Yeterlilik Kodu

TR0030003592

Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumAksaray Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBahçe Saray Mahallesi, Aksaray-Adana Yolu, 68100 Sağlık Belediyesi/Aksaray Merkez/Aksaray
Sorumlu Kurum URLhttp://www.aksaray.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Okul öncesi öğretmenleri için eğitim
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türk Eğitim Sistmi nin amaç, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları açıklar.
  • Erken çocukluk eğitimi alanında lisans düzeyinde öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili kavram, teori, uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur.
  • Erken çocukluk dönemindeki çocukların bilişsel, psiko-sosyal, ruhsal, bedensel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • İnsanın gelişim, öğrenme ve rehberlik süreçlerini tanıyabilme ve bu süreçlerin öğrenci gelişimi ile ilişkisini tanımlar.
  • Erken çocukluk dönemindeki çocukların ailelerinin özelliklerini, beslenme, sağlık ve eğitim alanlarındaki ihtiyaçlarını bilir.
  • Erken çocukluk eğitimi çerçevesinde çocuğu, aileyi ve okulu/öğretmenleri destekleyecek materyal ve eğitim programları hazırlama, uygulama ve bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanma becerisine sahip olur.
  • Erken çocukluk eğitimi dönemindeki çocukların müzik, edebiyat, resim, spor, dans gibi farklı alanlardaki yeterliliklerini tanıyıp bunları geliştirecek uygun ortamları hazırlar.
  • Erken çocukluk dönemindeki çocukların eğitimini destekleyecek fen, matematik gibi farklı, temel bilim alanlarını bilme ve bu alanlarda etkinlik tasarlar.
  • Erken çocukluk eğitimi alanında eğitim uygulamaları sürecinde çağdaş, bilimsel, teknik ve yöntemleri kullananır.
  • Erken çocukluk eğitimi alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için gerekli istatistik, ölçme, değerlendirme, teknoloji kullanımı gibi alanlarda temel beceri sahibi olur.
  • Erken çocukluk eğitimi alanındaki uluslarası literatürü takip edip, iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel ve takım çalışmaları yapar.
  • Eleştirel düşünme, yaratıcılık ve problem çözme becerisine sahip olur.
  • Öğretmenlik mesleği ile ilgili uygulamalarda olası karmaşık durumlarla karşılaşıldığında sorumluluk alarak çözüm yolları üretir.
  • Erken çocukluk eğitimi alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
  • Kişisel, eğitsel, mesleki gelişimini sürekli olarak izleyerek gerçekçi değerlendirmelerde bulunma ve sürekli gelişim için belirleyeceği kişisel hedefler doğrultusunda ilerleyerek genel kültürünü geliştirir.
  • Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik, toplumsal, düşünsel koşulları yorumlar, birlikte yaşadığı toplum ile bütünlük içinde Atatürk ilke ve devrimleri doğrultusunda ulusal amaç ve ülküler ile yurt sevgisi başta olmak üzere yüksek insani değerleri benimser.
  • Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
  • Erken çocukluk eğitimi kurumlarını tanır, özelliklerini ifade eder,erken çocukluk eğitimi öğretmenlerinin sahip olması gereken özelliklere, Atatürk İlke ve İnkılapları doğrultusunda kültüre sahip olur.
  • Erken çocukluk eğitimi uygulama süreçlerinde gerekli doküman, kayıt, belge ve raporları hazırlar.
  • Erken çocukluk eğitimi alanında çalışma süreçlerinde çevre, sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar, uygular; dış görünüş, tutum, tavır ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
  • İnsan hakları ve çocuk haklarını gözeterek, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve ÖSYM’nin uyguladığı merkezi sınavın ilgili alanından yeterli puanı almış olmak.

Başarma ŞartlarıProgramda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu program mezunları, KPSSden gereken puanı almaları durumunda MEB tarafından Okul Öncesi öğretmeni olarak atanmaktadır. Üniversitelerde akademisyenlik veya özel okullar ve dershanelerde öğretmen olma seçenekleri vardır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030003592


Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Aksaray Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bahçe Saray Mahallesi, Aksaray-Adana Yolu, 68100 Sağlık Belediyesi/Aksaray Merkez/Aksaray

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türk Eğitim Sistmi nin amaç, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları açıklar.
  • Erken çocukluk eğitimi alanında lisans düzeyinde öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili kavram, teori, uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur.
  • Erken çocukluk dönemindeki çocukların bilişsel, psiko-sosyal, ruhsal, bedensel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • İnsanın gelişim, öğrenme ve rehberlik süreçlerini tanıyabilme ve bu süreçlerin öğrenci gelişimi ile ilişkisini tanımlar.
  • Erken çocukluk dönemindeki çocukların ailelerinin özelliklerini, beslenme, sağlık ve eğitim alanlarındaki ihtiyaçlarını bilir.
  • Erken çocukluk eğitimi çerçevesinde çocuğu, aileyi ve okulu/öğretmenleri destekleyecek materyal ve eğitim programları hazırlama, uygulama ve bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanma becerisine sahip olur.
  • Erken çocukluk eğitimi dönemindeki çocukların müzik, edebiyat, resim, spor, dans gibi farklı alanlardaki yeterliliklerini tanıyıp bunları geliştirecek uygun ortamları hazırlar.
  • Erken çocukluk dönemindeki çocukların eğitimini destekleyecek fen, matematik gibi farklı, temel bilim alanlarını bilme ve bu alanlarda etkinlik tasarlar.
  • Erken çocukluk eğitimi alanında eğitim uygulamaları sürecinde çağdaş, bilimsel, teknik ve yöntemleri kullananır.
  • Erken çocukluk eğitimi alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için gerekli istatistik, ölçme, değerlendirme, teknoloji kullanımı gibi alanlarda temel beceri sahibi olur.
  • Erken çocukluk eğitimi alanındaki uluslarası literatürü takip edip, iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel ve takım çalışmaları yapar.
  • Eleştirel düşünme, yaratıcılık ve problem çözme becerisine sahip olur.
  • Öğretmenlik mesleği ile ilgili uygulamalarda olası karmaşık durumlarla karşılaşıldığında sorumluluk alarak çözüm yolları üretir.
  • Erken çocukluk eğitimi alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
  • Kişisel, eğitsel, mesleki gelişimini sürekli olarak izleyerek gerçekçi değerlendirmelerde bulunma ve sürekli gelişim için belirleyeceği kişisel hedefler doğrultusunda ilerleyerek genel kültürünü geliştirir.
  • Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik, toplumsal, düşünsel koşulları yorumlar, birlikte yaşadığı toplum ile bütünlük içinde Atatürk ilke ve devrimleri doğrultusunda ulusal amaç ve ülküler ile yurt sevgisi başta olmak üzere yüksek insani değerleri benimser.
  • Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
  • Erken çocukluk eğitimi kurumlarını tanır, özelliklerini ifade eder,erken çocukluk eğitimi öğretmenlerinin sahip olması gereken özelliklere, Atatürk İlke ve İnkılapları doğrultusunda kültüre sahip olur.
  • Erken çocukluk eğitimi uygulama süreçlerinde gerekli doküman, kayıt, belge ve raporları hazırlar.
  • Erken çocukluk eğitimi alanında çalışma süreçlerinde çevre, sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar, uygular; dış görünüş, tutum, tavır ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
  • İnsan hakları ve çocuk haklarını gözeterek, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve ÖSYM’nin uyguladığı merkezi sınavın ilgili alanından yeterli puanı almış olmak.


Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu program mezunları, KPSSden gereken puanı almaları durumunda MEB tarafından Okul Öncesi öğretmeni olarak atanmaktadır. Üniversitelerde akademisyenlik veya özel okullar ve dershanelerde öğretmen olma seçenekleri vardır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030003592

Qualification Title
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ License
Awarding BodyAksaray University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.aksaray.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTraining for pre-school teachers
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Explain the aims, structure and functioning of Turkish education system, classroom management approaches and the concepts related to education.Acquire knowledge and high-level skills about the concepts related to teaching profession, culture, basic science, theory and practice.Get the knowledge on children  cognitive, psycho-social, psychological, and physical properties in preschool period.Recognize human development, learning and guidance process and define the relationship between these processes and student s development.Know the general properties of parents having children in preschool period and their needs in health and nutrition.Use modern scientific methods and techniques for preschool education practice. Acquire knowledge and high level skills about fundamental science, information technology, materials and other academic resources.Recognize the children  adequacy in music, art, sports and dance and prepare the proper circumstances for them.Know the different basic sciences such as science, mathematics that support the pre-school education.Get the basic information on statistics, measurement, evaluation, and technology in order to conduct scientific research in preschool education.Have a sufficient foreign language to follow the latest developments in the field and communicate.Have interdisciplinary initiative and team work spirit and creativity skills, and develop the abilities for autonomy, creative thinking, and taking responsibility in group works.Solve problems about complicated situations about teaching profession by taking responsibilityCharacterize, model, and solve national and international problems of education.Monitor her/his own personal and professional development and will constantly and seek to improve themselves to reach their personal objectives.Monitor the developments in the field and communicate with peers by using a foreign language at least at a level of European Language Portfolio B1 General Level.Have cultural education compatible with social environment and education level.Interpret social, economic, political and ideological conditions which have caused Turkish revolution in accordance with Ataturk’s principles and reforms, embrace the society they live in, and adopt human ideals including love of home country, and national goals and aspirations.Defines basic grammar rules of Turkish and a foreign language, attains basic English language skills.Recognize the preschool institutions and their properties, have the appropriate properties of preschool teachers regarding Atatürk’s principles and revolutions.Acquire practice skills and knowledge about new technologies, quality studies and attend in-service training.Prepare necessary registration, documents and reports in preschool education process.Take measures about environment, health and work security in preschool education process.Acquire knowledge and high level skills about fundamental science, information technology, materials and other academic resources.

Key Competencies-
Further Info

For each course, the format of assessment and evaluation is defined in detail in “Course Teaching Plan”.To succesfully complete all courses available in program (total of 240 ECTS), students should obtain at least 2.0 weighed GPA out of 4.00.

Quality Assurance-
Access Requirements

Students must comply with the legal and academic requirements to access the studies at Mersin University according to the process established by the ÖSYM (Higher Education Council Student Selection and Placement Centre) regulations.

Conditions for SuccessTo succesfully complete all courses available in program (total of 240 ECTS), students should obtain at least 2.0 weighed GPA out of 4.00.To succesfully complete all courses available in program (total of 240 ECTS), students should obtain at least 2.0 weighed GPA out of 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of this department are appointed by the Ministry of National Education as an EARLY CHILDHOOD teacher on condition that they get the required score in Public Personnel Selection Examination (KPSS), and teach at universities, private schools or other private teaching institutions.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030003592


Qualification Title
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ License

Awarding Body
Aksaray University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Explain the aims, structure and functioning of Turkish education system, classroom management approaches and the concepts related to education.Acquire knowledge and high-level skills about the concepts related to teaching profession, culture, basic science, theory and practice.Get the knowledge on children  cognitive, psycho-social, psychological, and physical properties in preschool period.Recognize human development, learning and guidance process and define the relationship between these processes and student s development.Know the general properties of parents having children in preschool period and their needs in health and nutrition.Use modern scientific methods and techniques for preschool education practice. Acquire knowledge and high level skills about fundamental science, information technology, materials and other academic resources.Recognize the children  adequacy in music, art, sports and dance and prepare the proper circumstances for them.Know the different basic sciences such as science, mathematics that support the pre-school education.Get the basic information on statistics, measurement, evaluation, and technology in order to conduct scientific research in preschool education.Have a sufficient foreign language to follow the latest developments in the field and communicate.Have interdisciplinary initiative and team work spirit and creativity skills, and develop the abilities for autonomy, creative thinking, and taking responsibility in group works.Solve problems about complicated situations about teaching profession by taking responsibilityCharacterize, model, and solve national and international problems of education.Monitor her/his own personal and professional development and will constantly and seek to improve themselves to reach their personal objectives.Monitor the developments in the field and communicate with peers by using a foreign language at least at a level of European Language Portfolio B1 General Level.Have cultural education compatible with social environment and education level.Interpret social, economic, political and ideological conditions which have caused Turkish revolution in accordance with Ataturk’s principles and reforms, embrace the society they live in, and adopt human ideals including love of home country, and national goals and aspirations.Defines basic grammar rules of Turkish and a foreign language, attains basic English language skills.Recognize the preschool institutions and their properties, have the appropriate properties of preschool teachers regarding Atatürk’s principles and revolutions.Acquire practice skills and knowledge about new technologies, quality studies and attend in-service training.Prepare necessary registration, documents and reports in preschool education process.Take measures about environment, health and work security in preschool education process.Acquire knowledge and high level skills about fundamental science, information technology, materials and other academic resources.


Key Competencies
-

Further Info

For each course, the format of assessment and evaluation is defined in detail in “Course Teaching Plan”.To succesfully complete all courses available in program (total of 240 ECTS), students should obtain at least 2.0 weighed GPA out of 4.00.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students must comply with the legal and academic requirements to access the studies at Mersin University according to the process established by the ÖSYM (Higher Education Council Student Selection and Placement Centre) regulations.


Conditions for Success
To succesfully complete all courses available in program (total of 240 ECTS), students should obtain at least 2.0 weighed GPA out of 4.00.To succesfully complete all courses available in program (total of 240 ECTS), students should obtain at least 2.0 weighed GPA out of 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of this department are appointed by the Ministry of National Education as an EARLY CHILDHOOD teacher on condition that they get the required score in Public Personnel Selection Examination (KPSS), and teach at universities, private schools or other private teaching institutions.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address