Yeterlilik Kodu | TR0030044900 | |
Yeterlilik Adı | Müzik Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kastamonu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kastamonu Üniversitesi Kuzeykent Mahallesi Orgeneral Atilla Ateş Paşa Caddesi No:19 Posta Kodu: 37150 Merkez/Kastamonu | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’ndan mezun olan öğrenciler Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde yer alan devlet okulları ve özel okullara Müzik Dersi Öğretmeni olarak atanmaktadırlar. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030044900
ISCO 08
ISCO 08
- Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olmak.
- Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere sahip olmak, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilmek ve uygulamak.
- Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olmak.
- Bilgi ve İletişim Teknolojilerini müzik öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olmak.
- Müzik eğitimi kapsamında, farklı yaş ve düzeydeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilmek, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapmak.
- Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olmak.
- Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olmak.
- Disiplinler arası çalışma anlayışı, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibi olup, topluma yararlı olacak projeler üretmek.
- Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olmak, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilmek, araştırmacı öğretmen rolünü üstlenmek.
- Müzik etkinlikleri düzenlemek, müzik grupları oluşturup sahnelemek ve onları yönetmek.
- Birden fazla çalgıyı, geliştirilmeye açık bir biçimde çalma becerisi kazanmak, söz ve çalgı müziğine eşlik etmek, meslek yaşamında bu çalgıların öğretimine yönelik olarak teorik ve uygulamalı bilgi edinmek.
- Bireysel ve birlikte çalma- söyleme becerilerini kazanmak.
- Ulusal ve evrensel müzik akımlarını tanımak, bu akımlarla yazılmış müzik eserlerini çözümlemek, müzik alanında yeterli kültürel birikime sahip olmak.
- Müziksel işitme, okuma ve yazma eylemleri ile müzik teorisi alanlarında yeterli donanım edinmek, müzik yaratma sürecini anlamak ve eğitim müziğinde yaratıcılığını geliştirmek.
- Sesini ve çalgısını müzikal bir biçimde, doğru bir teknikle kullanmak, çalgısının temel bakımını ve onarımını yapmak.
- Yaşam boyu öğrenmeyi gerçekleştirebilecek şekilde sanatsal, bilimsel ve felsefi açılardan kendini sürekli güncelleyebilecek birikime sahip olmak ve çevresine edindiği birikimi aşılamak.
- Müzik Öğretmenliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşmak.
- Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirmek.
- Öğrenme-öğretme sürecinde, amaç ve içeriklere uygun genel ve müziksel öğretim yöntemlerini kullanarak öğrenim ortamını organize etmek.
- Bölümümüz Kastamonu Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığınca belirlenmiş ders geçme esasları gereğince dönem içerisinde bir arasınav bir de dönem sonu sınavına girmekle yükümlüdür. Ara sınavın %40, dönem sonu sınavının ise %60 etki ettiği geçme notu ile öğrenciler harf notu olarak en az CC almak zorundadırlar. Dersini geçemeyen ya da final sınavına giremeyen öğrenciler ayrıca final sınavı niteliğinde olan bütünleme sınavına tabiidirler.
- Bu konuda daha detaylı bilgiye https://www.kastamonu.edu.tr/images/Dersler-Ders_Başarı_Durumu.pdf adresinden erişim sağlanmaktadır.
- Anabilim Dalımız, her yıl gerçekleştirilen özel yetenek sınavı ile öğrenci almaktadır. Sınava başvuru koşulları, YÖK tarafından hazırlanan ÖSYM kılavuzundan hareketle belirlenmekte ve her yıl güncellenerek Kastamonu Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Özel Yetenek Sınav Kılavuzu’nda yer almaktadır.
- Sınavın yöntemi, aşamaları, değerlendirme şekli, sınavda gerekli malzemeler, başvuru koşulları, uygulama tarih ve saatleri gibi ayrıntılı bilgiler, her yıl güncellenerek basılan Özel Yetenek Sınav Kılavuzu’nda yer almaktadır.
Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’ndan mezun olan öğrenciler Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde yer alan devlet okulları ve özel okullara Müzik Dersi Öğretmeni olarak atanmaktadırlar.
-
Qualification Code | TR0030044900 | |
Qualification Title | Müzik Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Awarding Body | Kastamonu University | |
Awarding Body Contact | Kastamonu University Kuzeykent District General Atilla Ateş Pasha Street No:19 Post Code: 37150 Merkez/Kastamonu | |
Awarding Body Url | https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olmak., Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere sahip olmak, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilmek ve uygulamak., Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olmak., Bilgi ve İletişim Teknolojilerini müzik öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olmak., Müzik eğitimi kapsamında, farklı yaş ve düzeydeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilmek, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapmak., Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olmak., Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olmak., Disiplinler arası çalışma anlayışı, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibi olup, topluma yararlı olacak projeler üretmek., Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olmak, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilmek, araştırmacı öğretmen rolünü üstlenmek., Müzik etkinlikleri düzenlemek, müzik grupları oluşturup sahnelemek ve onları yönetmek., Birden fazla çalgıyı, geliştirilmeye açık bir biçimde çalma becerisi kazanmak, söz ve çalgı müziğine eşlik etmek, meslek yaşamında bu çalgıların öğretimine yönelik olarak teorik ve uygulamalı bilgi edinmek., Bireysel ve birlikte çalma- söyleme becerilerini kazanmak., Ulusal ve evrensel müzik akımlarını tanımak, bu akımlarla yazılmış müzik eserlerini çözümlemek, müzik alanında yeterli kültürel birikime sahip olmak., Müziksel işitme, okuma ve yazma eylemleri ile müzik teorisi alanlarında yeterli donanım edinmek, müzik yaratma sürecini anlamak ve eğitim müziğinde yaratıcılığını geliştirmek., Sesini ve çalgısını müzikal bir biçimde, doğru bir teknikle kullanmak, çalgısının temel bakımını ve onarımını yapmak., Yaşam boyu öğrenmeyi gerçekleştirebilecek şekilde sanatsal, bilimsel ve felsefi açılardan kendini sürekli güncelleyebilecek birikime sahip olmak ve çevresine edindiği birikimi aşılamak., Müzik Öğretmenliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşmak., Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirmek., Öğrenme-öğretme sürecinde, amaç ve içeriklere uygun genel ve müziksel öğretim yöntemlerini kullanarak öğrenim ortamını organize etmek. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Bölümümüz Kastamonu Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığınca belirlenmiş ders geçme esasları gereğince dönem içerisinde bir arasınav bir de dönem sonu sınavına girmekle yükümlüdür. Ara sınavın %40, dönem sonu sınavının ise %60 etki ettiği geçme notu ile öğrenciler harf notu olarak en az CC almak zorundadırlar. Dersini geçemeyen ya da final sınavına giremeyen öğrenciler ayrıca final sınavı niteliğinde olan bütünleme sınavına tabiidirler. Bu konuda daha detaylı bilgiye https://www.kastamonu.edu.tr/images/Dersler-Ders_Başarı_Durumu.pdf adresinden erişim sağlanmaktadır. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Anabilim Dalımız, her yıl gerçekleştirilen özel yetenek sınavı ile öğrenci almaktadır. Sınava başvuru koşulları, YÖK tarafından hazırlanan ÖSYM kılavuzundan hareketle belirlenmekte ve her yıl güncellenerek Kastamonu Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Özel Yetenek Sınav Kılavuzu’nda yer almaktadır. Sınavın yöntemi, aşamaları, değerlendirme şekli, sınavda gerekli malzemeler, başvuru koşulları, uygulama tarih ve saatleri gibi ayrıntılı bilgiler, her yıl güncellenerek basılan Özel Yetenek Sınav Kılavuzu’nda yer almaktadır. | |
Conditions for Success | Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’ndan mezun olan öğrenciler Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde yer alan devlet okulları ve özel okullara Müzik Dersi Öğretmeni olarak atanmaktadırlar. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030044900
ISCO 08
ISCO 08
Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olmak., Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere sahip olmak, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilmek ve uygulamak., Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olmak., Bilgi ve İletişim Teknolojilerini müzik öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olmak., Müzik eğitimi kapsamında, farklı yaş ve düzeydeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilmek, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapmak., Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olmak., Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olmak., Disiplinler arası çalışma anlayışı, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibi olup, topluma yararlı olacak projeler üretmek., Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olmak, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilmek, araştırmacı öğretmen rolünü üstlenmek., Müzik etkinlikleri düzenlemek, müzik grupları oluşturup sahnelemek ve onları yönetmek., Birden fazla çalgıyı, geliştirilmeye açık bir biçimde çalma becerisi kazanmak, söz ve çalgı müziğine eşlik etmek, meslek yaşamında bu çalgıların öğretimine yönelik olarak teorik ve uygulamalı bilgi edinmek., Bireysel ve birlikte çalma- söyleme becerilerini kazanmak., Ulusal ve evrensel müzik akımlarını tanımak, bu akımlarla yazılmış müzik eserlerini çözümlemek, müzik alanında yeterli kültürel birikime sahip olmak., Müziksel işitme, okuma ve yazma eylemleri ile müzik teorisi alanlarında yeterli donanım edinmek, müzik yaratma sürecini anlamak ve eğitim müziğinde yaratıcılığını geliştirmek., Sesini ve çalgısını müzikal bir biçimde, doğru bir teknikle kullanmak, çalgısının temel bakımını ve onarımını yapmak., Yaşam boyu öğrenmeyi gerçekleştirebilecek şekilde sanatsal, bilimsel ve felsefi açılardan kendini sürekli güncelleyebilecek birikime sahip olmak ve çevresine edindiği birikimi aşılamak., Müzik Öğretmenliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşmak., Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirmek., Öğrenme-öğretme sürecinde, amaç ve içeriklere uygun genel ve müziksel öğretim yöntemlerini kullanarak öğrenim ortamını organize etmek.
Bölümümüz Kastamonu Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığınca belirlenmiş ders geçme esasları gereğince dönem içerisinde bir arasınav bir de dönem sonu sınavına girmekle yükümlüdür. Ara sınavın %40, dönem sonu sınavının ise %60 etki ettiği geçme notu ile öğrenciler harf notu olarak en az CC almak zorundadırlar. Dersini geçemeyen ya da final sınavına giremeyen öğrenciler ayrıca final sınavı niteliğinde olan bütünleme sınavına tabiidirler. Bu konuda daha detaylı bilgiye https://www.kastamonu.edu.tr/images/Dersler-Ders_Başarı_Durumu.pdf adresinden erişim sağlanmaktadır.
Anabilim Dalımız, her yıl gerçekleştirilen özel yetenek sınavı ile öğrenci almaktadır. Sınava başvuru koşulları, YÖK tarafından hazırlanan ÖSYM kılavuzundan hareketle belirlenmekte ve her yıl güncellenerek Kastamonu Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Özel Yetenek Sınav Kılavuzu’nda yer almaktadır. Sınavın yöntemi, aşamaları, değerlendirme şekli, sınavda gerekli malzemeler, başvuru koşulları, uygulama tarih ve saatleri gibi ayrıntılı bilgiler, her yıl güncellenerek basılan Özel Yetenek Sınav Kılavuzu’nda yer almaktadır.
Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’ndan mezun olan öğrenciler Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde yer alan devlet okulları ve özel okullara Müzik Dersi Öğretmeni olarak atanmaktadırlar.
-