Yeterlilik Kodu

TR0030007602

Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumNecmettin Erbakan Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA
Sorumlu Kurum URLhttps://www.erbakan.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Okul öncesi öğretmenleri için eğitim
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Bu program ikinci öğretim olarak da sunulmaktadır.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Okul öncesi eğitimin gerçekleştiği yaşlar olan 0-6 yaş grubuna ait gelişim evreleri ve özellikleri ile bu yıllardaki beden ve ruh sağlığı, beslenme, ilkyardım ve anatomi gibi konular hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi, sosyolojik ve felsefi temelleri, Türk Eğitim Tarihi ile okulöncesi eğitimde var olan ve yeni teori, yaklaşım ve kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Okul öncesi eğitimin içerdiği müzik, görsel sanatlar, beden eğitimi ve oyun, drama gibi derslerin öğretimini yapabilecek düzeyde bilgi sahibi olmak ve bu dersleri birbiri ve diğer derslerle birleştirerek, yaratıcı ve çocukların gelişimi destekleyici dersler planlayabilmek.
  • Okul öncesinde matematik, fen öğretimi verecek bilgi ve öğretim yöntem ve teknikleri ve bunlar gibi derslerle ilgili materyalleri tasarlayıp uygulayabilmek.
  • Anne ve babalara çocukların gelişimi ve eğitimi ile ilgili konular başta olmak üzere okul, çocuk ve eğitim alanlarında yol gösterici bilgi birikimi ve iletişim becerilerine sahip olmak.
  • Okul öncesi eğitimin gerektirdiği öğretmenlik mesleğini yapabilecek yeterli sözlü ve yazalı anlatım becerilerine ve okul öncesi dönemle ilgili yazılı materyalleri inceleyip değerlendirebilecek becerilere sahip olmak.
  • Okul öncesi dönem ile ilgili bilimsel araştırmaları değerlendirebilecek ve tasarlayabilecek özelliklere sahip olmak.
  • Okul öncesi eğitim kurumlarının işleyişi, yapısı, denetimi ile ilgili bilgi sahibi olmak ve okul öncesi eğitim ile ilköğretim arasındaki ilişkiyi kurabilecek etkinlikleri gözlemlemek, planlamak ve uygulayabilecek becerilere sahip olmak.
  • Okul öncesi ile ilgili toplumsal sorunlara duyarlı ve bu sorunlara çözüm üretebilecek özelliklere sahip olmak.
  • Okul öncesi eğitimin gerektirdiği yabancı dil, bilgisayar, Atatürk ilkeleri ve İnkılap Tarihi, Turizm gibi genel kültür konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
  • Okul öncesi öğretmenliğin gerektirdiği öğretmenlik meslek bilgisi ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavları katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.Öğrencilerin programı başarılı bir şekilde tamamlayabilmesi için en az 240 AKTS kredisi alması ve Genel Not ortalamasının 4.00 üzerinden 2.00 olması gerekir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Kabul şartları Yükseköğretim Kurumu tarafından belirlenen kurallara göre yapılmaktadır. 1. Lise diploması 2. Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) öğrencilerin merkezi sınavdan aldıkları puanlara göre yerleştirmekten sorumludur.

Başarma ŞartlarıÖğrencilerin programı başarılı bir şekilde tamamlayabilmesi için en az 240 AKTS kredisi alması ve Genel Not ortalamasının 4.00 üzerinden 2.00 olması gerekir.Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları” bölümünde açıklandığı gibidir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölüm mezunları kamu ve özel eğitim kurumlarında okul öncesi öğretmeni olarak görev yapabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030007602


Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Necmettin Erbakan Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Bu program ikinci öğretim olarak da sunulmaktadır.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Okul öncesi eğitimin gerçekleştiği yaşlar olan 0-6 yaş grubuna ait gelişim evreleri ve özellikleri ile bu yıllardaki beden ve ruh sağlığı, beslenme, ilkyardım ve anatomi gibi konular hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi, sosyolojik ve felsefi temelleri, Türk Eğitim Tarihi ile okulöncesi eğitimde var olan ve yeni teori, yaklaşım ve kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Okul öncesi eğitimin içerdiği müzik, görsel sanatlar, beden eğitimi ve oyun, drama gibi derslerin öğretimini yapabilecek düzeyde bilgi sahibi olmak ve bu dersleri birbiri ve diğer derslerle birleştirerek, yaratıcı ve çocukların gelişimi destekleyici dersler planlayabilmek.
  • Okul öncesinde matematik, fen öğretimi verecek bilgi ve öğretim yöntem ve teknikleri ve bunlar gibi derslerle ilgili materyalleri tasarlayıp uygulayabilmek.
  • Anne ve babalara çocukların gelişimi ve eğitimi ile ilgili konular başta olmak üzere okul, çocuk ve eğitim alanlarında yol gösterici bilgi birikimi ve iletişim becerilerine sahip olmak.
  • Okul öncesi eğitimin gerektirdiği öğretmenlik mesleğini yapabilecek yeterli sözlü ve yazalı anlatım becerilerine ve okul öncesi dönemle ilgili yazılı materyalleri inceleyip değerlendirebilecek becerilere sahip olmak.
  • Okul öncesi dönem ile ilgili bilimsel araştırmaları değerlendirebilecek ve tasarlayabilecek özelliklere sahip olmak.
  • Okul öncesi eğitim kurumlarının işleyişi, yapısı, denetimi ile ilgili bilgi sahibi olmak ve okul öncesi eğitim ile ilköğretim arasındaki ilişkiyi kurabilecek etkinlikleri gözlemlemek, planlamak ve uygulayabilecek becerilere sahip olmak.
  • Okul öncesi ile ilgili toplumsal sorunlara duyarlı ve bu sorunlara çözüm üretebilecek özelliklere sahip olmak.
  • Okul öncesi eğitimin gerektirdiği yabancı dil, bilgisayar, Atatürk ilkeleri ve İnkılap Tarihi, Turizm gibi genel kültür konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
  • Okul öncesi öğretmenliğin gerektirdiği öğretmenlik meslek bilgisi ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavları katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.Öğrencilerin programı başarılı bir şekilde tamamlayabilmesi için en az 240 AKTS kredisi alması ve Genel Not ortalamasının 4.00 üzerinden 2.00 olması gerekir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Kabul şartları Yükseköğretim Kurumu tarafından belirlenen kurallara göre yapılmaktadır. 1. Lise diploması 2. Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) öğrencilerin merkezi sınavdan aldıkları puanlara göre yerleştirmekten sorumludur.


Başarma Şartları
Öğrencilerin programı başarılı bir şekilde tamamlayabilmesi için en az 240 AKTS kredisi alması ve Genel Not ortalamasının 4.00 üzerinden 2.00 olması gerekir.Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları” bölümünde açıklandığı gibidir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölüm mezunları kamu ve özel eğitim kurumlarında okul öncesi öğretmeni olarak görev yapabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030007602

Qualification Title
Bachelor's Degree in Preschool Education
Awarding BodyNecmettin Erbakan University
Awarding Body Contact Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA
Awarding Body Urlwww.erbakan.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTraining for pre-school teachers
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Being informed about raise phase and features of 0-6 age group which is the period of the early childhood education.
  • Also being informed about subjects such as mental and phsyical health , nutrition , first aid and anatomy within this years.
  • Having information about the historical development , sociological and philosophical fundementals of the early childhood education , also having an idea about Turkish Education History and new theories , contests and approaches exist in that.
  • Having enough teaching skills about the music , visual arts , physical education , play and drama lessons which are included in the early childhood education program and planning activities which are creative and supportive for early childhood development by connecting this lessons with eachother and other lessons.
  • Creating and putting into effect the skills , knowledges , methods , techniques and materials about the lessons such as maths and science.
  • Having enough knowledge Having enough knowledge and communication skills to lead the parents firstly about children”s development and education and then about school and child.communication skills to lead the parents firstly about children”s development and education and then about school and child.
  • Having necessary written and verbal skills and examine and evaluation skills to documents about early childhood education.
  • Having the features that can evaluate and design scientific researches related to the pre-school period.
  • Having information about procedures , organization and inspection of the early childhood education foundations.
  • Also having the observation , planning and application ability to relate the primary education and early childhood education.Being aware of the social issues about early childhood education and having abilities to solutions for that.
  • Having the general knowledge skills for the topics such as foreign langauge , computer , Ataturk”s principals and the History of revolutions and tourism required for early childhood educaton.Having the necessary and sufficient knowledge about early childhood education field.
Key Competencies-
Further Info

There are one midterm and one final exam in every term for each lesson. Each exam’s contribution of succeed point is the weighted average of midterm exam (%40) and final exam (%60). Top point for every exam is 100. Students who have AA, BA, BB, CB, CC letter marks are counted as successful. DC and DD letter marks are conditioned successful marks. Students who have these two marks must have at least 2.00 grade point average to succeed the education process.Students who has completed the programme courses with minimum 240 ECTS and at least 2.00/4.00 Cumulative Grade Point Average (CGPA) deserved to receive the Bachelor’s Degree (BA) in Pre-school teacher.

Quality Assurance-
Access Requirements

Admission requirements are determined in line with the regulations set by Higher Education Council of Turkey (YÖK) 1. High School Diploma 2. Placement through a centralized national university placement examination. Center for Assessment, Selection and Placement (ÖSYM) is responsible to place students according to their scores.

Conditions for SuccessStudents who has completed the programme courses with minimum 240 ECTS and at least 2.00/4.00 Cumulative Grade Point Average (CGPA) deserved to receive the Bachelor’s Degree (BA) in Pre-school teacher.Graduation requirements are explained in the section “Qualification Requirements”.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the department of public and private educational institutions can work as a preschool teacher.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030007602


Qualification Title
Bachelor's Degree in Preschool Education

Awarding Body
Necmettin Erbakan University

Awarding Body Contact
Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Being informed about raise phase and features of 0-6 age group which is the period of the early childhood education.
  • Also being informed about subjects such as mental and phsyical health , nutrition , first aid and anatomy within this years.
  • Having information about the historical development , sociological and philosophical fundementals of the early childhood education , also having an idea about Turkish Education History and new theories , contests and approaches exist in that.
  • Having enough teaching skills about the music , visual arts , physical education , play and drama lessons which are included in the early childhood education program and planning activities which are creative and supportive for early childhood development by connecting this lessons with eachother and other lessons.
  • Creating and putting into effect the skills , knowledges , methods , techniques and materials about the lessons such as maths and science.
  • Having enough knowledge Having enough knowledge and communication skills to lead the parents firstly about children”s development and education and then about school and child.communication skills to lead the parents firstly about children”s development and education and then about school and child.
  • Having necessary written and verbal skills and examine and evaluation skills to documents about early childhood education.
  • Having the features that can evaluate and design scientific researches related to the pre-school period.
  • Having information about procedures , organization and inspection of the early childhood education foundations.
  • Also having the observation , planning and application ability to relate the primary education and early childhood education.Being aware of the social issues about early childhood education and having abilities to solutions for that.
  • Having the general knowledge skills for the topics such as foreign langauge , computer , Ataturk”s principals and the History of revolutions and tourism required for early childhood educaton.Having the necessary and sufficient knowledge about early childhood education field.

Key Competencies
-

Further Info

There are one midterm and one final exam in every term for each lesson. Each exam’s contribution of succeed point is the weighted average of midterm exam (%40) and final exam (%60). Top point for every exam is 100. Students who have AA, BA, BB, CB, CC letter marks are counted as successful. DC and DD letter marks are conditioned successful marks. Students who have these two marks must have at least 2.00 grade point average to succeed the education process.Students who has completed the programme courses with minimum 240 ECTS and at least 2.00/4.00 Cumulative Grade Point Average (CGPA) deserved to receive the Bachelor’s Degree (BA) in Pre-school teacher.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Admission requirements are determined in line with the regulations set by Higher Education Council of Turkey (YÖK) 1. High School Diploma 2. Placement through a centralized national university placement examination. Center for Assessment, Selection and Placement (ÖSYM) is responsible to place students according to their scores.


Conditions for Success
Students who has completed the programme courses with minimum 240 ECTS and at least 2.00/4.00 Cumulative Grade Point Average (CGPA) deserved to receive the Bachelor’s Degree (BA) in Pre-school teacher.Graduation requirements are explained in the section “Qualification Requirements”.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the department of public and private educational institutions can work as a preschool teacher.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address