Yeterlilik Kodu

TR0030021404

Yeterlilik Adı
Müzik Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumNiğde Ömer Halisdemir Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiNiğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Rektörlüğü, Merkez Yerleşke, Bor Yolu Üzeri, 51240 Merkez/Niğde
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ohu.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Müzik ve sahne sanatları
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Enstrüman çalma becerisi geliştirmek.
  • Piyano çalma becerisi geliştirmek.
  • Sesini kullanabilme becerisi geliştirmek.
  • Müziksel işitme ve okuma bilgisi vermek.
  • Armoni kontrpuan bilgisi vermek.
  • Türk müziği bilgisi kazandırmak.
  • Genel müzik kültürü ve tarihi bilgisi kazandırmak.
  • Eğitim müziği bilgisi ve dağarı kazandırmak.
  • Okul öncesinden seviyesinden itibaren müzik eğitimi ve öğretimi bilgisi vermek.
  • Koro müziği, eğitimi, yönetimi ve dağarı edindirmek.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı Notu: Sınavlardan alınan puanlar 100 üzerinden değerlendirilerek başarı puanı belirlenir.Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir.Başarı notu o derse ait yarıyıl içinde yapılan çalışmalarda sağlanan yarıyıl içi başarı notu ile yarıyıl sonunda yapılan genel sınavlarda sağlanan başarı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir.Yarıyıl içinde yapılan çalışmalar; ders ve uygulamalarda devam durumu, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardır.Öğrencinin yarıyıl içi başarı notunun belirlenmesinde, bu çalışmalar akademik takvimde belirlenen yarıyılın son haftasında belirli oranda ara sınav ile birlikte değerlendirilebilir.Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az % 40 en çok % 60 olabilir.Yarıyıl içi başarı notunun ve genel sınavın başarı notuna etki oranları ve öğrencinin başarılı sayılması için yarıyıl içi çalışmaların uygulama şekli, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyılın ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurulur. Başarı notunun hesaplanmasında bağıl değerlendirme sistemi kullanılır.Bağıl değerlendirmede o dersi alan tüm öğrencilerin aldıkları ders başarı puanlarının aritmetik ortalaması ve istatistiksel dağılımı dikkate alınır. Bağıl değerlendirme sisteminin uygulama esasları Senato tarafından belirlenir. Ders başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir: Başarı Notları (harf ile) Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Başarı Notlarından; a) S: Kredisiz derslerde başarılı, b) U: Kredisiz derslerde başarısız, c) P: Yıllık derslerde birinci yarıyıl sonunda başarılı, d) EX: Üniversitenin yaptığı muafiyet sınavında başarılı, e) NI: Ağırlıklı ortalamaya katılmayan derslerin notu, f) NA: Derse devam ve/veya uygulama şartını yerine getirmediğinden, genel sınavlara girme hakkı olmadığı için başarısız, g) T: Transfer edilen dersin notu olarak tanımlanır. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, S ve EX notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.Bir veya birkaç dersten DC veya DD notu alan öğrenci, dersin alındığı yarıyılda ders kayıt formuna yazarak kayıt yaptırdığı tüm derslerin akademik ortalaması 2,00 ve üzerinde ise o dersi/dersleri başarmış sayılır. T notu; Üniversitenin diğer bölümlerinden veya başka bir üniversiteden geçiş yapan öğrencilere, daha önce almış oldukları ve eşdeğerliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine fakülte/yüksekokul kurulunca kabul edilen dersler için verilir.Akademik not ortalaması hesaplarına katılmaz. Akademik ortalama Öğrencilerin başarı durumu; yarıyıl akademik ortalaması ve genel akademik ortalamaları hesaplanarak belirlenir.Bir dersin kredisi ile o dersten alınan başarı notunun katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı puanını verir. Yarıyıl akademik ortalaması, ders planında o yarıyılda bulunan derslerden alınması gerekenlerin ağırlıklı puanları toplamının, derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Yıllık dersler bahar yarıyılı akademik ortalamasına dahil edilir. Genel akademik ortalama, öğrencinin öğrenim süresi içinde almak zorunda olduğu bütün derslerden aldığı başarı notları esas alınarak hesaplanacak ağırlıklı puanlar toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesiyle bulunur. Akademik ortalama hesaplanırken virgülden sonra iki basamak alınır. Virgülden sonraki üçüncü basamaktaki sayı 5 veya daha büyük olduğunda ikinci basamaktaki sayı bir arttırılır. Yan dal, çift ana dal dersleri ile eğitim-öğretim planında yer almasına rağmen S ve T notları alınan dersler akademik ortalama hesaplamalarında dikkate alınmaz. Öğrencinin tekrar ettiği dersler varsa, o derslerden aldığı en son not akademik ortalamaya dahil edilir. Öğrenciler, eğer isterlerse, akademik ortalamalarını yükseltmek için DD, DC ve CC notlarını aldıkları dersleri tekrar alabilirler. Bu derslerden aldıkları en son not akademik ortalamaya dahil edilir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Lise Diploması, Ülke çapında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı ile yerleştirme

Başarma Şartları-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)-
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)-
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030021404


Yeterlilik Adı
Müzik Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Rektörlüğü, Merkez Yerleşke, Bor Yolu Üzeri, 51240 Merkez/Niğde

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Enstrüman çalma becerisi geliştirmek.
  • Piyano çalma becerisi geliştirmek.
  • Sesini kullanabilme becerisi geliştirmek.
  • Müziksel işitme ve okuma bilgisi vermek.
  • Armoni kontrpuan bilgisi vermek.
  • Türk müziği bilgisi kazandırmak.
  • Genel müzik kültürü ve tarihi bilgisi kazandırmak.
  • Eğitim müziği bilgisi ve dağarı kazandırmak.
  • Okul öncesinden seviyesinden itibaren müzik eğitimi ve öğretimi bilgisi vermek.
  • Koro müziği, eğitimi, yönetimi ve dağarı edindirmek.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı Notu: Sınavlardan alınan puanlar 100 üzerinden değerlendirilerek başarı puanı belirlenir.Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir.Başarı notu o derse ait yarıyıl içinde yapılan çalışmalarda sağlanan yarıyıl içi başarı notu ile yarıyıl sonunda yapılan genel sınavlarda sağlanan başarı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir.Yarıyıl içinde yapılan çalışmalar; ders ve uygulamalarda devam durumu, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardır.Öğrencinin yarıyıl içi başarı notunun belirlenmesinde, bu çalışmalar akademik takvimde belirlenen yarıyılın son haftasında belirli oranda ara sınav ile birlikte değerlendirilebilir.Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az % 40 en çok % 60 olabilir.Yarıyıl içi başarı notunun ve genel sınavın başarı notuna etki oranları ve öğrencinin başarılı sayılması için yarıyıl içi çalışmaların uygulama şekli, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyılın ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurulur. Başarı notunun hesaplanmasında bağıl değerlendirme sistemi kullanılır.Bağıl değerlendirmede o dersi alan tüm öğrencilerin aldıkları ders başarı puanlarının aritmetik ortalaması ve istatistiksel dağılımı dikkate alınır. Bağıl değerlendirme sisteminin uygulama esasları Senato tarafından belirlenir. Ders başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir: Başarı Notları (harf ile) Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Başarı Notlarından; a) S: Kredisiz derslerde başarılı, b) U: Kredisiz derslerde başarısız, c) P: Yıllık derslerde birinci yarıyıl sonunda başarılı, d) EX: Üniversitenin yaptığı muafiyet sınavında başarılı, e) NI: Ağırlıklı ortalamaya katılmayan derslerin notu, f) NA: Derse devam ve/veya uygulama şartını yerine getirmediğinden, genel sınavlara girme hakkı olmadığı için başarısız, g) T: Transfer edilen dersin notu olarak tanımlanır. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, S ve EX notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.Bir veya birkaç dersten DC veya DD notu alan öğrenci, dersin alındığı yarıyılda ders kayıt formuna yazarak kayıt yaptırdığı tüm derslerin akademik ortalaması 2,00 ve üzerinde ise o dersi/dersleri başarmış sayılır. T notu; Üniversitenin diğer bölümlerinden veya başka bir üniversiteden geçiş yapan öğrencilere, daha önce almış oldukları ve eşdeğerliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine fakülte/yüksekokul kurulunca kabul edilen dersler için verilir.Akademik not ortalaması hesaplarına katılmaz. Akademik ortalama Öğrencilerin başarı durumu; yarıyıl akademik ortalaması ve genel akademik ortalamaları hesaplanarak belirlenir.Bir dersin kredisi ile o dersten alınan başarı notunun katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı puanını verir. Yarıyıl akademik ortalaması, ders planında o yarıyılda bulunan derslerden alınması gerekenlerin ağırlıklı puanları toplamının, derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Yıllık dersler bahar yarıyılı akademik ortalamasına dahil edilir. Genel akademik ortalama, öğrencinin öğrenim süresi içinde almak zorunda olduğu bütün derslerden aldığı başarı notları esas alınarak hesaplanacak ağırlıklı puanlar toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesiyle bulunur. Akademik ortalama hesaplanırken virgülden sonra iki basamak alınır. Virgülden sonraki üçüncü basamaktaki sayı 5 veya daha büyük olduğunda ikinci basamaktaki sayı bir arttırılır. Yan dal, çift ana dal dersleri ile eğitim-öğretim planında yer almasına rağmen S ve T notları alınan dersler akademik ortalama hesaplamalarında dikkate alınmaz. Öğrencinin tekrar ettiği dersler varsa, o derslerden aldığı en son not akademik ortalamaya dahil edilir. Öğrenciler, eğer isterlerse, akademik ortalamalarını yükseltmek için DD, DC ve CC notlarını aldıkları dersleri tekrar alabilirler. Bu derslerden aldıkları en son not akademik ortalamaya dahil edilir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Lise Diploması, Ülke çapında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı ile yerleştirme


Başarma Şartları
-

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
-

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030021404

Qualification Title
Music Education Bachelors Degree Diploma
Awarding BodyNiğde Ömer Halisdemir Üniversitesi
Awarding Body ContactNiğde Ömer Halisdemir University Rectorate, Central Campus, Bor Yolu, 51240 Center/Niğde
Awarding Body Urlhttp://www.ohu.edu.tr/
Orientation-
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasMusic and performing arts
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Instrument playing skill development.
  • Developing piano playing skills.
  • Developing the ability to use voice skills.
  • Musical hearing and reading knowledge.
  • Give harmony, counterpoint information.
  • Gaining information about Turkish music.
  • Gaining general music culture and historical knowledge.
  • Gaining education music knowledge.
  • Giving information about music education and education from pre-school level.
  • Giving choir music education, management and knowledge.
Key Competencies-
Further Info

Grade EvaluationSuccess Note: The scores obtained from the exams are evaluated over 100 and the achievement score is determined. The achievement status of a field is determined by the achievement grade. The achievement grade is determined by evaluating the success grades provided during the semester and the success grades provided at the end of the semester. Studies carried out within the semester; fieldwork, application, homework, project, internship, workshop, seminar, laboratory and so on. In the case that the student's grade is determined within the semester, these studies may be evaluated together with a midterm exam in the final week of the semester specified in the academic calendar. The overall score of the general examination may be at least 40% and at most 60%. The students will be notified during the first two weeks of the semester by the responsible instructor of the course in the form of the semester grade and the success rate of the general examination and the application rate of the semester work for the success of the student.A relative evaluation system is used to calculate the success grade. Relative evaluation takes into account the arithmetic mean and statistical distribution of the course achievement scores of all students taking the course. The practice of the relative evaluation system is determined by the Senate. Course grades and coefficients are determined as follows:Achievement Grades (with letters) CoefficientsAA4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 From Success Notes;a) S: Successful in non-credit courses,b) U: Failed in non-credit courses,c)P:Yearly courses are successful at the end of the first semester,d) EX: Successful in university exemption examse) NI: Note that the courses that do not attend the weighted average,f) NA: Failure to attend the course and / or because the application does not fulfill the requirement, there is no right to enter the general exams,g) T: Transferred course is defined as grade. A student who has taken one of the grades AA, BA, BB, CB, CC, S and EX is deemed to have completed the course. A student who has received one or more grade DC or DD grades is considered to have completed the course / course if the academic average of all the courses he has registered by writing the course registration form during the semester in which the course is taken is 2.00 and above. T grade; Students who have graduated from other departments of the university or from another university will be awarded for the courses they have already received and the equivalence is accepted on the recommendation of the department chair at the faculty / college. They do not participate in the academic grade average calculations.Academic AverageSuccess of students; the semester is determined by calculating the academic average and general academic averages. The multiplication of the credit of a course and the coefficient of that grade of success grade gives the weighted grade of that course.The semester academic average is calculated by dividing the total of the weighted points of the courses taken in that semester in the course plan by the sum of the credits of the courses. Annual courses are included in the spring semester academic average.The overall academic average is found by dividing the sum of the weighted points that will be calculated on the basis of the success grades received from all the courses that the student must take during the learning period, divided by the credit sum of the courses taken.While the academic average is being calculated, two digits after the curfew are taken. When the third digit after the conviction is 5 or greater, the second digit is incremented by one.The courses taken in the S and T grades are not taken into account in the academic average calculations, although they are included in the education program with minor and double major courses. If there are lessons that the teacher repeats, the most recent grade from those courses is included in the academic average.Students can take the courses they take DD, DC and CC grades to raise their academic average if they want to. The last grade they receive from these courses is included in the academic average.

Quality Assurance-
Access Requirements

High school diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examination

Conditions for SuccessThe First Cycle (Bachelor’s Degree) is awarded to students who have - successfully completed all the courses in the curriculum, 240 ECTS credits, - a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00, - successfully completed a teaching practice.
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030021404


Qualification Title
Music Education Bachelors Degree Diploma

Awarding Body
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi

Awarding Body Contact
Niğde Ömer Halisdemir University Rectorate, Central Campus, Bor Yolu, 51240 Center/Niğde

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Instrument playing skill development.
  • Developing piano playing skills.
  • Developing the ability to use voice skills.
  • Musical hearing and reading knowledge.
  • Give harmony, counterpoint information.
  • Gaining information about Turkish music.
  • Gaining general music culture and historical knowledge.
  • Gaining education music knowledge.
  • Giving information about music education and education from pre-school level.
  • Giving choir music education, management and knowledge.

Key Competencies
-

Further Info

Grade EvaluationSuccess Note: The scores obtained from the exams are evaluated over 100 and the achievement score is determined. The achievement status of a field is determined by the achievement grade. The achievement grade is determined by evaluating the success grades provided during the semester and the success grades provided at the end of the semester. Studies carried out within the semester; fieldwork, application, homework, project, internship, workshop, seminar, laboratory and so on. In the case that the student's grade is determined within the semester, these studies may be evaluated together with a midterm exam in the final week of the semester specified in the academic calendar. The overall score of the general examination may be at least 40% and at most 60%. The students will be notified during the first two weeks of the semester by the responsible instructor of the course in the form of the semester grade and the success rate of the general examination and the application rate of the semester work for the success of the student.A relative evaluation system is used to calculate the success grade. Relative evaluation takes into account the arithmetic mean and statistical distribution of the course achievement scores of all students taking the course. The practice of the relative evaluation system is determined by the Senate. Course grades and coefficients are determined as follows:Achievement Grades (with letters) CoefficientsAA4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 From Success Notes;a) S: Successful in non-credit courses,b) U: Failed in non-credit courses,c)P:Yearly courses are successful at the end of the first semester,d) EX: Successful in university exemption examse) NI: Note that the courses that do not attend the weighted average,f) NA: Failure to attend the course and / or because the application does not fulfill the requirement, there is no right to enter the general exams,g) T: Transferred course is defined as grade. A student who has taken one of the grades AA, BA, BB, CB, CC, S and EX is deemed to have completed the course. A student who has received one or more grade DC or DD grades is considered to have completed the course / course if the academic average of all the courses he has registered by writing the course registration form during the semester in which the course is taken is 2.00 and above. T grade; Students who have graduated from other departments of the university or from another university will be awarded for the courses they have already received and the equivalence is accepted on the recommendation of the department chair at the faculty / college. They do not participate in the academic grade average calculations.Academic AverageSuccess of students; the semester is determined by calculating the academic average and general academic averages. The multiplication of the credit of a course and the coefficient of that grade of success grade gives the weighted grade of that course.The semester academic average is calculated by dividing the total of the weighted points of the courses taken in that semester in the course plan by the sum of the credits of the courses. Annual courses are included in the spring semester academic average.The overall academic average is found by dividing the sum of the weighted points that will be calculated on the basis of the success grades received from all the courses that the student must take during the learning period, divided by the credit sum of the courses taken.While the academic average is being calculated, two digits after the curfew are taken. When the third digit after the conviction is 5 or greater, the second digit is incremented by one.The courses taken in the S and T grades are not taken into account in the academic average calculations, although they are included in the education program with minor and double major courses. If there are lessons that the teacher repeats, the most recent grade from those courses is included in the academic average.Students can take the courses they take DD, DC and CC grades to raise their academic average if they want to. The last grade they receive from these courses is included in the academic average.


Quality Assurance
-

Access Requirements

High school diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examination


Conditions for Success
The First Cycle (Bachelor’s Degree) is awarded to students who have - successfully completed all the courses in the curriculum, 240 ECTS credits, - a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00, - successfully completed a teaching practice.

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address