Yeterlilik Kodu

TR0030011296

Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumBalıkesir Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Balıkesir Üniversitesi Çağış Yerleşkesi (Bigadiç yolu üzeri 17. km) 10145, BALIKESİR
Sorumlu Kurum URLhttp://www.balikesir.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Okul öncesi öğretmenleri için eğitim
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Anabilim Dalında lisans eğitiminin yanı sıra yüksek lisans programı da mevcuttur. Anabilim Dalında, 2 Doçent ve 1 Yardımcı Doçent olmak üzere toplam 3 öğretim üyesi görev yapmaktadır. Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Okul Öncesi Öğretmenliği tezli yüksek lisans programı ile programa kabul edilen yüksek lisans öğrencilerine okul öncesi öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamalı uzmanlık bilgisini kazandırmak amaçlanmaktadır.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
  • Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
  • Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer.
  • Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek değerlendirir ve sunar.
  • Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür.
  • Bilimsel çalışmalar yapabilmek için gerekli bilimsel yöntem ve teknikleri, istatistik, ölçme değerlendirme yollarını bilir ve kullanır.
  • Çalışma bulgularını bilimsel yöntem ve tekniklere dayanarak değerlendirir ve eleştirir.
  • Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını ve bu kuramlara dayalı okul öncesi eğitim programlarını tanır.
  • Çocukta düşünce, karakter ve değerlerin gelişimini bilir.
  • Yaratıcı düşünce ve sanatsal yaratma konusunda bilgi sahibi olur.
  • Farklı gelişen çocukların eğitimi ve kaynaştırılmasında çağdaş eğilimleri bilir.
  • Gelişimin biyo-psikolojik temellerini tanır.
  • Okul öncesi çocuğun okula hazırlığında gerekli okuma-yazma ve kavram gelişimi özelliklerini bilir.
  • Erken çocukluk eğitimi ile ilgili politika ve programları inceler, yorumlar ve geliştirir.
  • Çocuklar ve aileleriyle olumlu, samimi ve destekleyici yaklaşımlar çerçevesinde ilişkiler kurar.
  • Toplumun bütün kesimlerinden gelen çocukların gelişim ve öğrenme gereksinimlerini destekleyen her çocuk ve toplumsal kesime duyarlı eğitim programları hazırlar, uygular ve var olan programları gözden geçirerek uygunluğu açısından değerlendirir.
  • Sınıfta çocuk gelişimi ve öğrenmesi üzerine var olan teorik yaklaşımlar, stratejiler ve araçlar hakkındaki bilgisini çocukların bireysel gelişim seyirlerini destekleyecek şekilde kullanır.
  • Ailesel ve kültürel farklılıkların eğitim sürecine ve öğrenci başarısına etkileriyle ilgili araştırmaları takip eder, yorumlar ve okul sınıflarındaki eğitim uygulamalarını sorgular.
  • Okul öncesi dönem çocuğunun gelişimine yönelik çok yönlü programlar hazırlar ve uygular.
  • Çocukların gelişimlerini ve onları etkileyen etmenleri (aile bireyleri, öğretmen, eğitim programı, kurum yöneticileri, vb…) nitel ve/veya nicel ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir.
  • Okul öncesi eğitim alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi birikimine sahip olur, geliştirir ve derinleştirir.
  • Oyunun çocuk gelişimindeki rolünü kavrar ve çocukların gelişim düzeylerine uygun oyunları tanır, çocukların gelişimlerini ve akademik kavram ve becerileri öğrenmelerini destekleyecek oyunları planlar, yönetir ve değerlendirir.
  • İlkokul programını tanır, çocukların ilkokula hazırbulunuşluklarını değerlendirme ve desteklemeye yönelik uygulamaları tanır, ilkokula hazırbulunuşluğu destekleyecek etkinlikleri planlar, uygular ve değerlendirir.
  • Çocuklarda bilim ve matematik kavramlarına ilişkin anlayışların gelişimine ilişkin kuramları tanır, çocukların bilimsel ve matematiksel kavramlara ilişkin anlayışları ile bilimsel ve matematiksel düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikleri planlar, yürütür ve değerlendirir.
  • Anne ve babalara çocukların gelişimi ve eğitimi ile ilgili konularda rehberlik edebilir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıEn az 120 AKTS’lik 8 ders, uzmanlık alan dersi (kredi hesaplamasına katılmaz sadece AKTS hesaplanır), bir seminer dersi almak (seminer dersinin kredisi bulunmamakta, bu ders Başarılı/Başarısız” olarak değerlendirilmektedir), tez tamamlamak ve programlarında öngörülen tüm derslerden en az 100’lük not sistemi üzerinden 65 almak ve CC notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölümümüz Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans Programını başarılı bir şekilde tamamlayan bir öğrenci "Bilim Uzmanı" ünvanı ile mezun olmaktadır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)-
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030011296


Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Balıkesir Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Balıkesir Üniversitesi Çağış Yerleşkesi (Bigadiç yolu üzeri 17. km) 10145, BALIKESİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Anabilim Dalında lisans eğitiminin yanı sıra yüksek lisans programı da mevcuttur. Anabilim Dalında, 2 Doçent ve 1 Yardımcı Doçent olmak üzere toplam 3 öğretim üyesi görev yapmaktadır. Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Okul Öncesi Öğretmenliği tezli yüksek lisans programı ile programa kabul edilen yüksek lisans öğrencilerine okul öncesi öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamalı uzmanlık bilgisini kazandırmak amaçlanmaktadır.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
  • Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
  • Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer.
  • Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek değerlendirir ve sunar.
  • Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür.
  • Bilimsel çalışmalar yapabilmek için gerekli bilimsel yöntem ve teknikleri, istatistik, ölçme değerlendirme yollarını bilir ve kullanır.
  • Çalışma bulgularını bilimsel yöntem ve tekniklere dayanarak değerlendirir ve eleştirir.
  • Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını ve bu kuramlara dayalı okul öncesi eğitim programlarını tanır.
  • Çocukta düşünce, karakter ve değerlerin gelişimini bilir.
  • Yaratıcı düşünce ve sanatsal yaratma konusunda bilgi sahibi olur.
  • Farklı gelişen çocukların eğitimi ve kaynaştırılmasında çağdaş eğilimleri bilir.
  • Gelişimin biyo-psikolojik temellerini tanır.
  • Okul öncesi çocuğun okula hazırlığında gerekli okuma-yazma ve kavram gelişimi özelliklerini bilir.
  • Erken çocukluk eğitimi ile ilgili politika ve programları inceler, yorumlar ve geliştirir.
  • Çocuklar ve aileleriyle olumlu, samimi ve destekleyici yaklaşımlar çerçevesinde ilişkiler kurar.
  • Toplumun bütün kesimlerinden gelen çocukların gelişim ve öğrenme gereksinimlerini destekleyen her çocuk ve toplumsal kesime duyarlı eğitim programları hazırlar, uygular ve var olan programları gözden geçirerek uygunluğu açısından değerlendirir.
  • Sınıfta çocuk gelişimi ve öğrenmesi üzerine var olan teorik yaklaşımlar, stratejiler ve araçlar hakkındaki bilgisini çocukların bireysel gelişim seyirlerini destekleyecek şekilde kullanır.
  • Ailesel ve kültürel farklılıkların eğitim sürecine ve öğrenci başarısına etkileriyle ilgili araştırmaları takip eder, yorumlar ve okul sınıflarındaki eğitim uygulamalarını sorgular.
  • Okul öncesi dönem çocuğunun gelişimine yönelik çok yönlü programlar hazırlar ve uygular.
  • Çocukların gelişimlerini ve onları etkileyen etmenleri (aile bireyleri, öğretmen, eğitim programı, kurum yöneticileri, vb…) nitel ve/veya nicel ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir.
  • Okul öncesi eğitim alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi birikimine sahip olur, geliştirir ve derinleştirir.
  • Oyunun çocuk gelişimindeki rolünü kavrar ve çocukların gelişim düzeylerine uygun oyunları tanır, çocukların gelişimlerini ve akademik kavram ve becerileri öğrenmelerini destekleyecek oyunları planlar, yönetir ve değerlendirir.
  • İlkokul programını tanır, çocukların ilkokula hazırbulunuşluklarını değerlendirme ve desteklemeye yönelik uygulamaları tanır, ilkokula hazırbulunuşluğu destekleyecek etkinlikleri planlar, uygular ve değerlendirir.
  • Çocuklarda bilim ve matematik kavramlarına ilişkin anlayışların gelişimine ilişkin kuramları tanır, çocukların bilimsel ve matematiksel kavramlara ilişkin anlayışları ile bilimsel ve matematiksel düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikleri planlar, yürütür ve değerlendirir.
  • Anne ve babalara çocukların gelişimi ve eğitimi ile ilgili konularda rehberlik edebilir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
En az 120 AKTS’lik 8 ders, uzmanlık alan dersi (kredi hesaplamasına katılmaz sadece AKTS hesaplanır), bir seminer dersi almak (seminer dersinin kredisi bulunmamakta, bu ders Başarılı/Başarısız” olarak değerlendirilmektedir), tez tamamlamak ve programlarında öngörülen tüm derslerden en az 100’lük not sistemi üzerinden 65 almak ve CC notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölümümüz Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans Programını başarılı bir şekilde tamamlayan bir öğrenci "Bilim Uzmanı" ünvanı ile mezun olmaktadır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
-

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030011296

Qualification Title
Okul Öncesi Eğitimi Yüksek Lisans Masters Degree
Awarding BodyBalıkesir University
Awarding Body ContactBalıkesir University Çağış Campus (17th km on Bigadiç road) 10145, BALIKESIR
Awarding Body Urlhttp://www.balikesir.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasTraining for pre-school teachers
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030011296


Qualification Title
Okul Öncesi Eğitimi Yüksek Lisans Masters Degree

Awarding Body
Balıkesir University

Awarding Body Contact
Balıkesir University Çağış Campus (17th km on Bigadiç road) 10145, BALIKESIR

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address