Yeterlilik Kodu | TR0030003749 | |
Yeterlilik Adı | Okul Öncesi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Aksaray Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bahçe Saray Mahallesi, Aksaray-Adana Yolu, 68100 Sağlık Belediyesi/Aksaray Merkez/Aksaray | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.aksaray.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyeleri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan “Değerlendirme Sistemi” tablolarında ayrıntılı olarak tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Aksaray Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.Yüksek Lisans Programı öğrencileri toplam 24 kredilik dersi başarıyla tamamlamak zorundadırlar.Ana Bilim Dalı tarafından atanan bir danışmanın yönetiminde bir yüksek lisans tezi hazırlayıp tez sınavında başarılı olmaları gerekir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Dört yıllık bir lisans eğitiminden mezun olmak (Okulöncesi Öğretmenliği, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, Sınıf Öğretmenliği Sosyal Hizmetler, Ev Ekonomisi, Psikoloji, Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Beden Eğitimi, Spor, Güzel Sanatlar, Kütüphanecilik, Yabancı Diller, Bilgisayar, Matematik ve Fen Öğretmenliği, İşletme, Hukuk, Siyasal Bilgiler, Sosyoloji, Beslenme ve Diyetetik ve Hemşirelik)Aksaray Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğindeki koşulları yerine getirmek.Yapılacak bilim ve sözlü mülakattan başarılı olmak.Referans mektubu.Herhangi bir okulöncesi eğitim kurumunda ya da okulöncesi çocuklarının bulunduğu bir başka kurumda eğitimcilik, idarecilik vb. yapmış ya da halen yapıyor olmak tercih nedeni olarak değerlendirmeye alınacaktır. | |
Başarma Şartları | Yüksek Lisans Programı öğrencileri toplam 24 kredilik dersi başarıyla tamamlamak zorundadırlar.Ana Bilim Dalı tarafından atanan bir danışmanın yönetiminde bir yüksek lisans tezi hazırlayıp tez sınavında başarılı olmaları gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Okul Öncesi Öğretmenliği tezli yüksek lisans Mezunlarımız MEB' e bağlı kurum ve kuruluşlarda öğretmenlik, müdürlük yapabilirler bununla birlikte, yükseköğretim kurumlarında istihdam olanakları bulunmaktadır. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030003749
- Türkiye'deki ve diğer ülkelerdeki erken çocukluk eğitiminin temel ilkeleri ve özellikleri konusunda bilgi sahibi olmak.
- Eğitimin önemi, eğitim sistemini etkileyen sosyal dinamikler, eğitim sistemi, öğretmenliğin önemi, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler hakkında bilgi sahibi olmak.
- Anne-çocuk sağlığı ile ilgili temel kavramlar, hamilelik, doğum, yeni doğan ve çocukluk dönemindeki sağlık, bakım, çocuk hastalıkları ve ilkyardım hakkında temel bilgi ve beceri kazandırmak.
- Eğitim ve psikolojisi ilişkisini kavrama, çocuğun gelişimsel alanları hakkında bilgi sahibi olmak, öğrenme ve öğrenme kuramları ile öğrenmeyi etkileyen faktörler hakkında bilgi sahibi olmak.
- Okul öncesi dönem çocuklarının yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmek.
- Çocukta oyun gelişimini destekleme becerisi kazanmak, erken çocuklukta oyun gelişimi için uygun teknik ve yöntemleri kullanabilmek.
- Eğitim-toplum, okul- çevre arasındaki ilişkiyi ve bunlarla ilgili kavramları açıklayabilmek.
- Öğrenme ve öğretim ilkelerini, öğretim stratejilerini bilmek ve programda kullanabilmek.
- Okul öncesi dönem çocuklarının bilişsel gelişimlerini öğrenmek ve erken çocukluk döneminde matematiksel beceriler ve kavramları öğretebilmeyi öğrenmek.
- Çocuk ruh sağlığı ve ruh sağlığı ile ilgili teorileri, aile ve çocuk üzerindeki etkisini ve bu çocuklarla birlikte nasıl çalışacağını öğrenmek.
- Okul öncesi dönemde öğretim teknolojilerini kullanabilmek, çocukların yaş, gelişim özellikleri ve gereksinimlerine uygun materyaller yapabilmek.
- Okul öncesi eğitim programları ve planları hakkında bilgi vermek.
- Okul öncesi eğitiminde aile katılımı hakkında bilgi vermek.
- Okul öncesi dönem çocuklarının sosyal gelişimlerini öğrenmek ve erken çocukluk döneminde sosyal beceriler ve kavramları öğretebilmeyi öğrenmek.
- Okul öncesi eğitimi hakkında proje hazırlama, veri toplama ile ilgili bilgi vermek.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyeleri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan “Değerlendirme Sistemi” tablolarında ayrıntılı olarak tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Aksaray Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.Yüksek Lisans Programı öğrencileri toplam 24 kredilik dersi başarıyla tamamlamak zorundadırlar.Ana Bilim Dalı tarafından atanan bir danışmanın yönetiminde bir yüksek lisans tezi hazırlayıp tez sınavında başarılı olmaları gerekir.
Dört yıllık bir lisans eğitiminden mezun olmak (Okulöncesi Öğretmenliği, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, Sınıf Öğretmenliği Sosyal Hizmetler, Ev Ekonomisi, Psikoloji, Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Beden Eğitimi, Spor, Güzel Sanatlar, Kütüphanecilik, Yabancı Diller, Bilgisayar, Matematik ve Fen Öğretmenliği, İşletme, Hukuk, Siyasal Bilgiler, Sosyoloji, Beslenme ve Diyetetik ve Hemşirelik)Aksaray Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğindeki koşulları yerine getirmek.Yapılacak bilim ve sözlü mülakattan başarılı olmak.Referans mektubu.Herhangi bir okulöncesi eğitim kurumunda ya da okulöncesi çocuklarının bulunduğu bir başka kurumda eğitimcilik, idarecilik vb. yapmış ya da halen yapıyor olmak tercih nedeni olarak değerlendirmeye alınacaktır.
Okul Öncesi Öğretmenliği tezli yüksek lisans Mezunlarımız MEB' e bağlı kurum ve kuruluşlarda öğretmenlik, müdürlük yapabilirler bununla birlikte, yükseköğretim kurumlarında istihdam olanakları bulunmaktadır.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030003749 | |
Qualification Title | OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ (TEZLİ Y.L.)(GAZİ ÜN.ORTAK) Masters Degree | |
Awarding Body | Aksaray University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.aksaray.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Assessment and evaluation methods for each course is prepared by the responsible faculty member. Detailed information about the assessment and grading requirements for a specific course can be found in that courses syllabus under the section titled “Evaluation and Grading”. Students who attend the program must complete 120 ECTS credits in order to graduate. 1 ECTS credit is equal to 30 hours of work load throughout the program.Students also must complete and successfully defend a masters thesis under the supervision of their academic advisors. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | To be admitted to the Early Childhood Education program candidates must:- have a valid bachelors degree from a 4-year university;- fulfill the requirements stated in the Aksaray University, Graduate Studies Instruction and Evaluation Codebook (Can be accessed HERE);- successfully pass the interview;- submit a reference letter. | |
Conditions for Success | Students who attend the program must complete 120 ECTS credits in order to graduate. 1 ECTS credit is equal to 30 hours of work load throughout the program.Students also must complete and successfully defend a masters thesis under the supervision of their academic advisors.Students who attend the program must complete 120 ECTS credits in order to graduate. 1 ECTS credit is equal to 30 hours of work load throughout the program.Students also must complete and successfully defend a masters thesis under the supervision of their academic advisors. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Elementary Education, Early Childhood Education MA Alumni affiliated teaching institutions and organizations, however, can directorate, there are employment opportunities in higher education institutions. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030003749
- To have the knowledge of characteristics and basic principles of the childhood education in Turkey and in other countries.
- To have the knowledge of importance of education, social dynamics affecting the education system, education system, applications and developments in the field of educating teachers.
- To have the knowledge and competence in the basic concepts of mother- child health, pregnancy, care, pediatrics and first aid.
- To comprehend the relationship between education and psychology, have the knowledge of development stages of the child and have the knowledge of learning theories and the factors affecting the learning
- To develop the creative thinking skills of the early childhood children.
- To acquire the skill of supporting the child’s game development, use the appropriate methods and techniques for the game development in the early childhood period.
- To explain the relationship between the education- society, school-environment and related concepts.
- To know the learning and teaching principles and use them in the program.To learn the cognitive development of early childhood children and to learn to teach the mathematics skills and concepts in the early childhood period
- To learn the children mental health and related theories, effects on the family and children and how to work with them.
- To use the teaching Technologies and prepare the materials suitable to the children’ s development characteristics and their needs
- To inform about the early childhood educational plan and programs.
- To inform about the attendance of the families in the early childhood education.
- To prepare projects on the early childhood education and give information on data collection.
Assessment and evaluation methods for each course is prepared by the responsible faculty member. Detailed information about the assessment and grading requirements for a specific course can be found in that courses syllabus under the section titled “Evaluation and Grading”. Students who attend the program must complete 120 ECTS credits in order to graduate. 1 ECTS credit is equal to 30 hours of work load throughout the program.Students also must complete and successfully defend a masters thesis under the supervision of their academic advisors.
To be admitted to the Early Childhood Education program candidates must:- have a valid bachelors degree from a 4-year university;- fulfill the requirements stated in the Aksaray University, Graduate Studies Instruction and Evaluation Codebook (Can be accessed HERE);- successfully pass the interview;- submit a reference letter.
Elementary Education, Early Childhood Education MA Alumni affiliated teaching institutions and organizations, however, can directorate, there are employment opportunities in higher education institutions.
Qualification is continuous