Yeterlilik Kodu

TR0030021841

Yeterlilik Adı
Öğretim Teknolojileri Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumRecep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiRecep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Zihni Derin Yerleşkesi-Fener Mahallesi 53100 Merkez/RİZE
Sorumlu Kurum URLhttp://www.erdogan.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğretim tasarımı teorilerini açıklar ve öğretimsel uygulamalara yansıtır.
  • Öğretim teknolojileri alanının kuramlarını, kavramlarını ve terminolojisini açıklar.
  • Açık ve uzaktan öğrenme alanına ait kuram, eğilim ve uygulamaları açıklar.
  • İnsan-bilgisayar etkileşiminin temel kavramlarını ve öğretim teknolojileri alanı açısından önemini açıklar.
  • Öğrenmenin kolaylaştırılması ve performansın artırılması için öğretimsel ve öğretimsel olmayan çözümler tasarlar, geliştirir, uygular ve değerlendirir.
  • Öğretim tasarımı sürecini başlatmak için öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve öğretim tasarımı sürecini yönetir.
  • Öğretim teknolojileri alanındaki bilgi ve becerilerini farklı disiplinlerle bütünleştirir.
  • Belirlenen ihtiyaç ve hedeflere uygun olarak bireysel ya da grup çalışmasıyla çevrimiçi/çevrimdışı öğrenme ortamları tasarlar, geliştirir ve değerlendirir.
  • Öğretim teknolojileri alanındaki sorunları farkeder, olası çözüm yolları geliştirir, çözümleri uygular ve elde ettiği verileri analiz edip değerlendirerek bir sonuca varır.
  • Öğrenmenin kolaylaştırılması ve performansın artırılması için teknolojik pedagojik alan bilgisini ve bağlamı bütünleştirerek çözüm önerileri geliştirir ve bu konuda kurumlara rehberlik eder.
  • Kavram öğretimi, motivasyon sağlama, psikomotor beceri kazandırma, tutum değiştirme ve problem becerilerinin geliştirilmesi için içeriğin nasıl tasarlanması gerektiğini açıklar ve uygular.
  • Bilimsel araştırma süreçlerini ve araştırma etiğini açıklar ve uygular.
  • Nitel, nicel ve karma yaklaşımları temel alarak araştırma sürecini planlar, yürütür, yönetir ve raporlar.
  • Topladığı nitel ve nicel verileri araştırma soruları paralelinde uygun test ve teknikleri kullanarak analiz eder.
  • Bilimsel bir çalışmanın yazımı ve yayınlanmasında geçirilen süreçleri açıklar ve uygular.
  • Araştırma, uygulama ve öğretim çalışmalarını bağımsız veya ekip olarak yürütür.
  • Öğretim teknolojileri alanındaki güncel bilgi kaynaklarını (bilimsel yayınlar, organizasyonlar, kurum ve kuruluşlar) bilir ve güncel eğilimleri takip eder.
  • Dijital teknolojilerinin birey ve toplum üzerindeki etkilerini açıklar ve gerekli önlemleri alır.
  • Öğretim teknolojileriyle ilgili sorunlara çözüm önerisi sunarken ve raporlama yaparken alanın kuramlarından yararlanır.
  • Öğrenme kuramlarını ve yaklaşımlarını dikkate alarak güncel dijital teknolojilerin öğrenme-öğretme etkinliklerinde kullanımına yönelik değerlendirmelerde bulunur.
  • Alana özgü sorunlara, uygun bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm üretir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

"Öğretim Teknolojileri Tezli Yüksek Lisans Programına başvurabilmek için; Lisans derecesine sahip olmak ve lisans akademik ortalamasının 4’lük sisteme göre en az 2.00; 100’lük sisteme göre ise en az 50 olması, ALES eşit ağırlık puan türünden en az 55 puan almış olma, Yabancı Uyruklu öğrenciler için ALES veya uluslararası düzeyde eşdeğerliği kabul edilen GRE ve GMAT sınavlarından birine girmiş olma (GRE’den en az 634 puan, GMAT’tan en az 465 puan) Giriş sınavı yazılı ve sözlü sınav olmak üzere iki aşamalıdır. Giriş sınavının puanı yazılı sınavın %60 ile sözlü sınavın %40’nın toplamından oluşmaktadır. Lisansüstü Giriş Başarı Puanı (LÜGBP) Hesaplanması: ALES %50 + Lisans ortalaması %30 + Giriş sınavı %20. LÜGBP’den en az 60 puan almış olma şartı aranmaktadır. Lisansüstü programlara başvurularda LÜGBP’na göre sıralama yapılır.

Başarma ŞartlarıÖğrencinin mezuniyete hak kazanabilmesi için; a) Kayıtlı olduğu diploma programının öngördüğü dersleri, uygulamaları, stajları ve benzeri çalışmaları Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine göre başarıyla tamamlaması, b) iki yüz kırk (240) AKTS krediyi başarıyla tamamlaması, c) Genel akademik başarı not ortalamasının en az 2,00 olması gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölümümüz mezunları öğretim teknoloğu ya da üniversitelerde akademisyen olarak çalışabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030021841


Yeterlilik Adı
Öğretim Teknolojileri Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Zihni Derin Yerleşkesi-Fener Mahallesi 53100 Merkez/RİZE

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğretim tasarımı teorilerini açıklar ve öğretimsel uygulamalara yansıtır.
  • Öğretim teknolojileri alanının kuramlarını, kavramlarını ve terminolojisini açıklar.
  • Açık ve uzaktan öğrenme alanına ait kuram, eğilim ve uygulamaları açıklar.
  • İnsan-bilgisayar etkileşiminin temel kavramlarını ve öğretim teknolojileri alanı açısından önemini açıklar.
  • Öğrenmenin kolaylaştırılması ve performansın artırılması için öğretimsel ve öğretimsel olmayan çözümler tasarlar, geliştirir, uygular ve değerlendirir.
  • Öğretim tasarımı sürecini başlatmak için öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve öğretim tasarımı sürecini yönetir.
  • Öğretim teknolojileri alanındaki bilgi ve becerilerini farklı disiplinlerle bütünleştirir.
  • Belirlenen ihtiyaç ve hedeflere uygun olarak bireysel ya da grup çalışmasıyla çevrimiçi/çevrimdışı öğrenme ortamları tasarlar, geliştirir ve değerlendirir.
  • Öğretim teknolojileri alanındaki sorunları farkeder, olası çözüm yolları geliştirir, çözümleri uygular ve elde ettiği verileri analiz edip değerlendirerek bir sonuca varır.
  • Öğrenmenin kolaylaştırılması ve performansın artırılması için teknolojik pedagojik alan bilgisini ve bağlamı bütünleştirerek çözüm önerileri geliştirir ve bu konuda kurumlara rehberlik eder.
  • Kavram öğretimi, motivasyon sağlama, psikomotor beceri kazandırma, tutum değiştirme ve problem becerilerinin geliştirilmesi için içeriğin nasıl tasarlanması gerektiğini açıklar ve uygular.
  • Bilimsel araştırma süreçlerini ve araştırma etiğini açıklar ve uygular.
  • Nitel, nicel ve karma yaklaşımları temel alarak araştırma sürecini planlar, yürütür, yönetir ve raporlar.
  • Topladığı nitel ve nicel verileri araştırma soruları paralelinde uygun test ve teknikleri kullanarak analiz eder.
  • Bilimsel bir çalışmanın yazımı ve yayınlanmasında geçirilen süreçleri açıklar ve uygular.
  • Araştırma, uygulama ve öğretim çalışmalarını bağımsız veya ekip olarak yürütür.
  • Öğretim teknolojileri alanındaki güncel bilgi kaynaklarını (bilimsel yayınlar, organizasyonlar, kurum ve kuruluşlar) bilir ve güncel eğilimleri takip eder.
  • Dijital teknolojilerinin birey ve toplum üzerindeki etkilerini açıklar ve gerekli önlemleri alır.
  • Öğretim teknolojileriyle ilgili sorunlara çözüm önerisi sunarken ve raporlama yaparken alanın kuramlarından yararlanır.
  • Öğrenme kuramlarını ve yaklaşımlarını dikkate alarak güncel dijital teknolojilerin öğrenme-öğretme etkinliklerinde kullanımına yönelik değerlendirmelerde bulunur.
  • Alana özgü sorunlara, uygun bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm üretir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

"Öğretim Teknolojileri Tezli Yüksek Lisans Programına başvurabilmek için; Lisans derecesine sahip olmak ve lisans akademik ortalamasının 4’lük sisteme göre en az 2.00; 100’lük sisteme göre ise en az 50 olması, ALES eşit ağırlık puan türünden en az 55 puan almış olma, Yabancı Uyruklu öğrenciler için ALES veya uluslararası düzeyde eşdeğerliği kabul edilen GRE ve GMAT sınavlarından birine girmiş olma (GRE’den en az 634 puan, GMAT’tan en az 465 puan) Giriş sınavı yazılı ve sözlü sınav olmak üzere iki aşamalıdır. Giriş sınavının puanı yazılı sınavın %60 ile sözlü sınavın %40’nın toplamından oluşmaktadır. Lisansüstü Giriş Başarı Puanı (LÜGBP) Hesaplanması: ALES %50 + Lisans ortalaması %30 + Giriş sınavı %20. LÜGBP’den en az 60 puan almış olma şartı aranmaktadır. Lisansüstü programlara başvurularda LÜGBP’na göre sıralama yapılır.


Başarma Şartları
Öğrencinin mezuniyete hak kazanabilmesi için; a) Kayıtlı olduğu diploma programının öngördüğü dersleri, uygulamaları, stajları ve benzeri çalışmaları Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine göre başarıyla tamamlaması, b) iki yüz kırk (240) AKTS krediyi başarıyla tamamlaması, c) Genel akademik başarı not ortalamasının en az 2,00 olması gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölümümüz mezunları öğretim teknoloğu ya da üniversitelerde akademisyen olarak çalışabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030021841

Qualification Title
Awarding BodyRecep Tayyip Erdogan University
Awarding Body ContactRecep Tayyip Erdoğan University Zihni Derin Campus- Fener District 53100 Center/RİZE
Awarding Body Urlwww.erdogan.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the department can be employed as instructional technologists or as academicians in the universities.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030021841


Qualification Title

Awarding Body
Recep Tayyip Erdogan University

Awarding Body Contact
Recep Tayyip Erdoğan University Zihni Derin Campus- Fener District 53100 Center/RİZE

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the department can be employed as instructional technologists or as academicians in the universities.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address