Yeterlilik Kodu

TR0030008993

Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumKütahya Dumlupınar Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiDPÜ Rektörlük Binası, Evliya Çelebi Yerleşkesi Merkez / Kütahya
Sorumlu Kurum URLhttp://www.dpu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Okul öncesi öğretmenleri için eğitim
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Okul öncesi eğitim alanında lisans düzeyinde öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri tanımlar, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Okul öncesi eğitim alanında ulusal ve uluslararası eğitim problemlerini tanımlar ve çözümler.
  • Okul öncesi eğitim alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
  • Okul öncesi eğitim alanında eğitim uygulamalarında alanı ile ilgili olay ve olguları kavramlaştırır, bilimsel yötem ve tekniklerle inceler.
  • Okul öncesi eğitim alanında öğretim teknolojilerini ve araç-gereçleri etkili bir biçimde kullanır.
  • Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
  • Konu alanına ve öğrencinin ihtiyaçlarına uygun materyal geliştirir, uygulama etkinliklerinde kayıt tutar, belge ve raporları düzenler.
  • Okul öncesi eğitim alanında bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
  • Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
  • Okul öncesi eğitim alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri takip etmek konusunda hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
  • Okul öncesi eğitim alanında toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevredeki çocuklar ve aileler için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
  • Yeterli seviyede genel kültüre sahip olmak (anadil, yabancı dil, tarih vb)
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyeleri tarafından dersin amaçları doğrultusunda hazırlanmıştır.

Her dersin sınav, değerlendirme ve notlama kriterleri, Ders Bilgi Paketinde yer alan Değerlendirme Sistemi tablolarında ayrıntılı olarak tanımlanmıştır.

1. Erken çocukluk eğitimi alanındaki son gelişmeleri takip edebilecek alan bilgisine ve alanıyla ilgili kavram bilgisine ve kavramlar arası ilişkileri transfer edebilme bilgisine sahiptir.

2. Erken çocukluk eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.

3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.

4. Erken çocukluk eğitimi alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.

5. Erken çocukluk eğitiminin özelliklerini ve ilkelerini dikkate alarak çocukların gelişim özelliklerine, bireysel farklılıklarına uygun öğrenme ve öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini uygular ve çok yönlü değerlendirir.

6. Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun olarak, ilgi ihtiyaç ve bulundukları koşulları göz önünde bulundurarak, eğitim amaçlarına uygun öğrenme ortamları düzenler ve materyal geliştirir.

7. Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.

8. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.

9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar, uygular; dış görünüş, tutum, tavır ve davranışlarıyla topluma örnek olur.

10. Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, çevresiyle sağlıklı iletişim kurar; alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder.

11. İnsan hakları ve çocuk haklarını gözeterek, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.

12. Güvenli okul ortamının geliştirilmesi ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Lise diplomasıÜlke çapında bir Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavları (YGS ve LYS) yoluyla yerleştirme

Başarma Şartları1. Erken çocukluk eğitimi alanındaki son gelişmeleri takip edebilecek alan bilgisine ve alanıyla ilgili kavram bilgisine ve kavramlar arası ilişkileri transfer edebilme bilgisine sahiptir.2. Erken çocukluk eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.4. Erken çocukluk eğitimi alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.5. Erken çocukluk eğitiminin özelliklerini ve ilkelerini dikkate alarak çocukların gelişim özelliklerine, bireysel farklılıklarına uygun öğrenme ve öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini uygular ve çok yönlü değerlendirir.6. Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun olarak, ilgi ihtiyaç ve bulundukları koşulları göz önünde bulundurarak, eğitim amaçlarına uygun öğrenme ortamları düzenler ve materyal geliştirir.7. Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.8. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar, uygular; dış görünüş, tutum, tavır ve davranışlarıyla topluma örnek olur.10. Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, çevresiyle sağlıklı iletişim kurar; alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder.11. İnsan hakları ve çocuk haklarını gözeterek, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.12. Güvenli okul ortamının geliştirilmesi ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.Bölümümüzün amacı, çağdaş ve yenilikçi öğretmenleri Türkiye Cumhuriyetinin temel ilkelerine uygun olarak yetiştirmektir. Okulöncesi Eğitimi Anabilim Dalının temel ilkeleri, yararlı gelişmeleri eğitim programlarımıza hızla yansıtmak ve mezunları farklı alanlarda çalışmak için bilgi becerileri ve mesleki yetkinlikler ile donatmaktır. Programda mevcut olan tüm dersleri başarıyla tamamlamak için öğrencilerin 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalamasını almaları gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu bölümden alınan lisans diploması Okul Öncesi Öğretmenliği mesleğinin uygulanmasına olanak sağlar.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030008993


Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
DPÜ Rektörlük Binası, Evliya Çelebi Yerleşkesi Merkez / Kütahya

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Okul öncesi eğitim alanında lisans düzeyinde öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri tanımlar, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Okul öncesi eğitim alanında ulusal ve uluslararası eğitim problemlerini tanımlar ve çözümler.
  • Okul öncesi eğitim alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
  • Okul öncesi eğitim alanında eğitim uygulamalarında alanı ile ilgili olay ve olguları kavramlaştırır, bilimsel yötem ve tekniklerle inceler.
  • Okul öncesi eğitim alanında öğretim teknolojilerini ve araç-gereçleri etkili bir biçimde kullanır.
  • Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
  • Konu alanına ve öğrencinin ihtiyaçlarına uygun materyal geliştirir, uygulama etkinliklerinde kayıt tutar, belge ve raporları düzenler.
  • Okul öncesi eğitim alanında bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
  • Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
  • Okul öncesi eğitim alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri takip etmek konusunda hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
  • Okul öncesi eğitim alanında toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevredeki çocuklar ve aileler için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
  • Yeterli seviyede genel kültüre sahip olmak (anadil, yabancı dil, tarih vb)

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyeleri tarafından dersin amaçları doğrultusunda hazırlanmıştır.

Her dersin sınav, değerlendirme ve notlama kriterleri, Ders Bilgi Paketinde yer alan Değerlendirme Sistemi tablolarında ayrıntılı olarak tanımlanmıştır.

1. Erken çocukluk eğitimi alanındaki son gelişmeleri takip edebilecek alan bilgisine ve alanıyla ilgili kavram bilgisine ve kavramlar arası ilişkileri transfer edebilme bilgisine sahiptir.

2. Erken çocukluk eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.

3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.

4. Erken çocukluk eğitimi alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.

5. Erken çocukluk eğitiminin özelliklerini ve ilkelerini dikkate alarak çocukların gelişim özelliklerine, bireysel farklılıklarına uygun öğrenme ve öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini uygular ve çok yönlü değerlendirir.

6. Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun olarak, ilgi ihtiyaç ve bulundukları koşulları göz önünde bulundurarak, eğitim amaçlarına uygun öğrenme ortamları düzenler ve materyal geliştirir.

7. Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.

8. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.

9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar, uygular; dış görünüş, tutum, tavır ve davranışlarıyla topluma örnek olur.

10. Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, çevresiyle sağlıklı iletişim kurar; alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder.

11. İnsan hakları ve çocuk haklarını gözeterek, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.

12. Güvenli okul ortamının geliştirilmesi ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Lise diplomasıÜlke çapında bir Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavları (YGS ve LYS) yoluyla yerleştirme


Başarma Şartları
1. Erken çocukluk eğitimi alanındaki son gelişmeleri takip edebilecek alan bilgisine ve alanıyla ilgili kavram bilgisine ve kavramlar arası ilişkileri transfer edebilme bilgisine sahiptir.2. Erken çocukluk eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.4. Erken çocukluk eğitimi alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.5. Erken çocukluk eğitiminin özelliklerini ve ilkelerini dikkate alarak çocukların gelişim özelliklerine, bireysel farklılıklarına uygun öğrenme ve öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini uygular ve çok yönlü değerlendirir.6. Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun olarak, ilgi ihtiyaç ve bulundukları koşulları göz önünde bulundurarak, eğitim amaçlarına uygun öğrenme ortamları düzenler ve materyal geliştirir.7. Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.8. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar, uygular; dış görünüş, tutum, tavır ve davranışlarıyla topluma örnek olur.10. Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, çevresiyle sağlıklı iletişim kurar; alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder.11. İnsan hakları ve çocuk haklarını gözeterek, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.12. Güvenli okul ortamının geliştirilmesi ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.Bölümümüzün amacı, çağdaş ve yenilikçi öğretmenleri Türkiye Cumhuriyetinin temel ilkelerine uygun olarak yetiştirmektir. Okulöncesi Eğitimi Anabilim Dalının temel ilkeleri, yararlı gelişmeleri eğitim programlarımıza hızla yansıtmak ve mezunları farklı alanlarda çalışmak için bilgi becerileri ve mesleki yetkinlikler ile donatmaktır. Programda mevcut olan tüm dersleri başarıyla tamamlamak için öğrencilerin 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalamasını almaları gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu bölümden alınan lisans diploması Okul Öncesi Öğretmenliği mesleğinin uygulanmasına olanak sağlar.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030008993

Qualification Title
Awarding BodyKütahya Dumlupınar University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.dpu.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTraining for pre-school teachers
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Defines teaching profession,the general concepts of culture and concepts relevant with sciences and relationships among concepts in the field of pre-school education at the undergraduate level.
  • Defines and solves the national and international problems in the field of pre-school educationUses advenced level theoretical and practical knowledge which was obtained in the pre-school education field.
  • Conceptualize events and facts and analyze with scientific method and techniques in the pre-school education application field.
  • Uses instructional technologies and tools effectively in the field of pre-school education.
  • Apply appropriate instructional strategies, methods and techniques by taking into account development characteristics,individual differences,features of subject field and acquisitons of the students.
  • Develops appropriate materials suitable for the subject field and need of the student and keep record at the application events and arrange documents and reports.
  • Take responsibility for individual and group work in the field of pre-school education.
  • Executes an operation related with the its field independently.
  • Evaluates knowledge and skills critically which acquired in pre-school education field.
  • Develops a positive attitude about attend vocational training and activities,quality of work and keep up with lifelong learning of technological developments.
  • Applies and plans vocational projects and activities for children and families in the social environment with the sense of responsibility in the field of pre-school education.
  • Having enough level of general culture (Mother language, foreign languages, history etc)
Key Competencies-
Further Info
  • The measurement and evaluation methods applied for each course are prepared by the relevant lecturers for the purposes of the course.
  • The examination, evaluation and grading criteria of each course are described in detail in the Evaluation System tables in the Course Information Package.
  • 1. Recent developments in the field of early childhood education have knowledge of the field that can be followed and knowledge of concept related to the field and transfer of the relations between the concepts.
  • 2. Curricula related to the field of early childhood education, teaching strategies, methods and techniques and measurement and evaluation knowledge.3. Has knowledge of childrens development, learning characteristics and difficulties.
  • 4. Describe and analyze the problems of early childhood education, develop evidence-based and research-based solutions.
  • 5. Takes into consideration the characteristics and principles of early childhood education and evaluates the learning and teaching strategies, methods and techniques appropriate for their developmental characteristics and individual differences.
  • 6. Develops appropriate learning environments and materials appropriate to the educational objectives, taking into account the needs and conditions of interest, in accordance with the childs age and development.
  • 7. Recognize yourself as an individual; uses its creativity and strengths and improves its weaknesses.
  • 8. Develop a positive attitude towards lifelong learning by effectively using ways of accessing information.
  • 9. Plans and implement professional projects and activities for the social environment in which he / she is aware of social responsibility; external appearance, attitude, attitude and behaviors.
  • 10. Uses in accordance with the rules of Turkic and effectively communicates with its surroundings; follow national and international literature related to the field.
  • 11. Adheres to social, scientific and professional ethical values, observing human rights and childrens rights.
  • 12. Establish personal and institutional interaction in order to develop and sustain a safe school environment.
Quality Assurance-
Access Requirements

High School Diploma Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examinations (YGS and LYS)

Conditions for Success1. Recent developments in the field of early childhood education have knowledge of the field that can be followed and knowledge of concept related to the field and transfer of the relations between the concepts.2. Curricula related to the field of early childhood education, teaching strategies, methods and techniques and measurement and evaluation knowledge.3. Has knowledge of childrens development, learning characteristics and difficulties.4. Describe and analyze the problems of early childhood education, develop evidence-based and research-based solutions.5. Takes into consideration the characteristics and principles of early childhood education and evaluates the learning and teaching strategies, methods and techniques appropriate for their developmental characteristics and individual differences.6. Develops appropriate learning environments and materials appropriate to the educational objectives, taking into account the needs and conditions of interest, in accordance with the childs age and development.7. Recognize yourself as an individual; uses its creativity and strengths and improves its weaknesses.8. Develop a positive attitude towards lifelong learning by effectively using ways of accessing information.9. Plans and implement professional projects and activities for the social environment in which he / she is aware of social responsibility; external appearance, attitude, attitude and behaviors.10. Uses in accordance with the rules of Turkic and effectively communicates with its surroundings; follow national and international literature related to the field.11. Adheres to social, scientific and professional ethical values, observing human rights and childrens rights.12. Establish personal and institutional interaction in order to develop and sustain a safe school environment.The aim of our department is to educate contemporary and innovative teachers devoted to the basic principles of the Turkish Republic. the basic principles of Department of Preschool Education are to reflect the useful developments into our training programs rapidly and also to equip graduates with the knowledge skills and professional competencies to work in different settings. To succesfully complete all courses available in program, students should obtain at least 2.0 weighed GPA out of 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Degree facilitates the exercise of the profession

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030008993


Qualification Title

Awarding Body
Kütahya Dumlupınar University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Defines teaching profession,the general concepts of culture and concepts relevant with sciences and relationships among concepts in the field of pre-school education at the undergraduate level.
  • Defines and solves the national and international problems in the field of pre-school educationUses advenced level theoretical and practical knowledge which was obtained in the pre-school education field.
  • Conceptualize events and facts and analyze with scientific method and techniques in the pre-school education application field.
  • Uses instructional technologies and tools effectively in the field of pre-school education.
  • Apply appropriate instructional strategies, methods and techniques by taking into account development characteristics,individual differences,features of subject field and acquisitons of the students.
  • Develops appropriate materials suitable for the subject field and need of the student and keep record at the application events and arrange documents and reports.
  • Take responsibility for individual and group work in the field of pre-school education.
  • Executes an operation related with the its field independently.
  • Evaluates knowledge and skills critically which acquired in pre-school education field.
  • Develops a positive attitude about attend vocational training and activities,quality of work and keep up with lifelong learning of technological developments.
  • Applies and plans vocational projects and activities for children and families in the social environment with the sense of responsibility in the field of pre-school education.
  • Having enough level of general culture (Mother language, foreign languages, history etc)

Key Competencies
-

Further Info
  • The measurement and evaluation methods applied for each course are prepared by the relevant lecturers for the purposes of the course.
  • The examination, evaluation and grading criteria of each course are described in detail in the Evaluation System tables in the Course Information Package.
  • 1. Recent developments in the field of early childhood education have knowledge of the field that can be followed and knowledge of concept related to the field and transfer of the relations between the concepts.
  • 2. Curricula related to the field of early childhood education, teaching strategies, methods and techniques and measurement and evaluation knowledge.3. Has knowledge of childrens development, learning characteristics and difficulties.
  • 4. Describe and analyze the problems of early childhood education, develop evidence-based and research-based solutions.
  • 5. Takes into consideration the characteristics and principles of early childhood education and evaluates the learning and teaching strategies, methods and techniques appropriate for their developmental characteristics and individual differences.
  • 6. Develops appropriate learning environments and materials appropriate to the educational objectives, taking into account the needs and conditions of interest, in accordance with the childs age and development.
  • 7. Recognize yourself as an individual; uses its creativity and strengths and improves its weaknesses.
  • 8. Develop a positive attitude towards lifelong learning by effectively using ways of accessing information.
  • 9. Plans and implement professional projects and activities for the social environment in which he / she is aware of social responsibility; external appearance, attitude, attitude and behaviors.
  • 10. Uses in accordance with the rules of Turkic and effectively communicates with its surroundings; follow national and international literature related to the field.
  • 11. Adheres to social, scientific and professional ethical values, observing human rights and childrens rights.
  • 12. Establish personal and institutional interaction in order to develop and sustain a safe school environment.

Quality Assurance
-

Access Requirements

High School Diploma Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examinations (YGS and LYS)


Conditions for Success
1. Recent developments in the field of early childhood education have knowledge of the field that can be followed and knowledge of concept related to the field and transfer of the relations between the concepts.2. Curricula related to the field of early childhood education, teaching strategies, methods and techniques and measurement and evaluation knowledge.3. Has knowledge of childrens development, learning characteristics and difficulties.4. Describe and analyze the problems of early childhood education, develop evidence-based and research-based solutions.5. Takes into consideration the characteristics and principles of early childhood education and evaluates the learning and teaching strategies, methods and techniques appropriate for their developmental characteristics and individual differences.6. Develops appropriate learning environments and materials appropriate to the educational objectives, taking into account the needs and conditions of interest, in accordance with the childs age and development.7. Recognize yourself as an individual; uses its creativity and strengths and improves its weaknesses.8. Develop a positive attitude towards lifelong learning by effectively using ways of accessing information.9. Plans and implement professional projects and activities for the social environment in which he / she is aware of social responsibility; external appearance, attitude, attitude and behaviors.10. Uses in accordance with the rules of Turkic and effectively communicates with its surroundings; follow national and international literature related to the field.11. Adheres to social, scientific and professional ethical values, observing human rights and childrens rights.12. Establish personal and institutional interaction in order to develop and sustain a safe school environment.The aim of our department is to educate contemporary and innovative teachers devoted to the basic principles of the Turkish Republic. the basic principles of Department of Preschool Education are to reflect the useful developments into our training programs rapidly and also to equip graduates with the knowledge skills and professional competencies to work in different settings. To succesfully complete all courses available in program, students should obtain at least 2.0 weighed GPA out of 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Degree facilitates the exercise of the profession


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address