Yeterlilik Kodu | TR0030007536 | |
Yeterlilik Adı | Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kilis 7 Aralık Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Mehmet Sanlı Mah. Doğan Güreş Paşa Bul. No:84 KİLİS | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.kilis.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Okul öncesi öğretmenleri için eğitim | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler ara sınav ve yarıyıl içi çalışmalarından başka, yarıyıl sonu sınavına da tabi tutulur. Sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavının ders notuna katkısı % 60, ara sınav ve yarıyıl içi çalışmaların ders notuna katkısı % 40’tır. Her yarıyılda en az bir ara sınav, bir yarıyıl sonu sınavı ve bir bütünleme sınavı yapılır. Performansa dayalı derslerde sınav yapılmadan dönem içi çalışmalara bakılarak başarı notu belirlenebilir. Sınavlarda başarısız olan veya notlarını yükseltmek isteyen öğrenciler için, Senato kararıyla yaz öğretimi uygulamasına karar verilebilir. Harf notlarının katsayıları aşağıdaki tabloda belirtilmiştir: Ders Notu Katsayısı AA 4.0 BA 3.5 BB 3.0 CB 2.5 CC 2.0 DC 1.5 DD 1.0 FD 0.5 FF 0 NA (Devamsız) 0 Yukarıdaki harf notlarının yüzlük sistemdeki karşılığı aşağıdaki tabloda verilmiştir: Ders Notu Katsayısı AA 90–100 BA 85–89 BB 80–84 CB 70–79 CC 60–69 DC 55–59 DD 50–54 FD 40–49 FF 0-39 ve aşağısı c) Ayrıca notlar hakkında aşağıdaki esaslar uygulanır: 1) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) veya (CC) notlarından birini almış olan bir öğrenci o dersi başarmış sayılır. 2) Bir dersten (DC) veya (DD) alan öğrenci o dersi şartlı başarmış sayılır. 3) Bir dersten (FD) ve (FF) alan bir öğrenci o dersi başaramamış sayılır. 4) Staj sonuçları başarılı/başarısız şeklinde transkriptte belirtilir. 5) (NA) notu, derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilere verilir. (NA) notu, not ortalaması hesabında (FF) notu gibi işlem görür. 6) Bütünleme sınav hakkından yararlanabilmek için ders notunun (FF), (FD), (DD) veya (DC) olması gerekir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşullarıdır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız, devlet ya da özel eğitim kurumlarında okul öncesi öğretmeni ünvanı ile çalışabilmektedir. Ayrıca üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik personel olarak da istihdam edilebilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030007536
- Okul öncesi dönem eğitimi ile ilgili alan bilgisine sahip olur.
- Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri okul öncesi eğitim süreçlerinde kullanır.
- Öğrenme ve öğretme süreci kapsamında, farklı öğretim yöntem ve tekniklerini bilir, kullanır ve öğretim amaçlarından faydalanarak öğrenme-öğretme sürecini geliştirmek için uygun öğrenme ortamı hazırlar.
- Çocukların gelişimine katkıda bulunacak düzeyde genel kültüre, alanı ile ilgili gelişmeleri takip edecek düzeyde araştırma kültürüne ve yabancı dil bilgisine sahip olur.
- Eğitim-öğretim ortamındaki çocukların öğrenmelerini izleme, değerlendirme yapma ve kayıt tutabilme yeterliliklerini kazanır ve bilgiyi ulaşma yollarını hayat boyu öğrenme sürecinde etkin bir şekilde kullanır.
- Okulöncesi eğitim programında ilköğretim birinci sınıf programların kazandırmayı hedeflediği becerilere temel oluşturan amaçları bilir ve buna yönelik etkinliklerde bulunur.
- Okulöncesi eğitiminde okul-aile-çocuk etkileşiminin önemini bilir ve aile katılımına yönelik çalışmaları kavrar.
- Okulöncesi eğitimin amaçlarını, ilkesini bilir, bu ilkelerin hedefleri doğrultusunda hazırlanan çalışmaları uygulama yeterliliği kazanır, Türk Eğitim Sisteminin yapısını bilir, demokratik ve evrensel insan haklarına uygun davranır, tavır ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
- Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır.
- Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını etkin bir biçimde kullanır.
- Okul öncesi öğretim kurumlarını tanır, özelliklerini bilir, okul öncesi öğretmenlerinin sahip olması gereken özelliklere, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
- Uygulamada karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
- Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
- Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir ve onlara yönelik uygun eğitim öğretim süreçleri planlar ve uygular.
Öğrenciler ara sınav ve yarıyıl içi çalışmalarından başka, yarıyıl sonu sınavına da tabi tutulur. Sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavının ders notuna katkısı % 60, ara sınav ve yarıyıl içi çalışmaların ders notuna katkısı % 40’tır. Her yarıyılda en az bir ara sınav, bir yarıyıl sonu sınavı ve bir bütünleme sınavı yapılır. Performansa dayalı derslerde sınav yapılmadan dönem içi çalışmalara bakılarak başarı notu belirlenebilir. Sınavlarda başarısız olan veya notlarını yükseltmek isteyen öğrenciler için, Senato kararıyla yaz öğretimi uygulamasına karar verilebilir. Harf notlarının katsayıları aşağıdaki tabloda belirtilmiştir: Ders Notu Katsayısı
AA 4.0
BA 3.5
BB 3.0
CB 2.5
CC 2.0
DC 1.5
DD 1.0
FD 0.5
FF 0 NA (Devamsız) 0
Yukarıdaki harf notlarının yüzlük sistemdeki karşılığı aşağıdaki tabloda verilmiştir: Ders Notu Katsayısı
AA 90–100
BA 85–89
BB 80–84
CB 70–79
CC 60–69
DC 55–59
DD 50–54
FD 40–49
FF 0-39 ve aşağısı
c) Ayrıca notlar hakkında aşağıdaki esaslar uygulanır:
1) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) veya (CC) notlarından birini almış olan bir öğrenci o dersi başarmış sayılır.
2) Bir dersten (DC) veya (DD) alan öğrenci o dersi şartlı başarmış sayılır.
3) Bir dersten (FD) ve (FF) alan bir öğrenci o dersi başaramamış sayılır.
4) Staj sonuçları başarılı/başarısız şeklinde transkriptte belirtilir.
5) (NA) notu, derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilere verilir. (NA) notu, not ortalaması hesabında (FF) notu gibi işlem görür.
6) Bütünleme sınav hakkından yararlanabilmek için ders notunun (FF), (FD), (DD) veya (DC) olması gerekir.
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Mezunlarımız, devlet ya da özel eğitim kurumlarında okul öncesi öğretmeni ünvanı ile çalışabilmektedir. Ayrıca üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik personel olarak da istihdam edilebilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030007536 | |
Qualification Title | Preschool Teaching Bachelor Degree Diploma | |
Awarding Body | KİLİS 7 ARALIK UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kilis.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Training for pre-school teachers | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Kilis 7 Aralık University consider students as responsible the final exam apart from the midterm and semester work. 100 is the full point in the assessment of exams. The contribution of the final exam to the course grade is 60% while the contribution of midterm and semester work is 40%. Students are considered as responsible at least one midterm exam and one final exam each semester. Success grades can be determined by looking at the works during the semester without examining the performance-based courses. For students who fail in exams or want to upgrade their grades, the summer school decision can be decided by the Senate. The coefficients for the letter grades are given in the following table. Course Grade Coefficient AA 4.0 BA 3.5 BB 3.0 CB 2.5 CC 2.0 DC 1.5 DD 1.0 FD 0.5 FF 0 NA (Nonattendance) 0 The correspondence of letter grades in the hundreds system is given in the following table: Course Grade Coefficient AA 90–100 BA 85–89 BB 80–84 CB 70–79 CC 60–69 DC 55–59 DD 50–54 FD 40–49 FF 0-39 and lower c) In addition, the following guidelines apply to grades: 1)A student who has received one of the grades (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) is considered successful in that course. 2)A student who has received one of the grades (DC) and (DD) is considered conditionally successful in that course. 3)A student who has received one of the grades (FD) and (FF) is considered unsuccessful in that course. 4) The results of the internship are showed in the transcript as successful / unsuccessful. 5) (NA) grade is given to students who do not fulfill attendance obligations. 6) In order to take advantage of the make-up exam, you must have a course grade (FF), (FD), (DD) or (DC). | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme. | |
Conditions for Success | To fullfill all of courses successfully avaliable in programme (equivalent to a total of 240 ECTS) and to have a weighted grade point average at least 2.00 out of 4.00 are proficiency conditions required to graduation. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our associates can work with state or private education institutions with the title of preschool teacher. They can also be employed as academic staff in related departments of universities. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous. | |
Url | Open Address |
TR0030007536
- Acquire necessary content knowledge of pre-school education.
- Use therotical and practical knowledge at process of pre-school education.
- Understand and use variety of teaching methods and techniques regarding learning and teaching process and prepare proper learning settings by benefiting from teaching aims in order to enhance educational process.
- Have sufficient level of general culture in order to promote childrens development; have adequate level of research knowledge and foreign language in order to follow the developments in own field.
- Acquire the skills to observe children’s learning, and evaluate and record children’s development and learning in educational settings; use different ways to reach information effectively in life-long learning process.
- Understand the objectives aimed to be acquired through first grade curriculum and plan classroom activities according to these objectives.
- Understand the importance of school-family-child interaction; comprehend the activities for family involvement.
- Acquire qualifications of principles and objectives of pre-school education; understand the structure of Turkish Education System; act according to democratic and universal human rights; set a good role model to the society through his/her attitudes and behaviors.
- Choose and use necessary contemporary method and instruments.
- Use communication and information technology and least one software effectively.
- Identify early childhood education institutions and their features; have essential skills, characteristics, professional ethics and responsibility to be an early childhood education teacher.
- Take liability in individual and team works, and complete her/his mission successfully.
- Take responsibility as an individual and team member to solve complex problems that are encountered and unpredicted.
- Have communication skills to establish healthy communication with students and colleagues; use Turkish language fluently and properly.
- Become a teacher who is devoted to Atatürk’s principles and Turkish revolution; believe democracy, being aware of the Turkish national, moral, ethical and cultural values and sensitive to these in occupation.
- Know disabled children’s characteristics, plan and apply suitable education and learning process for them.
Kilis 7 Aralık University consider students as responsible the final exam apart from the midterm and semester work. 100 is the full point in the assessment of exams. The contribution of the final exam to the course grade is 60% while the contribution of midterm and semester work is 40%. Students are considered as responsible at least one midterm exam and one final exam each semester. Success grades can be determined by looking at the works during the semester without examining the performance-based courses. For students who fail in exams or want to upgrade their grades, the summer school decision can be decided by the Senate. The coefficients for the letter grades are given in the following table. Course Grade Coefficient
AA 4.0
BA 3.5
BB 3.0
CB 2.5
CC 2.0
DC 1.5
DD 1.0
FD 0.5
FF 0 NA (Nonattendance) 0
The correspondence of letter grades in the hundreds system is given in the following table: Course Grade Coefficient
AA 90–100
BA 85–89
BB 80–84
CB 70–79
CC 60–69
DC 55–59
DD 50–54
FD 40–49
FF 0-39 and lower
c) In addition, the following guidelines apply to grades:
1)A student who has received one of the grades (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) is considered successful in that course.
2)A student who has received one of the grades (DC) and (DD) is considered conditionally successful in that course.
3)A student who has received one of the grades (FD) and (FF) is considered unsuccessful in that course.
4) The results of the internship are showed in the transcript as successful / unsuccessful.
5) (NA) grade is given to students who do not fulfill attendance obligations.
6) In order to take advantage of the make-up exam, you must have a course grade (FF), (FD), (DD) or (DC).
General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.
Our associates can work with state or private education institutions with the title of preschool teacher. They can also be employed as academic staff in related departments of universities.
Qualification is continuous.