Yeterlilik Kodu | TR0030008307 | |
Yeterlilik Adı | Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Yunus Emre Yerleşkesi 70100 / KARAMAN | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kmu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Okul öncesi öğretmenleri için eğitim | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız özel ya da devlet ilköğretim okullarındaki anasınıflarında ya da bağımsız anaokullarında okul öncesi öğretmeni ve yönetici olarak istihdam edilmektedir. Bununla birlikte öğrenciler, Okul Öncesi Eğitimi bilim dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak yükseköğretim kurumlarında öğretmen, anaokullarında da uzman öğretmen olarak görev yapmaktadır. Bu program mezunları, KPSS´den gereken puanı almaları durumunda MEB tarafından okul öncesi öğretmeni olarak atanmaktadır. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030008307
- Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak okul öncesi eğitim alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme.
- Bilginin doğası, kaynağı, üretimi, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olabilme ve bilginin elde edilme yöntemlerini tartışabilme.
- Okul öncesi eğitim alanıyla ilgili öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olabilme.
- Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini tanıma ve karşılaştığı güçlüklere çözüm üretebilme.
- Ülkemizin çok kültürlü yapısını tanır ve uluslararası kültürlerle sentezleyerek öğretim sürecinde yansıtabilme.
- Okul öncesi eğitim ile ilgili olay ve olguları kavramsallaştırabilme, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilme, verileri yorumlayabilme, kaynakları kullanabilme ve değerlendirebilme.
- Okul öncesi eğitim ile ilgili sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirerek öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun materyal tasarlayabilme.
- Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, teknikleri uygulayabilme ve çok yönlü değerlendirme yapabilme.
- Eğitim sürecinde bireysel ve grup çalışmalarında kendini tanıyarak sorumluk alabilme ve alınan görevi uygun bir şekilde yerine getirebilme.
- Kendinin güçlü ve zayıf yönlerini bilerek uygulamada karşılaşılan ve tahmin edilemeyen problemlere çözümler getirebilmek için sorumluluk alabilme.
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, öğrenmesini yönlendirebilme ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilme.
- Yaşam boyu öğrenme kapsamında bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanabilme.
- Okul öncesi eğitim alanına yönelik sanatsal ve kültürel etkinlikler hakkında bilgi sahibi olma ve bu etkinliklere etkin katılım sağlayabilme.
- Toplumsal sorumluluk bilinciyle dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olduğunu gösterebilme, yaşadığı sosyal çevreye ilişkin çözüm önerileri üretebilme, okul öncesi eğitim ile ilgili proje ve etkinlikler planlayarak uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az B1 düzeyinde kullanabilme, uluslararası platformda okul öncesi eğitim alanına yönelik bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
- Farklı kültürlerde yaşayabilme ve sosyal yaşama uyum sağlayabilme.
- Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olabilme.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve öğretmenlik mesleği etik değerlerine uygun davranabilme.
- Eğitim alanındaki kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranabilme ve katılabilme.
- Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurabilme.
- Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme.
- Milli Eğitim Temel Kanunu'nda belirtilen ulusal ve evrensel değerlere karşı duyarlılığa sahip olabilme.
- Okul öncesi eğitim alanındaki ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranabilme.
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Mezunlarımız özel ya da devlet ilköğretim okullarındaki anasınıflarında ya da bağımsız anaokullarında okul öncesi öğretmeni ve yönetici olarak istihdam edilmektedir. Bununla birlikte öğrenciler, Okul Öncesi Eğitimi bilim dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak yükseköğretim kurumlarında öğretmen, anaokullarında da uzman öğretmen olarak görev yapmaktadır. Bu program mezunları, KPSS´den gereken puanı almaları durumunda MEB tarafından okul öncesi öğretmeni olarak atanmaktadır.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030008307 | |
Qualification Title | Pre-school Teaching License | |
Awarding Body | Karamanoğlu Mehmetbey University | |
Awarding Body Contact | Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Yunus Emre Yerleşkesi 70100 / KARAMAN | |
Awarding Body Url | http://www.kmu.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Training for pre-school teachers | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030008307
Qualification is continuous