Yeterlilik Kodu

TR0030024560

Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Eğitimi Doktora Diploması
Sorumlu KurumAnkara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ankara.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Okul öncesi eğitimi alanı ile ilgili teori ve uygulamaya yönelik bilgilerini günceller, geliştirir ve derinleştirir.
  • Erken çocuklu k dönemindeki çocukların gelişimlerini değerlendirir ve yorumlar.
  • Risk gruplarındaki çocuklara ilişkin müdahalelerde ileri düzey bilgileri kullanır ve yorumlar.
  • Erken çocukluk gelişimi ve eğitimi araştırmalarında uygun istatistiksel yöntemlerle bilgileri değerlendirir ve raporlar.
  • Okul öncesi eğitimi alanındaki güncel bilgi ve yaklaşımları sistematik bir bakış açısıyla analiz eder ve kullanır.
  • Erken çocukluk gelişimi ve eğitimi ile ilgili özgün araştırmalar planlar, araştırmalarında yeni yöntemler kullanır, ileri analiz tekniklerini uygular.
  • Okul öncesi eğitim alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yenilerini oluşturur.
  • Toplumun ve bireylerin ihtiyaçlarına uygun olarak alanı ile ilgili konularda eğitim materyalleri hazırlar ve eğitim verir.
  • Okul öncesi eğitim alanında bir sorunu ortaya koyar, çözüm yolları önerir, uygun çözümü seçer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
  • Okul öncesi eğitimi ile ilgili özgün çalışmalar yapar, bilimsel toplantılarda sunarak bilime katkıda bulunur.
  • Okul öncesi eğitim alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
  • Okul öncesi eğitimi ile ilgili bilgilerini güncelleyerek mesleki gelişime etik ilkeler doğrultusunda katkıda bulunur.
  • Okul öncesi dönem çocuğunun gelişimine yönelik çok yönlü programlar hazırlar ve uygular.
  • Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplara toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek sistemli bir biçimde aktarır.
  • Alanı ile ilgili özümsediği bilgilerle yaptığı çalışma sonuçlarını ulusal gereksinimler doğrultusunda birey ve toplum yararına disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
  • Erken çocukluk eğitimi ile ilgili çalışmalarında üst düzey bilişsel süreçleri kullanarak düşünce ve yeni yöntemler geliştirir.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Alanyazın araştırması yapar.
  • Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir.
  • Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir.
  • Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Çocukların gelişimlerini ve onları etkileyen etmenleri ve çocuğunun gelişim ve eğitimine yönelik yenilikleri nitel ve/veya nicel ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
  • Okul öncesi eğitim alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır; çocuğunun gelişimine yönelik çok yönlü programlar hazırlar ve uygular; ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Doktora Derecesi kazanırlar.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Doktora programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir:

a) Doktora programına başvurabilmek için adayların lisans veya tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmaları gerekir. Yabancı ülkelerdeki lisans veya tezli yüksek lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan denklik belgesi de almaları gerekir. Lisans derecesi ile başvuracak adayların lisans not ortalamalarının 4.00 katsayı üzerinden en az 3.00 veya 100 puan üzerinden eşdeğeri olması gerekir. Tezli yüksek lisans diplomasına sahip adayların yüksek lisans not ortalamasının 4.00 katsayı üzerinden en az 2.75 veya 100 puan üzerinden eşdeğeri olması gerekir.

b)Tezli yüksek lisans diplomasına sahip olan adayların, başvurdukları programın puan türünde ALES’ten en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Dört yıllık lisans diploması ile doktora programlarına başvuran adayların  başvurdukları programın puan türünde ALES’ten en az 80 tam puan almaları gerekir.

c)Doktora programına başvuran adayların YDS’den en az 55 veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen bir yabancı dil sınavından bu puana eşdeğer bir puan almaları gerekir. Yabancı uyruklu öğrencilerin, ana dilleri dışında İngilizce, Fransızca, Almanca dillerinden birinden YDS’den en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen bir yabancı dil sınavından bu puana eşdeğer bir puan almaları gerekir. Anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile bu dillere ek olarak başka bir dil belgesi de istenebilir.

d)Doktora programına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans ve/veya yüksek lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir.

e)Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuarına öğrenci kabulünde, adı geçen fakülte ve konservatuar mezunlarından ALES puanı istenmez.

f) İlgili anabilim dalı/anasanat dalının önerisi ve enstitü yönetim kurulunun kararı ile doktora  programına kabul için özel koşullar istenebilir.

Başarma ŞartlarıDoktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile başvuranlar için 21 ulusal krediden ve 240 AKTS kredisinden az olmamak üzere en az yedi ders, seminer çalışması, diğer öğrenim etkinlikleri, yeterlik sınavı, alanıyla ilgili tek ya da çok isimli ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayımlanan bir makale, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. 240 AKTS kredisinin 120 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 120 AKTS kredisi de uzmanlık alan derslerinden oluşan tez çalışmasından oluşur. Dört yıllık lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için 42 ulusal krediden ve 300 AKTS kredisinden az olmamak üzere on dört ders, iki seminer çalışması, diğer öğrenim etkinlikleri, yeterlik sınavı, alanıyla ilgili tek ya da çok isimli ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayımlanan bir makale, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. 300 AKTS kredisinin 180 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 120 AKTS kredisi de uzmanlık alan derslerinden oluşan tez çalışmasından oluşur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan adaylar, MEB'e bağlı resmi ve özel okul öncesi eğitim kurumlarında eğitimci, eğitim danışmanı, yönetici olarak istihdam edilebilmekte ya da üniversitelerin ilgili bölümlerinde istihdam edilebilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030024560


Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Eğitimi Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Ankara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Okul öncesi eğitimi alanı ile ilgili teori ve uygulamaya yönelik bilgilerini günceller, geliştirir ve derinleştirir.
  • Erken çocuklu k dönemindeki çocukların gelişimlerini değerlendirir ve yorumlar.
  • Risk gruplarındaki çocuklara ilişkin müdahalelerde ileri düzey bilgileri kullanır ve yorumlar.
  • Erken çocukluk gelişimi ve eğitimi araştırmalarında uygun istatistiksel yöntemlerle bilgileri değerlendirir ve raporlar.
  • Okul öncesi eğitimi alanındaki güncel bilgi ve yaklaşımları sistematik bir bakış açısıyla analiz eder ve kullanır.
  • Erken çocukluk gelişimi ve eğitimi ile ilgili özgün araştırmalar planlar, araştırmalarında yeni yöntemler kullanır, ileri analiz tekniklerini uygular.
  • Okul öncesi eğitim alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yenilerini oluşturur.
  • Toplumun ve bireylerin ihtiyaçlarına uygun olarak alanı ile ilgili konularda eğitim materyalleri hazırlar ve eğitim verir.
  • Okul öncesi eğitim alanında bir sorunu ortaya koyar, çözüm yolları önerir, uygun çözümü seçer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
  • Okul öncesi eğitimi ile ilgili özgün çalışmalar yapar, bilimsel toplantılarda sunarak bilime katkıda bulunur.
  • Okul öncesi eğitim alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
  • Okul öncesi eğitimi ile ilgili bilgilerini güncelleyerek mesleki gelişime etik ilkeler doğrultusunda katkıda bulunur.
  • Okul öncesi dönem çocuğunun gelişimine yönelik çok yönlü programlar hazırlar ve uygular.
  • Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplara toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek sistemli bir biçimde aktarır.
  • Alanı ile ilgili özümsediği bilgilerle yaptığı çalışma sonuçlarını ulusal gereksinimler doğrultusunda birey ve toplum yararına disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
  • Erken çocukluk eğitimi ile ilgili çalışmalarında üst düzey bilişsel süreçleri kullanarak düşünce ve yeni yöntemler geliştirir.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Alanyazın araştırması yapar.
  • Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir.
  • Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir.
  • Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Çocukların gelişimlerini ve onları etkileyen etmenleri ve çocuğunun gelişim ve eğitimine yönelik yenilikleri nitel ve/veya nicel ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
  • Okul öncesi eğitim alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır; çocuğunun gelişimine yönelik çok yönlü programlar hazırlar ve uygular; ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Doktora Derecesi kazanırlar.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Doktora programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir:

a) Doktora programına başvurabilmek için adayların lisans veya tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmaları gerekir. Yabancı ülkelerdeki lisans veya tezli yüksek lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan denklik belgesi de almaları gerekir. Lisans derecesi ile başvuracak adayların lisans not ortalamalarının 4.00 katsayı üzerinden en az 3.00 veya 100 puan üzerinden eşdeğeri olması gerekir. Tezli yüksek lisans diplomasına sahip adayların yüksek lisans not ortalamasının 4.00 katsayı üzerinden en az 2.75 veya 100 puan üzerinden eşdeğeri olması gerekir.

b)Tezli yüksek lisans diplomasına sahip olan adayların, başvurdukları programın puan türünde ALES’ten en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Dört yıllık lisans diploması ile doktora programlarına başvuran adayların  başvurdukları programın puan türünde ALES’ten en az 80 tam puan almaları gerekir.

c)Doktora programına başvuran adayların YDS’den en az 55 veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen bir yabancı dil sınavından bu puana eşdeğer bir puan almaları gerekir. Yabancı uyruklu öğrencilerin, ana dilleri dışında İngilizce, Fransızca, Almanca dillerinden birinden YDS’den en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen bir yabancı dil sınavından bu puana eşdeğer bir puan almaları gerekir. Anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile bu dillere ek olarak başka bir dil belgesi de istenebilir.

d)Doktora programına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans ve/veya yüksek lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir.

e)Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuarına öğrenci kabulünde, adı geçen fakülte ve konservatuar mezunlarından ALES puanı istenmez.

f) İlgili anabilim dalı/anasanat dalının önerisi ve enstitü yönetim kurulunun kararı ile doktora  programına kabul için özel koşullar istenebilir.


Başarma Şartları
Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile başvuranlar için 21 ulusal krediden ve 240 AKTS kredisinden az olmamak üzere en az yedi ders, seminer çalışması, diğer öğrenim etkinlikleri, yeterlik sınavı, alanıyla ilgili tek ya da çok isimli ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayımlanan bir makale, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. 240 AKTS kredisinin 120 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 120 AKTS kredisi de uzmanlık alan derslerinden oluşan tez çalışmasından oluşur. Dört yıllık lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için 42 ulusal krediden ve 300 AKTS kredisinden az olmamak üzere on dört ders, iki seminer çalışması, diğer öğrenim etkinlikleri, yeterlik sınavı, alanıyla ilgili tek ya da çok isimli ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayımlanan bir makale, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. 300 AKTS kredisinin 180 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 120 AKTS kredisi de uzmanlık alan derslerinden oluşan tez çalışmasından oluşur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan adaylar, MEB'e bağlı resmi ve özel okul öncesi eğitim kurumlarında eğitimci, eğitim danışmanı, yönetici olarak istihdam edilebilmekte ya da üniversitelerin ilgili bölümlerinde istihdam edilebilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030024560

Qualification Title
Awarding BodyAnkara University
Awarding Body ContactAnkara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.ankara.edu.tr/en
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasChild care and youth services
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description

1

Okul öncesi eğitimi alanı ile ilgili teori ve uygulamaya yönelik bilgilerini günceller, geliştirir ve derinleştirir.

  • Erken çocuklu k dönemindeki çocukların gelişimlerini değerlendirir ve yorumlar.
  • Risk gruplarındaki çocuklara ilişkin müdahalelerde ileri düzey bilgileri kullanır ve yorumlar.
  • Erken çocukluk gelişimi ve eğitimi araştırmalarında uygun istatistiksel yöntemlerle bilgileri değerlendirir ve raporlar.
  • Okul öncesi eğitimi alanındaki güncel bilgi ve yaklaşımları sistematik bir bakış açısıyla analiz eder ve kullanır.
  • Erken çocukluk gelişimi ve eğitimi ile ilgili özgün araştırmalar planlar, araştırmalarında yeni yöntemler kullanır, ileri analiz tekniklerini uygular.
  • Okul öncesi eğitim alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yenilerini oluşturur.
  • Toplumun ve bireylerin ihtiyaçlarına uygun olarak alanı ile ilgili konularda eğitim materyalleri hazırlar ve eğitim verir.
  • Okul öncesi eğitim alanında bir sorunu ortaya koyar, çözüm yolları önerir, uygun çözümü seçer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
  • Okul öncesi eğitimi ile ilgili özgün çalışmalar yapar, bilimsel toplantılarda sunarak bilime katkıda bulunur.
  • Okul öncesi eğitim alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
  • Okul öncesi eğitimi ile ilgili bilgilerini güncelleyerek mesleki gelişime etik ilkeler doğrultusunda katkıda bulunur.
  • Okul öncesi dönem çocuğunun gelişimine yönelik çok yönlü programlar hazırlar ve uygular.
  • Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplara toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek sistemli bir biçimde aktarır.
  • Alanı ile ilgili özümsediği bilgilerle yaptığı çalışma sonuçlarını ulusal gereksinimler doğrultusunda birey ve toplum yararına disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
  • Erken çocukluk eğitimi ile ilgili çalışmalarında üst düzey bilişsel süreçleri kullanarak düşünce ve yeni yöntemler geliştirir.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Alanyazın araştırması yapar.
  • Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir.
  • Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir.
  • Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir.
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030024560


Qualification Title

Awarding Body
Ankara University

Awarding Body Contact
Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

1

Okul öncesi eğitimi alanı ile ilgili teori ve uygulamaya yönelik bilgilerini günceller, geliştirir ve derinleştirir.

  • Erken çocuklu k dönemindeki çocukların gelişimlerini değerlendirir ve yorumlar.
  • Risk gruplarındaki çocuklara ilişkin müdahalelerde ileri düzey bilgileri kullanır ve yorumlar.
  • Erken çocukluk gelişimi ve eğitimi araştırmalarında uygun istatistiksel yöntemlerle bilgileri değerlendirir ve raporlar.
  • Okul öncesi eğitimi alanındaki güncel bilgi ve yaklaşımları sistematik bir bakış açısıyla analiz eder ve kullanır.
  • Erken çocukluk gelişimi ve eğitimi ile ilgili özgün araştırmalar planlar, araştırmalarında yeni yöntemler kullanır, ileri analiz tekniklerini uygular.
  • Okul öncesi eğitim alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yenilerini oluşturur.
  • Toplumun ve bireylerin ihtiyaçlarına uygun olarak alanı ile ilgili konularda eğitim materyalleri hazırlar ve eğitim verir.
  • Okul öncesi eğitim alanında bir sorunu ortaya koyar, çözüm yolları önerir, uygun çözümü seçer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
  • Okul öncesi eğitimi ile ilgili özgün çalışmalar yapar, bilimsel toplantılarda sunarak bilime katkıda bulunur.
  • Okul öncesi eğitim alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
  • Okul öncesi eğitimi ile ilgili bilgilerini güncelleyerek mesleki gelişime etik ilkeler doğrultusunda katkıda bulunur.
  • Okul öncesi dönem çocuğunun gelişimine yönelik çok yönlü programlar hazırlar ve uygular.
  • Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplara toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek sistemli bir biçimde aktarır.
  • Alanı ile ilgili özümsediği bilgilerle yaptığı çalışma sonuçlarını ulusal gereksinimler doğrultusunda birey ve toplum yararına disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
  • Erken çocukluk eğitimi ile ilgili çalışmalarında üst düzey bilişsel süreçleri kullanarak düşünce ve yeni yöntemler geliştirir.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Alanyazın araştırması yapar.
  • Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir.
  • Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir.
  • Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir.

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address