Yeterlilik Kodu

TR0030219079

Yeterlilik Adı
Nükleer Bilimler Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumGazi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gazi.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Gıda işleme
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Lisans yeterliliklerine dayalı, öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan bir yükseköğretim programıdır. İngilizce alanı mevcuttur.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Fen ve Mühendislik temel bilgilerini Nükleer Bilimler lisansüstü eğitimi ile geliştirerek, sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi ve deneyimlerini, Nükleer Bilimin çeşitli alanlarında uygulayabilme
  • Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren yada bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyabilme
  • Nükleer bilimler ve teknolojileri ile ilgili problemleri tanımlama, tasarlama, modelleme ve çözme becerisi
  • Nükleer konularda sorunların çözümü için modern teknik geliştirme becerisi ve Nükleer teknikler ve uygulamaları için gerekli nükleer sayım sistemleri ve analitik cihazları kullanabilme
  • Tasarlama, deney yapma, verileri değerlendirme ve sonuçları yorumlama becerisi
  • Disiplinlerarası ulusal ve uluslararası araştırma projelerinde takım çalışması yapabilme
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; nükleer konularda etkin rapor yazma, yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme
  • Nükleer alanda güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası boyutlarda izleyerek kendini geliştirebilme
  • Mesleki, etik ve çevre sorumluluk bilincine sahip olabilme
  • Mevzuata uygun ulusal ve uluslararası
  • Nükleer alanda çalışma yapabilme
  • Nükleer alanda çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık bilinci
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
  • Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
  • Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
  • Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.
  • Ham başarı puanı 25,00 ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.
  • Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: a) Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.) 4) VZ: Dersten çekilme.
  • Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO?sunun en az 2,00 olması gerekir.
  • http://ogris.gazi.edu.tr/posts/view/title/yonetmelikler-193825?siteUri=ogris
  • Nükleer Bilimler anabilimdalını tercih edecek adaylarda şu özellikler olmalıdır Nükleer Alanda çalışmalara ilgi duymak Yeni teknolojilere karşı ilgi duymak.
  • Disiplinler arası çalışmalar yapabilmek. Karmaşık problemlerle uğraşmayı sevmek. Yeni ortamlara, değişime ve sıkı çalışma temposuna uyum sağlamak
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Nükleer Bilimler Anabilimdalı Yüksek Lisans kabul koşulları, güz ve bahar dönemlerinde yapılan akademik kurul tarafından belirlenmektedir. Belirlenen kriterler Fen Bilimleri enstitüsü web sayfasında yayınlanmaktadır.

Başarma ŞartlarıNükleer Bilimler anabilimdalını tercih edecek adaylarda şu özellikler olmalıdır Nükleer Alanda çalışmalara ilgi duymak Yeni teknolojilere karşı ilgi duymak. Disiplinler arası çalışmalar yapabilmek. Karmaşık problemlerle uğraşmayı sevmek. Yeni ortamlara, değişime ve sıkı çalışma temposuna uyum sağlamak https://fbe.gazi.edu.tr/view/page/230194 adresinde yayınlanan gazi Üniversitesi Yüksek Lisans Eğitim-Öğretim uygulama esaslarında belirtilmiştir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Demir-Çelik Sanayi
  • Aselsan
  • Savunma Sanayi
  • Roketsan
  • TENMAK
  • Nükleer Düzenleme Kurulu
  • Elektrik-Elektronik Malzeme Sanayi
  • Nükleer Santraller
  • Hastaneler
  • Biyomedikal Malzeme Üretim Sanayi
  • Enerji Sektörü
  • Uzay ve Havacılık Sektörü
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030219079


Yeterlilik Adı
Nükleer Bilimler Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gazi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Lisans yeterliliklerine dayalı, öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan bir yükseköğretim programıdır. İngilizce alanı mevcuttur.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Fen ve Mühendislik temel bilgilerini Nükleer Bilimler lisansüstü eğitimi ile geliştirerek, sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi ve deneyimlerini, Nükleer Bilimin çeşitli alanlarında uygulayabilme
  • Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren yada bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyabilme
  • Nükleer bilimler ve teknolojileri ile ilgili problemleri tanımlama, tasarlama, modelleme ve çözme becerisi
  • Nükleer konularda sorunların çözümü için modern teknik geliştirme becerisi ve Nükleer teknikler ve uygulamaları için gerekli nükleer sayım sistemleri ve analitik cihazları kullanabilme
  • Tasarlama, deney yapma, verileri değerlendirme ve sonuçları yorumlama becerisi
  • Disiplinlerarası ulusal ve uluslararası araştırma projelerinde takım çalışması yapabilme
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; nükleer konularda etkin rapor yazma, yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme
  • Nükleer alanda güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası boyutlarda izleyerek kendini geliştirebilme
  • Mesleki, etik ve çevre sorumluluk bilincine sahip olabilme
  • Mevzuata uygun ulusal ve uluslararası
  • Nükleer alanda çalışma yapabilme
  • Nükleer alanda çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık bilinci

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
  • Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
  • Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
  • Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.
  • Ham başarı puanı 25,00 ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.
  • Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: a) Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.) 4) VZ: Dersten çekilme.
  • Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO?sunun en az 2,00 olması gerekir.
  • http://ogris.gazi.edu.tr/posts/view/title/yonetmelikler-193825?siteUri=ogris
  • Nükleer Bilimler anabilimdalını tercih edecek adaylarda şu özellikler olmalıdır Nükleer Alanda çalışmalara ilgi duymak Yeni teknolojilere karşı ilgi duymak.
  • Disiplinler arası çalışmalar yapabilmek. Karmaşık problemlerle uğraşmayı sevmek. Yeni ortamlara, değişime ve sıkı çalışma temposuna uyum sağlamak

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Nükleer Bilimler Anabilimdalı Yüksek Lisans kabul koşulları, güz ve bahar dönemlerinde yapılan akademik kurul tarafından belirlenmektedir. Belirlenen kriterler Fen Bilimleri enstitüsü web sayfasında yayınlanmaktadır.


Başarma Şartları
Nükleer Bilimler anabilimdalını tercih edecek adaylarda şu özellikler olmalıdır Nükleer Alanda çalışmalara ilgi duymak Yeni teknolojilere karşı ilgi duymak. Disiplinler arası çalışmalar yapabilmek. Karmaşık problemlerle uğraşmayı sevmek. Yeni ortamlara, değişime ve sıkı çalışma temposuna uyum sağlamak https://fbe.gazi.edu.tr/view/page/230194 adresinde yayınlanan gazi Üniversitesi Yüksek Lisans Eğitim-Öğretim uygulama esaslarında belirtilmiştir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Demir-Çelik Sanayi
  • Aselsan
  • Savunma Sanayi
  • Roketsan
  • TENMAK
  • Nükleer Düzenleme Kurulu
  • Elektrik-Elektronik Malzeme Sanayi
  • Nükleer Santraller
  • Hastaneler
  • Biyomedikal Malzeme Üretim Sanayi
  • Enerji Sektörü
  • Uzay ve Havacılık Sektörü

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030219079

Qualification Title
NÜKLEER BİLİMLER (YL) Masters Degree
Awarding BodyGazi University
Awarding Body ContactGazi University
Awarding Body Urlhttp://www.gazi.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasFood processing
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description

An ability to apply their advanced knowledge and experience in various fields of Nuclear Science by developing their basic knowledge of Science and Engineering with a graduate education in Nuclear Sciences. An ability to present an original work that brings innovation to science, develops a new scientific method or applies a known method to a different field. An ability to identify, design, model and solve problems related to nuclear science and technologies. An ability to develop modern techniques for solving problems in nuclear issues and to be able to use nuclear counting systems and analytical devices necessary for nuclear techniques and applications. An ability to design, experiment, evaluate data and interpret results An ability to work in teams in interdisciplinary national and international research projects. An ability to communicate effectively in Turkish orally and in writing; knowledge of at least one foreign language; write effective reports on nuclear issues, understand written reports, prepare design and production reports. An ability to improve oneself by following the current developments in the nuclear field in national and international dimensions. To have a sense of professional, ethical and environmental responsibility Ability to work in the national and international Nuclear field in accordance with the legislation Awareness of awareness about the legal consequences of solutions in the nuclear field

Key Competencies-
Further Info

(1) At the end of the semester/year they are registered, students are given a letter grade for each course. (2) This letter grade is appreciated by the instructor giving the course. (3) In the evaluation of the success letter grade, the students midterm exam, semester/end exam, success in the semester studies and attendance to the courses and applications are taken into consideration. The calculation of this letter grade is determined by the recommendation of the relevant academic unit board, the decision of the relevant board of the academic unit and the approval of the Senate. (4) The success grade of the student is determined out of 100 full points. This score is called the raw achievement score. (5) A student with a raw success score below 25.00 fails the course by getting a direct (FF) grade. The success grade of the student whose raw success score is 25.00 and above; The general situation of the class is evaluated with one of the letter grades whose coefficients and expansion are stated below, using one of the methods prepared with the decision of the University Education Commission and the approval of the Senate, taking into account the arithmetic averages and statistical distribution. After this evaluation, it is possible to have letter grade equivalents (FF) of raw achievement scores of 25.00 and above. (6) Coefficients and success letter grades are evaluated as follows: a) Coefficients Notes 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) 1) D: Absent, 2) G: Did not enter, 3) E: Incomplete, (The (E) grade that is not corrected within three weeks following the finalization of the final exam success letter grades is converted to (FF).) 4) VZ: Withdrawal from the course. (7) A student who receives one of the grades (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) and (DD) in a course is considered successful in that course. However, in order to graduate, the students CGPA must be at least 2.00. http://ogris.gazi.edu.tr/posts/view/title/yonetmelikler-193825?siteUri=ogris Candidates who will prefer Nuclear Advanced Technologies departments should have the following features; Interest in studies in the Nuclear Field. Interest in new technologies. to be able to work interdisciplinary. Likes to deal with complex problems. Adapting to new environments, change and hard work tempo,

Quality Assurance-
Access Requirements

Admission requirements for the Department of Nuclear Sciences are determined by the academic committee held in the fall and spring semesters. The determined criteria are published on the web page of the institute of science.

Conditions for SuccessCandidates who will prefer Nuclear Advanced Technologies departments should have the following features; Interest in studies in the Nuclear Field. Interest in new technologies. to be able to work interdisciplinary. Likes to deal with complex problems. Adapting to new environments, change and hard work tempo, Graduation requirements are stated in the gazi University Postgraduate Education Principles published at the address https://fbe.gazi.edu.tr/view/page/230194 .
Progression Paths (Relationship Type)

Iron and Steel Industry Aselsan Defense industry Roketsan TENMAK Nuclear Regulatory Board Electric-Electronic Material Industry Nuclear Power Plants Hospitals Biomedical Materials Production Industry Energy sector Space and Aviation Sector

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030219079


Qualification Title
NÜKLEER BİLİMLER (YL) Masters Degree

Awarding Body
Gazi University

Awarding Body Contact
Gazi University

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

An ability to apply their advanced knowledge and experience in various fields of Nuclear Science by developing their basic knowledge of Science and Engineering with a graduate education in Nuclear Sciences. An ability to present an original work that brings innovation to science, develops a new scientific method or applies a known method to a different field. An ability to identify, design, model and solve problems related to nuclear science and technologies. An ability to develop modern techniques for solving problems in nuclear issues and to be able to use nuclear counting systems and analytical devices necessary for nuclear techniques and applications. An ability to design, experiment, evaluate data and interpret results An ability to work in teams in interdisciplinary national and international research projects. An ability to communicate effectively in Turkish orally and in writing; knowledge of at least one foreign language; write effective reports on nuclear issues, understand written reports, prepare design and production reports. An ability to improve oneself by following the current developments in the nuclear field in national and international dimensions. To have a sense of professional, ethical and environmental responsibility Ability to work in the national and international Nuclear field in accordance with the legislation Awareness of awareness about the legal consequences of solutions in the nuclear field


Key Competencies
-

Further Info

(1) At the end of the semester/year they are registered, students are given a letter grade for each course. (2) This letter grade is appreciated by the instructor giving the course. (3) In the evaluation of the success letter grade, the students midterm exam, semester/end exam, success in the semester studies and attendance to the courses and applications are taken into consideration. The calculation of this letter grade is determined by the recommendation of the relevant academic unit board, the decision of the relevant board of the academic unit and the approval of the Senate. (4) The success grade of the student is determined out of 100 full points. This score is called the raw achievement score. (5) A student with a raw success score below 25.00 fails the course by getting a direct (FF) grade. The success grade of the student whose raw success score is 25.00 and above; The general situation of the class is evaluated with one of the letter grades whose coefficients and expansion are stated below, using one of the methods prepared with the decision of the University Education Commission and the approval of the Senate, taking into account the arithmetic averages and statistical distribution. After this evaluation, it is possible to have letter grade equivalents (FF) of raw achievement scores of 25.00 and above. (6) Coefficients and success letter grades are evaluated as follows: a) Coefficients Notes 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) 1) D: Absent, 2) G: Did not enter, 3) E: Incomplete, (The (E) grade that is not corrected within three weeks following the finalization of the final exam success letter grades is converted to (FF).) 4) VZ: Withdrawal from the course. (7) A student who receives one of the grades (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) and (DD) in a course is considered successful in that course. However, in order to graduate, the students CGPA must be at least 2.00. http://ogris.gazi.edu.tr/posts/view/title/yonetmelikler-193825?siteUri=ogris Candidates who will prefer Nuclear Advanced Technologies departments should have the following features; Interest in studies in the Nuclear Field. Interest in new technologies. to be able to work interdisciplinary. Likes to deal with complex problems. Adapting to new environments, change and hard work tempo,


Quality Assurance
-

Access Requirements

Admission requirements for the Department of Nuclear Sciences are determined by the academic committee held in the fall and spring semesters. The determined criteria are published on the web page of the institute of science.


Conditions for Success
Candidates who will prefer Nuclear Advanced Technologies departments should have the following features; Interest in studies in the Nuclear Field. Interest in new technologies. to be able to work interdisciplinary. Likes to deal with complex problems. Adapting to new environments, change and hard work tempo, Graduation requirements are stated in the gazi University Postgraduate Education Principles published at the address https://fbe.gazi.edu.tr/view/page/230194 .

Progression Paths (Relationship Type)

Iron and Steel Industry Aselsan Defense industry Roketsan TENMAK Nuclear Regulatory Board Electric-Electronic Material Industry Nuclear Power Plants Hospitals Biomedical Materials Production Industry Energy sector Space and Aviation Sector


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address