Yeterlilik Kodu | TR0030033220 | |
Yeterlilik Adı | Muhasebe ve Vergi Uygulamaları (Sosyal Bilimler MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://iuc.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Muhasebe ve vergilendirme | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
4311.07 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Amaçlar: 1-Muhasebe sektörünün nitelikli "meslek elemanı" ihtiyacını karşılamak. 2-Gerekli teorik ve pratik bilgi birikimine sahip ve bilgi teknolojilerinden yararlanabilen meslek elemanları yetiştirmek. 3-Meslek etiği ve sosyal sorumluluk konularında gerekli eğitimleri vermek. 4-Daha kaliteli eğitim verebilmek amacıyla Programımızın akademik kadrosunu ve fiziki koşullarını geliştirmek. 5-Öğrencilerimizin staj ve istihdam imkânlarının geliştirilebilmesi ve Programın iyileştirilmesi yönünde destek alınabilmesi amacıyla, özel sektör ve meslek odaları ile sağlıklı ilişkiler kurmak ve sürdürmektir. İkinci Öğretim olarak da Eğitim sağlamaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca iş yerlerinde iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, küçük sınav gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önllisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | YGS-5 ve YGS-6, EK Kontenjan, YÖS, Yatay Geçiş, Giriş Sınavı, Hükümet Burslusu, Yurtdışında Çalışanların Çocukları, YÖK kararıyla gelenler, Kültür Anlaşmaları, Program Değişikliği ile Gelen, Yabancı Uyruklu öğrenciler için Üniversite ve YÖK Yönergeleri | |
Başarma Şartları | Öğretim planında yer alan zorunlu ve seçmeli derslerinin tümünden başarılı olmuş, mezuniyeti için gerekli en az 120 AKTS krediyi tamamlamış, ağırlıklı genel not ortalaması en az 2,00 düzeyinde olan ve İşyeri Eğitimi (Staj) dersinden başarılı olmuş olan öğrenciler programın tüm koşullarını yerine getirmiş olmaktadır | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Özel sektörde tecrübe kazanmış ve konusunda uzmanlaşmış öğretim görevlilerimiz, muhasebe ve vergi alanında çalışan akademisyenlerimiz ve meslek odaları temsilcileri ile her yıl düzenli olarak Danışma Kurulu toplantıları yapılarak, Programın yeterlilikleri değerlendirilmeli ve öngörüler doğrultusunda gerekli iyileştirmeler yapılmalıdır. Diğer yandan, mezunlarımızı temsil eden meslek odaları birliği olan Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği (TÜRMOB) ile güçlü ilişkiler kurulması, öğrencilerimizin istihdam olanaklarını geliştirme, mezunlarımızın çalışma şartlarını belirleme ve problemlerine çözüm yolları geliştirme açısından önem taşımaktadır. İç paydaşların görüşleri ise, tüm öğretim üyelerinin/görevlilerinin katıldığı Akademik Kurul toplantıları ve öğrenciler ile düzenli olarak yapılan görüşmeler vasıtasıyla alınmaktadır. | |
Yasal Dayanağı | 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 14 ve 44 üncü maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır. Resmi Gazete Tarihi: 20.08.2018 Resmi Gazete Sayısı: 30515 İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Senatosunun 02/04/2020 tarihli, 24 sayılı toplantısı/Karar No:2.: Diğer yükseköğretim kurumlarından Üniversitenin aynı düzeydeki eşdeğer diploma programlarına veya Üniversitenin aynı düzeydeki eşdeğer diploma programları arasında yapılacak yatay geçişler ile çift anadal ve yandal programlarına ilişkin işlemler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 Sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “Yükseköğretim Kurulu tarafından çıkartılan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik”in 16 ncı ve 17 nci maddeleri ile İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin ilgili maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır https://cdn.iuc.edu.tr/FileHandler2.ashx?f=-cap-yonerge-senatoda-kabul-edilen02-nisanda.pdf | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030033220
4311.07
4311.07
Amaçlar:
1-Muhasebe sektörünün nitelikli "meslek elemanı" ihtiyacını karşılamak.
2-Gerekli teorik ve pratik bilgi birikimine sahip ve bilgi teknolojilerinden yararlanabilen meslek elemanları yetiştirmek.
3-Meslek etiği ve sosyal sorumluluk konularında gerekli eğitimleri vermek.
4-Daha kaliteli eğitim verebilmek amacıyla Programımızın akademik kadrosunu ve fiziki koşullarını geliştirmek.
5-Öğrencilerimizin staj ve istihdam imkânlarının geliştirilebilmesi ve Programın iyileştirilmesi yönünde destek alınabilmesi amacıyla, özel sektör ve meslek odaları ile sağlıklı ilişkiler kurmak ve sürdürmektir.
İkinci Öğretim olarak da Eğitim sağlamaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca iş yerlerinde iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Muhasebe fonksiyonlarını ve temel ilkelerini kavrayabilme yeteneğine sahip olmak.
- Alanlarıyla ilgili mevzuatları kavrayabilme ve gelişmeleri takip edebilme yeteneğine sahip olmak.
- Muhasebe uygulamalarında kullanılan en az bir paket programı kullanabilme becerisine sahip olmak.
- Alanlarıyla ilgili uygulamaları, gereksinimleri, yenilikleri kavrayabilme ve iş yaşamı süresince ortaya çıkabilecek problemler karşısında analitik düşünme ve çözüm üretebilme yeteneğine sahip olmak.
- Ticari hayatta kullanılan belgeleri tanıyabilme, düzenleyebilme, saklayabilme ve resmi yazışmaları yapabilme yeteneğine sahip olmak.
- Muhasebenin temel ilkeleri ve standartları çerçevesinde mesleğin gerektirdiği sorumluluk ve iş ahlâkına sahip olmak.
- Alanı ile ilgili konularda plânlı ve sistemli çalışabilme, ferdi veya grup olarak araştırma-geliştirme ve yürütme yeteneğine sahip olmak.
- İşletmelerin muhasebe departmanlarında ara eleman olarak çalışabilmeyi sağlayacak temel bilgi ve becerilere sahip olmak.
- Öğrencinin genel ve mesleki orta öğretimde kazandığı yeterlilikleri pekiştirecek sosyal ve kültürel gelişimine katkı sağlayacak bilgi ve beceriler elde etmek.
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Problem çözebilme yetkinliği
- Bağımsız çalışabilme yetkinliği
- Uyum sağlayabilme yetkinliği İş birliği yapabilme yetkinliği
Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, küçük sınav gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önllisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
YGS-5 ve YGS-6, EK Kontenjan, YÖS, Yatay Geçiş, Giriş Sınavı, Hükümet Burslusu, Yurtdışında Çalışanların Çocukları, YÖK kararıyla gelenler, Kültür Anlaşmaları, Program Değişikliği ile Gelen, Yabancı Uyruklu öğrenciler için Üniversite ve YÖK Yönergeleri
Özel sektörde tecrübe kazanmış ve konusunda uzmanlaşmış öğretim görevlilerimiz, muhasebe ve vergi alanında çalışan akademisyenlerimiz ve meslek odaları temsilcileri ile her yıl düzenli olarak Danışma Kurulu toplantıları yapılarak, Programın yeterlilikleri değerlendirilmeli ve öngörüler doğrultusunda gerekli iyileştirmeler yapılmalıdır. Diğer yandan, mezunlarımızı temsil eden meslek odaları birliği olan Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği (TÜRMOB) ile güçlü ilişkiler kurulması, öğrencilerimizin istihdam olanaklarını geliştirme, mezunlarımızın çalışma şartlarını belirleme ve problemlerine çözüm yolları geliştirme açısından önem taşımaktadır. İç paydaşların görüşleri ise, tüm öğretim üyelerinin/görevlilerinin katıldığı Akademik Kurul toplantıları ve öğrenciler ile düzenli olarak yapılan görüşmeler vasıtasıyla alınmaktadır.
4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 14 ve 44 üncü maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır. Resmi Gazete Tarihi: 20.08.2018 Resmi Gazete Sayısı: 30515 İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Senatosunun 02/04/2020 tarihli, 24 sayılı toplantısı/Karar No:2.: Diğer yükseköğretim kurumlarından Üniversitenin aynı düzeydeki eşdeğer diploma programlarına veya Üniversitenin aynı düzeydeki eşdeğer diploma programları arasında yapılacak yatay geçişler ile çift anadal ve yandal programlarına ilişkin işlemler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 Sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “Yükseköğretim Kurulu tarafından çıkartılan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik”in 16 ncı ve 17 nci maddeleri ile İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin ilgili maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır https://cdn.iuc.edu.tr/FileHandler2.ashx?f=-cap-yonerge-senatoda-kabul-edilen02-nisanda.pdf
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030033220 | |
Qualification Title | Associate Degree Diploma (Vocational) | |
Awarding Body | Istanbul University - Cerrahpaşa | |
Awarding Body Contact | Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://iuc.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Accounting and taxation | |
National Occupation Classification |
4311.07 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | This is a two-year (four-semester) higher education program aimed at training candidates who will possess the professional values, responsibilities, and ethical attitudes required by the accounting profession. Graduates are equipped to work in the private sector, public institutions, or independently establish their own business upon meeting legal requirements. They are trained to comply with current professional laws and regulations. 1. To meet the need for qualified "professional staff" in the accounting sector. 2. To train professionals with the necessary theoretical and practical knowledge, proficient in information technologies. 3. To provide education on professional ethics and social responsibility. 4. To improve the academic staff and physical conditions of the program for higher quality education. 5. To establish and maintain healthy relationships with the private sector and professional chambers to improve internship and employment opportunities for students and support program enhancements | |
Learning Environments | Education and training are conducted face-to-face or via distance learning. Additionally, practical training is provided at workplaces as on-the-job training. | |
Description | 1. To acquire knowledge and skills that reinforce the qualifications gained in general or vocational secondary education and contribute to social and cultural development. 2. To have the ability to understand the functions and basic principles of accounting. 3. To comprehend regulations related to the field and track developments. 4. To possess the ability to use at least one software package used in accounting practices. 5. To acquire fundamental knowledge and skills for working as intermediary staff in the accounting departments of businesses. 6. To have the ability to work systematically and plan in the field, conduct research and development individually or in groups. 7. To identify, organize, store documents used in commercial life, and perform official correspondence. 8. To adhere to responsibilities and business ethics required by the profession, within the basic principles and standards of accounting. 9. To grasp applications, needs, and innovations related to the field and think analytically to solve problems that may arise in professional life. 10. To acquire knowledge and skills that reinforce qualifications gained in general and vocational secondary education and contribute to social and cultural development. | |
Key Competencies | - Personal, social, and learning-to-learn competence - Entrepreneurship competence - Digital competence - Cultural awareness and expression competence - Problem-solving competence - Independent working competence - Adaptability competence - Teamwork competence | |
Further Info | Students are subject to at least one midterm and one final exam for each course. The contribution to the final grade is 40% for the midterm (which may also include assignments, lab exams, quizzes, etc.) and 60% for the final exam. - All exams are graded out of 100 points. - A minimum of 50 points must be obtained in the final exam. - Students receiving one of the letter grades AA, BA, BB, CB, or CC pass the course. - DC and DD are conditional pass grades. | |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs: - YÖK (Council of Higher Education) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities at higher education institutions. - Annual "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, prepared within the criteria set by YÖK, are published. These reports include quantitative and qualitative evaluations and are shared with the public by YÖK. - The "Foundation Higher Education Institutions Report," containing academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions, is also published annually and shared publicly. The quality assurance of associate degree programs is maintained according to the "Procedures and Principles Regarding the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": **Curriculum Design and Approval:** - YÖK determines the minimum standards and criteria required to open associate degree programs at higher education institutions. - The curriculum of associate degree programs and the learning outcomes for students are determined by the senates of higher education institutions in line with YÖK's principles. - The curriculum of national core education programs is applied by higher education institutions after being approved by YÖK and accepted by the relevant Deans' Council. **Assessment and Evaluation:** - The assessment of learning outcomes for each associate degree program is carried out according to the teaching and exam regulations prepared by higher education institutions in line with YÖK's principles. **Certification:** - Students enrolled in associate degree programs are awarded an associate degree diploma upon successfully completing course credits and other requirements set by higher education institutions. **Self-Evaluation and External Evaluation:** - Higher education institutions input their annual "Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK). - YÖKAK publicly shares its "Institutional Feedback Report" regarding external evaluations of higher education institutions. Accreditation decisions granted by authorized or recognized accreditation organizations are also considered proof of program quality assurance. | |
Access Requirements | Students wishing to enroll in the program must complete the processes determined by ÖSYM and pass the required exams in line with the university's academic and legal regulations. Students who have started their studies in an equivalent program in Turkey or abroad may apply for transfer. Applications are evaluated individually based on the conditions and degree applied for before the semester begins. | |
Conditions for Success | To graduate, students must: - Pass all mandatory and elective courses in the curriculum. - Complete a minimum of 120 ECTS credits required for graduation. - Achieve a minimum GPA of 2.00. - Successfully complete the Workplace Training (Internship) course. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates who successfully complete the program and pass the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM can transfer to four-year bachelor's degree programs in fields such as Accounting, Accounting and Finance Teaching, Business Administration, Economics, Econometrics, and Public Finance. Graduates can also work in accounting departments or administrative mechanisms of private sector organizations (e.g., banks, insurance companies, financial companies) and in various public sector positions. They may also find employment in Certified Public Accountant (CPA) and Sworn-in Certified Public Accountant (SCPA) firms. Additionally, they may acquire the CPA title after completing the required internship and passing the exams following their associate degree education. | |
Legal Basis | Prepared based on Articles 14 and 44 of the Higher Education Law No. 2547 dated November 4, 1981. Official Gazette Date: August 20, 2018 Official Gazette Number: 30515 Istanbul University-Cerrahpaşa Senate Decision No. 2, dated April 2, 2020: Transfers to equivalent diploma programs at the same level within the university or from other higher education institutions, as well as processes related to double major and minor programs, are regulated by the "Regulation on Transfers Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions," published in the Official Gazette No. 27561 dated April 24, 2010, and the relevant articles of the Istanbul UniversityCerrahpaşa Associate and Bachelor's Degree Education and Training Regulations. More information: https://cdn.iuc.edu.tr/FileHandler2.ashx?f=-cap-yonerge-senatoda-kabul-edilen02-nisanda.pdf | |
Validity Period (If Any) | The qualification is permanently valid. | |
Url | Open Address |
TR0030033220
4311.07
4311.07
This is a two-year (four-semester) higher education program aimed at training candidates who will possess the professional values, responsibilities, and ethical attitudes required by the accounting profession. Graduates are equipped to work in the private sector, public institutions, or independently establish their own business upon meeting legal requirements. They are trained to comply with current professional laws and regulations.
1. To meet the need for qualified "professional staff" in the accounting sector.
2. To train professionals with the necessary theoretical and practical knowledge, proficient in information technologies.
3. To provide education on professional ethics and social responsibility.
4. To improve the academic staff and physical conditions of the program for higher quality education.
5. To establish and maintain healthy relationships with the private sector and professional chambers to improve internship and employment opportunities for students and support program enhancements
Education and training are conducted face-to-face or via distance learning. Additionally, practical training is provided at workplaces as on-the-job training.
1. To acquire knowledge and skills that reinforce the qualifications gained in general or vocational secondary education and contribute to social and cultural development. 2. To have the ability to understand the functions and basic principles of accounting.
3. To comprehend regulations related to the field and track developments.
4. To possess the ability to use at least one software package used in accounting practices.
5. To acquire fundamental knowledge and skills for working as intermediary staff in the accounting departments of businesses.
6. To have the ability to work systematically and plan in the field, conduct research and development individually or in groups.
7. To identify, organize, store documents used in commercial life, and perform official correspondence.
8. To adhere to responsibilities and business ethics required by the profession, within the basic principles and standards of accounting.
9. To grasp applications, needs, and innovations related to the field and think analytically to solve problems that may arise in professional life.
10. To acquire knowledge and skills that reinforce qualifications gained in general and vocational secondary education and contribute to social and cultural development.
- Personal, social, and learning-to-learn competence
- Entrepreneurship competence
- Digital competence
- Cultural awareness and expression competence
- Problem-solving competence
- Independent working competence
- Adaptability competence
- Teamwork competence
Students are subject to at least one midterm and one final exam for each course. The contribution to the final grade is 40% for the midterm (which may also include assignments, lab exams, quizzes, etc.) and 60% for the final exam. - All exams are graded out of 100 points. - A minimum of 50 points must be obtained in the final exam. - Students receiving one of the letter grades AA, BA, BB, CB, or CC pass the course. - DC and DD are conditional pass grades.
To ensure the quality of higher education programs:
- YÖK (Council of Higher Education) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities at higher education institutions.
- Annual "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, prepared within the criteria set by YÖK, are published. These reports include quantitative and qualitative evaluations and are shared with the public by YÖK.
- The "Foundation Higher Education Institutions Report," containing academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions, is also published annually and shared publicly. The quality assurance of associate degree programs is maintained according to the "Procedures and Principles Regarding the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": **Curriculum Design and Approval:**
- YÖK determines the minimum standards and criteria required to open associate degree programs at higher education institutions.
- The curriculum of associate degree programs and the learning outcomes for students are determined by the senates of higher education institutions in line with YÖK's principles.
- The curriculum of national core education programs is applied by higher education institutions after being approved by YÖK and accepted by the relevant Deans' Council. **Assessment and Evaluation:**
- The assessment of learning outcomes for each associate degree program is carried out according to the teaching and exam regulations prepared by higher education institutions in line with YÖK's principles. **Certification:** - Students enrolled in associate degree programs are awarded an associate degree diploma upon successfully completing course credits and other requirements set by higher education institutions. **Self-Evaluation and External Evaluation:**
- Higher education institutions input their annual "Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK). - YÖKAK publicly shares its "Institutional Feedback Report" regarding external evaluations of higher education institutions. Accreditation decisions granted by authorized or recognized accreditation organizations are also considered proof of program quality assurance.
Students wishing to enroll in the program must complete the processes determined by ÖSYM and pass the required exams in line with the university's academic and legal regulations. Students who have started their studies in an equivalent program in Turkey or abroad may apply for transfer. Applications are evaluated individually based on the conditions and degree applied for before the semester begins.
Graduates who successfully complete the program and pass the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM can transfer to four-year bachelor's degree programs in fields such as Accounting, Accounting and Finance Teaching, Business Administration, Economics, Econometrics, and Public Finance. Graduates can also work in accounting departments or administrative mechanisms of private sector organizations (e.g., banks, insurance companies, financial companies) and in various public sector positions. They may also find employment in Certified Public Accountant (CPA) and Sworn-in Certified Public Accountant (SCPA) firms. Additionally, they may acquire the CPA title after completing the required internship and passing the exams following their associate degree education.
Prepared based on Articles 14 and 44 of the Higher Education Law No. 2547 dated November 4, 1981. Official Gazette Date: August 20, 2018 Official Gazette Number: 30515 Istanbul University-Cerrahpaşa Senate Decision No. 2, dated April 2, 2020: Transfers to equivalent diploma programs at the same level within the university or from other higher education institutions, as well as processes related to double major and minor programs, are regulated by the "Regulation on Transfers Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions," published in the Official Gazette No. 27561 dated April 24, 2010, and the relevant articles of the Istanbul UniversityCerrahpaşa Associate and Bachelor's Degree Education and Training Regulations. More information: https://cdn.iuc.edu.tr/FileHandler2.ashx?f=-cap-yonerge-senatoda-kabul-edilen02-nisanda.pdf
The qualification is permanently valid.