Yeterlilik Kodu

TR0030003749

Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAksaray Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBahçe Saray Mahallesi, Aksaray-Adana Yolu, 68100 Sağlık Belediyesi/Aksaray Merkez/Aksaray
Sorumlu Kurum URLhttp://www.aksaray.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türkiye'deki ve diğer ülkelerdeki erken çocukluk eğitiminin temel ilkeleri ve özellikleri konusunda bilgi sahibi olmak.
  • Eğitimin önemi, eğitim sistemini etkileyen sosyal dinamikler, eğitim sistemi, öğretmenliğin önemi, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Anne-çocuk sağlığı ile ilgili temel kavramlar, hamilelik, doğum, yeni doğan ve çocukluk dönemindeki sağlık, bakım, çocuk hastalıkları ve ilkyardım hakkında temel bilgi ve beceri kazandırmak.
  • Eğitim ve psikolojisi ilişkisini kavrama, çocuğun gelişimsel alanları hakkında bilgi sahibi olmak, öğrenme ve öğrenme kuramları ile öğrenmeyi etkileyen faktörler hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Okul öncesi dönem çocuklarının yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmek.
  • Çocukta oyun gelişimini destekleme becerisi kazanmak, erken çocuklukta oyun gelişimi için uygun teknik ve yöntemleri kullanabilmek.
  • Eğitim-toplum, okul- çevre arasındaki ilişkiyi ve bunlarla ilgili kavramları açıklayabilmek.
  • Öğrenme ve öğretim ilkelerini, öğretim stratejilerini bilmek ve programda kullanabilmek.
  • Okul öncesi dönem çocuklarının bilişsel gelişimlerini öğrenmek ve erken çocukluk döneminde matematiksel beceriler ve kavramları öğretebilmeyi öğrenmek.
  • Çocuk ruh sağlığı ve ruh sağlığı ile ilgili teorileri, aile ve çocuk üzerindeki etkisini ve bu çocuklarla birlikte nasıl çalışacağını öğrenmek.
  • Okul öncesi dönemde öğretim teknolojilerini kullanabilmek, çocukların yaş, gelişim özellikleri ve gereksinimlerine uygun materyaller yapabilmek.
  • Okul öncesi eğitim programları ve planları hakkında bilgi vermek.
  • Okul öncesi eğitiminde aile katılımı hakkında bilgi vermek.
  • Okul öncesi dönem çocuklarının sosyal gelişimlerini öğrenmek ve erken çocukluk döneminde sosyal beceriler ve kavramları öğretebilmeyi öğrenmek.
  • Okul öncesi eğitimi hakkında proje hazırlama, veri toplama ile ilgili bilgi vermek.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyeleri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan “Değerlendirme Sistemi” tablolarında ayrıntılı olarak tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Aksaray Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.Yüksek Lisans Programı öğrencileri toplam 24 kredilik dersi başarıyla tamamlamak zorundadırlar.Ana Bilim Dalı tarafından atanan bir danışmanın yönetiminde bir yüksek lisans tezi hazırlayıp tez sınavında başarılı olmaları gerekir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Dört yıllık bir lisans eğitiminden mezun olmak (Okulöncesi Öğretmenliği, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, Sınıf Öğretmenliği Sosyal Hizmetler, Ev Ekonomisi, Psikoloji, Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Beden Eğitimi, Spor, Güzel Sanatlar, Kütüphanecilik, Yabancı Diller, Bilgisayar, Matematik ve Fen Öğretmenliği, İşletme, Hukuk, Siyasal Bilgiler, Sosyoloji, Beslenme ve Diyetetik ve Hemşirelik)Aksaray Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğindeki koşulları yerine getirmek.Yapılacak bilim ve sözlü mülakattan başarılı olmak.Referans mektubu.Herhangi bir okulöncesi eğitim kurumunda ya da okulöncesi çocuklarının bulunduğu bir başka kurumda eğitimcilik, idarecilik vb. yapmış ya da halen yapıyor olmak tercih nedeni olarak değerlendirmeye alınacaktır.

Başarma ŞartlarıYüksek Lisans Programı öğrencileri toplam 24 kredilik dersi başarıyla tamamlamak zorundadırlar.Ana Bilim Dalı tarafından atanan bir danışmanın yönetiminde bir yüksek lisans tezi hazırlayıp tez sınavında başarılı olmaları gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Okul Öncesi Öğretmenliği tezli yüksek lisans Mezunlarımız MEB' e bağlı kurum ve kuruluşlarda öğretmenlik, müdürlük yapabilirler bununla birlikte, yükseköğretim kurumlarında istihdam olanakları bulunmaktadır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030003749


Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Aksaray Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bahçe Saray Mahallesi, Aksaray-Adana Yolu, 68100 Sağlık Belediyesi/Aksaray Merkez/Aksaray

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türkiye'deki ve diğer ülkelerdeki erken çocukluk eğitiminin temel ilkeleri ve özellikleri konusunda bilgi sahibi olmak.
  • Eğitimin önemi, eğitim sistemini etkileyen sosyal dinamikler, eğitim sistemi, öğretmenliğin önemi, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Anne-çocuk sağlığı ile ilgili temel kavramlar, hamilelik, doğum, yeni doğan ve çocukluk dönemindeki sağlık, bakım, çocuk hastalıkları ve ilkyardım hakkında temel bilgi ve beceri kazandırmak.
  • Eğitim ve psikolojisi ilişkisini kavrama, çocuğun gelişimsel alanları hakkında bilgi sahibi olmak, öğrenme ve öğrenme kuramları ile öğrenmeyi etkileyen faktörler hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Okul öncesi dönem çocuklarının yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmek.
  • Çocukta oyun gelişimini destekleme becerisi kazanmak, erken çocuklukta oyun gelişimi için uygun teknik ve yöntemleri kullanabilmek.
  • Eğitim-toplum, okul- çevre arasındaki ilişkiyi ve bunlarla ilgili kavramları açıklayabilmek.
  • Öğrenme ve öğretim ilkelerini, öğretim stratejilerini bilmek ve programda kullanabilmek.
  • Okul öncesi dönem çocuklarının bilişsel gelişimlerini öğrenmek ve erken çocukluk döneminde matematiksel beceriler ve kavramları öğretebilmeyi öğrenmek.
  • Çocuk ruh sağlığı ve ruh sağlığı ile ilgili teorileri, aile ve çocuk üzerindeki etkisini ve bu çocuklarla birlikte nasıl çalışacağını öğrenmek.
  • Okul öncesi dönemde öğretim teknolojilerini kullanabilmek, çocukların yaş, gelişim özellikleri ve gereksinimlerine uygun materyaller yapabilmek.
  • Okul öncesi eğitim programları ve planları hakkında bilgi vermek.
  • Okul öncesi eğitiminde aile katılımı hakkında bilgi vermek.
  • Okul öncesi dönem çocuklarının sosyal gelişimlerini öğrenmek ve erken çocukluk döneminde sosyal beceriler ve kavramları öğretebilmeyi öğrenmek.
  • Okul öncesi eğitimi hakkında proje hazırlama, veri toplama ile ilgili bilgi vermek.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyeleri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan “Değerlendirme Sistemi” tablolarında ayrıntılı olarak tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Aksaray Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.Yüksek Lisans Programı öğrencileri toplam 24 kredilik dersi başarıyla tamamlamak zorundadırlar.Ana Bilim Dalı tarafından atanan bir danışmanın yönetiminde bir yüksek lisans tezi hazırlayıp tez sınavında başarılı olmaları gerekir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Dört yıllık bir lisans eğitiminden mezun olmak (Okulöncesi Öğretmenliği, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, Sınıf Öğretmenliği Sosyal Hizmetler, Ev Ekonomisi, Psikoloji, Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Beden Eğitimi, Spor, Güzel Sanatlar, Kütüphanecilik, Yabancı Diller, Bilgisayar, Matematik ve Fen Öğretmenliği, İşletme, Hukuk, Siyasal Bilgiler, Sosyoloji, Beslenme ve Diyetetik ve Hemşirelik)Aksaray Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğindeki koşulları yerine getirmek.Yapılacak bilim ve sözlü mülakattan başarılı olmak.Referans mektubu.Herhangi bir okulöncesi eğitim kurumunda ya da okulöncesi çocuklarının bulunduğu bir başka kurumda eğitimcilik, idarecilik vb. yapmış ya da halen yapıyor olmak tercih nedeni olarak değerlendirmeye alınacaktır.


Başarma Şartları
Yüksek Lisans Programı öğrencileri toplam 24 kredilik dersi başarıyla tamamlamak zorundadırlar.Ana Bilim Dalı tarafından atanan bir danışmanın yönetiminde bir yüksek lisans tezi hazırlayıp tez sınavında başarılı olmaları gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Okul Öncesi Öğretmenliği tezli yüksek lisans Mezunlarımız MEB' e bağlı kurum ve kuruluşlarda öğretmenlik, müdürlük yapabilirler bununla birlikte, yükseköğretim kurumlarında istihdam olanakları bulunmaktadır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030003749

Qualification Title
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ (TEZLİ Y.L.)(GAZİ ÜN.ORTAK) Masters Degree
Awarding BodyAksaray University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.aksaray.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • To have the knowledge of characteristics and basic principles of the childhood education in Turkey and in other countries.
  • To have the knowledge of importance of education, social dynamics affecting the education system, education system, applications and developments in the field of educating teachers.
  • To have the knowledge and competence in the basic concepts of mother- child health, pregnancy, care, pediatrics and first aid.
  • To comprehend the relationship between education and psychology, have the knowledge of development stages of the child and have the knowledge of learning theories and the factors affecting the learning
  • To develop the creative thinking skills of the early childhood children.
  • To acquire the skill of supporting the child’s game development, use the appropriate methods and techniques for the game development in the early childhood period.
  • To explain the relationship between the education- society, school-environment and related concepts.
  • To know the learning and teaching principles and use them in the program.To learn the cognitive development of early childhood children and to learn to teach the mathematics skills and concepts in the early childhood period
  • To learn the children mental health and related theories, effects on the family and children and how to work with them.
  • To use the teaching Technologies and prepare the materials suitable to the children’ s development characteristics and their needs
  • To inform about the early childhood educational plan and programs.
  • To inform about the attendance of the families in the early childhood education.
  • To prepare projects on the early childhood education and give information on data collection.
Key Competencies-
Further Info

Assessment and evaluation methods for each course is prepared by the responsible faculty member. Detailed information about the assessment and grading requirements for a specific course can be found in that courses syllabus under the section titled “Evaluation and Grading”. Students who attend the program must complete 120 ECTS credits in order to graduate. 1 ECTS credit is equal to 30 hours of work load throughout the program.Students also must complete and successfully defend a masters thesis under the supervision of their academic advisors.

Quality Assurance-
Access Requirements

To be admitted to the Early Childhood Education program candidates must:- have a valid bachelors degree from a 4-year university;- fulfill the requirements stated in the Aksaray University, Graduate Studies Instruction and Evaluation Codebook (Can be accessed HERE);- successfully pass the interview;- submit a reference letter.

Conditions for SuccessStudents who attend the program must complete 120 ECTS credits in order to graduate. 1 ECTS credit is equal to 30 hours of work load throughout the program.Students also must complete and successfully defend a masters thesis under the supervision of their academic advisors.Students who attend the program must complete 120 ECTS credits in order to graduate. 1 ECTS credit is equal to 30 hours of work load throughout the program.Students also must complete and successfully defend a masters thesis under the supervision of their academic advisors.
Progression Paths (Relationship Type)

Elementary Education, Early Childhood Education MA Alumni affiliated teaching institutions and organizations, however, can directorate, there are employment opportunities in higher education institutions.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030003749


Qualification Title
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ (TEZLİ Y.L.)(GAZİ ÜN.ORTAK) Masters Degree

Awarding Body
Aksaray University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • To have the knowledge of characteristics and basic principles of the childhood education in Turkey and in other countries.
  • To have the knowledge of importance of education, social dynamics affecting the education system, education system, applications and developments in the field of educating teachers.
  • To have the knowledge and competence in the basic concepts of mother- child health, pregnancy, care, pediatrics and first aid.
  • To comprehend the relationship between education and psychology, have the knowledge of development stages of the child and have the knowledge of learning theories and the factors affecting the learning
  • To develop the creative thinking skills of the early childhood children.
  • To acquire the skill of supporting the child’s game development, use the appropriate methods and techniques for the game development in the early childhood period.
  • To explain the relationship between the education- society, school-environment and related concepts.
  • To know the learning and teaching principles and use them in the program.To learn the cognitive development of early childhood children and to learn to teach the mathematics skills and concepts in the early childhood period
  • To learn the children mental health and related theories, effects on the family and children and how to work with them.
  • To use the teaching Technologies and prepare the materials suitable to the children’ s development characteristics and their needs
  • To inform about the early childhood educational plan and programs.
  • To inform about the attendance of the families in the early childhood education.
  • To prepare projects on the early childhood education and give information on data collection.

Key Competencies
-

Further Info

Assessment and evaluation methods for each course is prepared by the responsible faculty member. Detailed information about the assessment and grading requirements for a specific course can be found in that courses syllabus under the section titled “Evaluation and Grading”. Students who attend the program must complete 120 ECTS credits in order to graduate. 1 ECTS credit is equal to 30 hours of work load throughout the program.Students also must complete and successfully defend a masters thesis under the supervision of their academic advisors.


Quality Assurance
-

Access Requirements

To be admitted to the Early Childhood Education program candidates must:- have a valid bachelors degree from a 4-year university;- fulfill the requirements stated in the Aksaray University, Graduate Studies Instruction and Evaluation Codebook (Can be accessed HERE);- successfully pass the interview;- submit a reference letter.


Conditions for Success
Students who attend the program must complete 120 ECTS credits in order to graduate. 1 ECTS credit is equal to 30 hours of work load throughout the program.Students also must complete and successfully defend a masters thesis under the supervision of their academic advisors.Students who attend the program must complete 120 ECTS credits in order to graduate. 1 ECTS credit is equal to 30 hours of work load throughout the program.Students also must complete and successfully defend a masters thesis under the supervision of their academic advisors.

Progression Paths (Relationship Type)

Elementary Education, Early Childhood Education MA Alumni affiliated teaching institutions and organizations, however, can directorate, there are employment opportunities in higher education institutions.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address