Yeterlilik Kodu | TR0030219631 | |
Yeterlilik Adı | Nükleer Enerji Mühendisliği Lisans Diploması (İngilizce) | |
Sorumlu Kurum | Hacettepe Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Hacettepe Üniversitesi Rektörlüğü Sıhhiye / ANKARA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.hacettepe.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Elektrik ve enerji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Öğrencileri: nükleer enerji mühendisliği ve nükleer bilimler alanlarında yeterli bilgi ve hesaplama deneyimine sahip; bilgi ve deneyimini, modern teknikleri ve mühendislik araçlarını kullanarak, nükleer enerji ile ilgili problemlerin çözümü amacıyla değerlendirmeyi bilen; nükleer prosesleri, enerji üretimi, tıp, endüstri ve çevre ile ilgili uygulamalarda toplum yararına etkin olarak kullanabilen; mesleki ve etik sorumluluklarının bilincinde; yaşam boyu öğrenmenin önemini kavramış; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyip kendini sürekli yenileyen bireyler olarak mezun etmek. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Hacettepe Üniversitesi Lisans Yönetmeliğinde belirtilen koşullara uygun olarak yürütülür. https://www.hacettepe.edu.tr/duyuru/yonetmelikler/HU_onlisans_lisans_170619.pdf (1) Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl içinde gösterdiği başarı (ara sınavlar, ödevler, uygulamalı çalışmalar ve benzeri) ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az %40, en çok %60 olabilir. Yarıyıl içi başarının ve genel sınavın ders başarı notuna etkileri ve öğrencinin başarılı sayılması için genel sınavda alması gereken en az not ile dersin uygulama planı, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyıl başında öğrencilere duyurulur. Genel sınava girmeyen öğrenci o dersten başarısız sayılır. Sınavlardan alınan ham puanlar, 100 üzerinden puanlara dönüştürülerek 24 üncü maddedeki not sistemine uyarlanarak genel başarı notu verilir. (2) Bütünleme sınav sonuçları öğrencinin yarıyıl içi başarısı ile birlikte değerlendirilir. (3) Sınav notları yazılı olarak ilan edilir. Ders başarı notunun hesaplanmasına ilişkin esaslar Senato tarafından belirlenir. Notlar MADDE 24 – Ders başarı notlarını ifade eden puanlar, notlar, katsayıları ve anlamları aşağıda belirtilmiştir: a) Puanlar Notlar Katsayılar 95-100 A1 4,00 90-94 A2 3,75 85-89 A3 3,50 80-84 B1 3,25 75-79 B2 3,00 70-74 B3 2,75 65-69 C1 2,50 60-64 C2 2,25 55-59 C3 2,00 50-54 D 1,75 0-49 F3 0,00 F2 0,00 F1 0,00 F6 0,00 b) Harf notu karşılıkları aşağıdaki şekildedir: 1) F1: Devamsızlık nedeniyle genel ve bütünleme sınavına girme hakkı yok, başarısız. 2) F2: Genel veya bütünleme sınavına girme hakkı olduğu halde girmedi, başarısız. 3) F3: Genel veya bütünleme sınavına girdi, başarısız. 4) F6: Hazırlık sınıfında yıl içinde (devam dışında) yeterlik sınavına girme koşullarını yerine getiremediği için yeterlik ve bütünleme sınav hakkı yoktur. (2) Bir dersten A1, A2, A3, B1, B2, B3, C1, C2, C3 ve D notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. (3) Ders başarı notu F2 veya F3 olan öğrenciler bütünleme sınavlarına girebilirler. (4) Konservatuvarın kredili sisteme geçen bölümlerinde, okutulan dersler için Senato tarafından bu maddede belirtilenden farklı geçme notu belirlenebilir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi : 01.05.2023 / 30.09.2026 | |
Giriş Şartı |
(http://www.osym.gov.tr).
| |
Başarma Şartları | Lisans derecesi almak için program yeterliliklerini karşılayan en az 240 AKTS'lik dersi başarı ile tamamlamış ve en az 4 üzerinden 2.00 akademik ortalamaya sahip olmak gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız ağırlıklı olarak Türkiye Atom Enerjisi Kurumu ve bağlı araştırma merkezlerinde, Türkiye Elektrik Üretim ve İletim Şirketleri ve Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığında; bunun yanı sıra, epeyce daha az sayıda olmak üzere, TÜBİTAK ve bağlı araştırma merkezlerinde, Sağlık Bakanlığında, Çevre ve Orman Bakanlığında, üniversitelere bağlı teknokentlerde, Enerji Piyasası Düzenleme Kurulunda, onkoloji ve görüntüleme merkezlerinde, mühendis veya araştırmacı olarak çalışmaktadır. Ayrıca, çok sayıda mezunumuz üniversitelerde akademisyen olarak çalışmaktadır.Çok sayıda mezunumuz lisans-üstü çalışma için yurtdışına gitmektedir. Gerekli vasıflara sahip mezunlarımızı dünyanın (çoğu ABD) saygın üniversiteleri araştırma görevlisi olarak kabul etmektedir. Özellikle yurt dışında lisansüstü çalışma yapmış olan mezunlarımızın önemli bir bölümü önde gelen uluslararası şirketlerde ve araştırma kurumlarında nükleer mühendis veya araştırmacı olarak görev yapmaktadır.
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030219631
ISCO 08
ISCO 08
Öğrencileri: nükleer enerji mühendisliği ve nükleer bilimler alanlarında yeterli bilgi ve hesaplama deneyimine sahip; bilgi ve deneyimini, modern teknikleri ve mühendislik araçlarını kullanarak, nükleer enerji ile ilgili problemlerin çözümü amacıyla değerlendirmeyi bilen; nükleer prosesleri, enerji üretimi, tıp, endüstri ve çevre ile ilgili uygulamalarda toplum yararına etkin olarak kullanabilen; mesleki ve etik sorumluluklarının bilincinde; yaşam boyu öğrenmenin önemini kavramış; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyip kendini sürekli yenileyen bireyler olarak mezun etmek.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir.
- Matematik, fen ve mühendislik bilimleri alanlarında yeterli altyapıya sahiptir.
- Nükleer enerji mühendisliğinin temel konuları olan atom ve radyasyon fiziği, nükleer reaktör analizi ve mühendisliği ve nükleer sistemlere ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir.
- Bilgi ve birikimini, modern teknikler ve mühendislik araçları ile birlikte, nükleer enerji alanındaki problemlerin uygun şekilde ele alınması ve çözülmesi amacıyla nasıl kullanacağını bilir.
- Karmaşık nükleer prosesleri ve radyasyon uygulamalarını içeren deneyler tasarlar ve yapar; veri toplar ve verileri analiz edip yorumlar.
- Nükleer enerji mühendisliği ve/veya nükleer bilimlere ilişkin karmaşık sistem, bileşen ve/veya prosesleri tasarlamayı bilir.
- Nükleer enerji ile ilgili güncel ve karmaşık sorunlar hakkında bilgi ve bu sorunların nasıl ele alınması gerektiği konusunda deneyim sahibidir.
- Diğer disiplinler hakkında önemli ölçüde bilgi sahibi olur ve disiplinler arası ekiplerde uyum içinde çalışabilir.
- Sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde iletişim kurma, açık ve anlaşılır bir şekilde talimat verme ve alma yeteneği edinir.
- Araştırma ve/veya deney sonuçlarını, proje ve benzeri çalışmaları sözlü ve yazılı olarak (Türkçe ve İngilizce) sunmayı bilir.
- Mesleki ve etik sorumluluklarının bilincindedir.
- Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir.
- Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur
- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Hacettepe Üniversitesi Lisans Yönetmeliğinde belirtilen koşullara uygun olarak yürütülür.
https://www.hacettepe.edu.tr/duyuru/yonetmelikler/HU_onlisans_lisans_170619.pdf
(1) Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl içinde gösterdiği başarı (ara sınavlar, ödevler, uygulamalı çalışmalar ve benzeri) ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az %40, en çok %60 olabilir. Yarıyıl içi başarının ve genel sınavın ders başarı notuna etkileri ve öğrencinin başarılı sayılması için genel sınavda alması gereken en az not ile dersin uygulama planı, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyıl başında öğrencilere duyurulur. Genel sınava girmeyen öğrenci o dersten başarısız sayılır. Sınavlardan alınan ham puanlar, 100 üzerinden puanlara dönüştürülerek 24 üncü maddedeki not sistemine uyarlanarak genel başarı notu verilir.
(2) Bütünleme sınav sonuçları öğrencinin yarıyıl içi başarısı ile birlikte değerlendirilir.
(3) Sınav notları yazılı olarak ilan edilir. Ders başarı notunun hesaplanmasına ilişkin esaslar Senato tarafından belirlenir.
Notlar
MADDE 24 – Ders başarı notlarını ifade eden puanlar, notlar, katsayıları ve anlamları aşağıda belirtilmiştir:
a)
Puanlar Notlar Katsayılar
95-100 A1 4,00
90-94 A2 3,75
85-89 A3 3,50
80-84 B1 3,25
75-79 B2 3,00
70-74 B3 2,75
65-69 C1 2,50
60-64 C2 2,25
55-59 C3 2,00
50-54 D 1,75
0-49 F3 0,00
F2 0,00
F1 0,00
F6 0,00
b) Harf notu karşılıkları aşağıdaki şekildedir:
1) F1: Devamsızlık nedeniyle genel ve bütünleme sınavına girme hakkı yok, başarısız.
2) F2: Genel veya bütünleme sınavına girme hakkı olduğu halde girmedi, başarısız.
3) F3: Genel veya bütünleme sınavına girdi, başarısız.
4) F6: Hazırlık sınıfında yıl içinde (devam dışında) yeterlik sınavına girme koşullarını yerine getiremediği için yeterlik ve bütünleme sınav hakkı yoktur.
(2) Bir dersten A1, A2, A3, B1, B2, B3, C1, C2, C3 ve D notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
(3) Ders başarı notu F2 veya F3 olan öğrenciler bütünleme sınavlarına girebilirler.
(4) Konservatuvarın kredili sisteme geçen bölümlerinde, okutulan dersler için Senato tarafından bu maddede belirtilenden farklı geçme notu belirlenebilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :
01.05.2023 / 30.09.2026
- Bu programa kabul edilebilmek için lise mezunu olmak gerekir. Programa YKS'nın SAY puan türü ile öğrenci kabul edilir.
(http://www.osym.gov.tr).
- Türk liselerine denk bir okuldan mezun olan ve gerekli koşulları sağlayan yabancı uyruklu adaylar, Hacettepe Üniveritesine kabul edilir.
Mezunlarımız ağırlıklı olarak Türkiye Atom Enerjisi Kurumu ve bağlı araştırma merkezlerinde, Türkiye Elektrik Üretim ve İletim Şirketleri ve Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığında; bunun yanı sıra, epeyce daha az sayıda olmak üzere, TÜBİTAK ve bağlı araştırma merkezlerinde, Sağlık Bakanlığında, Çevre ve Orman Bakanlığında, üniversitelere bağlı teknokentlerde, Enerji Piyasası Düzenleme Kurulunda, onkoloji ve görüntüleme merkezlerinde, mühendis veya araştırmacı olarak çalışmaktadır. Ayrıca, çok sayıda mezunumuz üniversitelerde akademisyen olarak çalışmaktadır.Çok sayıda mezunumuz lisans-üstü çalışma için yurtdışına gitmektedir. Gerekli vasıflara sahip mezunlarımızı dünyanın (çoğu ABD) saygın üniversiteleri araştırma görevlisi olarak kabul etmektedir. Özellikle yurt dışında lisansüstü çalışma yapmış olan mezunlarımızın önemli bir bölümü önde gelen uluslararası şirketlerde ve araştırma kurumlarında nükleer mühendis veya araştırmacı olarak görev yapmaktadır.
- Mezunlarımızın lisans-üstü çalışma yaptıkları üniversitelerin listesini görmek için şu bağlantıyı kullanın: (http://www.nuke.hun.edu.tr/tr/webfiles/Graduate/work_uni_graduate.html)
- Mezunlarımızın çalıştıkları şirket, kurum ve kuruluşların listesini görmek için şu adresi kullanın: (http://www.nuke.hun.edu.tr/tr/webfiles/Graduate/work_graduate.html)
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030219631 | |
Qualification Title | Nuclear Energy Engineering Undergraduate Diploma (English) | |
Awarding Body | Hacettepe University | |
Awarding Body Contact | Hacettepe University Faculty of Medicine Adnan Saygun Cad. Sıhhiye 06230 Altındağ\Ankara | |
Awarding Body Url | https://www.hacettepe.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Electricity and energy | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | To graduate students as individuals who: have sufficient knowledge and computational experience in the fields of nuclear engineering and nuclear sciences; know how to utilize their knowledge and experience, together with modern techniques and engineering tools, in order to solve problems related to nuclear energy; can use nuclear processes effectively for benefit of the public in applications connected to energy generation, medical science, industry, and environment; are aware of their occupational and ethical responsibilities; have grasped the importance of lifelong learning; renew themselves constantly following advancements in science and technology. | |
Learning Environments | Education and training are carried out in the form of formal, open or distance education. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level. • Reading and writing competence | |
Further Info | The examination, assessment, and evaluation are carried out in according to the regulations which are specified in Hacettepe University Undergraduate Regulations/Guide. https://www.hacettepe.edu.tr/duyuru/yonetmelikler/HU_onlisans_lisans_170619.pdf | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Accreditation Organization Name; MUDEK (Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programs) ACCREDITATION START AND END DATE; 01.05.2021 / 30.09.2026 | |
Access Requirements | High school diploma is required for admission to this program. SAY score of candidates in the YKS (Higher Education Exami) is taken into account for accepting students to this program (http://www.osym.gov.tr).International students who graduated from high schools equivalent to Turkish high schools and satisfy the requirements can apply to undergraduate education programs at Hacettepe University. Necessary information about conditions can be obtained from the Registrars Office (http://www.oid.hacettepe.edu.tr) and International Students Office of Hacettepe University (http://www.iso.hacettepe.edu.tr/indexing.html). | |
Conditions for Success | To receive a bachelor's degree, it is necessary to successfully complete at least 240 ECTS courses that meet the program qualifications and have an academic average of at least 2.00 out of 4. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates are employed mainly by Turkish Atomic Energy Authority and its associated research centers, Electricity Generation and Transmission Companies, and Ministry of Energy and Natural Resources; in addition, to a considerably lesser extent, by Turkish Scientific and Technological Research Council and its associated research centers, Ministry of Health, Ministry of Environment and Forestry, University Techno-polis Companies, Energy Market Regulatory Authority, oncology and imaging centers as engineers and researchers. Besides, a considerable number of our graduates work as academics at universities. A significant number of our graduates have gone abroad for graduate study. Many reputable universities worldwide (mostly in the U.S.) accept our graduates with necessary qualifications as research and/or teaching assistants. Some of our graduates who have received graduate degrees abroad have been working for leading international companies, research facilities and institutions.
| |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030219631
ISCO 08
ISCO 08
To graduate students as individuals who: have sufficient knowledge and computational experience in the fields of nuclear engineering and nuclear sciences; know how to utilize their knowledge and experience, together with modern techniques and engineering tools, in order to solve problems related to nuclear energy; can use nuclear processes effectively for benefit of the public in applications connected to energy generation, medical science, industry, and environment; are aware of their occupational and ethical responsibilities; have grasped the importance of lifelong learning; renew themselves constantly following advancements in science and technology.
Education and training are carried out in the form of formal, open or distance education.
- Has sufficient background in mathematics, science, and engineering sciences.
- Has comprehensive knowledge in the fields of atomic and radiation physics, nuclear reactor analysis and engineering, and nuclear systems, which are the fundamental subjects of nuclear engineering.
- Knows how to utilize her/his knowledge and experience, together with modern techniques and engineering tools, in order to solve problems related to nuclear energy.
- Designs and performs experiments involving nuclear processes and radiation applications; collects and analyzes data, and evaluates results.
- Knows how to design systems, components and/or processes related to nuclear engineering and/or nuclear sciences Has knowledge about contemporary issues in nuclear energy and experience in handling these issues Has a considerable amount of knowledge about other disciplines and is able to work with professionals from other disciplines harmoniously.
- Gains oral and writing skills to communicate effectively; knows how to report/present results of research and/or experiments, projects etc.
- orally or in written form (in Turkish and English).
- Has awareness of her/his professional and ethical responsibilities.
- Grasps the importance of lifelong learning; follows the advancements in science and technology and renews herself/himself continually.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
• Reading and writing competence
• Multilingual competence
• Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
• Digital competence
• Personal, social and learning to learn competence
• Citizenship competence
• Entrepreneurial competence
• Cultural awareness and expression competence
The examination, assessment, and evaluation are carried out in according to the regulations which are specified in Hacettepe University Undergraduate Regulations/Guide. https://www.hacettepe.edu.tr/duyuru/yonetmelikler/HU_onlisans_lisans_170619.pdf
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Accreditation Organization Name; MUDEK (Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programs)
ACCREDITATION START AND END DATE;
01.05.2021 / 30.09.2026
High school diploma is required for admission to this program. SAY score of candidates in the YKS (Higher Education Exami) is taken into account for accepting students to this program (http://www.osym.gov.tr).International students who graduated from high schools equivalent to Turkish high schools and satisfy the requirements can apply to undergraduate education programs at Hacettepe University.
Necessary information about conditions can be obtained from the Registrars Office (http://www.oid.hacettepe.edu.tr) and International Students Office of Hacettepe University (http://www.iso.hacettepe.edu.tr/indexing.html).
Our graduates are employed mainly by Turkish Atomic Energy Authority and its associated research centers, Electricity Generation and Transmission Companies, and Ministry of Energy and Natural Resources; in addition, to a considerably lesser extent, by Turkish Scientific and Technological Research Council and its associated research centers, Ministry of Health, Ministry of Environment and Forestry, University Techno-polis Companies, Energy Market Regulatory Authority, oncology and imaging centers as engineers and researchers. Besides, a considerable number of our graduates work as academics at universities. A significant number of our graduates have gone abroad for graduate study. Many reputable universities worldwide (mostly in the U.S.) accept our graduates with necessary qualifications as research and/or teaching assistants. Some of our graduates who have received graduate degrees abroad have been working for leading international companies, research facilities and institutions.
- To see a list of universities and institutes to which our graduates have been admitted, use the following link: (http://www.nuke.hun.edu.tr/tr/webfiles/Graduate/work_uni_graduate.html)
- To reach a list of companies and institutions for which our graduates work, use the following address: (http://www.nuke.hun.edu.tr/tr/webfiles/Graduate/work_graduate.html)
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous.
