan üzerinden yapılır.

Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin bir üst dönemden ders alabilmesi için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 1.80 olması gerekir.

Not ortalamasına katılmayan ve kredisi olmayan diğer derslerin harf notları şunlardır:

a) Geçer (G), kredisi olmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.

b) Kalır (K), kredisi olmayan derslerden başarısız olan öğrencilere verilir.

Devamsızlık nedeniyle dersten kalma durumunda ise (D) harf notu verilir.

Sınavlar; ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, muafiyet sınavı, kısa süreli sınavlar, ek sınav, mazeret sınavı ve bütünleme sınavından ibarettir. İlgili birim kurullarının kararı ile bu sınavlar yazılı, uygulamalı veya sözlü olarak yapılabilir. Ayrıca YÖK ve Senato tarafından belirlenen farklı sınav uygulamaları da yapılabilir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla

yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu’nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

MEDEK, Mesleki Eğitim Akreditasyon Kurulu tarafından yapılan değerlendirme sonucunda 01.01.25-31.12.26 tarihleri arasında geçerli olmak üzere akredite olmaya hak kazanılmıştır.

Giriş Şartı

Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenen şartları yerine getirmesi gerekir.

Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programına Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS), Kurumlar Arası Yatay Geçiş, Kurum İçi Yatay Geçiş, Merkezi Yerleştirme Puanı ile (Ek Madde 1) Yatay Geçiş yöntemleri ile öğrenci kabul edilmektedir.

Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programına Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ile alım kabul süreci aşağıda yer almaktadır. Ön lisans öğretimine alınacak öğrenci sayıları ve giriş koşulları, Orhaneli Meslek Yüksekokulu Yönetim Kurulunun önerisi ve Bursa Uludağ Üniversitesi Senatosunun kararı doğrultusunda Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenmektedir.

Program kontenjanının belirlenme süreci aşağıdaki adımlar ile gerçekleşmektedir:

  • Mevcut program için YÖK tarafından öğrenci kontenjan taleplerinin üniversitelere bildirilmesi
  • Bursa Uludağ Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından kontenjan talep-değişikliklerine ilişkin tabloların birimlerden istenmesi
  • Öğrenci kontenjan talep ve değişikliklerinin Orhaneli Meslek Yüksekokulu Yönetim Kurulu Kararı ile belirlenip Bursa Uludağ Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına iletilmesi
  • Orhaneli Meslek Yüksekokulu tarafından iletilen kontenjan taleplerinin, Bursa Uludağ Üniversitesi Öğrenci İşleri ve Eğitimi Yürütme Kurulu (ÖYÜK) / Bursa Uludağ Üniversitesi Senatosunda görüşülmesi
  • Bursa Uludağ Üniversitesi tarafından alınan kararların ÖSYM’ye bildirilmesi ve ÖSYM kılavuzunda kontenjanların yayınlanması.

Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programına ilişkin kontenjanın belirlenmesinin ardından ÖSYM tarafından YKS gerçekleştirilmektedir. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programına Temel Yeterlilik Testi (TYT) puan türü ile öğrenci alımı yapılmaktadır. Bu bağlamda öğrencilerin programa kabulü için YKS’ye girerek TYT puan türüne sahip olmaları, YKS tercih dönemi içerisinde Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programını tercih etmiş olmaları ve kayıt esnasında başka bir yükseköğretim kurumunda örgün veya ikinci öğretim ön lisans programına kayıtlı olmamaları gerekmektedir.

Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programına girmeye hak kazanan öğrenciler Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK), ÖSYM ve Bursa Uludağ Üniversitesi Rektörlüğü tarafından belirlenen ilkeler (2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunun Eğitim ve Öğretim ile İlgili Yükseköğretime Giriş Maddeleri) uyarınca istenen belgelerle her yıl belirlenen ve ilan edilen tarihlerde kayıtlarını yaptırmaktadır.

Başarma ŞartlarıMuhasebe ve Vergi Uygulamaları programından ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir. Öğrencilerin mesleği ile ilgili alanlarda 30 iş gününü kapsayan bir stajı tamamlaması zorunludur. Öğrenciler, programda bulunan tüm zorunlu dersleri almak ve geçmek zorundadır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mesleki ön lisans programlarından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK kararı ile belirlenir.

Mesleki ön lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı ön lisans diploması alabilirler.

Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programından mezun olan öğrenciler, serbest muhasebeci mali müşavir ve yeminli mali müşavirlik bürolarında iş bulma olanağına sahiptirler. Ayrıca mezunlarımızın sanayi, ticaret ve hizmet işletmelerinde muhasebe ve finansman birimlerinde görev alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030022352


Yeterlilik Adı
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları (Orhaneli MYO) Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bursa Uludağ Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Görükle Kampusu 16059 Nilüfer/BURSA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08 (4311.10)


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08 (4311.10)


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Muhasebe ve Vergi Uygulamaları programının amacı, işletmelerin ihtiyaç duydukları ofis ve muhasebe paket programlarını etkin kullanabilen, mesleği ile ilgili mevzuatı takip edebilen, ticari faaliyetlerde kullanılan defterlerde (yevmiye defteri, büyük defter, envanter defteri, serbest meslek defteri, karar defteri, işletme defteri vb.) mevzuata uygun usul ve esaslara göre muhasebe kayıtlarını tutabilen, vergi uygulamalarını takip edebilen, finansal yapıyı analiz etme ve karar verme becerisine sahip nitelikli elemanlar yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Meslek Yüksekokulunda bulunan konferans salonu, kütüphane, internet bağlantılı bilgisayar laboratuvarı ve teknolojik donanıma sahip (projeksiyon, akıllı tahta, internet bağlantısı) dersliklerde eğitim verilmektedir. Ayrıca iş dünyasından uzman ve yöneticilerin bilgi ve deneyimlerini aktardığı çeşitli seminerler düzenlenmektedir. İşletmelerdeki uygulamaları yerinde görmek ve öğrenmek amacıyla teknik geziler de yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Muhasebe ve Vergi Uygulamaları ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olmak.
  • İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Muhasebe mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip edebilmek ve etkin bir şekilde kullanabilmek.
  • Muhasebe mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, vb.) etkin kullanarak, Tekdüzen Muhasebe Sistemi ve vergi düzenlemeleri çerçevesinde muhasebe uygulamalarını gerçekleştirebilmek.
  • Muhasebe mesleğine ilişkin problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek ve çözüm sunabilme becerisine sahip olmak.
  • Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini Türk dilini kullanarak yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin bir şekilde sunmak ve anlaşılır bir şekilde ifade edebilmek.
  • Muhasebe ve Vergi Uygulamaları alanında karşılaşılan ve/veya öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.
  • Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahip olmak.
  • Muhasebe ve Vergi Uygulamaları alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
  • Muhasebe ve vergi hizmetlerini yerine getirmede mesleki ilkeler ile yasal mevzuata hâkim olmak, denetim ve muhasebe standartlarını açıklayabilmek.
  • Bilanço, gelir tablosu ve ek mali tablolar vb. finansal tabloları düzenleme, analiz etme ve yorumlama yeterliliğine sahip olmak.
  • Muhasebe ve vergi bilgilerini ekonomi, sosyoloji, hukuk vb. disiplinlerle ilişkilendirmek.
  • Ticari bilgi, belge, defter ve bildirimler ile bunların elektronik ortamdaki uygulamalarını yasal düzenlemeler çerçevesinde açıklamak.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`i, uygulamaların ise en az %80’ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, kısa süreli sınav gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm değerlendirmeler 100 puan üzerinden yapılır.

Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin bir üst dönemden ders alabilmesi için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 1.80 olması gerekir.

Not ortalamasına katılmayan ve kredisi olmayan diğer derslerin harf notları şunlardır:

a) Geçer (G), kredisi olmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.

b) Kalır (K), kredisi olmayan derslerden başarısız olan öğrencilere verilir.

Devamsızlık nedeniyle dersten kalma durumunda ise (D) harf notu verilir.

Sınavlar; ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, muafiyet sınavı, kısa süreli sınavlar, ek sınav, mazeret sınavı ve bütünleme sınavından ibarettir. İlgili birim kurullarının kararı ile bu sınavlar yazılı, uygulamalı veya sözlü olarak yapılabilir. Ayrıca YÖK ve Senato tarafından belirlenen farklı sınav uygulamaları da yapılabilir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla

yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu’nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

MEDEK, Mesleki Eğitim Akreditasyon Kurulu tarafından yapılan değerlendirme sonucunda 01.01.25-31.12.26 tarihleri arasında geçerli olmak üzere akredite olmaya hak kazanılmıştır.


Giriş Şartı

Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenen şartları yerine getirmesi gerekir.

Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programına Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS), Kurumlar Arası Yatay Geçiş, Kurum İçi Yatay Geçiş, Merkezi Yerleştirme Puanı ile (Ek Madde 1) Yatay Geçiş yöntemleri ile öğrenci kabul edilmektedir.

Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programına Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ile alım kabul süreci aşağıda yer almaktadır. Ön lisans öğretimine alınacak öğrenci sayıları ve giriş koşulları, Orhaneli Meslek Yüksekokulu Yönetim Kurulunun önerisi ve Bursa Uludağ Üniversitesi Senatosunun kararı doğrultusunda Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenmektedir.

Program kontenjanının belirlenme süreci aşağıdaki adımlar ile gerçekleşmektedir:

  • Mevcut program için YÖK tarafından öğrenci kontenjan taleplerinin üniversitelere bildirilmesi
  • Bursa Uludağ Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından kontenjan talep-değişikliklerine ilişkin tabloların birimlerden istenmesi
  • Öğrenci kontenjan talep ve değişikliklerinin Orhaneli Meslek Yüksekokulu Yönetim Kurulu Kararı ile belirlenip Bursa Uludağ Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına iletilmesi
  • Orhaneli Meslek Yüksekokulu tarafından iletilen kontenjan taleplerinin, Bursa Uludağ Üniversitesi Öğrenci İşleri ve Eğitimi Yürütme Kurulu (ÖYÜK) / Bursa Uludağ Üniversitesi Senatosunda görüşülmesi
  • Bursa Uludağ Üniversitesi tarafından alınan kararların ÖSYM’ye bildirilmesi ve ÖSYM kılavuzunda kontenjanların yayınlanması.

Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programına ilişkin kontenjanın belirlenmesinin ardından ÖSYM tarafından YKS gerçekleştirilmektedir. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programına Temel Yeterlilik Testi (TYT) puan türü ile öğrenci alımı yapılmaktadır. Bu bağlamda öğrencilerin programa kabulü için YKS’ye girerek TYT puan türüne sahip olmaları, YKS tercih dönemi içerisinde Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programını tercih etmiş olmaları ve kayıt esnasında başka bir yükseköğretim kurumunda örgün veya ikinci öğretim ön lisans programına kayıtlı olmamaları gerekmektedir.

Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programına girmeye hak kazanan öğrenciler Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK), ÖSYM ve Bursa Uludağ Üniversitesi Rektörlüğü tarafından belirlenen ilkeler (2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunun Eğitim ve Öğretim ile İlgili Yükseköğretime Giriş Maddeleri) uyarınca istenen belgelerle her yıl belirlenen ve ilan edilen tarihlerde kayıtlarını yaptırmaktadır.


Başarma Şartları
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları programından ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir. Öğrencilerin mesleği ile ilgili alanlarda 30 iş gününü kapsayan bir stajı tamamlaması zorunludur. Öğrenciler, programda bulunan tüm zorunlu dersleri almak ve geçmek zorundadır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mesleki ön lisans programlarından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK kararı ile belirlenir.

Mesleki ön lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı ön lisans diploması alabilirler.

Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programından mezun olan öğrenciler, serbest muhasebeci mali müşavir ve yeminli mali müşavirlik bürolarında iş bulma olanağına sahiptirler. Ayrıca mezunlarımızın sanayi, ticaret ve hizmet işletmelerinde muhasebe ve finansman birimlerinde görev alabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030022352

Qualification Title
Accounting and Tax Application (Orhaneli Vocational School) Associate Degree (Vocational)
Awarding BodyBursa Uludağ University
Awarding Body ContactGörükle Campus 16059 Nilüfer/BURSA
Awarding Body Urlhttps://www.uludag.edu.tr
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasAccounting and taxation
National Occupation Classification

ISCO 08 (4311.10)

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile

The aim of the Accounting and Tax Applications Program is to educate qualified graduate who can use effectively office and accounting computer programs that are needed by businesses,can follow vocational legislation, can entry on accounting boks( such as journal entry, ledger journal, inventory book, casebook, business records)according to legislation, can follow tax application, can analyse and judge financial stucture.

Learning Environments

Training keeps on conference hall, library, computer laboratory with internet connection, technological supplies classes (projection, interactive board, internet connection) in vocational school. Moreover, seminars and technical tours are organized to benefit specialists and managers opinion.

Description
  • Have basic, current, and practical knowledge of accounting and tax applications.
  • To have knowledge about occupational health and safety, environmental awareness, and quality processes.
  • To be able to follow current developments and applications for the accounting profession and use them effectively.
  • To be able to carry out accounting practices within the framework of the Uniform Accounting System and tax regulations by effectively using information technologies (software, programs, etc.) related to the accounting profession.
  • To be able to independently evaluate problems and issues related to the accounting profession with an analytical and critical approach and offer solutions.
  • To be able to present thoughts effectively and understandably express them through written and oral communication using the Turkish language at the level of knowledge and skills.
  • To be able to take responsibility as a team member to solve complex and/or unforeseen problems encountered in the field of Accounting and Tax Applications.
  • To have an awareness of career management and life-long learning.
  • To have social, scientific, cultural, and ethical values in the collection, application, and announcement of data results related to the Accounting and Tax Practices field.
  • To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language.
  • To have a good command of professional principles and legal regulations in performing accounting and tax services, and to be able to explain auditing and accounting standards.
  • To be competent in preparing, analyzing, and interpreting financial statements such as balance sheets, income statements, supplementary financial statements, etc.
  • To relate accounting and tax information to disciplines such as economics, sociology, law, etc.
  • To explain commercial information, documents, books, notifications, and their electronic applications within the framework of legal regulations.
Key Competencies

Possesses pre-advanced level proficiency in the key competencies listed below:

  1. Literacy competence
  2. Multilingual competence
  3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
  4. Digital competence
  5. Personal, social, and learning to learn competence
  6. Citizenship competence
  7. Entrepreneurship competence
  8. Cultural awareness and expression
Further Info

Students have to register courses in the beginning of the semesters and attend 70% of courses and 80% of practice courses to go in final examinations. Students go in at least one midterm examination and final examination for every course. 40% of midterm examination and 60% of final examination contribute to successfull note. Every examinations evaluate 100 point basis. It is compulsory to get at least 50 point in final examinations. Students who get letter note as AA, BA, BB, CB, CC is successfull. DC and DD notes are conditional successfull notes. Students who get letter note as DC and DD, have to at least 1,80 CGPA for being successfull from the courses.

Letter grades for non-credit courses that are not included in the GPA calculation are as follows:

a) Pass (G) – Awarded to students who successfully complete non-credit courses.
b) Fail (K) – Given to students who fail non-credit courses.

In case of failure due to absenteeism, the letter grade (D) is assigned.

Examinations include midterm exams, end-of-semester exams, exemption exams, short quizzes, additional exams, make-up exams, and resit exams. These exams may be conducted in written, practical, or oral forms based on the decision of the relevant academic units. Additionally, different examination formats determined by the Higher Education Council (YÖK) and the Senate may also be applied.

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the education, training, and other activities carried out in higher education institutions.

University Monitoring and Evaluation Reports are published annually based on the criteria set by YÖK. These reports include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions and are shared with the public by YÖK.

The Foundation Higher Education Institutions Report, which contains academic, administrative, and financial data of foundation universities, is published annually by YÖK. The quantitative and qualitative evaluations of foundation universities in these reports are also shared with the public.

Quality Assurance in Associate Degree Programs

The quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured in accordance with the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs” as follows:

Development and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curricula of associate degree programs and the learning outcomes each diploma program aims to provide to students are determined by the senates of higher education institutions in line with the fundamental principles set by YÖK.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

Assessment and Evaluation:

The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each associate degree program are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions, following the fundamental principles set by YÖK.

Certification:

Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions.

Self-Assessment and External Evaluation:

Higher education institutions submit their Institutional Self-Evaluation Reports to the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year, reflecting the previous year's monitoring results.

YÖKAK prepares and publishes the Institutional Feedback Report on the external evaluation of higher education institutions.

Accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK confirm that the programs meet the required quality assurance standards.

In accordance with YÖKAK regulations, regular review activities are conducted for the determined qualifications.

The MEDEK (Vocational Education Accreditation Board) has accredited the program for the period 01.01.2025 – 31.12.2026 following its evaluation process.

Access Requirements

Candidates must have a high school diploma or an equivalent qualification and meet the conditions set by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) in accordance with the relevant regulations of the Council of Higher Education (YÖK).

Students are admitted to the Accounting and Tax Practices Program through the following methods:

Higher Education Institutions Exam (YKS)

Inter-Institutional Transfer

Intra-Institutional Transfer

Transfer with Central Placement Score (Additional Article 1)

Admission Process via the Higher Education Institutions Exam (YKS)

The number of students to be admitted to the associate degree program and the admission requirements are determined by YÖK, based on the proposal of the Orhaneli Vocational School Administrative Board and the decision of the Bursa Uludağ University Senate.

The process of determining the program quota is carried out in the following steps:

YÖK notifies universities of student quota requests for the existing program.

The Bursa Uludağ University Student Affairs Department requests quota request-modification tables from academic units.

The Orhaneli Vocational School Administrative Board determines the student quota requests and modifications and submits them to the Bursa Uludağ University Student Affairs Department.

The requested quotas are reviewed by the Bursa Uludağ University Student Affairs and Education Executive Board (ÖYÜK) and the University Senate.

The final decisions made by Bursa Uludağ University are submitted to ÖSYM, and the quotas are published in the ÖSYM Guide.

Following the determination of quotas, ÖSYM administers the YKS exam. Students are admitted to the Accounting and Tax Practices Program based on their Basic Proficiency Test (TYT) score.

To be eligible for admission, candidates must:

Take the YKS and obtain a valid TYT score.

Select the Accounting and Tax Practices Program during the YKS preference period.

Not be enrolled in another formal or second education associate degree program at the time of registration.

Students who qualify for admission must complete their enrollment within the dates announced each year, submitting the required documents as specified by YÖK, ÖSYM, and Bursa Uludağ University Rectorate, in accordance with the provisions of Law No. 2547 on Higher Education.

Conditions for SuccessStudent should achieve all compulsory and elective courses (total 120 ETCS) that must taken by them and is required to have Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 2.00/4.00. Students have to accomplish 30 working days vocational traning in business. Student should take and achieve all compulsory and elective courses.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of vocational associate degree programs can transfer to undergraduate programs through the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM. The vertical transfer quotas are determined by YÖK and cannot exceed 10% of the allocated quota in related undergraduate programs.

Vocational associate degree students also have the right to participate in double major programs offered by their respective higher education institutions. Students enrolled in a double major program can take courses from both associate degree programs simultaneously and receive two separate associate degrees upon successful completion.

Graduates of the Accounting and Tax Practices Program have career opportunities in:

Certified Public Accountant (CPA) and Sworn-in Certified Public Accountant (SCPA) offices

Accounting and finance departments of industrial, commercial, and service sector companies

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Graduates to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article 35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is permanently valid.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030022352


Qualification Title
Accounting and Tax Application (Orhaneli Vocational School) Associate Degree (Vocational)

Awarding Body
Bursa Uludağ University

Awarding Body Contact
Görükle Campus 16059 Nilüfer/BURSA

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCO 08 (4311.10)


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08 (4311.10)


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile

The aim of the Accounting and Tax Applications Program is to educate qualified graduate who can use effectively office and accounting computer programs that are needed by businesses,can follow vocational legislation, can entry on accounting boks( such as journal entry, ledger journal, inventory book, casebook, business records)according to legislation, can follow tax application, can analyse and judge financial stucture.


Learning Environments

Training keeps on conference hall, library, computer laboratory with internet connection, technological supplies classes (projection, interactive board, internet connection) in vocational school. Moreover, seminars and technical tours are organized to benefit specialists and managers opinion.


Description
  • Have basic, current, and practical knowledge of accounting and tax applications.
  • To have knowledge about occupational health and safety, environmental awareness, and quality processes.
  • To be able to follow current developments and applications for the accounting profession and use them effectively.
  • To be able to carry out accounting practices within the framework of the Uniform Accounting System and tax regulations by effectively using information technologies (software, programs, etc.) related to the accounting profession.
  • To be able to independently evaluate problems and issues related to the accounting profession with an analytical and critical approach and offer solutions.
  • To be able to present thoughts effectively and understandably express them through written and oral communication using the Turkish language at the level of knowledge and skills.
  • To be able to take responsibility as a team member to solve complex and/or unforeseen problems encountered in the field of Accounting and Tax Applications.
  • To have an awareness of career management and life-long learning.
  • To have social, scientific, cultural, and ethical values in the collection, application, and announcement of data results related to the Accounting and Tax Practices field.
  • To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language.
  • To have a good command of professional principles and legal regulations in performing accounting and tax services, and to be able to explain auditing and accounting standards.
  • To be competent in preparing, analyzing, and interpreting financial statements such as balance sheets, income statements, supplementary financial statements, etc.
  • To relate accounting and tax information to disciplines such as economics, sociology, law, etc.
  • To explain commercial information, documents, books, notifications, and their electronic applications within the framework of legal regulations.

Key Competencies

Possesses pre-advanced level proficiency in the key competencies listed below:

  1. Literacy competence
  2. Multilingual competence
  3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
  4. Digital competence
  5. Personal, social, and learning to learn competence
  6. Citizenship competence
  7. Entrepreneurship competence
  8. Cultural awareness and expression

Further Info

Students have to register courses in the beginning of the semesters and attend 70% of courses and 80% of practice courses to go in final examinations. Students go in at least one midterm examination and final examination for every course. 40% of midterm examination and 60% of final examination contribute to successfull note. Every examinations evaluate 100 point basis. It is compulsory to get at least 50 point in final examinations. Students who get letter note as AA, BA, BB, CB, CC is successfull. DC and DD notes are conditional successfull notes. Students who get letter note as DC and DD, have to at least 1,80 CGPA for being successfull from the courses.

Letter grades for non-credit courses that are not included in the GPA calculation are as follows:

a) Pass (G) – Awarded to students who successfully complete non-credit courses.
b) Fail (K) – Given to students who fail non-credit courses.

In case of failure due to absenteeism, the letter grade (D) is assigned.

Examinations include midterm exams, end-of-semester exams, exemption exams, short quizzes, additional exams, make-up exams, and resit exams. These exams may be conducted in written, practical, or oral forms based on the decision of the relevant academic units. Additionally, different examination formats determined by the Higher Education Council (YÖK) and the Senate may also be applied.


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the education, training, and other activities carried out in higher education institutions.

University Monitoring and Evaluation Reports are published annually based on the criteria set by YÖK. These reports include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions and are shared with the public by YÖK.

The Foundation Higher Education Institutions Report, which contains academic, administrative, and financial data of foundation universities, is published annually by YÖK. The quantitative and qualitative evaluations of foundation universities in these reports are also shared with the public.

Quality Assurance in Associate Degree Programs

The quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured in accordance with the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs” as follows:

Development and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curricula of associate degree programs and the learning outcomes each diploma program aims to provide to students are determined by the senates of higher education institutions in line with the fundamental principles set by YÖK.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

Assessment and Evaluation:

The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each associate degree program are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions, following the fundamental principles set by YÖK.

Certification:

Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions.

Self-Assessment and External Evaluation:

Higher education institutions submit their Institutional Self-Evaluation Reports to the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year, reflecting the previous year's monitoring results.

YÖKAK prepares and publishes the Institutional Feedback Report on the external evaluation of higher education institutions.

Accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK confirm that the programs meet the required quality assurance standards.

In accordance with YÖKAK regulations, regular review activities are conducted for the determined qualifications.

The MEDEK (Vocational Education Accreditation Board) has accredited the program for the period 01.01.2025 – 31.12.2026 following its evaluation process.


Access Requirements

Candidates must have a high school diploma or an equivalent qualification and meet the conditions set by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) in accordance with the relevant regulations of the Council of Higher Education (YÖK).

Students are admitted to the Accounting and Tax Practices Program through the following methods:

Higher Education Institutions Exam (YKS)

Inter-Institutional Transfer

Intra-Institutional Transfer

Transfer with Central Placement Score (Additional Article 1)

Admission Process via the Higher Education Institutions Exam (YKS)

The number of students to be admitted to the associate degree program and the admission requirements are determined by YÖK, based on the proposal of the Orhaneli Vocational School Administrative Board and the decision of the Bursa Uludağ University Senate.

The process of determining the program quota is carried out in the following steps:

YÖK notifies universities of student quota requests for the existing program.

The Bursa Uludağ University Student Affairs Department requests quota request-modification tables from academic units.

The Orhaneli Vocational School Administrative Board determines the student quota requests and modifications and submits them to the Bursa Uludağ University Student Affairs Department.

The requested quotas are reviewed by the Bursa Uludağ University Student Affairs and Education Executive Board (ÖYÜK) and the University Senate.

The final decisions made by Bursa Uludağ University are submitted to ÖSYM, and the quotas are published in the ÖSYM Guide.

Following the determination of quotas, ÖSYM administers the YKS exam. Students are admitted to the Accounting and Tax Practices Program based on their Basic Proficiency Test (TYT) score.

To be eligible for admission, candidates must:

Take the YKS and obtain a valid TYT score.

Select the Accounting and Tax Practices Program during the YKS preference period.

Not be enrolled in another formal or second education associate degree program at the time of registration.

Students who qualify for admission must complete their enrollment within the dates announced each year, submitting the required documents as specified by YÖK, ÖSYM, and Bursa Uludağ University Rectorate, in accordance with the provisions of Law No. 2547 on Higher Education.


Conditions for Success
Student should achieve all compulsory and elective courses (total 120 ETCS) that must taken by them and is required to have Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 2.00/4.00. Students have to accomplish 30 working days vocational traning in business. Student should take and achieve all compulsory and elective courses.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of vocational associate degree programs can transfer to undergraduate programs through the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM. The vertical transfer quotas are determined by YÖK and cannot exceed 10% of the allocated quota in related undergraduate programs.

Vocational associate degree students also have the right to participate in double major programs offered by their respective higher education institutions. Students enrolled in a double major program can take courses from both associate degree programs simultaneously and receive two separate associate degrees upon successful completion.

Graduates of the Accounting and Tax Practices Program have career opportunities in:

Certified Public Accountant (CPA) and Sworn-in Certified Public Accountant (SCPA) offices

Accounting and finance departments of industrial, commercial, and service sector companies


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Graduates to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article 35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is permanently valid.


Url
Open Address