Yeterlilik Kodu | TR0030020866 | |
Yeterlilik Adı | Okul Öncesi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Aydın Adnan Menderes Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Adnan Menderes Üniversitesi Merkez Kampüsü, Kepez Mevkii Efeler / AYDIN | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.adu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Okul öncesi öğretmenleri için eğitim | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | - | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030020866
- Okulöncesi çocuğunun gelişimine ilişkin ileri kuram bilgisini eğitim ortamlarında ve araştırma amacıyla kullanabilmek.
- Okulöncesi dönem çocuğunun gelişim düzeylerine uygun biçimde eğitim programını geliştirebilmek.
- Okulöncesi eğitimi alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek.
- Okulöncesi eğitimi alanı ile ilgili ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek.
- Okulöncesi eğitimi alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip edebilmek.
- Okulöncesi eğitimi alanıyla ilgili yaptığı çalışmaları, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek.
- Okulöncesi eğitimi alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
- Toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek okulöncesi eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplayabilme ve yorumlayabilmek.
- Okulöncesi eğitimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek.
- Okulöncesi eğitimi alanı ile ilgili elde edilen verileri, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek.
- Okulöncesi eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek.
- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek.
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulayabilmek.
- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilmek.
Qualification Code | TR0030020866 | |
Qualification Title | Early Childhood Education Master's Degree Diploma | |
Awarding Body | Aydın Adnan Menderes University | |
Awarding Body Contact | Aydın Adnan Menderes University was established in 1992 on acceptance of the amendment of Law No. 41 of Decision No: 3837 dated 03.07.1992 concerning the Governance of Higher Education Institutions along with the amendment of Decisions 78 and 190 of Law No. 2809. Our University was founded with 5 faculties (the Faculty of Arts and Science, Nazilli Faculty of Economics and Administrative Sciences, Faculty of Medicine, Faculty of Veterinary Medicine and the Faculty of Agriculture), 3 Graduate Schools; the School of Tourism and Hotel Management and Söke Vocational School. Our University has become a Higher Education Institute which gives education in a total of 71 different academic units: in 18 Faculties, 3 Graduate Schools, 1 State Conservatory, 5 Schools, 18 Vocational Schools and 26 Research and Application Centres. | |
Awarding Body Url | http://www.adu.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Training for pre-school teachers | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Measurement and assessment requirements for every course are described elaborately in course syllabuses. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | The applicants who hold a Bachelor's Degree and willing to enroll in the Master's programme may apply to the Directorate of the Graduate School with the documents: 1-Sufficient score (at least 55 out of 100) from the Academic Staff and Graduate Study Education Exam (ALES) conducted by Student Selection and Placement Center (OSYM). | |
Conditions for Success | Graduation requirements are explained in the section “Qualification Requirements and Regulations” . | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Lifelong | |
Url | Open Address |
TR0030020866
- To be able to use advanced theoretical knowledge related to preschool education development in educational environment and in research.
- To be able to implement educational program in terms of preschool children’s developmental levels appropriately.
- To be able to assess the knowledge related to preschool education field critically.
- To be able to perform advanced studies about preschool education field independently.
- To be able to follow current national and international development about preschool education field.
- To be able to transform the works related to preschool education field into the groups related to the field or not, verbally, orally, and visually in a systematic way.
- To be able to apply the knowledge gained in preschool education field and problem solving skills in interdisciplinary works.
- To be able to gather and interpret the data related to preschool education field by paying attention to social, scientific, and ethics values.
- To be able to develop strategy, policy, and practice plans about preschool education field.
- To be able to assess the data related to preschool education field within the framework of quality process.
- To be able to constitute new knowledge by integrating the knowledge about preschool education and knowledge coming from different disciplines.
- To be able to communicate with at least one foreign language as written and verbal.
- To be able to use advanced information and communication technologies with the computer software needed by the field.
- To be able to organize and apply the projects and activities for social environment which they live with the conscious of social responsibility.
- To be able to develop positive attitude regarding to lifelong learning
Measurement and assessment requirements for every course are described elaborately in course syllabuses.
The applicants who hold a Bachelor's Degree and willing to enroll in the Master's programme may apply to the Directorate of the Graduate School with the documents: 1-Sufficient score (at least 55 out of 100) from the Academic Staff and Graduate Study Education Exam (ALES) conducted by Student Selection and Placement Center (OSYM).
Lifelong