Yeterlilik Kodu | TR0030010641 | |
Yeterlilik Adı | Müzik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Atatürk Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Atatürk Üniversitesi Rektörlüğü Üniversite Mahallesi Prof. Dr. Hikmet Koçak Sokak No : 8 P.K : 25050 Yakutiye / Erzurum | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.atauni.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Eğitim Bilimleri Enstitüsünün belirlediği alanlarda lisans diplomasına ve programın ilgili olduğu puan türünde en az 55 ALES puanına sahip olmak. Başvuran adaylar ALES puanının %50 ı ile lisans AGNO’sunun % 30 yeterlilik sınavının %20 sinin toplamı en az 55 olmak şartı ile ve en yüksek puan alan adaydan başlamak üzere sıralanır. Yabancı adayların, ilgili anabilim dalında YÖK tarafından denkliği tanınan bir lisans diplomasına sahip olmaları ve Türk dili sınavından 100 üzerinden en az 70 puan almaları gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | 120 AKTS karşılığı dersi başarı ile tamamlamak ve hazırlayacağı Yüksek Lisans Tezini jüri önünde başarı ile sunmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Müzik eğitimi programından mezun olan öğrenciler aynı ya da farklı bir alanda doktora eğitimine devam edebilir. Diğer yandan programı başarı ile tamamlayan mezunlar yüksek öğretim kurumlarının ya da milli eğitimin uygun kurumlarında eğitimci olarak istihdam edilebilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030010641
- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi’nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
Eğitim Bilimleri Enstitüsünün belirlediği alanlarda lisans diplomasına ve programın ilgili olduğu puan türünde en az 55 ALES puanına sahip olmak. Başvuran adaylar ALES puanının %50 ı ile lisans AGNO’sunun % 30 yeterlilik sınavının %20 sinin toplamı en az 55 olmak şartı ile ve en yüksek puan alan adaydan başlamak üzere sıralanır. Yabancı adayların, ilgili anabilim dalında YÖK tarafından denkliği tanınan bir lisans diplomasına sahip olmaları ve Türk dili sınavından 100 üzerinden en az 70 puan almaları gerekmektedir.
Müzik eğitimi programından mezun olan öğrenciler aynı ya da farklı bir alanda doktora eğitimine devam edebilir. Diğer yandan programı başarı ile tamamlayan mezunlar yüksek öğretim kurumlarının ya da milli eğitimin uygun kurumlarında eğitimci olarak istihdam edilebilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030010641 | |
Qualification Title | Teacher Training in Music Master Degree | |
Awarding Body | Atatürk University | |
Awarding Body Contact | Atatürk University | |
Awarding Body Url | http://www.atauni.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Measurement and evaluation system for each course subject is described in detail under Course Instruction Plan. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Candidates must have high school diploma or equivalent, and must get adequate score on the Student Selection and Placement Exam. Students of equivalent programs, domestic or abroad, may apply for transfer or student exchange programs. | |
Conditions for Success | Successfully complete all courses equivalent 300 ECTS credists, and to achive minimum 2.0 out of 4.0 GPA. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduated students from music education programme can follow a PhD program in same or different branches. On the other hand students graduated succesfully from the art education department can be employed in a National Education or Higher Education institute. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030010641
- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi’nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
Measurement and evaluation system for each course subject is described in detail under Course Instruction Plan.
Candidates must have high school diploma or equivalent, and must get adequate score on the Student Selection and Placement Exam. Students of equivalent programs, domestic or abroad, may apply for transfer or student exchange programs.
Graduated students from music education programme can follow a PhD program in same or different branches. On the other hand students graduated succesfully from the art education department can be employed in a National Education or Higher Education institute.