Yeterlilik Kodu | TR0030006536 | |
Yeterlilik Adı | Müzik Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Antalya Burdur Yolu, 15030 Yakaköy/Burdur Merkez/Burdur | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.maku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2024/1.05.2027 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar, Türkiye'de örgün eğitimin resmi ve özel tüm kademelerinde, yaygın eğitim kurumlarında ve yüksek öğretimde görev yapabilirler. Mezunlar ayrıca lisansüstü programlara devam edebilirler ve çeşitli profesyonel müzik topluluklarında görev alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030006536
ISCO 08
ISCO 08
- Müzik Eğitimi Lisans Programı, bir sanat ve bilim dalı olarak müziği araştıran, güncel gelişmeleri takip eden, kültürel değerlerine sahip çıkan ve eğitimin her kademesinde öğrendiklerini uygulama becerisine sahip müzik öğretmenleri yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Programın vizyonu, yetiştirdiği öğretmenlerin ulusal ve uluslararası standartlara uygun, bireysel gelişimlerini tamamlamış, dünyadaki değişime ve toplumun sanat ihtiyaçlarına duyarlı bireyler olmalarını sağlamak ve böylece müzik eğitimi alanında eğitim veren kurumlar arasında tercih edilme düzeyini yükseltmektir.
- Müzik eğitimi alanında eğitim ve öğretim, belirlenen kurumlarda örgün şekilde uygulanır. Ayrıca, Milli Eğitim bünyesindeki ilk ve orta öğretim kurumlarında uygulamalı eğitimler (staj, gözlem vb.) yapılır.
- Müzik eğitimi ve kültürü bakımından bulunduğu yörede var olan birikimin geliştirilmesine ilişkin bilgi sahibi olur.
- Bilimsel ve sanatsal etkinlikler yoluyla; müzik eğitiminin yerel, ulusal ve evrensel değerlerinin tanıtılıp yaşatılarak gelecek kuşaklara aktarılmasında beceri sahibi olur.
- Yerel, ulusal ve evrensel müzik tür ve stilleri ile ilgili bilgi sahibi olur.
- Müzik öğretmenliğinin gerektirdiği, genel kültüre dayalı kültürel ve pedagojik kavramları bilir.
- Koro ve orkestra kültür ve repertuvarı ile, koro ve orkestra yönetimi teknikleri yetkinliği kazanır.
- Eğitimini aldığı çalgı üzerinde çocuk şarkılarına ve farklı müzik türlerine eşlik yapabilme becerisi kazanır.
- Çalgı ve ses toplulukları oluşturabilme, bu topluluklarla seslendirme yoluyla sosyal beceri tecrübesi kazanır.
- Bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenmeyle ilişkilendirerek geliştirir.
- Bireylerin farklı gelişim özelliklerine uygun müzik öğrenme yaklaşımlarını bilir.
- Müzik öğretim yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibi olur.
- Sanatsal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılır.
- Yaşadığı sosyal çevre için alanıyla ilgili proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
- Piyano ve seçmiş olduğu diğer bir çalgıyı, literatürünün gerektirdiği düzeyde çalma becerisi kazanır.
- Müzik öğretmeni olarak ihtiyaç duyacağı ses eğitimi becerisi kazanır.
- Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak en az bir nota yazım ve seslendirme programına ilişkin bilgi sahibi olur.
- Türk Milli Eğitim sisteminin ihtiyaç duyduğu müzik öğretmenleri olarak yetişir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Nota okuma ve yazma yetkinliği
- Yaratıcı müzik üretimi yetkinliği
- Performans yetkinliği
- Müzikal pedagojik yetkinlik
- Müziksel kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Toplumsal fayda ve sosyal öğrenme yetkinliği
- Etik ve profesyonel müzik uygulamaları yetkinliği
- Müzik eğitimi anabilim dalında sınavlar güz-bahar dönemlerinin 7. ya da 8. haftasında ara sınav ve 14. haftanın sonunda final biçiminde iki kez yapılmaktadır. Sınavların koordinasyonu dekanlık tarafından gerçekleştirilir; bölüm ve anabilim dalları, sınavların saatlerini ve yapılış biçimlerini belirler. Sınavlar, dersi yürüten öğretim elemanı tarafından veya anabilim dalınca belirlenmiş komisyonlar tarafından yapılır. Sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak yapılabilir. Eğer bir öğrenci, ara sınavına girmezse FF notu alır ve final sınavına giremez.
- Öğrenci, dersin devam zorunluluğunu ya da uygulamalara ilişkin koşulları yerine getirmezse FE notu alır. Ara sınavın başarı notuna katkısı %40, dönem sonu sınavınınki ise % 60'tır. AA, BA, BB, CB ve CC notlarını alan öğrenciler dersten başarılı sayılırken, K, ED, EE, FE and FF notlarını alan öğrenciler başarısız sayılırlar. Ara ve dönem sonu sınavlarının yerleri ve tarihler, ilgili birim tarafından 15 gün önceden duyurulur. Teorik derslerin en azından % 70'ine ve laboratuvar/uygulama çalışmalarının % 80'ine katılmayan öğrencilerin o derslerden dönem sonu sınavlarına girmelerine izin verilmez. Mazeret sınavı, dönem sonu sınavları bittikten sonra ilgili kurulun denetiminden ve kabulünden sonra belgelenmiş özür belgeleriyle mazeret sınav haftasında yapılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2024/1.05.2027
- Öğrenciler, müzik eğitimi anabilim dalı programına, ayrıntıları her öğretim yılı öncesinde anabilim dalı başkanlığı ve dekanlık tarafından ilan edilerek yapılan özel yetenek sınavı ile kabul edilmektedirler. Adayların özel yetenek sınavına başvuru yapabilmeleri için YÖK tarafından yapılan TYT'den (Temel Yeterlilik Testi) yayınlanan yönergede belirtilen tür ve puan aralığında puan almış olmaları gerekmektedir. Müzik eğitimi yetenek sınavı, yönergede yer alan boyutlarda ve belirlenmiş ölçekler uyarınca her öğrenciye uygulanmaktadır. Bu sınavda başarılı olan öğrenciler ana bilim dalında okumaya hak kazanmaktadırlar.
Mezunlar, Türkiye'de örgün eğitimin resmi ve özel tüm kademelerinde, yaygın eğitim kurumlarında ve yüksek öğretimde görev yapabilirler. Mezunlar ayrıca lisansüstü programlara devam edebilirler ve çeşitli profesyonel müzik topluluklarında görev alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030006536 | |
Qualification Title | Bachelor’s Diploma in Music Education | |
Awarding Body | Burdur Mehmet Akif Ersoy University | |
Awarding Body Contact | Antalya Burdur Road, 15030 Yakaköy/Burdur Center/Burdur | |
Awarding Body Url | https://www.maku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | Successfully completing a minimum of 240 ECTS course credits and fulfilling any other requirements set by the respective higher education institution, if applicable. Graduates are eligible to work in all levels of formal education, both public and private, as well as in non-formal education institutions and higher education in Türkiye. Additionally, graduates may pursue postgraduate programs and participate in various professional music ensembles. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates can work at all levels of formal education, both public and private, as well as in non-formal education institutions and higher education in Turkey. They may also pursue postgraduate studies and take roles in various professional music ensembles. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030006536
ISCO 08
ISCO 08
- The Music Education Undergraduate Program aims to train music teachers who explore music as an art and science, stay updated with current developments, preserve cultural values, and possess the ability to apply what they have learned at every level of education. The vision of the program is to ensure that the teachers it prepares meet national and international standards, complete their individual development, and remain sensitive to global changes and the artistic needs of society, thereby increasing the preference level of our undergraduate program among institutions providing music education.
- Education and training in the field of music education are conducted in a formal manner. Additionally, practical training activities, such as internships and observations, are carried out in primary and secondary education institutions under the Ministry of National Education.
- Contributes to the development of current musical values of his/her homeplace.
- Transfers national and global values of music education to the next generations by introducing and keeping the national and global values of music education alive.
- Student gains knowledge about local, national and global styles of music.
- Student acquires cultural and pedagogical information that music education requires.
- Student gains a wide information about orchestra and chorus literature and technics in conducting an orchestra and chorus.
- Plays the piano and one another instrument that music literature requires.
- Becomes qualified in voice education.
- Student uses at least one music scoring software.
- Becomes a music teacher that Turkish National Education System needs.
- Proficiency in Music Reading and Writing
- Proficiency in Creative Music Production
- Proficiency in Performance
- Proficiency in Musical Pedagogy
- Proficiency in Musical Cultural Awareness and Expression
- Proficiency in Community Benefit and Social Learning
- Proficiency in Ethical and Professional Music Practices
- In the department of music education, exams are held twice in the fall-spring semesters, with a midterm exam in the 7th or 8th week and a final exam at the end of the 14th week. The coordination of exams is carried out by the dean's office; the department and major branches determine the hours and format of the exams. Exams are held by the faculty member conducting the course or by committees determined by the department. Exams can be written, oral, or both written and oral and/or practical. If a student does not take the midterm exam, they receive a grade of FF and cannot take the final exam. If a student does not fulfill the attendance requirement or the conditions related to the practices, they receive a grade of FE.
- The contribution of the midterm exam to the success grade is 40%, while that of the final exam is 60%. Students who receive grades of AA, BA, BB, CB and CC are considered successful in the course, while students who receive grades of K, ED, EE, FE and FF are considered unsuccessful. The locations and dates of the midterm and final exams are announced by the relevant unit 15 days in advance. Students who do not attend at least 70% of the theoretical courses and 80% of the laboratory/practical studies are not allowed to take the final exams for those courses. Make-up exams are held during the make-up exam week after the end of the term exams, with documented excuses after the inspection and approval of the relevant board.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
- Students are admitted to the Music Education Department program through a special talent examination, the details of which are announced by the department chair and the dean's office before each academic year. To apply for the special talent examination, candidates must achieve a score within the range and type specified in the guidelines of the Basic Proficiency Test (TYT) conducted by the Council of Higher Education (YÖK). The music education talent examination is conducted in accordance with the dimensions and scales outlined in the guidelines and is administered to each student individually. Students who succeed in this examination are granted the right to enroll in the department.
Graduates can work at all levels of formal education, both public and private, as well as in non-formal education institutions and higher education in Turkey. They may also pursue postgraduate studies and take roles in various professional music ensembles.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous.
