Yeterlilik Kodu | TR0030034900 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Odyometri (Avrupa MYO) Ön Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Kocaeli Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yeniköy Mahallesi Ilıca Caddesi No:29, Başiskele/Kocaeli Başiskele Merkez Kampüs Telefon: 0262 999 80 85 Whatsapp: 0549 787 09 94 E-posta : info@kocaelisaglik.edu.tr Telefon2: 0850 450 28 28 E-posta2 : kostu@hs03.kep.tr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://kocaelisaglik.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Mesleki | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 3259.01 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 120 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Odyometri programının amacı, işitme sağlığı alanında görev alacak yetkin sağlık teknikerleri yetiştirmektir. Program kapsamında, öğrencilerin işitme ve denge sistemi ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olmaları, çeşitli işitme ve denge testlerini uygulayabilmeleri ve sonuçlarını değerlendirebilmeleri hedeflenmektedir. Bunun yanı sıra, öğrencilerin işitme cihazlarının seçimi, programlanması ve uygulanmasında uzmanlaşması, alanında etik değerlere bağlı, iletişim becerileri güçlü ve teknolojik yeniliklere açık bireyler olmaları amaçlanmaktadır. Bu program, sağlık sektöründe odyometri teknikerlerine olan ihtiyacı karşılamayı ve mezunların hem kamu hem de özel sektörde etkin bir şekilde görev yapmalarını sağlamayı hedefler. Öğrenciler, aldıkları eğitimle işitme merkezleri, hastaneler ve kliniklerde bağımsız veya ekip içerisinde çalışabilecek yeterliliklere ulaşırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Teorik Dersler:
Laboratuvar Çalışmaları:
Uygulamalı Eğitim:
Simülasyon Eğitimleri:
Dijital Öğrenme:
Seminerler ve Çalıştaylar:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere başlangıç düzeyinde sahiptir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Başarının Değerlendirilmesi a) Öğrencilerin öğrenimlerine ilişkin durumlar Üniversite Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ile takip edilir. b) Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, o derse ait yarıyıl içinde yapılan sınavlar, uygulama, ödev, proje, devam, laboratuvar ve benzeri yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavının birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. c) Bir dersin başarı notu; Yarıyıl içi sınav ve ölçme sistemleri sonucu elde edilen notun öğretim %40 dan az %60 dan çok olmamak kaydıyla, yarıyıl sonu sınav notunun yüzdesi alınarak elde edilir. d) Dersin öğretim elemanı, yarıyıl başında; dersin içeriği, başarı notunun hesaplanmasında esas olacak her türlü ölçme türünü öğrencilere ilan etmekle yükümlüdür. e) Öğrencinin başarısız olduğu zorunlu veya seçmeli derslerini tekrar alması gerekir. Ancak bu derslerin programdan çıkarılan dersler olması durumunda, hangi dersin alınacağı ilgili bölüm/program tarafından belirlenir. f) Öğrencinin başarısız olduğu dersi öncelikli almak zorundadır. e) Öğrencinin başarısız olduğu dersi tekrar ettiği dönemde o dersten devam şartı aranmaz. Başarı Notu: Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir. a) Notlar 100 üzerinden verilir. b) AA, BA, BB, CB, CC harf notu alınan dersler başarılı kabul edilir. c) DD ve DC harf notu alınan dersler, Ön Lisans programlarında GANO’nun 2,00 ve üzeri olması halinde (şartlı geçer) başarılı kabul edilir. d) FF harf notu alınan dersler tüm programlarda başarısız sayılır. e) B ve K notları, not ortalama hesaplarına dahil edilmez
Not Ortalaması : Bir yarıyıl içerisinde alınan derslerin başarı notunun katsayısı ile o derslerin AKTS değerlerinin ayrı ayrı çarpımları toplamının, bu derslerin AKTS değerleri toplamına bölünmesiyle belirlenen nota Yarıyıl Ağırlıklı Not Ortalaması (YANO) denir. Bölme işlemi virgülden sonra iki basamak yürütülüp üst değere yuvarlatılarak bulunur. Alınan tüm derslere uygulanması ile hesaplanan nota Genel Ağırlıklı Ortalama (GANO) denir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Odyometri Programı önce Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından TYT puan türü sonuçlarına göre ÖSYM tarafından Merkezi Yerleştirme Sonucuna göre öğrenci alınmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Öğrenci; kayıtlı olduğu diploma programının teorik ve pratik çalışmalarını tamamlamış olmak kaydıyla; ön lisans programları için minimum 120 AKTS tamamlamak zorundadır. Ön lisans programından mezun olabilmek için, genel not ortalaması en az 2.00 olması gerekir. Bir öğrenci kayıtlı olduğu Bölüm/Program’ın müfredatta belirtilen tüm derslerini başardığı halde genel not ortalaması 2.00’ın altında ise, (DD) ve (DC) notlarına sahip derslerinin en az birini yükselterek genel not ortalamasını 2.00 ve üzerine çıkarması gerekir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Odyometri önlisans programından mezun olup Dikey Geçiş Sınavı'nda (DGS) başarılı olan öğrenciler o yıl ilan edilen kontenjan dâhilinde Odyoloji, Özel Eğitim Öğretmenliği, Fizik, Fizik Mühendisliği ve Optik ve Akustik Mühendisliği lisans Programlarına dikey geçiş yapabilmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030034900
ISCO:08 3259.01
ISCO:08 3259.01
Odyometri programının amacı, işitme sağlığı alanında görev alacak yetkin sağlık teknikerleri yetiştirmektir. Program kapsamında, öğrencilerin işitme ve denge sistemi ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olmaları, çeşitli işitme ve denge testlerini uygulayabilmeleri ve sonuçlarını değerlendirebilmeleri hedeflenmektedir. Bunun yanı sıra, öğrencilerin işitme cihazlarının seçimi, programlanması ve uygulanmasında uzmanlaşması, alanında etik değerlere bağlı, iletişim becerileri güçlü ve teknolojik yeniliklere açık bireyler olmaları amaçlanmaktadır.
Bu program, sağlık sektöründe odyometri teknikerlerine olan ihtiyacı karşılamayı ve mezunların hem kamu hem de özel sektörde etkin bir şekilde görev yapmalarını sağlamayı hedefler. Öğrenciler, aldıkları eğitimle işitme merkezleri, hastaneler ve kliniklerde bağımsız veya ekip içerisinde çalışabilecek yeterliliklere ulaşırlar.
Teorik Dersler:
- Odyoloji temel bilgileri, işitme sisteminin anatomisi ve fizyolojisi gibi teorik dersler sınıf ortamında gerçekleştirilir.
Laboratuvar Çalışmaları:
- İşitme ölçüm cihazlarının (odyometre, timpanometre, işitme cihazları vb.) ve tekniklerinin kullanıldığı uygulamalı laboratuvar çalışmaları.
- Ses yalıtımlı odalarda işitme testi uygulamaları.
Uygulamalı Eğitim:
- Üniversitenin işitme ve denge kliniği veya iş birliği yaptığı hastane ve sağlık kuruluşlarında pratik çalışmalar ve stajlar.
- Gerçek hasta vakaları üzerinde işitme testleri uygulamaları.
Simülasyon Eğitimleri:
- İleri düzey simülasyon cihazları ile odyometri test prosedürlerinin ve işitme cihazı uygulamalarının simüle edildiği özel eğitim ortamları.
Dijital Öğrenme:
- E-ders materyalleri, online kütüphane erişimi, vaka inceleme videoları ve dijital simülasyon yazılımları.
Seminerler ve Çalıştaylar:
- Alanında uzman odyologların katıldığı, işitme sağlığı ve cihaz teknolojileri üzerine interaktif etkinlikler.
- İşitme kaybı ve denge bozukluğu hastalarının tanısında bilimsel yöntemleri bilir ve yetkisi dahilinde olanları uygular, gerektiğinde hastaya tedavi ve rehabilitasyon konusunda danışmanlık yapar.
- Kulak Burun Boğaz (KBB) servislerinin işitme ve denge bozuklukları hastalarının tanısında gerekli olan sübjektif ve objektif testleri yetkisi dahilinde uygular.
- İşitme kayıplı hastalara tedavi ve rehabilitasyon için yardımcı işitme cihazları ve koklea implant gibi seçenekler sunar, işitme cihazlarını hastaya uyarlar.
- İşitme kaybına bağlı konuşma bozuklukları ve terapisi hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bu konuda danışmanlık yapar.
- Kulağın yapı ve işlevinin beyin ile ilişkisini kurar; sesin oluşumu, kulakta sesin çevrimi ve beyinde değerlendirilmesi sürecini yorumlar.
- Sağlık bakanlığı tarama programındaki yeni doğan ve çocuklarda gerekli işitme testlerini tanır, uygular ve yorumlar.
- İşitme cihazı satışı, bakım-onarımı ve uygulamasından ve merkezin faaliyetlerinden sorumludur.
- Mesleki bilgi ve beceri kazanmalarının yanı sıra, hasta ile etkin iletişim kurar, ekip içerisinde uyumlu çalışır, sorunları fark eder ve çözer.
- Türkçe ve yabancı dil bilgisini kavrar, ulusal ve uluslararası düzeyde mesleki gelişmeleri değerlendirir ve karşılaştırır.
- Kalite, iş etiği ve sosyal sorumluluk, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal haklar ve sosyal adalet bilincini kazanır ve görev aldığı yerlerde uygular.
- İşyerinde yeni bir sistem kurulması veya makine ya da cihaz alınması halinde kurulacak sistem veya alınacak makine ile ilgili olarak risk değerlendirmesi yapar, sağlık ve güvenlik yönünden aranan özellikleri belirler bu özelliklere uygun sistemini kurar.
- Odyometri alanı ve bu alana yakın disiplinlerle yaptığı çalışmalar, uygulamalar ve sosyal deneyimler üzerine seminer, kongre, konferans, sempozyum gibi toplantılarda veya sosyal sorumluluk projelerinde yer alır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere başlangıç düzeyinde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Başarının Değerlendirilmesi
a) Öğrencilerin öğrenimlerine ilişkin durumlar Üniversite Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ile takip edilir.
b) Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, o derse ait yarıyıl içinde yapılan sınavlar, uygulama, ödev, proje, devam, laboratuvar ve benzeri yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavının birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir.
c) Bir dersin başarı notu; Yarıyıl içi sınav ve ölçme sistemleri sonucu elde edilen notun öğretim %40 dan az %60 dan çok olmamak kaydıyla, yarıyıl sonu sınav notunun yüzdesi alınarak elde edilir.
d) Dersin öğretim elemanı, yarıyıl başında; dersin içeriği, başarı notunun hesaplanmasında esas olacak her türlü ölçme türünü öğrencilere ilan etmekle yükümlüdür.
e) Öğrencinin başarısız olduğu zorunlu veya seçmeli derslerini tekrar alması gerekir. Ancak bu derslerin programdan çıkarılan dersler olması durumunda, hangi dersin alınacağı ilgili bölüm/program tarafından belirlenir.
f) Öğrencinin başarısız olduğu dersi öncelikli almak zorundadır.
e) Öğrencinin başarısız olduğu dersi tekrar ettiği dönemde o dersten devam şartı aranmaz.
Başarı Notu: Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir.
a) Notlar 100 üzerinden verilir.
b) AA, BA, BB, CB, CC harf notu alınan dersler başarılı kabul edilir.
c) DD ve DC harf notu alınan dersler, Ön Lisans programlarında GANO’nun 2,00 ve üzeri olması halinde (şartlı geçer) başarılı kabul edilir.
d) FF harf notu alınan dersler tüm programlarda başarısız sayılır.
e) B ve K notları, not ortalama hesaplarına dahil edilmez
Başarı Notu |
Katsayı |
Harfli Başarı Notu |
|
90-100 |
4 |
AA |
Başarılı |
85-89 |
3,5 |
BA |
Başarılı |
75-84 |
3 |
BB |
Başarılı |
65-74 |
2,5 |
CB |
Başarılı |
60-64 |
2 |
CC |
Başarılı |
50-59 |
1,5 |
DC |
Koşullu geçer(Ön Lisans) |
45-49 |
1 |
DD |
Koşullu geçer(Lisans) |
0-44 |
FF |
Başarısız |
|
DZ |
Devamsız |
||
YZ |
Yetersiz |
||
B |
Kredisiz dersler için başarılı |
||
K |
Kredisiz dersler için başarısız |
||
DE |
Devam eden çalışma |
||
DÇ |
Dersten çekilme |
Not Ortalaması : Bir yarıyıl içerisinde alınan derslerin başarı notunun katsayısı ile o derslerin AKTS değerlerinin ayrı ayrı çarpımları toplamının, bu derslerin AKTS değerleri toplamına bölünmesiyle belirlenen nota Yarıyıl Ağırlıklı Not Ortalaması (YANO) denir. Bölme işlemi virgülden sonra iki basamak yürütülüp üst değere yuvarlatılarak bulunur. Alınan tüm derslere uygulanması ile hesaplanan nota Genel Ağırlıklı Ortalama (GANO) denir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Odyometri Programı önce Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından TYT puan türü sonuçlarına göre ÖSYM tarafından Merkezi Yerleştirme Sonucuna göre öğrenci alınmaktadır.
Odyometri önlisans programından mezun olup Dikey Geçiş Sınavı'nda (DGS) başarılı olan öğrenciler o yıl ilan edilen kontenjan dâhilinde Odyoloji, Özel Eğitim Öğretmenliği, Fizik, Fizik Mühendisliği ve Optik ve Akustik Mühendisliği lisans Programlarına dikey geçiş yapabilmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030034900 | |
Qualification Title | ASSOCIATE DEGREE IN AUDIOMETRY PROGRAM | |
Awarding Body | KOCAELI HEALTH AND TECHNOLOGY UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | Basiskele Central Campus Telephone: 0262 999 80 85 Whatsapp: 0549 787 09 94 E-mail : info@kocaelisaglik.edu.tr Phone2: 0850 450 28 28 E-mail2 : kostu@hs03.kep.tr | |
Awarding Body Url | https://kocaelisaglik.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Medical diagnostic and treatment technology | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 3259.01 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | The aim of the audiometry program is to train competent healthcare technicians to work in the field of hearing health. Within the scope of the program, students are expected to acquire fundamental theoretical knowledge of the hearing and balance systems, apply various hearing and balance tests, and evaluate the results. Additionally, the program aims for students to specialize in the selection, programming, and application of hearing aids, and to become professionals who adhere to ethical values, possess strong communication skills, and are open to technological innovations. This program aims to meet the need for audiometry technicians in the healthcare sector and ensure that graduates can work effectively in both public and private sectors. Graduates achieve qualifications to work independently or as part of a team in hearing centers, hospitals, and clinics. | |
Learning Environments | Theoretical Courses:
Laboratory Studies:
Practical Training:
Simulation Training:
Digital Learning:
Seminars and Workshops:
| |
Description |
| |
Key Competencies | It has the key competencies listed below at entry level. | |
Further Info | Assessment and Evaluation Methods
Courses graded AA, BA, BB, CB, and CC are considered successful. Courses graded DC and DD are conditionally passed if the cumulative GPA is 2.00 or higher. Courses graded FF are considered failed.
Grade Point Average Calculation: A student's Semester Weighted Average (YANO) is calculated by multiplying the credit value of each course by the coefficient of the earned grade, summing the results, and dividing by the total credit value. The General Weighted Average (GANO) is calculated by applying this formula to all courses taken. | |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs:
1. Establishment and Approval of Educational Programs: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes of each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK in these matters. 1.2. After the approval of the National Core Education Programs by the relevant Council of Deans, they are implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each vocational program will provide to students are conducted according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK in these matters. 3. Certification: Students enrolled in vocational programs receive a bachelor's degree upon successful completion of the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment - External Assessment: Higher education institutions enter the "Institutional Self-Assessment Reports" prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) for the previous year into the Information System at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of programs has been ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation. | |
Access Requirements | The Audiometry Program accepts students based on the Central Placement Result of the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) based on the TYT score type results. | |
Conditions for Success | Student; Provided that they have completed the theoretical and practical studies of the diploma program in which they are registered; For associate degree programs, a minimum of 120 ECTS must be completed. In order to graduate from an associate degree program, the GPA must be at least 2.00. If a student has succeeded in all the courses specified in the curriculum of the Department/Program in which he/she is registered, but his/her GPA is below 2.00, he/she must increase his/her GPA to 2.00 or above by increasing at least one of the courses with (DD) and (DC) grades. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from the audiometry associate degree program and are successful in the Vertical Transfer Exam (DGS) can make vertical transfer to Audiology, Special Education Teaching, Physics, Physics Engineering and Optical and Acoustic Engineering undergraduate programs within the quota announced that year. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor Programs, and Inter-Institutional Credit Transfer at Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Distance Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address |
TR0030034900
ISCO:08 3259.01
ISCO:08 3259.01
The aim of the audiometry program is to train competent healthcare technicians to work in the field of hearing health. Within the scope of the program, students are expected to acquire fundamental theoretical knowledge of the hearing and balance systems, apply various hearing and balance tests, and evaluate the results. Additionally, the program aims for students to specialize in the selection, programming, and application of hearing aids, and to become professionals who adhere to ethical values, possess strong communication skills, and are open to technological innovations.
This program aims to meet the need for audiometry technicians in the healthcare sector and ensure that graduates can work effectively in both public and private sectors. Graduates achieve qualifications to work independently or as part of a team in hearing centers, hospitals, and clinics.
Theoretical Courses:
- Conducted in classrooms, covering basic audiology, anatomy, and physiology of the hearing system.
Laboratory Studies:
- Practical laboratory sessions where hearing measurement devices (audiometer, tympanometer, hearing aids, etc.) and techniques are applied.
- Conducting hearing tests in soundproof rooms.
Practical Training:
- Hands-on training and internships at the university's hearing and balance clinic or affiliated hospitals and healthcare facilities.
- Application of hearing tests on real patient cases.
Simulation Training:
- Special training environments where advanced simulation devices replicate audiometry test procedures and hearing aid applications.
Digital Learning:
- Access to e-learning materials, online library resources, case study videos, and digital simulation software.
Seminars and Workshops:
- Interactive events on hearing health and device technologies with participation from expert audiologists.
- Understands and applies scientific methods for diagnosing hearing loss and balance disorders and provides advice on treatment and rehabilitation when necessary.
- Performs subjective and objective tests required for diagnosing hearing and balance disorders in ENT departments, within the scope of their authority.
- Offers options such as hearing aids and cochlear implants for the treatment and rehabilitation of patients with hearing loss and fits hearing aids for patients.
- Has knowledge about speech disorders caused by hearing loss and their therapy and provides counseling when necessary.
- Understands the structure and function of the ear and its relationship with the brain; interprets the process of sound formation, sound conversion in the ear, and evaluation in the brain.
- Identifies, applies, and interprets necessary hearing tests for newborns and children within the Ministry of Health screening programs.
- Is responsible for the sales, maintenance-repair, and application of hearing aids, as well as the operations of the hearing center.
- In addition to gaining professional knowledge and skills, establishes effective communication with patients, works harmoniously within a team, and identifies and resolves problems.
- Understands Turkish and foreign languages, evaluates and compares professional developments at national and international levels.
- Gains awareness of quality, work ethics, social responsibility, environmental protection, occupational health and safety, social rights, and social justice, and applies them in workplaces.
- Conducts risk assessments and determines required features when establishing a new system or purchasing machinery or devices at workplaces and ensures compliance with health and safety standards.
- Participates in seminars, congresses, conferences, symposiums, or social responsibility projects related to audiometry and closely related disciplines.
It has the key competencies listed below at entry level.
1. Reading and writing competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social and learning to learn competence
6. Civic competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expression competence
Assessment and Evaluation Methods
- Student Performance Monitoring: Tracked via the University Student Information System (OBS).
- Course Success Evaluation: Determined by exam results, assignments, projects, attendance, laboratory performance, and final exams.
- Success Criteria:
Courses graded AA, BA, BB, CB, and CC are considered successful.
Courses graded DC and DD are conditionally passed if the cumulative GPA is 2.00 or higher.
Courses graded FF are considered failed.
- Grading Scale:
- 90-100: 4.0 (AA) - Successful
- 85-89: 3.5 (BA) - Successful
- 75-84: 3.0 (BB) - Successful
- 65-74: 2.5 (CB) - Successful
- 60-64: 2.0 (CC) - Successful
- 50-59: 1.5 (DC) - Conditional Pass (Associate Degree)
- 45-49: 1.0 (DD) - Conditional Pass (Bachelor’s Degree)
- 0-44: (FF) - Fail
- DZ: Absence
- YZ: Insufficient
- B: Pass for non-credit courses
- K: Fail for non-credit courses
- DE: Ongoing Study
- DÇ: Course Withdrawal
Grade Point Average Calculation: A student's Semester Weighted Average (YANO) is calculated by multiplying the credit value of each course by the coefficient of the earned grade, summing the results, and dividing by the total credit value. The General Weighted Average (GANO) is calculated by applying this formula to all courses taken.
To ensure the quality of higher education programs:
- The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" prepared within the framework of criteria determined by YÖK for higher education institutions are published annually. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- The "Foundation Higher Education Institutions Report," containing academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Principles and Procedures for Ensuring the Quality of Higher Education Diploma Programs":
1. Establishment and Approval of Educational Programs: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes of each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK in these matters.
1.2. After the approval of the National Core Education Programs by the relevant Council of Deans, they are implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each vocational program will provide to students are conducted according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK in these matters.
3. Certification: Students enrolled in vocational programs receive a bachelor's degree upon successful completion of the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment - External Assessment: Higher education institutions enter the "Institutional Self-Assessment Reports" prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) for the previous year into the Information System at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of programs has been ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation.
The Audiometry Program accepts students based on the Central Placement Result of the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) based on the TYT score type results.
Students who graduate from the audiometry associate degree program and are successful in the Vertical Transfer Exam (DGS) can make vertical transfer to Audiology, Special Education Teaching, Physics, Physics Engineering and Optical and Acoustic Engineering undergraduate programs within the quota announced that year.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor Programs, and Inter-Institutional Credit Transfer at Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Distance Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.