Yeterlilik Kodu

TR0030017692

Yeterlilik Adı
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları (Sosyal Bilimler MYO) Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumGaziantep Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAdres Üniversite Bulvarı 27310 Şehitkamil - Gaziantep, TÜRKİYE Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Faks +90 (342) 360 1013 E-posta bilgi@gantep.edu.tr Öğrenci İşleri 0850 227 27 41
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gantep.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Muhasebe ve vergilendirme
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Muhasebe teorisine hâkim olmanın yanı sıra en az iki adet muhasebe paket programını iyi bir şekilde kullanma bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazandırmak.
  • İşletmelerde muhasebe fonksiyonlarını kavrayıp, muhasebe işlemlerinin sağlıklı ve güvenilir bir şekilde işleyişini sağlayacak bilgi ve becerileri kazandırmak.
  • İş hayatı içinde yer alan muhasebe ve vergi uygulamaları gereksinimlerini yerine getirmek ve alanındaki yenilikleri yakından takip etmek için bilgi, beceri ve yetkinlikleri edindirmek.
  • Mesleki gelişimlerini lisans eğitimlerine devam ederek sürdürmek.
Öğrenme Ortamları

Gaziantep Üniversitesi merkez kampüsü içerisinde yer alan sınıf, laboratuvar, kütüphane, sosyal spor alanları, konferans salonu gibi öğrenme ortamları yer almaktadır. Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilmektedir. Ayrıca, üniversite bünyesindeki laboratuvarlarda ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Muhasebe teorisini, mesleğinin her alanında iyi bir şekilde kullanır.
  • Varlık ve kaynak unsurlarını kavrayarak, bilanço düzenleme yeterliliğini kazanır.
  • Mesleki etik ilkelerine uyar.
  • Gelir, gider ve maliyet unsurlarını kavrayarak, gelir tablosu düzenleme yeterliliğini kazanır.
  • İş hayatında kullanılmakta olan paket programlardan en az iki tanesini çok iyi şekilde kullanır.
  • Muhasebe tekniğini kullanarak, yevmiye ve büyük defter kayıtlarını düzenleyebilmek, vergi ve yasal yükümlülüklere göre dönem sonu işlemlerini gerçekleştirebilir.
  • Analitik düşünme becerisini, analiz etme ve yorumlama kabiliyetini geliştirir.
  • Toplumsal duyarlılığı yüksek birey olma özelliği taşırlar ve insanlarla iyi iletişim kurarlar.
  • Vergi ve vergi ile ilişkili mevzuatlara hakim olur.
  • Ticaret, üretim ve hizmet işletmelerinde bilgisayar teknolojilerini kullanarak Tekdüzen Muhasebe Sistemi ve vergi düzenlemeleri çerçevesinde muhasebe uygulamalarını gerçekleştirebilir.
  • Farklı sektörlerdeki işletmelerin ( banka, sigorta ve inşaat işletmeleri gibi) muhasebe uygulamaları ve ilgili yasal düzenlemeleri izleyebilme yeteneğine sahip olur.
  • Muhasebe ilke ve standartlarındaki muhasebe uygulamalarını yönlendiren düzenlemeleri izleyebilme yeteneğine sahip olur.
  • İşletmelerde e- ticaret, pazarlama, finansman faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi için gerekli teorik bilgiye sahip olur.
  • Bilanço ve gelir tablolarını analiz etme ve yorumlama yeterliliğine sahip olur.
  • Mali tablolardaki bilgilerin doğru ve samimi olması için yapılan denetim faaliyetlerinde görev alma yeterliliğini kazanır.
  • Öz Kaynak ve yabancı kaynak temini için kullanılan finansal araçların (menkul kıymetlerin) kavranması ve kaynak maliyetlerinin hesaplanması becerisine sahip olur.
  • Şirket türleri, kuruluşu, sermaye artırımı, azaltımı, kâr dağıtımı ve tasfiye işlemlerine ilişkin yasal mevzuatı takip edebilir ve ilgili muhasebe kayıtlarını yapabilir.
  • Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilen; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahip olur.
Anahtar Yetkinlikler

Anahtar yetkinlikler şunlardır:

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Muhasebe ve Vergi Uygulamaları programında dönem içerisinde bir ara sınav bir de yarıyıl sonu sınavı uygulanmaktadır. Ara sınavın ders notuna katkı oranı %40 olup, yarıyıl sonu sınavının ders notuna katkı oranı ise %60 şeklindedir. İlgili yönetmeliğin 27. Maddesine göre ara sınav ve yarıyıl sonu sınavının etki oranları toplamında geçer not alamayan öğrenciler bütünleme sınavına girmeye hak kazanır. Bütünlemede alınan sınav notu yarıyıl sonu sınav notu yerine sayılarak ara sınav ile etki oranları toplamı yeniden hesaplanır ve öğrencinin ders başarısı tespit edilir. Öğrencilerin sınavlarda almış olduğu notların etki oranlarının toplamı alınarak yönetmeliğin 31. Maddesinde yer alan notlara karşılık gelen harf notu öğrencinin ders başarı notu olarak belirlenir.

 

MADDE 26 – (1) Sınavlar; ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, muafiyet sınavı, kısa süreli sınavlar, ek sınav, mazeret sınavı ve bütünleme sınavından ibarettir. İlgili birim kurullarının kararı ile bu sınavlar yazılı, uygulamalı veya sözlü olarak yapılabilir. Ayrıca YÖK ve Senato tarafından belirlenen farklı sınav uygulamaları da yapılabilir.

(2) Her yarıyılda, en az bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavı olmak üzere, yapılacak olan ara sınav sayısı, ilgili birim kurullarınca belirlenir.

(3) Bitirme projesi, bitirme ödevi, dönem projesi, staj, saha çalışması, sunum, laboratuvar, uygulama ve benzeri derslerde birim kurulu kararı ile ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavı şartı aranmayabilir. Bu derslerde yarıyıl harf notu, öğrencinin yarıyıl içi çalışmaları göz önünde tutularak verilebilir.

(4) Yarıyıl içindeki ara sınav tarihleri, bölüm başkanlıklarınca yarıyılın ilk ayı içinde ilan edilir. Ara sınav tarihlerindeki değişiklikler, bölüm başkanının onayı ile gerçekleşir.

(5) Sınavlar, ilgili birim kurulunca belirlenecek kurallara göre yapılır. Öğrenciler ilan edilen kurallara uymak zorundadır.

(6) Bütünleme hariç ara ve yarıyıl/yılsonu sınavlarında bir sınıfın dersleri için bir günde ikiden fazla sınav yapılmayacak şekilde program hazırlanır.

(7) Bir öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için dönem içi devam şartını yerine getirmiş olması zorunludur.

(8) Yarıyıl sonu sınavının ders notuna katkısı %40’tan az, %60’tan fazla olmamak üzere ilgili birim kurullarınca belirlenir.

(9) Yarıyıl sonu sınavlarına girmeyen öğrencilere o derslerden tamamlanmamış (I) notu verilir.

(10) Ara sınavlar dışında, yarıyıl içi çalışmalarından sayılmak üzere, kısa süreli sınavlar önceden tarih ve saat belirlenmeksizin yapılabilir.

(11) Şubelere ayrılarak verilen teorik derslerin sınavları eş zamanlı ve değerlendirmeleri ortak yapılır.

(12) İlgili birim kurullarının önerisi üzerine Senato tarafından belirlenen dersler için her yarıyıl başında muafiyet sınavları yapılabilir. Öğrenciler bu sınavlara, dersleri ilk kez alacakları yarıyıl başında akademik takvimde belirlenen tarihlerde girebilirler.

(13) Yarıyıl sonu sınavları, Senato tarafından belirlenen akademik takvim uyarınca ilan edilen zamanlarda ilgili bölüm başkanlıklarınca düzenlenir ve yapılır.

(14) Her türlü sınavda ve benzeri diğer çalışmalarda; kopya çeken veya kopya çekilmesine yardım eden bir öğrenci o sınav ya da çalışmadan sıfır almış sayılır.

(15) Ders notu harfleri bölüm başkanlığı ve ÖİDB tarafından süresiz olarak saklanır.

Bütünleme sınavı

MADDE 27 – (1) Bütünleme sınavı yarıyıl sonu sınavı yerine geçer.

Öğrenci bütünleme sınavına girebilmek için; o dersin yarıyıl sonu sınavına girme şartlarını yerine getirmiş olmak zorundadır.

(2) Üniversiteye bağlı birimlerde bütünleme sınavı yapılıp yapılmayacağı Senato kararı ile belirlenir ve akademik takvimde gösterilir.

Ders başarı durumu ve dersin harf notu

MADDE 31 – (1) Bir dersteki başarı durumu yarıyıl sonu harf notu ile belirlenir. Öğrencinin bir dersten aldığı harf notu, o derste yaptığı yarıyıl içi çalışmalar (ara sınavlar, ödevler, uygulama gibi) ve yarıyıl sonu sınavında aldığı notlar birlikte değerlendirilerek elde edilir.

(2) Harf notu hesaplamasında bağıl veya mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Buna ilişkin karar ilgili öğretim elemanı tarafından takdir edilir.

(3) Bağıl değerlendirme sisteminde harf notu, o derste kayıtlı öğrencilerin notlarının ortalaması ve istatistiksel dağılımı esas alınarak belirlenir.

(4) Mutlak değerlendirme sisteminde harf notu, öğrencinin dönem sonu not ortalamasına karşılık gelen harf notu aşağıdaki tabloya göre belirlenir.

Senato gerek gördüğünde harf sistemini, harf aralığını ve/veya katsayıları değiştirebilir.

 

Puan                   Ders Notu               Katsayı

 

95-100                    AA                          4,00

 

90-94                      BA+                        3,75

 

85-89                      BA                          3,50

 

80-84                      BB+                        3,25

 

75-79                      BB                          3,00

 

70-74                      CB+                        2,75

 

65-69                      CB                          2,50

 

60-64                      CC+                        2,25

 

55-59                      CC                          2,00

 

50-54                      DC                          1,50

 

45-49                      DD                          1,00

 

40-44                      FD                           0,50

 

<40                          FF                           0,00

 

Devamsız               NA                          0,00

 

(5) Not ortalamasına katılmayan ve yerel kredisi olmayan diğer derslerin harf notları şunlardır:

a) Başarılı (S), kredisi olmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.

b) Başarısız (U), kredisi olmayan derslerden başarısız olan öğrencilere verilir.

(6) Tamamlanmamış (I), devam şartını sağlamış ancak not değerlendirmesi için gerekli koşulları henüz tamamlayamayan öğrencilere verilir.

Öğrenci, herhangi bir dersten (I) notu aldığı takdirde, notların ilan tarihinden itibaren on iş günü içinde eksikliklerini tamamlayarak bir not almak zorundadır. Bu süre sonunda (I) notu öğretim elemanı tarafından mevcut notları ile değerlendirmeye alınarak harf notu verilir. Bu süre, uzayan bir hastalık veya benzeri hallerde öğrencinin başvurusu, bölüm başkanlığının önerisi ve birim yönetim kurulu kararıyla bir sonraki kayıt döneminin başlangıcına kadar uzatılabilir. Aksi halde en geç izleyen yarıyıl ders kayıtları başlangıcına kadar (I) notu sistem tarafından (FF veya U) notuna dönüştürülür. I notu verilen öğrencinin mazeret başvurusu, bölüm başkanlığının önerisi ve birim yönetim kurulu kararıyla onaylanır.

(7) (EX) (muaf) notu, öğrencinin muafiyet sınavları sonucunda veya daha önce almadığı ve muaf sayıldığı derslerde verilir.

(8) Devamsızlık nedeniyle başarısız notu (NA); derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen, ara ve yarıyıl sonu sınavlarının hiçbirine katılmayan veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. (NA) notu not ortalamaları hesabında (FF) notu gibi işlem görür.

(9) (CC) ve üstü harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.

(10) Bir dersten FF ve FD harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarısız sayılırlar.

(11) GNO’su 1,75 ve üstünde olan öğrenciler DD ve DC harf notu aldıkları derslerden koşullu başarılı sayılırlar.

(12) Harf notları, öğretim elemanı tarafından sisteme girilir ve ÖİDB tarafından ilan edildiği anda kesinleşir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır. Bunlar:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

-YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

-Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

-Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Liselerden mezun öğrenciler, ÖSYM tarafından düzenlenen Temel Yeterlilik Testi (TYT) puan türüne göre yerleştirilmektedir. Ayrıca ÖSYM tarafından yapılan Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavına (YÖS) göre de öğrenci kabul edilmektedir.

Başarma ŞartlarıProgramı başarıyla tamamlamak için mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasını elde etmek gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu bölümden mezun olan öğrenciler, muhasebe bürolarında çalışabilirler. Kamu ve özel sektöre ait kuruluşların muhasebe bölümlerinde çalışabilirler. Maliye ve Vergi Dairelerinde görev alabilmekte ve bankalarda iş bulabilmektedirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

-Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

-Meslek Yüksekokulları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

-Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030017692


Yeterlilik Adı
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları (Sosyal Bilimler MYO) Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gaziantep Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Adres Üniversite Bulvarı 27310 Şehitkamil - Gaziantep, TÜRKİYE Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Faks +90 (342) 360 1013 E-posta bilgi@gantep.edu.tr Öğrenci İşleri 0850 227 27 41

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Muhasebe teorisine hâkim olmanın yanı sıra en az iki adet muhasebe paket programını iyi bir şekilde kullanma bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazandırmak.
  • İşletmelerde muhasebe fonksiyonlarını kavrayıp, muhasebe işlemlerinin sağlıklı ve güvenilir bir şekilde işleyişini sağlayacak bilgi ve becerileri kazandırmak.
  • İş hayatı içinde yer alan muhasebe ve vergi uygulamaları gereksinimlerini yerine getirmek ve alanındaki yenilikleri yakından takip etmek için bilgi, beceri ve yetkinlikleri edindirmek.
  • Mesleki gelişimlerini lisans eğitimlerine devam ederek sürdürmek.

Öğrenme Ortamları

Gaziantep Üniversitesi merkez kampüsü içerisinde yer alan sınıf, laboratuvar, kütüphane, sosyal spor alanları, konferans salonu gibi öğrenme ortamları yer almaktadır. Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilmektedir. Ayrıca, üniversite bünyesindeki laboratuvarlarda ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Muhasebe teorisini, mesleğinin her alanında iyi bir şekilde kullanır.
  • Varlık ve kaynak unsurlarını kavrayarak, bilanço düzenleme yeterliliğini kazanır.
  • Mesleki etik ilkelerine uyar.
  • Gelir, gider ve maliyet unsurlarını kavrayarak, gelir tablosu düzenleme yeterliliğini kazanır.
  • İş hayatında kullanılmakta olan paket programlardan en az iki tanesini çok iyi şekilde kullanır.
  • Muhasebe tekniğini kullanarak, yevmiye ve büyük defter kayıtlarını düzenleyebilmek, vergi ve yasal yükümlülüklere göre dönem sonu işlemlerini gerçekleştirebilir.
  • Analitik düşünme becerisini, analiz etme ve yorumlama kabiliyetini geliştirir.
  • Toplumsal duyarlılığı yüksek birey olma özelliği taşırlar ve insanlarla iyi iletişim kurarlar.
  • Vergi ve vergi ile ilişkili mevzuatlara hakim olur.
  • Ticaret, üretim ve hizmet işletmelerinde bilgisayar teknolojilerini kullanarak Tekdüzen Muhasebe Sistemi ve vergi düzenlemeleri çerçevesinde muhasebe uygulamalarını gerçekleştirebilir.
  • Farklı sektörlerdeki işletmelerin ( banka, sigorta ve inşaat işletmeleri gibi) muhasebe uygulamaları ve ilgili yasal düzenlemeleri izleyebilme yeteneğine sahip olur.
  • Muhasebe ilke ve standartlarındaki muhasebe uygulamalarını yönlendiren düzenlemeleri izleyebilme yeteneğine sahip olur.
  • İşletmelerde e- ticaret, pazarlama, finansman faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi için gerekli teorik bilgiye sahip olur.
  • Bilanço ve gelir tablolarını analiz etme ve yorumlama yeterliliğine sahip olur.
  • Mali tablolardaki bilgilerin doğru ve samimi olması için yapılan denetim faaliyetlerinde görev alma yeterliliğini kazanır.
  • Öz Kaynak ve yabancı kaynak temini için kullanılan finansal araçların (menkul kıymetlerin) kavranması ve kaynak maliyetlerinin hesaplanması becerisine sahip olur.
  • Şirket türleri, kuruluşu, sermaye artırımı, azaltımı, kâr dağıtımı ve tasfiye işlemlerine ilişkin yasal mevzuatı takip edebilir ve ilgili muhasebe kayıtlarını yapabilir.
  • Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilen; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahip olur.

Anahtar Yetkinlikler

Anahtar yetkinlikler şunlardır:

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Muhasebe ve Vergi Uygulamaları programında dönem içerisinde bir ara sınav bir de yarıyıl sonu sınavı uygulanmaktadır. Ara sınavın ders notuna katkı oranı %40 olup, yarıyıl sonu sınavının ders notuna katkı oranı ise %60 şeklindedir. İlgili yönetmeliğin 27. Maddesine göre ara sınav ve yarıyıl sonu sınavının etki oranları toplamında geçer not alamayan öğrenciler bütünleme sınavına girmeye hak kazanır. Bütünlemede alınan sınav notu yarıyıl sonu sınav notu yerine sayılarak ara sınav ile etki oranları toplamı yeniden hesaplanır ve öğrencinin ders başarısı tespit edilir. Öğrencilerin sınavlarda almış olduğu notların etki oranlarının toplamı alınarak yönetmeliğin 31. Maddesinde yer alan notlara karşılık gelen harf notu öğrencinin ders başarı notu olarak belirlenir.

 

MADDE 26 – (1) Sınavlar; ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, muafiyet sınavı, kısa süreli sınavlar, ek sınav, mazeret sınavı ve bütünleme sınavından ibarettir. İlgili birim kurullarının kararı ile bu sınavlar yazılı, uygulamalı veya sözlü olarak yapılabilir. Ayrıca YÖK ve Senato tarafından belirlenen farklı sınav uygulamaları da yapılabilir.

(2) Her yarıyılda, en az bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavı olmak üzere, yapılacak olan ara sınav sayısı, ilgili birim kurullarınca belirlenir.

(3) Bitirme projesi, bitirme ödevi, dönem projesi, staj, saha çalışması, sunum, laboratuvar, uygulama ve benzeri derslerde birim kurulu kararı ile ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavı şartı aranmayabilir. Bu derslerde yarıyıl harf notu, öğrencinin yarıyıl içi çalışmaları göz önünde tutularak verilebilir.

(4) Yarıyıl içindeki ara sınav tarihleri, bölüm başkanlıklarınca yarıyılın ilk ayı içinde ilan edilir. Ara sınav tarihlerindeki değişiklikler, bölüm başkanının onayı ile gerçekleşir.

(5) Sınavlar, ilgili birim kurulunca belirlenecek kurallara göre yapılır. Öğrenciler ilan edilen kurallara uymak zorundadır.

(6) Bütünleme hariç ara ve yarıyıl/yılsonu sınavlarında bir sınıfın dersleri için bir günde ikiden fazla sınav yapılmayacak şekilde program hazırlanır.

(7) Bir öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için dönem içi devam şartını yerine getirmiş olması zorunludur.

(8) Yarıyıl sonu sınavının ders notuna katkısı %40’tan az, %60’tan fazla olmamak üzere ilgili birim kurullarınca belirlenir.

(9) Yarıyıl sonu sınavlarına girmeyen öğrencilere o derslerden tamamlanmamış (I) notu verilir.

(10) Ara sınavlar dışında, yarıyıl içi çalışmalarından sayılmak üzere, kısa süreli sınavlar önceden tarih ve saat belirlenmeksizin yapılabilir.

(11) Şubelere ayrılarak verilen teorik derslerin sınavları eş zamanlı ve değerlendirmeleri ortak yapılır.

(12) İlgili birim kurullarının önerisi üzerine Senato tarafından belirlenen dersler için her yarıyıl başında muafiyet sınavları yapılabilir. Öğrenciler bu sınavlara, dersleri ilk kez alacakları yarıyıl başında akademik takvimde belirlenen tarihlerde girebilirler.

(13) Yarıyıl sonu sınavları, Senato tarafından belirlenen akademik takvim uyarınca ilan edilen zamanlarda ilgili bölüm başkanlıklarınca düzenlenir ve yapılır.

(14) Her türlü sınavda ve benzeri diğer çalışmalarda; kopya çeken veya kopya çekilmesine yardım eden bir öğrenci o sınav ya da çalışmadan sıfır almış sayılır.

(15) Ders notu harfleri bölüm başkanlığı ve ÖİDB tarafından süresiz olarak saklanır.

Bütünleme sınavı

MADDE 27 – (1) Bütünleme sınavı yarıyıl sonu sınavı yerine geçer.

Öğrenci bütünleme sınavına girebilmek için; o dersin yarıyıl sonu sınavına girme şartlarını yerine getirmiş olmak zorundadır.

(2) Üniversiteye bağlı birimlerde bütünleme sınavı yapılıp yapılmayacağı Senato kararı ile belirlenir ve akademik takvimde gösterilir.

Ders başarı durumu ve dersin harf notu

MADDE 31 – (1) Bir dersteki başarı durumu yarıyıl sonu harf notu ile belirlenir. Öğrencinin bir dersten aldığı harf notu, o derste yaptığı yarıyıl içi çalışmalar (ara sınavlar, ödevler, uygulama gibi) ve yarıyıl sonu sınavında aldığı notlar birlikte değerlendirilerek elde edilir.

(2) Harf notu hesaplamasında bağıl veya mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Buna ilişkin karar ilgili öğretim elemanı tarafından takdir edilir.

(3) Bağıl değerlendirme sisteminde harf notu, o derste kayıtlı öğrencilerin notlarının ortalaması ve istatistiksel dağılımı esas alınarak belirlenir.

(4) Mutlak değerlendirme sisteminde harf notu, öğrencinin dönem sonu not ortalamasına karşılık gelen harf notu aşağıdaki tabloya göre belirlenir.

Senato gerek gördüğünde harf sistemini, harf aralığını ve/veya katsayıları değiştirebilir.

 

Puan                   Ders Notu               Katsayı

 

95-100                    AA                          4,00

 

90-94                      BA+                        3,75

 

85-89                      BA                          3,50

 

80-84                      BB+                        3,25

 

75-79                      BB                          3,00

 

70-74                      CB+                        2,75

 

65-69                      CB                          2,50

 

60-64                      CC+                        2,25

 

55-59                      CC                          2,00

 

50-54                      DC                          1,50

 

45-49                      DD                          1,00

 

40-44                      FD                           0,50

 

<40                          FF                           0,00

 

Devamsız               NA                          0,00

 

(5) Not ortalamasına katılmayan ve yerel kredisi olmayan diğer derslerin harf notları şunlardır:

a) Başarılı (S), kredisi olmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.

b) Başarısız (U), kredisi olmayan derslerden başarısız olan öğrencilere verilir.

(6) Tamamlanmamış (I), devam şartını sağlamış ancak not değerlendirmesi için gerekli koşulları henüz tamamlayamayan öğrencilere verilir.

Öğrenci, herhangi bir dersten (I) notu aldığı takdirde, notların ilan tarihinden itibaren on iş günü içinde eksikliklerini tamamlayarak bir not almak zorundadır. Bu süre sonunda (I) notu öğretim elemanı tarafından mevcut notları ile değerlendirmeye alınarak harf notu verilir. Bu süre, uzayan bir hastalık veya benzeri hallerde öğrencinin başvurusu, bölüm başkanlığının önerisi ve birim yönetim kurulu kararıyla bir sonraki kayıt döneminin başlangıcına kadar uzatılabilir. Aksi halde en geç izleyen yarıyıl ders kayıtları başlangıcına kadar (I) notu sistem tarafından (FF veya U) notuna dönüştürülür. I notu verilen öğrencinin mazeret başvurusu, bölüm başkanlığının önerisi ve birim yönetim kurulu kararıyla onaylanır.

(7) (EX) (muaf) notu, öğrencinin muafiyet sınavları sonucunda veya daha önce almadığı ve muaf sayıldığı derslerde verilir.

(8) Devamsızlık nedeniyle başarısız notu (NA); derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen, ara ve yarıyıl sonu sınavlarının hiçbirine katılmayan veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. (NA) notu not ortalamaları hesabında (FF) notu gibi işlem görür.

(9) (CC) ve üstü harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.

(10) Bir dersten FF ve FD harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarısız sayılırlar.

(11) GNO’su 1,75 ve üstünde olan öğrenciler DD ve DC harf notu aldıkları derslerden koşullu başarılı sayılırlar.

(12) Harf notları, öğretim elemanı tarafından sisteme girilir ve ÖİDB tarafından ilan edildiği anda kesinleşir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır. Bunlar:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

-YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

-Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

-Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Liselerden mezun öğrenciler, ÖSYM tarafından düzenlenen Temel Yeterlilik Testi (TYT) puan türüne göre yerleştirilmektedir. Ayrıca ÖSYM tarafından yapılan Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavına (YÖS) göre de öğrenci kabul edilmektedir.


Başarma Şartları
Programı başarıyla tamamlamak için mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasını elde etmek gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu bölümden mezun olan öğrenciler, muhasebe bürolarında çalışabilirler. Kamu ve özel sektöre ait kuruluşların muhasebe bölümlerinde çalışabilirler. Maliye ve Vergi Dairelerinde görev alabilmekte ve bankalarda iş bulabilmektedirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

-Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

-Meslek Yüksekokulları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

-Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030017692

Qualification Title
Associate Degree in Accounting and Tax Applications
Awarding BodyGaziantep University
Awarding Body ContactAddress University Boulevard 27310 Şehitkamil - Gaziantep, Türkiye Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Fax +90 (342) 360 1013 E-mail bilgi@gantep.edu.tr Student Affairs 0850 227 27 41
Awarding Body Urlwww.gantep.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasAccounting and taxation
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile
  • To gain knowledge, skills and competencies in using at least two accounting packages in addition to mastering accounting theory.
  • To gain knowledge and skills to understand accounting functions in businesses and to ensure that accounting transactions operate in a healthy and reliable manner.
  • To gain knowledge, skills and competencies to fulfill the requirements of accounting and tax practices in business life and to follow innovations in the field closely.
  • To continue their professional development by continuing their undergraduate education.
Learning Environments

There are learning environments such as classrooms, laboratories, libraries, social sports areas, conference halls within the central campus of Gaziantep University. Education and training are carried out in the form of formal education. In addition, practical training is provided as internships or workplace training in laboratories and workplaces within the university.

Description
  • Uses accounting theory well in every field of his/her profession.
  • Gains the competence to prepare a balance sheet by understanding the elements of assets and resources.
  • Complies with professional ethics principles.
  • Gains the competence to prepare an income statement by understanding the elements of income, expenses and costs.
  • Uses at least two of the package programs used in business life very well.
  • Can organize journal and general ledger records using accounting techniques, and perform end-of-term transactions according to tax and legal obligations.
  • Develops analytical thinking skills, analysis and interpretation skills.
  • Has the characteristic of being an individual with high social sensitivity and communicates well with people.
  • Masters tax and tax-related legislation.
  • Can perform accounting applications within the framework of the Uniform Accounting System and tax regulations by using computer technologies in trade, production and service enterprises.
  • Has the ability to monitor the accounting practices and relevant legal regulations of enterprises in different sectors (such as banks, insurance and construction enterprises).
  • Have the ability to follow the regulations that guide accounting practices in accounting principles and standards.
  • Have the theoretical knowledge necessary for carrying out e-commerce, marketing and financing activities in businesses.
  • Have the ability to analyze and interpret balance sheets and income statements.
  • Have the ability to take part in audit activities to ensure that the information in financial statements is accurate and sincere.
  • Have the ability to comprehend financial instruments (securities) used for obtaining equity and foreign resources and to calculate resource costs.
  • Be able to follow the legal regulations regarding company types, establishment, capital increase, decrease, profit distribution and liquidation transactions and make relevant accounting records.
  • Have the professional ethical values ​​sought in qualified personnel needed by the market, be able to use the Turkish language effectively in written and verbal communication; have professional foreign language knowledge to be able to conduct international correspondence related to the field.
Key Competencies

Key competencies are:

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social and learning to learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence

Further Info

In the Accounting and Tax Applications program, one midterm exam and one final exam are administered during the semester. The contribution rate of the midterm exam to the course grade is 40%, while the contribution rate of the final exam to the course grade is 60%. According to Article 27 of the relevant regulation, students who cannot receive a passing grade in the sum of the midterm and final exam impact rates are entitled to take the make-up exam. The exam grade received in the make-up exam is counted instead of the final exam grade, the sum of the midterm exam and impact rates is recalculated, and the student's course success is determined. The letter grade corresponding to the grades in Article 31 of the regulation is determined as the student's course success grade by taking the sum of the impact rates of the grades received by the students in the exams.

(1) Success in a course is determined by the end-of-semester letter grade. The letter grade a student receives from a course is obtained by evaluating together the semester work done in that course (such as midterm exams, assignments, practice) and the grades received in the final exam.

(2) Relative or absolute evaluation system is used in letter grade calculation. The decision regarding this is appreciated by the relevant faculty member.

(3) In the relative evaluation system, the letter grade is determined based on the average and statistical distribution of the grades of the students enrolled in that course.

(4) In the absolute evaluation system, the letter grade corresponding to the student's end-of-term grade point average is determined according to the table below.

The Senate may change the letter system, letter spacing and/or coefficients when deemed necessary.

Score  Lecture Notes  Coefficient

95-100                    AA                          4,00

 

90-94                      BA+                        3,75

 

85-89                      BA                          3,50

 

80-84                      BB+                        3,25

 

75-79                      BB                          3,00

 

70-74                      CB+                        2,75

 

65-69                      CB                          2,50

 

60-64                      CC+                        2,25

 

55-59                      CC                          2,00

 

50-54                      DC                          1,50

 

45-49                      DD                          1,00

 

40-44                      FD                           0,50

 

<40                          FF                           0,00

 

Discontinuous         NA                          0,00

(5) The letter grades of other courses that are not included in the grade point average and do not have local credit are as follows:
a) Successful (S) is given to students who are successful in non-credit courses.
b) Unsuccessful (U) is given to students who fail courses for which they do not have credit.


(6) Incomplete (I) is given to students who have met the attendance requirements but have not yet completed the requirements for grade evaluation.
If the student receives an (I) grade from any course, he/she must complete the deficiencies and receive a grade within ten business days from the date of announcement of the grades. At the end of this period, the (I) grade is evaluated by the instructor with the current grades and a letter grade is given. This period may be extended until the beginning of the next registration period in case of a prolonged illness or similar circumstances, upon the application of the student, the recommendation of the department chair and the decision of the unit board of directors. Otherwise, the (I) grade will be converted into (FF or U) grade by the system until the beginning of the course registrations for the following semester at the latest. The excuse application of the student who is given a grade of I is approved by the recommendation of the department head and the decision of the unit board of directors.

(7) (EX) (exempt) grade is given as a result of the student's exemption exams or in courses that the student has not taken before and is considered exempt.

(8) Failing grade (NA) due to absences; It is given to students who do not fulfill their attendance obligations, do not take any of the midterm and final exams, or fail because they cannot fulfill the conditions regarding course applications. (NA) grade is treated as (FF) grade in GPA calculation.

Students who receive one of the letter grades (9) (CC) and above are deemed to have succeeded that course.

(10) Students who receive one of the FF or FD letter grades from a course are considered unsuccessful in that course.

(11) Students with a GPA of 1.75 and above are considered conditionally successful in the courses in which they received DD and DC letter grades.

(12) Letter grades are entered into the system by the instructor and are finalized as soon as they are announced by the Registry Office.

Quality Assurance

The quality assurance of associate degree programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”. These are:

1. Creation and Approval of Curriculum:

-YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening associate degree departments and programs in higher education institutions.

-The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

-The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out according to the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public.

In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements

Students who graduate from high schools are placed according to the Basic Proficiency Test (TYT) score type organized by ÖSYM. In addition, students are accepted according to the Foreign Student Exam (YÖS) conducted by ÖSYM.

Conditions for SuccessTo successfully complete the program, it is necessary to pass all available courses (equivalent to 120 ECTS) and obtain a weighted grade point average of at least 2.00 out of 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from this department can work in accounting offices. They can work in the accounting departments of public and private sector organizations. They can work in Finance and Tax Offices and find jobs in banks.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

-Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

-Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational School Graduates

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

-Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030017692


Qualification Title
Associate Degree in Accounting and Tax Applications

Awarding Body
Gaziantep University

Awarding Body Contact
Address University Boulevard 27310 Şehitkamil - Gaziantep, Türkiye Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Fax +90 (342) 360 1013 E-mail bilgi@gantep.edu.tr Student Affairs 0850 227 27 41

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile
  • To gain knowledge, skills and competencies in using at least two accounting packages in addition to mastering accounting theory.
  • To gain knowledge and skills to understand accounting functions in businesses and to ensure that accounting transactions operate in a healthy and reliable manner.
  • To gain knowledge, skills and competencies to fulfill the requirements of accounting and tax practices in business life and to follow innovations in the field closely.
  • To continue their professional development by continuing their undergraduate education.

Learning Environments

There are learning environments such as classrooms, laboratories, libraries, social sports areas, conference halls within the central campus of Gaziantep University. Education and training are carried out in the form of formal education. In addition, practical training is provided as internships or workplace training in laboratories and workplaces within the university.


Description
  • Uses accounting theory well in every field of his/her profession.
  • Gains the competence to prepare a balance sheet by understanding the elements of assets and resources.
  • Complies with professional ethics principles.
  • Gains the competence to prepare an income statement by understanding the elements of income, expenses and costs.
  • Uses at least two of the package programs used in business life very well.
  • Can organize journal and general ledger records using accounting techniques, and perform end-of-term transactions according to tax and legal obligations.
  • Develops analytical thinking skills, analysis and interpretation skills.
  • Has the characteristic of being an individual with high social sensitivity and communicates well with people.
  • Masters tax and tax-related legislation.
  • Can perform accounting applications within the framework of the Uniform Accounting System and tax regulations by using computer technologies in trade, production and service enterprises.
  • Has the ability to monitor the accounting practices and relevant legal regulations of enterprises in different sectors (such as banks, insurance and construction enterprises).
  • Have the ability to follow the regulations that guide accounting practices in accounting principles and standards.
  • Have the theoretical knowledge necessary for carrying out e-commerce, marketing and financing activities in businesses.
  • Have the ability to analyze and interpret balance sheets and income statements.
  • Have the ability to take part in audit activities to ensure that the information in financial statements is accurate and sincere.
  • Have the ability to comprehend financial instruments (securities) used for obtaining equity and foreign resources and to calculate resource costs.
  • Be able to follow the legal regulations regarding company types, establishment, capital increase, decrease, profit distribution and liquidation transactions and make relevant accounting records.
  • Have the professional ethical values ​​sought in qualified personnel needed by the market, be able to use the Turkish language effectively in written and verbal communication; have professional foreign language knowledge to be able to conduct international correspondence related to the field.

Key Competencies

Key competencies are:

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social and learning to learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence


Further Info

In the Accounting and Tax Applications program, one midterm exam and one final exam are administered during the semester. The contribution rate of the midterm exam to the course grade is 40%, while the contribution rate of the final exam to the course grade is 60%. According to Article 27 of the relevant regulation, students who cannot receive a passing grade in the sum of the midterm and final exam impact rates are entitled to take the make-up exam. The exam grade received in the make-up exam is counted instead of the final exam grade, the sum of the midterm exam and impact rates is recalculated, and the student's course success is determined. The letter grade corresponding to the grades in Article 31 of the regulation is determined as the student's course success grade by taking the sum of the impact rates of the grades received by the students in the exams.

(1) Success in a course is determined by the end-of-semester letter grade. The letter grade a student receives from a course is obtained by evaluating together the semester work done in that course (such as midterm exams, assignments, practice) and the grades received in the final exam.

(2) Relative or absolute evaluation system is used in letter grade calculation. The decision regarding this is appreciated by the relevant faculty member.

(3) In the relative evaluation system, the letter grade is determined based on the average and statistical distribution of the grades of the students enrolled in that course.

(4) In the absolute evaluation system, the letter grade corresponding to the student's end-of-term grade point average is determined according to the table below.

The Senate may change the letter system, letter spacing and/or coefficients when deemed necessary.

Score  Lecture Notes  Coefficient

95-100                    AA                          4,00

 

90-94                      BA+                        3,75

 

85-89                      BA                          3,50

 

80-84                      BB+                        3,25

 

75-79                      BB                          3,00

 

70-74                      CB+                        2,75

 

65-69                      CB                          2,50

 

60-64                      CC+                        2,25

 

55-59                      CC                          2,00

 

50-54                      DC                          1,50

 

45-49                      DD                          1,00

 

40-44                      FD                           0,50

 

<40                          FF                           0,00

 

Discontinuous         NA                          0,00

(5) The letter grades of other courses that are not included in the grade point average and do not have local credit are as follows:
a) Successful (S) is given to students who are successful in non-credit courses.
b) Unsuccessful (U) is given to students who fail courses for which they do not have credit.


(6) Incomplete (I) is given to students who have met the attendance requirements but have not yet completed the requirements for grade evaluation.
If the student receives an (I) grade from any course, he/she must complete the deficiencies and receive a grade within ten business days from the date of announcement of the grades. At the end of this period, the (I) grade is evaluated by the instructor with the current grades and a letter grade is given. This period may be extended until the beginning of the next registration period in case of a prolonged illness or similar circumstances, upon the application of the student, the recommendation of the department chair and the decision of the unit board of directors. Otherwise, the (I) grade will be converted into (FF or U) grade by the system until the beginning of the course registrations for the following semester at the latest. The excuse application of the student who is given a grade of I is approved by the recommendation of the department head and the decision of the unit board of directors.

(7) (EX) (exempt) grade is given as a result of the student's exemption exams or in courses that the student has not taken before and is considered exempt.

(8) Failing grade (NA) due to absences; It is given to students who do not fulfill their attendance obligations, do not take any of the midterm and final exams, or fail because they cannot fulfill the conditions regarding course applications. (NA) grade is treated as (FF) grade in GPA calculation.

Students who receive one of the letter grades (9) (CC) and above are deemed to have succeeded that course.

(10) Students who receive one of the FF or FD letter grades from a course are considered unsuccessful in that course.

(11) Students with a GPA of 1.75 and above are considered conditionally successful in the courses in which they received DD and DC letter grades.

(12) Letter grades are entered into the system by the instructor and are finalized as soon as they are announced by the Registry Office.


Quality Assurance

The quality assurance of associate degree programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”. These are:

1. Creation and Approval of Curriculum:

-YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening associate degree departments and programs in higher education institutions.

-The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

-The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out according to the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public.

In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements

Students who graduate from high schools are placed according to the Basic Proficiency Test (TYT) score type organized by ÖSYM. In addition, students are accepted according to the Foreign Student Exam (YÖS) conducted by ÖSYM.


Conditions for Success
To successfully complete the program, it is necessary to pass all available courses (equivalent to 120 ECTS) and obtain a weighted grade point average of at least 2.00 out of 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from this department can work in accounting offices. They can work in the accounting departments of public and private sector organizations. They can work in Finance and Tax Offices and find jobs in banks.


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

-Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

-Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational School Graduates

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

-Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address