Yeterlilik Kodu

TR0030006522

Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumBurdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAntalya Burdur Yolu, 15030 Yakaköy/Burdur Merkez/Burdur
Sorumlu Kurum URLhttps://www.maku.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Okul öncesi öğretmenleri için eğitim
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çağdaş yönetim yaklaşımlarını bilir, bu yaklaşımları sınıf yönetimine uygular.
  • Çocuk gelişimi ve eğitimiyle ilgili kuram ve ilkeleri bilir, yaptığı bilimsel çalışmalarını bu kuram ve ilkeler ile ilişkilendirebilir.
  • Dramanın tarihsel sürecini ve çeşitli drama tekniklerini bilir ve bunları kullanır.
  • Kendini birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
  • ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Okul öncesi alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
  • Okul öncesi eğitim alanında eğitim uygulamalarında alanı ile ilgili olay ve olguları kavramlaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
  • Okul öncesi eğitim alanında ulusal ve uluslararası eğitim problemlerini tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olur.
  • Okul öncesi eğitim alanında ulusal ve uluslararası eğitim problemlerini tanımlar ve çözümlemeye çalışır.
  • Okul öncesi eğitimi alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir ve uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
  • Okul öncesi eğitimi alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir, güncel gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirebilir, ilgili olduğu konularda strateji, politika ve uygulama programları geliştirip sonuçlarını kalite süreçleri bakımından değerlendirebilir.
  • Anne- baba eğitiminin okul öncesi dönemde önemini bilir, Türkiye’de ve dünyada uygulanan anne baba eğitim modellerini öğrenir.
  • Bir anne baba eğitimi programı hazırlayarak uygulayabilir.
  • Okul öncesi eğitimi alanıyla ilgili bilimsel yayınlar ulusal ve uluslararası kaynaklardan takip eder.
  • Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir, onlara bireysel eğitim programı hazırlayıp uygulayabilir.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
  • Yaratıcı çocukların özellikleri bilir, yaratıcılığın geliştirilmesi için uygun eğitim ortamları düzenleyebilir ve programlar hazırlayabilir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her bir öğrenci derslere, başvurulan çalışmalara, laboratuarlara, projelere, seminerlere ve kayıt olduğu dönemin diğer çalışmalarına katılmalıdır. Teorik derslerin en azından %30 ve laboratuar çalışmalarının %20 katılmayan öğrencilerin o derslerden final sınavlarına girmelerine izin verilmez. Öğrenci teorik derslerde gereken katılımları gösterdiği zaman, eğer ders sonradan tekrar alınacak ise bu ders için katılım zorunlu değildir.Ara ve final sınavları genelde yazılı şekildedir. Fakat dersin sorumlu öğretim elemanı ders bilgilendirme formunda belirtmek şartıyla, isterse sınavları, projeleri ve ödevleri sözlü şekilde yapabilir. Sınavlar dersi veren öğretim elemanı tarafından yapılır ve düzenlenir. Mazeret sınavı, final sınavları bittikten sonra 3 gün içerisinde ilgili kurulun denetiminden ve kabulünden sonra belgelenmiş özür belgeleriyle öğrencilere yapılır. Bir dersin dönem sonu notu hesaplaması, ara sınavın %40ı ile final sınavın %60ının hesaplanmasıyla belirlenir. Geçer not CC’dir. Bir dersten başarılı olabilmek için final sınavından en az 70 almalı ve dönem sonu notunun geçer not olan 70 (CC) olması gerekir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Öğrencilerin yüksek lisans programına kabul edilebilmesi aşağıdaki şartların sağlanılmasına bağlıdır;1. Bir lisans diplomasına veya YÖK tarafından eşdeğerliği kabul edilen yurtdışı fakülte veya yüksekokul diplomasına sahip olmaları gerekir.2. ALES sınavından başvurduğu programın puan türünden en az 55 standart puan almış olmaları veya GRE veya GMAT sınavlarından buna eşdeğer bir puan almaları gerekir. 3. ÜDS, KPDS ve ya YDS sınavlarından birisine ya da eşdeğeri bir sınava (IELTS, TOEFL) girmiş olmaları gerekir. 4. Adayların başvurduğu programa yerleştirilebilmesi için; ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %20’si, yabancı dil puanının (ÜDS, KPDS, YDS, IELTS veya TOEFL) %10’u, yazılı ve/veya sözlü sınav notunun %20’si alınarak hesaplanan notun toplamı 60 puandan az olmaması gerekir.

Başarma ŞartlarıOkulöncesi Eğitimi Öğretmenliği alanının mezuniyet şartları aşağıdaki koşullara dayalıdır: 1.Okulöncesi Eğitimi Öğretmenliği Anabilim Dalı programında belirtilen zorunlu ve seçmeli dersleri başarmak 120 AKTS krediyi tamamlamış olmak. 2.Programdan mezun olabilmek için Genel not ortalaması en az 2.0 (CC) olmalıdır. 3.Seminer, uzmanlık alan dersi ve yaptığı tezi başarı ile tamamlamış olması gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunların mesleki profilleri aşağıdaki özellikleri içerir: Okulöncesi Eğitimi Öğretmenliği yüksek lisans programı mezunları; program alanı ile ilgili araştırma yapabilecek bilimsel bilgi ve beceriye sahiptirler. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel ilköğretim okullarında okulöncesi öğretmeni olarak çalışabilirler. Okulöncesi eğitimi öğretmenliğinin değişik boyutları ile ilgili araştırma ve geliştirme çalışmaları yapmak amacı ile ilgili birimlerde akademik personel olarak çalışabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030006522


Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Antalya Burdur Yolu, 15030 Yakaköy/Burdur Merkez/Burdur

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çağdaş yönetim yaklaşımlarını bilir, bu yaklaşımları sınıf yönetimine uygular.
  • Çocuk gelişimi ve eğitimiyle ilgili kuram ve ilkeleri bilir, yaptığı bilimsel çalışmalarını bu kuram ve ilkeler ile ilişkilendirebilir.
  • Dramanın tarihsel sürecini ve çeşitli drama tekniklerini bilir ve bunları kullanır.
  • Kendini birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
  • ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Okul öncesi alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
  • Okul öncesi eğitim alanında eğitim uygulamalarında alanı ile ilgili olay ve olguları kavramlaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
  • Okul öncesi eğitim alanında ulusal ve uluslararası eğitim problemlerini tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olur.
  • Okul öncesi eğitim alanında ulusal ve uluslararası eğitim problemlerini tanımlar ve çözümlemeye çalışır.
  • Okul öncesi eğitimi alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir ve uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
  • Okul öncesi eğitimi alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir, güncel gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirebilir, ilgili olduğu konularda strateji, politika ve uygulama programları geliştirip sonuçlarını kalite süreçleri bakımından değerlendirebilir.
  • Anne- baba eğitiminin okul öncesi dönemde önemini bilir, Türkiye’de ve dünyada uygulanan anne baba eğitim modellerini öğrenir.
  • Bir anne baba eğitimi programı hazırlayarak uygulayabilir.
  • Okul öncesi eğitimi alanıyla ilgili bilimsel yayınlar ulusal ve uluslararası kaynaklardan takip eder.
  • Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir, onlara bireysel eğitim programı hazırlayıp uygulayabilir.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
  • Yaratıcı çocukların özellikleri bilir, yaratıcılığın geliştirilmesi için uygun eğitim ortamları düzenleyebilir ve programlar hazırlayabilir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her bir öğrenci derslere, başvurulan çalışmalara, laboratuarlara, projelere, seminerlere ve kayıt olduğu dönemin diğer çalışmalarına katılmalıdır. Teorik derslerin en azından %30 ve laboratuar çalışmalarının %20 katılmayan öğrencilerin o derslerden final sınavlarına girmelerine izin verilmez. Öğrenci teorik derslerde gereken katılımları gösterdiği zaman, eğer ders sonradan tekrar alınacak ise bu ders için katılım zorunlu değildir.Ara ve final sınavları genelde yazılı şekildedir. Fakat dersin sorumlu öğretim elemanı ders bilgilendirme formunda belirtmek şartıyla, isterse sınavları, projeleri ve ödevleri sözlü şekilde yapabilir. Sınavlar dersi veren öğretim elemanı tarafından yapılır ve düzenlenir. Mazeret sınavı, final sınavları bittikten sonra 3 gün içerisinde ilgili kurulun denetiminden ve kabulünden sonra belgelenmiş özür belgeleriyle öğrencilere yapılır. Bir dersin dönem sonu notu hesaplaması, ara sınavın %40ı ile final sınavın %60ının hesaplanmasıyla belirlenir. Geçer not CC’dir. Bir dersten başarılı olabilmek için final sınavından en az 70 almalı ve dönem sonu notunun geçer not olan 70 (CC) olması gerekir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Öğrencilerin yüksek lisans programına kabul edilebilmesi aşağıdaki şartların sağlanılmasına bağlıdır;1. Bir lisans diplomasına veya YÖK tarafından eşdeğerliği kabul edilen yurtdışı fakülte veya yüksekokul diplomasına sahip olmaları gerekir.2. ALES sınavından başvurduğu programın puan türünden en az 55 standart puan almış olmaları veya GRE veya GMAT sınavlarından buna eşdeğer bir puan almaları gerekir. 3. ÜDS, KPDS ve ya YDS sınavlarından birisine ya da eşdeğeri bir sınava (IELTS, TOEFL) girmiş olmaları gerekir. 4. Adayların başvurduğu programa yerleştirilebilmesi için; ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %20’si, yabancı dil puanının (ÜDS, KPDS, YDS, IELTS veya TOEFL) %10’u, yazılı ve/veya sözlü sınav notunun %20’si alınarak hesaplanan notun toplamı 60 puandan az olmaması gerekir.


Başarma Şartları
Okulöncesi Eğitimi Öğretmenliği alanının mezuniyet şartları aşağıdaki koşullara dayalıdır: 1.Okulöncesi Eğitimi Öğretmenliği Anabilim Dalı programında belirtilen zorunlu ve seçmeli dersleri başarmak 120 AKTS krediyi tamamlamış olmak. 2.Programdan mezun olabilmek için Genel not ortalaması en az 2.0 (CC) olmalıdır. 3.Seminer, uzmanlık alan dersi ve yaptığı tezi başarı ile tamamlamış olması gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunların mesleki profilleri aşağıdaki özellikleri içerir: Okulöncesi Eğitimi Öğretmenliği yüksek lisans programı mezunları; program alanı ile ilgili araştırma yapabilecek bilimsel bilgi ve beceriye sahiptirler. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel ilköğretim okullarında okulöncesi öğretmeni olarak çalışabilirler. Okulöncesi eğitimi öğretmenliğinin değişik boyutları ile ilgili araştırma ve geliştirme çalışmaları yapmak amacı ile ilgili birimlerde akademik personel olarak çalışabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030006522

Qualification Title
Master Diploma with Thesis in Preschool Education
Awarding BodyBurdur Mehmet Akif Ersoy University
Awarding Body ContactAntalya Burdur Road, 15030 Yakaköy/Burdur Center/Burdur
Awarding Body Urlhttps://www.maku.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasTraining for pre-school teachers
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Conceptualizes the events in the field of preschool education and analyses them with scientific methods and techniques. Recognize themselves as individuals, use their creative and strong sides, develop their weaknesses, take responsibility as team members. Conducts independent reserch in preschool education field. Characterize and solve national and international problems of education. To be able to produce and implement solutions to the problems those require expertise in Early Childhood Education by using quantitive and qualitative Scientific research methods, to be able to work independently and take responsibility. To be able to share and discuss the information and findings of Early Childhood Education in written or orally in both national and international meetings, evaluating current issues by considering the country facts, developing strategy, policy and implementation programs about related topics and evaluating the results in respect to quality. Plans and practises occupational projects and activities for the social environment by virtue of social responsibility. Knows about the theories and developments on child development and education, and they can relate their studies to these theories and principles. Awares of the importance of parents education in preschool education in Turkey and around the World. They can preapre a parentes education program and practice it. Knows about modern management approaches and adapt these approaches to classroom manangement. Diagnoses the national and international education problems in the field of preschool education and trying to solve them. Knows about the characterictics of the children with the special needs, and they can provide individual education program. Knows about the historical period of drama and various drama tecniques. Knows about the characterictics of creative children and they can arrange appropriate education environment and programs to improve their creativity. Keeps up with the scientific though national and international sources.

Key Competencies-
Further Info

Each student must attend the courses, applied studies, laboratories, projects, seminars and other studies of the semester s/he is enrolled for. Students who have not attended at least 30% of theoretical courses and 20% of applied and laboratory studies are not allowed to take the final exam of those courses. Once the student fulfilles the attendance requirements in theoretical courses, no attendance is required if the course is repeated laterThe Mid-term and Final Examinations are generally in written form. However, the instructor of the course may decide to conduct the exam in the form of an oral exam, project or assignment on condition that s/he states it on the course information form (syllabus). Examinations are arranged and conducted by the instructors teaching the courses. Make-up exam is given to students with certified excuses accepted by the relevant executive board within three days after the final examinations are over.A course final grade calculation, with 40% of midterm exams 60% calculate the final exam is determined. To be successful from a course, the final exam score must be at least 70 and the total score at the end of the term must be at least 70 (CC ) which is passing grade.

Quality Assurance-
Access Requirements

Students admission to master programme is based on the following requirements;1. Students must have a bachelor’s degree diploma or a diploma obtained from faculty or college at abroad and accepted by HEC (Higher Education Council).2. Students must get at least 55 points (which is appropriate for the programme) from ALES or equivalent of this score from GRE or GMAT.3. Students must enter to either one of the exams names ÜDS, KPDS or YDS or equivalent of this exams IELTS or TOEFL.4. For the placement of canditates to the applied programme, students must obtain at least 60 points which is calculated by summing 50 % of ALES, 20 % of General Point Average score, 10 % of foreign language exam (ÜDS, KPDS, YDS, IELTS or TOEFL) and 20 % of verbal or written exam.

Conditions for SuccessEarly Childhood Teacher Education major is subject to the following graduation requirements: 1.To be succesful in the the elective and compulsory courses defined in the curriculum which is 120 ECTS.2.To graduate from the program, GPA must be at least 2.0 (CC). 3.Studet must complete succesfuly the specialty courses, seminars, and thesis.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of Early Childhood Teacher Education Second Cycle programme have scientific knowledge and skills to conduct researches related to their field. They can work in the public and private elementary schools which are connected to the National Education Ministry. They can work in academic units to conduct research and developments in different dimensions of Early Childhood Education.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030006522


Qualification Title
Master Diploma with Thesis in Preschool Education

Awarding Body
Burdur Mehmet Akif Ersoy University

Awarding Body Contact
Antalya Burdur Road, 15030 Yakaköy/Burdur Center/Burdur

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Conceptualizes the events in the field of preschool education and analyses them with scientific methods and techniques. Recognize themselves as individuals, use their creative and strong sides, develop their weaknesses, take responsibility as team members. Conducts independent reserch in preschool education field. Characterize and solve national and international problems of education. To be able to produce and implement solutions to the problems those require expertise in Early Childhood Education by using quantitive and qualitative Scientific research methods, to be able to work independently and take responsibility. To be able to share and discuss the information and findings of Early Childhood Education in written or orally in both national and international meetings, evaluating current issues by considering the country facts, developing strategy, policy and implementation programs about related topics and evaluating the results in respect to quality. Plans and practises occupational projects and activities for the social environment by virtue of social responsibility. Knows about the theories and developments on child development and education, and they can relate their studies to these theories and principles. Awares of the importance of parents education in preschool education in Turkey and around the World. They can preapre a parentes education program and practice it. Knows about modern management approaches and adapt these approaches to classroom manangement. Diagnoses the national and international education problems in the field of preschool education and trying to solve them. Knows about the characterictics of the children with the special needs, and they can provide individual education program. Knows about the historical period of drama and various drama tecniques. Knows about the characterictics of creative children and they can arrange appropriate education environment and programs to improve their creativity. Keeps up with the scientific though national and international sources.


Key Competencies
-

Further Info

Each student must attend the courses, applied studies, laboratories, projects, seminars and other studies of the semester s/he is enrolled for. Students who have not attended at least 30% of theoretical courses and 20% of applied and laboratory studies are not allowed to take the final exam of those courses. Once the student fulfilles the attendance requirements in theoretical courses, no attendance is required if the course is repeated laterThe Mid-term and Final Examinations are generally in written form. However, the instructor of the course may decide to conduct the exam in the form of an oral exam, project or assignment on condition that s/he states it on the course information form (syllabus). Examinations are arranged and conducted by the instructors teaching the courses. Make-up exam is given to students with certified excuses accepted by the relevant executive board within three days after the final examinations are over.A course final grade calculation, with 40% of midterm exams 60% calculate the final exam is determined. To be successful from a course, the final exam score must be at least 70 and the total score at the end of the term must be at least 70 (CC ) which is passing grade.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students admission to master programme is based on the following requirements;1. Students must have a bachelor’s degree diploma or a diploma obtained from faculty or college at abroad and accepted by HEC (Higher Education Council).2. Students must get at least 55 points (which is appropriate for the programme) from ALES or equivalent of this score from GRE or GMAT.3. Students must enter to either one of the exams names ÜDS, KPDS or YDS or equivalent of this exams IELTS or TOEFL.4. For the placement of canditates to the applied programme, students must obtain at least 60 points which is calculated by summing 50 % of ALES, 20 % of General Point Average score, 10 % of foreign language exam (ÜDS, KPDS, YDS, IELTS or TOEFL) and 20 % of verbal or written exam.


Conditions for Success
Early Childhood Teacher Education major is subject to the following graduation requirements: 1.To be succesful in the the elective and compulsory courses defined in the curriculum which is 120 ECTS.2.To graduate from the program, GPA must be at least 2.0 (CC). 3.Studet must complete succesfuly the specialty courses, seminars, and thesis.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of Early Childhood Teacher Education Second Cycle programme have scientific knowledge and skills to conduct researches related to their field. They can work in the public and private elementary schools which are connected to the National Education Ministry. They can work in academic units to conduct research and developments in different dimensions of Early Childhood Education.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.


Url
Open Address