Yeterlilik Kodu

TR0030020866

Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAydın Adnan Menderes Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAdnan Menderes Üniversitesi Merkez Kampüsü, Kepez Mevkii Efeler / AYDIN
Sorumlu Kurum URLhttp://www.adu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Okul öncesi öğretmenleri için eğitim
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Okulöncesi çocuğunun gelişimine ilişkin ileri kuram bilgisini eğitim ortamlarında ve araştırma amacıyla kullanabilmek.
  • Okulöncesi dönem çocuğunun gelişim düzeylerine uygun biçimde eğitim programını geliştirebilmek.
  • Okulöncesi eğitimi alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek.
  • Okulöncesi eğitimi alanı ile ilgili ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek.
  • Okulöncesi eğitimi alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip edebilmek.
  • Okulöncesi eğitimi alanıyla ilgili yaptığı çalışmaları, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek.
  • Okulöncesi eğitimi alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
  • Toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek okulöncesi eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplayabilme ve yorumlayabilmek.
  • Okulöncesi eğitimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek.
  • Okulöncesi eğitimi alanı ile ilgili elde edilen verileri, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek.
  • Okulöncesi eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek.
  • En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulayabilmek.
  • Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilmek.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıMezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)-
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)-
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030020866


Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Adnan Menderes Üniversitesi Merkez Kampüsü, Kepez Mevkii Efeler / AYDIN

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Okulöncesi çocuğunun gelişimine ilişkin ileri kuram bilgisini eğitim ortamlarında ve araştırma amacıyla kullanabilmek.
  • Okulöncesi dönem çocuğunun gelişim düzeylerine uygun biçimde eğitim programını geliştirebilmek.
  • Okulöncesi eğitimi alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek.
  • Okulöncesi eğitimi alanı ile ilgili ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek.
  • Okulöncesi eğitimi alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip edebilmek.
  • Okulöncesi eğitimi alanıyla ilgili yaptığı çalışmaları, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek.
  • Okulöncesi eğitimi alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
  • Toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek okulöncesi eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplayabilme ve yorumlayabilmek.
  • Okulöncesi eğitimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek.
  • Okulöncesi eğitimi alanı ile ilgili elde edilen verileri, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek.
  • Okulöncesi eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek.
  • En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulayabilmek.
  • Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilmek.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
-

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030020866

Qualification Title
Early Childhood Education Master's Degree Diploma
Awarding BodyAydın Adnan Menderes University
Awarding Body ContactAydın Adnan Menderes University was established in 1992 on acceptance of the amendment of Law No. 41 of Decision No: 3837 dated 03.07.1992 concerning the Governance of Higher Education Institutions along with the amendment of Decisions 78 and 190 of Law No. 2809. Our University was founded with 5 faculties (the Faculty of Arts and Science, Nazilli Faculty of Economics and Administrative Sciences, Faculty of Medicine, Faculty of Veterinary Medicine and the Faculty of Agriculture), 3 Graduate Schools; the School of Tourism and Hotel Management and Söke Vocational School. Our University has become a Higher Education Institute which gives education in a total of 71 different academic units: in 18 Faculties, 3 Graduate Schools, 1 State Conservatory, 5 Schools, 18 Vocational Schools and 26 Research and Application Centres.
Awarding Body Urlhttp://www.adu.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasTraining for pre-school teachers
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • To be able to use advanced theoretical knowledge related to preschool education development in educational environment and in research.
  • To be able to implement educational program in terms of preschool children’s developmental levels appropriately.
  • To be able to assess the knowledge related to preschool education field critically.
  • To be able to perform advanced studies about preschool education field independently.
  • To be able to follow current national and international development about preschool education field.
  • To be able to transform the works related to preschool education field into the groups related to the field or not, verbally, orally, and visually in a systematic way.
  • To be able to apply the knowledge gained in preschool education field and problem solving skills in interdisciplinary works.
  • To be able to gather and interpret the data related to preschool education field by paying attention to social, scientific, and ethics values.
  • To be able to develop strategy, policy, and practice plans about preschool education field.
  • To be able to assess the data related to preschool education field within the framework of quality process.
  • To be able to constitute new knowledge by integrating the knowledge about preschool education and knowledge coming from different disciplines.
  • To be able to communicate with at least one foreign language as written and verbal.
  • To be able to use advanced information and communication technologies with the computer software needed by the field.
  • To be able to organize and apply the projects and activities for social environment which they live with the conscious of social responsibility.
  • To be able to develop positive attitude regarding to lifelong learning
Key Competencies-
Further Info

Measurement and assessment requirements for every course are described elaborately in course syllabuses.

Quality Assurance-
Access Requirements

The applicants who hold a Bachelor's Degree and willing to enroll in the Master's programme may apply to the Directorate of the Graduate School with the documents: 1-Sufficient score (at least 55 out of 100) from the Academic Staff and Graduate Study Education Exam (ALES) conducted by Student Selection and Placement Center (OSYM).

Conditions for SuccessGraduation requirements are explained in the section “Qualification Requirements and Regulations” .
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Lifelong

Url Open Address
Qualification Code

TR0030020866


Qualification Title
Early Childhood Education Master's Degree Diploma

Awarding Body
Aydın Adnan Menderes University

Awarding Body Contact
Aydın Adnan Menderes University was established in 1992 on acceptance of the amendment of Law No. 41 of Decision No: 3837 dated 03.07.1992 concerning the Governance of Higher Education Institutions along with the amendment of Decisions 78 and 190 of Law No. 2809. Our University was founded with 5 faculties (the Faculty of Arts and Science, Nazilli Faculty of Economics and Administrative Sciences, Faculty of Medicine, Faculty of Veterinary Medicine and the Faculty of Agriculture), 3 Graduate Schools; the School of Tourism and Hotel Management and Söke Vocational School. Our University has become a Higher Education Institute which gives education in a total of 71 different academic units: in 18 Faculties, 3 Graduate Schools, 1 State Conservatory, 5 Schools, 18 Vocational Schools and 26 Research and Application Centres.

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • To be able to use advanced theoretical knowledge related to preschool education development in educational environment and in research.
  • To be able to implement educational program in terms of preschool children’s developmental levels appropriately.
  • To be able to assess the knowledge related to preschool education field critically.
  • To be able to perform advanced studies about preschool education field independently.
  • To be able to follow current national and international development about preschool education field.
  • To be able to transform the works related to preschool education field into the groups related to the field or not, verbally, orally, and visually in a systematic way.
  • To be able to apply the knowledge gained in preschool education field and problem solving skills in interdisciplinary works.
  • To be able to gather and interpret the data related to preschool education field by paying attention to social, scientific, and ethics values.
  • To be able to develop strategy, policy, and practice plans about preschool education field.
  • To be able to assess the data related to preschool education field within the framework of quality process.
  • To be able to constitute new knowledge by integrating the knowledge about preschool education and knowledge coming from different disciplines.
  • To be able to communicate with at least one foreign language as written and verbal.
  • To be able to use advanced information and communication technologies with the computer software needed by the field.
  • To be able to organize and apply the projects and activities for social environment which they live with the conscious of social responsibility.
  • To be able to develop positive attitude regarding to lifelong learning

Key Competencies
-

Further Info

Measurement and assessment requirements for every course are described elaborately in course syllabuses.


Quality Assurance
-

Access Requirements

The applicants who hold a Bachelor's Degree and willing to enroll in the Master's programme may apply to the Directorate of the Graduate School with the documents: 1-Sufficient score (at least 55 out of 100) from the Academic Staff and Graduate Study Education Exam (ALES) conducted by Student Selection and Placement Center (OSYM).


Conditions for Success
Graduation requirements are explained in the section “Qualification Requirements and Regulations” .

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Lifelong


Url
Open Address