Yeterlilik Kodu | TR0030005224 | |
Yeterlilik Adı | Müzik Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.mu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 06/12/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Müzik ve sahne sanatları | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 15.05.2020/15.05.2025 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Müzik Öğretmenliği eğitimi alanında lisans derecesi elde edebilmek için; öğrencilerin programda almaları gereken genel kültür, alan bilgisi ve eğitim bilimleri derslerinin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamış olmaları ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gereklidir.Müzik Öğretmenliği Programını başarı ile tamamlayabilmek için programda yer alan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Müzik Öğretmenliği Programını tamamlayanlar Müzik Öğretmeni olurlar. Mezun olan müzik öğretmenleri resmi ve özel okullarda müzik öğretmenliği yapabilir. Özel müzik dersi veren kurslar açabilir ve bu kurslarda eğitmen olabilir. Edindiği müzikal ve pedagojik birikimi kullanabileceği sektöre uygun iş dallarında çalışabilir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030005224
ISCO 08
ISCO 08
- Program profilimiz Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği olarak tanımlanmıştır. Anabilim dalımız yaklaşık 120 öğrenci ile ortalama haftada 30 saatlik ders yükü ile programını sürdürmektedir. Ayrıca; Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalında Müzik Öğretmenliği eğitimi verilmektedir. Program YÖK tarafından belirlenmiştir ve tüm Eğitim Fakültelerinde ortak olarak uygulanmaktadır. Normal öğretim olup 2. öğretimi bulunmamaktadır.
- Mezunların, Müzik Eğitimi alan bilgisi ile donanımlı, Müzik Öğretim Yöntem ve Teknikleri konusunda yetkin, eğitim öğretim etkinliklerini planlama uygulama becerileri ile donanımlı; müzik yapan, eğitim müziği besteleme his ve tekniğine yatkın, ulusal ve evrensel düzeyde müzik kültürünün gelişmesine katkıda bulunan, analitik ve eleştirel düşünebilen çağdaş müzik öğretmeni adayı olmaları amaçlanmıştır.
- Bu kapsamda Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı lisans programının ders yüklerinin yanında; öğrencilerin konser etkinliklerine, bilimsel seminer-sempozyum-konferans-çalıştay gibi bilimsel ve uygulamalı etkinliklere katılmaları sağlanır. Öğretmen adaylarının bireysel resital ya da oda müziği konserleri vermeleri sağlanarak müzikte kendilerini gerçekleştirmeleri için olanak sağlanır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Bireysel çalgısını ve piyanoyu tekniğine uygun, müzik öğretmenliğinin gerekleri doğrultusunda, düzeyli ve etkili biçimde kullanır.
- Sesini, ses eğitiminin ilkeleri doğrultusunda tekniğine uygun ve etkili biçimde kullanarak bireysel ve toplu seslendirme yapma becerisi kazanır.
- Piyano ve okul çalgıları ile eğitim müziği dağarı örneklerini seslendirir/eşlik yapar.
- Çalgıların fiziksel özelliklerini tanıyıp, bakım ve onarımını gerçekleştirir.
- Müzik eserlerini tür ve biçim açısından çözümleyerek çok seslendirme teknikleri konusunda beceri kazanır.
- Sesler arasındaki ilişkileri kavrayarak müziksel işitme, okuma ve yazma becerisi kazanır.
- Müziğin doğuşu, tarihsel gelişimi, dönem stil özellikleri ile ilgili bilgi sahibi olur.
- Çalgı ve ses toplulukları oluşturabilme, bu topluluklarla seslendirme yapma ve yönetme becerisi kazanır.
- Geleneksel (TSM-THM) müziklerimiz ile ilgili temel bilgilere sahip olarak bu eserleri nitelikli bir şekilde seslendirir.
- Eğitim müziği besteleme teknikleri konusunda donanımlı olur ve okul şarkıları besteler.
- Kendini Türkçe ve yabancı bir dilde yazılı ve sözlü olarak ifade etme konusunda yeterli olur.
- Bilgisayar kullanımı ve öğretim teknolojileri konusunda bilgi sahibi olur.
- Bilimsel araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur.
- Etik ilkelerine uygun davranarak mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.
- Atatürk İlke ve İnkılaplarını ve Türk Milli Eğitim sisteminin temel hedeflerini bilir.
- Eğitim bilimleri alanını ve öğretmenlik mesleğinin gerekliliklerini tüm yönleri ile bilir.
- Alanı ile ilgili eğitim-öğretim etkinliklerini planlama ve düzenleme becerisi kazanır.
- Müzik öğretim yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibi olur.
- Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilir.
- Alanı ile ilgili dersleri planlar, uygular ve değerlendirir.
- Bireylerin kişisel, mesleki, eğitsel ve gelişimsel ihtiyaçlarını kavrar ve uygulamalarında bunları dikkate alır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Öğrenciler her dönemin başında programda yer alan derslere kayıt yaptırırlar. Öğrenci, dönemsel ders yükünü aşmadan istediği kadar derse kayıt yaptırabilir. Ayrıca; başarı düzeyine göre, üst yarıyıl derslerine yazılma hakkı da vardır. Eğitim; Güz ve Bahar dönemi olarak planlanır. Öğrencinin yarıyıl sonu sınavlarına girebilmesi için teorik derslerin %70ine, uygulamalı derslerin %80ine devam etmesi gereklidir.
- Öğrenciler her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sınavına girerler. Başarı notu ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı dikkate alınarak bağıl hesaplama yöntemine göre hesaplanır. Müzik Öğretmenliği eğitimi alanında lisans derecesi elde edebilmek için; öğrencilerin programda almaları gereken genel kültür, alan bilgisi ve eğitim bilimleri derslerinin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamış olmaları ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gereklidir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:
15.05.2020/15.05.2025
- Programa başvurabilmek için TYT sınavından 800.000 barajını aşmış olmak gerekmektedir. Bu barajı aşan aday 1 aşamalı olarak düzenlenen Özel Yetenek Sınavına başvurur. Sınav sonucunda özel yetenek sınav puanı 50 ve üzeri olan adaylar başarılı sayılır. ÖSYM'nin Özel Yetenek Gerektiren Yükseköğretim Programlarına Öğrenci Alımı ile ilgili işlemler başlığı altında belirttiği hükümlere uyularak asil ve yedek listeler belirlenir. Kontenjan 30 öğrencidir.
Müzik Öğretmenliği Programını tamamlayanlar Müzik Öğretmeni olurlar. Mezun olan müzik öğretmenleri resmi ve özel okullarda müzik öğretmenliği yapabilir. Özel müzik dersi veren kurslar açabilir ve bu kurslarda eğitmen olabilir. Edindiği müzikal ve pedagojik birikimi kullanabileceği sektöre uygun iş dallarında çalışabilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030005224 | |
Qualification Title | Music Education License | |
Awarding Body | Mugla Sıtkı Koçman University | |
Awarding Body Contact | Muğla Sıtkı Koçman University 48000 Kötekli/Muğla | |
Awarding Body Url | http://www.mu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 06/12/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Music and performing arts | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | At the beginning of each semester, students register taking classes based on the curriculum. They can take as many classes as they desire without exceeding their semester limit. In addition to that, students can take classes from the forthcoming year depending on their current GPAs. The educational calendar is planned as Fall and Spring. Students have to attend 70 percent of theoretical and 80 percent of practical courses in order to be able to enter the final exams. Every course has a midterm and a final. The overall grade for the course is calculated combining midterm and final grades using a relative assessment system.To obtain an undergraduate degree from the Music Education department, students must successfully complete all the credits (240 ECTS) in area studies, educational sciences, and general culture courses with a minimum GPA of 2.00/4.00. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Candidate students who receive the necessary minimum score from the Higher Education Entrance Exam (YGS) take a three-level Special Skills Test. Students who pass the first level can enter the second level of the exam. Students who pass the second level can enter the third level of the exam. After this stage, an Overall Success Score is obtained for each student. Later, students who pass the exam are determined according to Student Selection and Placement System’s (ÖSYS) rules and regulations given under the title “Procedures for Accepting Students in the Programs that Require Special Skills.” There is a 30-student quota each year. | |
Conditions for Success | To obtain an undergraduate degree from the Music Education department, students must successfully complete all the credits (240 ECTS) in area studies, educational sciences, and general culture courses with a minimum GPA of 2.00/4.00.In order to successfully complete the Music Education program, students are required to pass all the courses in the program (honoring 240 ECTS) and to receive a minimum GPA of 2.00/4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who complete the Music Education program become music teachers and they can work for public or private schools. They can establish private music training schools as well as work for them as teachers. Students can also work in various music business sectors utilizing their musical and pedagogical accumulation. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030005224
- Using their individual instruments and the piano with correct technique, in accordance with the requirements of music teaching in a refined and effective manner.
- Gaining the ability to use their voices effectively in accordance with the principles of vocal education, and performing individual and collective vocalization models.
- Establishing a musical education repertoire and accompanying school songs with the piano.
- Recognizing the physical characteristics of the instruments and doing their maintenance and repair.
- Gaining skills in multi-part compositional techniques and analyzing musical works in terms of genre and form.
- Gaining musical hearing, reading and writing skills by understanding the relationships between sound structures.
- Learning the origins of music, its historical development, periodical and stylistic features.
- Being able to organize instrumental and vocal ensembles, gaining the ability to perform and manage with these ensembles.
- Gaining the basic knowledge of local traditional music (Turkish art and Folk Music) and performing its works in a sufficient way.
- Being equipped with educational music composition techniques and creating school songs.
- Being sufficient in expressing themselves written and orally in Turkish and a foreign language.
- Gaining knowledge about computer use and instructional technologies.
- Gaining knowledge about various scientific research methods.
- Acquiring professional and ethical responsibility awareness by acting in accordance with ethical principles.
- Comprehending Atatürk's principles and revolutions and the basic goals of the Turkish national education system.
- Being familiar with the field of educational sciences and the requirements of the teaching profession from all aspects.
- Gaining the ability to plan and organize educational-training activities related to the field.
- Gaining knowledge about music teaching methods and techniques.
- Being familiar with different learning approaches in line with the developmental characteristics of students.
- Being able to plan, implement and evaluate the courses related to their field of study.
- Comprehending personal, professional, educational and developmental needs of individuals and taking them into account in their applications.
At the beginning of each semester, students register taking classes based on the curriculum. They can take as many classes as they desire without exceeding their semester limit. In addition to that, students can take classes from the forthcoming year depending on their current GPAs. The educational calendar is planned as Fall and Spring. Students have to attend 70 percent of theoretical and 80 percent of practical courses in order to be able to enter the final exams. Every course has a midterm and a final. The overall grade for the course is calculated combining midterm and final grades using a relative assessment system.To obtain an undergraduate degree from the Music Education department, students must successfully complete all the credits (240 ECTS) in area studies, educational sciences, and general culture courses with a minimum GPA of 2.00/4.00.
Candidate students who receive the necessary minimum score from the Higher Education Entrance Exam (YGS) take a three-level Special Skills Test. Students who pass the first level can enter the second level of the exam. Students who pass the second level can enter the third level of the exam. After this stage, an Overall Success Score is obtained for each student. Later, students who pass the exam are determined according to Student Selection and Placement System’s (ÖSYS) rules and regulations given under the title “Procedures for Accepting Students in the Programs that Require Special Skills.” There is a 30-student quota each year.
Students who complete the Music Education program become music teachers and they can work for public or private schools. They can establish private music training schools as well as work for them as teachers. Students can also work in various music business sectors utilizing their musical and pedagogical accumulation.
Qualification is continuous