Yeterlilik Kodu | TR0030009984 | |
Yeterlilik Adı | Nöropazarlama Tezsiz Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Üsküdar Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Altunizade, Üniversite Sok. No:14, 34662 Üsküdar/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.uskudar.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Pazarlama ve reklamcılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 90 | |
Programın Normal Süresi | 1 | |
Program Profili (Amaç) | Nörobilim ve Pazarlama Bilimlerinin etkileşiminden doğan Nöropazarlama’nın bir disiplin olarak pazarlama iletişimi sektörünce tercih edilmesinin başta gelen nedeni, geleneksel araştırma yöntemlerinin yanıltıcı olabilen sonuçlarını ortadan kaldırarak, tüketici davranışlarını gerçekte neyin şekillendirdiğini somut veriler ile sunabiliyor olmasıdır. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Tezli Yüksek lisans programına başvuracak adaylarda aranacak şartlar ve başvuruya ilişkin esaslar şunlardır: Yüksek lisans yapmak istediği anabilim dalında en az dört yıllık fakülte veya eşdeğer kurum diplomasına sahip olmaları gerekir. (Lisans öğreniminin yurt dışında tamamlanmış olması durumunda Yükseköğretim Kurulunca verilmiş denklik belgesi aranır.) | |
Başarma Şartları | Nöropazarlama yüksek lisans programının tamamlanma süresi azami 3 yarıyıldır. Daha kısa sürede tamamlanmasına ilişkin hususlar Senatoca belirlenir. Lisansüstü eğitimde uzatma, dondurma ve ek süre verilmesinde bir yarıyıl, ilgili kararın alındığı yarıyılın başlangıcından takip eden yarıyılın başlangıcına kadar olan sürelerin tamamıdır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Nöropazarlama mezunları, kamu ve özel sektör içinde yer alan her türlü işletmede çalışabileceklerdir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030009984
Nörobilim ve Pazarlama Bilimlerinin etkileşiminden doğan Nöropazarlama’nın bir disiplin olarak pazarlama iletişimi sektörünce tercih edilmesinin başta gelen nedeni, geleneksel araştırma yöntemlerinin yanıltıcı olabilen sonuçlarını ortadan kaldırarak, tüketici davranışlarını gerçekte neyin şekillendirdiğini somut veriler ile sunabiliyor olmasıdır.
- Alanındaki yerleşik kuram ve yaklaşımların yanı sıra güncel kuramsal gelişmeleri de bilmek.
- Alanıyla ilgili kuramsal bilgileri derinlemesine irdeleme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahip olmak.
- Alanıyla ilgili yerli ve yabancı bilgi/veri kaynaklarını etkin biçimde kullanarak ayrıntılı literatür taramaları gerçekleştirebilmek.
- Alanındaki bilgi ve uygulama eksikliklerini saptamak ve bunları giderme yönünde bilimsel ölçütlere uygun çalışmalar tasarlayabilmek.
- Alanıyla ilgili verilerin çözümlenmesinde ileri düzey istatiksel teknikleri kullanabilmek.
- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makale ya da bildiriyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması yoluyla hazırlayıp yayınlayarak/sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek.
- Alanına ilişkin bilgileri, ilgili kişilere kuram ve uygulama esasları üzerinden sunma becerisine sahip olmak.
- Alanındaki yayın ve çalışmaları takip edecek ve yabancı uzmanlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce bilmek.
- Alanıyla ilgili olarak Türkiye'de yürütülen çalışmaları bilmek ve bunları yorumlayarak yeni görüşler geliştirebilmek.
- Nöropazarlama disipliniyle ilgili yerleşik etik ilke ve değerleri ülkemiz toplumsal yaşamındaki yansımaları üzerinden yorumlayabilmek; olası çelişkilere yönelik çözüm önerileri getirerek bunları uygulamaya dökebilmek.
Tezli Yüksek lisans programına başvuracak adaylarda aranacak şartlar ve başvuruya ilişkin esaslar şunlardır: Yüksek lisans yapmak istediği anabilim dalında en az dört yıllık fakülte veya eşdeğer kurum diplomasına sahip olmaları gerekir. (Lisans öğreniminin yurt dışında tamamlanmış olması durumunda Yükseköğretim Kurulunca verilmiş denklik belgesi aranır.)
Nöropazarlama mezunları, kamu ve özel sektör içinde yer alan her türlü işletmede çalışabileceklerdir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030009984 | |
Qualification Title | Nöropazarlama (Tezsiz) None Thesis Masters Degree | |
Awarding Body | Uskudar University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.uskudar.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Marketing and advertising | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 90 | |
Program Duration | 1 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Besides knowing the theories and approaches which has based on their region, knowing timely theoretical developments too. To have the ability to evaluate the reflections from the application and in-depth evaluation of the theoretical knowledge which is about their region. To make detailed literature screening by using local and foreign information sources actively whichare about their region. To determine the lack of application and information which are at their region and to design studies which are fitting to scientific criteria and for resolving these deficiencies. To use advanced statistical techniques for the solutions of the data which are about their region. To expand the borders of the knowledge at their region, by publishing at least one article report which are about their region, by individually by teamwork. To have the ability to present the information which is related to their region, to relevant people, over theory and application principles. To know enough english for communication with foreign experts and for the following of the publication and the works at their region. To develop new opinions by knowing the studies which are about their region and have been conducting in Turkey and by interpreting on them. To be able to interpret on the settled, ethic principles and values which are about psychology discipline, over thebreflections of our countrys social life; to be able to offer a solution for possible contradictions, and apply them. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Every lesson’s instructor, reports the education coverage that he/she will teach to students at the beginning of semester, midterm exams that students are responsible, home works’ , applications’ and the other studies’ rate in semester grade with a written notification.The levels of success of students are measured with the midterm exams and the activities which are at semester and the final exams which are at the end of semester. The semester exams’ and other semester studies’ rate in semester grade can’t be less than 40% and more than 60% The grade of success can’t be less than C1, (2.5.00) at master’s degree and can’t be less than B2 (3.00) at doctorate.Harf Notu Katsayı NotA1 4,00 90-100A2 3,75 90-94A3 3,50 85-89B1 3,25 80-84B2 3,00 75-79B3 2,75 70-74C1 2,50 65-69C2 2,25 60-64C3 2,00 55-59F3 0,00 0-54F2 0,00F1 0,00Neuromarketing Masters program completion time is a maximum of four semesters. Matters related to the completion in a shorter period is determined by the Senate. In postgraduate education extension stop, and one semester to grant extensions, the decision was taken since the beginning of the semester until the beginning of the following semester is all of the time. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Applicants to the graduate program and the conditions to be met based on the application are: To make at least four years in the department, the faculty should have a degree or equivalent institutions . In the case of undergraduate education completed abroad equivalency certificate issued by the Higher Education Council is searched. | |
Conditions for Success | Neuromarketing Masters program completion time is a maximum of four semesters. Matters related to the completion in a shorter period is determined by the Senate. In postgraduate education extension stop, and one semester to grant extensions, the decision was taken since the beginning of the semester until the beginning of the following semester is all of the time.Neuromarketing Masters program completion time is a maximum of four semesters. Matters related to the completion in a shorter period is determined by the Senate. In postgraduate education extension stop, and one semester to grant extensions, the decision was taken since the beginning of the semester until the beginning of the following semester is all of the time. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Neuromarketing work to maximize the impact and efficacy of neuromarketing strategies employed by various organizations and corporations. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030009984
Besides knowing the theories and approaches which has based on their region, knowing timely theoretical developments too. To have the ability to evaluate the reflections from the application and in-depth evaluation of the theoretical knowledge which is about their region. To make detailed literature screening by using local and foreign information sources actively whichare about their region. To determine the lack of application and information which are at their region and to design studies which are fitting to scientific criteria and for resolving these deficiencies. To use advanced statistical techniques for the solutions of the data which are about their region. To expand the borders of the knowledge at their region, by publishing at least one article report which are about their region, by individually by teamwork. To have the ability to present the information which is related to their region, to relevant people, over theory and application principles. To know enough english for communication with foreign experts and for the following of the publication and the works at their region. To develop new opinions by knowing the studies which are about their region and have been conducting in Turkey and by interpreting on them. To be able to interpret on the settled, ethic principles and values which are about psychology discipline, over thebreflections of our countrys social life; to be able to offer a solution for possible contradictions, and apply them.
Every lesson’s instructor, reports the education coverage that he/she will teach to students at the beginning of semester, midterm exams that students are responsible, home works’ , applications’ and the other studies’ rate in semester grade with a written notification.The levels of success of students are measured with the midterm exams and the activities which are at semester and the final exams which are at the end of semester. The semester exams’ and other semester studies’ rate in semester grade can’t be less than 40% and more than 60% The grade of success can’t be less than C1, (2.5.00) at master’s degree and can’t be less than B2 (3.00) at doctorate.Harf Notu Katsayı NotA1 4,00 90-100A2 3,75 90-94A3 3,50 85-89B1 3,25 80-84B2 3,00 75-79B3 2,75 70-74C1 2,50 65-69C2 2,25 60-64C3 2,00 55-59F3 0,00 0-54F2 0,00F1 0,00Neuromarketing Masters program completion time is a maximum of four semesters. Matters related to the completion in a shorter period is determined by the Senate. In postgraduate education extension stop, and one semester to grant extensions, the decision was taken since the beginning of the semester until the beginning of the following semester is all of the time.
Applicants to the graduate program and the conditions to be met based on the application are: To make at least four years in the department, the faculty should have a degree or equivalent institutions . In the case of undergraduate education completed abroad equivalency certificate issued by the Higher Education Council is searched.
Graduates of the Neuromarketing work to maximize the impact and efficacy of neuromarketing strategies employed by various organizations and corporations.
Qualification is continuous