Yeterlilik Kodu

TR0030014450

Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumOndokuzMayıs Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKörfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun
Sorumlu Kurum URLhttps://www.omu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Okul öncesi öğretmenleri için eğitim
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Okulöncesi öğretim yöntem ve tekniklerini eğitim ortamlarında uygulayabilmek.
  • Okulöncesi dönem çocuğunun gelişim düzeylerine uygun biçimde eğitim programını uygulayabilmek.
  • Okulöncesi eğitim alanıyla birliktek.
  • Türk eğitim sisteminin yapısını bilme Kendi öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek.
  • Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilmek.
  • Problem çözebilme, insiyatif alabilme ve yaratıcılık becerisi kazanır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilmek.
  • Toplumu, kültürü, sosyal ve kültürel değerleri, aile içinde ve dışında sosyalleşmeyi, sosyalleşme üzerine sosyal sınıf ve kültürel perspektifleri anlayabilme, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilmek.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
  • En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek.
  • Felsefeyi, eğitimin felsefi temellerini, çağdaş eğitim teorilerini, bilgi, bilim, değerler felsefesini anlayabilme, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek.
  • Okulöncesi eğitimi alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip edebilmek.
  • Okulöncesi eğitimi alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.
  • Okulöncesi eğitimi alanı ile ilgili verileri toplayabilme, yorumlayabilme, ve sonuçlarını alana aktarabilmek.
  • Disipliniçi ve disiplinlerarası takım çalışması yapabilmek.
  • Okulöncesi eğitim kurumlarında yönetim bilgi ve becerisine sahip olabilmek.
  • Okulöncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olmak.
  • Okulöncesi eğitimi alanında çıkan bilimsel yayınları okumaktan zevk almak.
  • Anadilini doğru, güzel ve etkili kullanma becerisine sahip olabilmek.
  • Formel ve enformel eğitimi, eğitimin sosyal işlevlerini, sosyal yapı, kültür, sosyal sınıf, ekonomi, politika ile ilişkilerini, eğitimin sosyal gelişme ve değişme yönündeki rolünü açıklayabilmek.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Yarıyıl içi çalışma uygulanmadığı takdirde başarı notuna, ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı %60 şeklindedir

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Programa öğrenci kabulü “OMÜ Hakkında” bölümünde yer alan “Öğrenci Kabulü” başlığı altında ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır.

Başarma ŞartlarıProgramda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu program mezunları, KPSS'den gereken puanı almaları durumunda MEB tarafından Okulöncesi Öğretmeni olarak atanmaktadır. Ayrıca kişi ve kurumlara bağlı özel okullarda sorumlu müdürlük ve öğretmenliğin yanı sıra, özel gereksinimi olan çocuklara yönelik özel eğitim kurumlarında da öğretmen olarak görev yapabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030014450


Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
OndokuzMayıs Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Körfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Okulöncesi öğretim yöntem ve tekniklerini eğitim ortamlarında uygulayabilmek.
  • Okulöncesi dönem çocuğunun gelişim düzeylerine uygun biçimde eğitim programını uygulayabilmek.
  • Okulöncesi eğitim alanıyla birliktek.
  • Türk eğitim sisteminin yapısını bilme Kendi öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek.
  • Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilmek.
  • Problem çözebilme, insiyatif alabilme ve yaratıcılık becerisi kazanır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilmek.
  • Toplumu, kültürü, sosyal ve kültürel değerleri, aile içinde ve dışında sosyalleşmeyi, sosyalleşme üzerine sosyal sınıf ve kültürel perspektifleri anlayabilme, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilmek.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
  • En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek.
  • Felsefeyi, eğitimin felsefi temellerini, çağdaş eğitim teorilerini, bilgi, bilim, değerler felsefesini anlayabilme, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek.
  • Okulöncesi eğitimi alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip edebilmek.
  • Okulöncesi eğitimi alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.
  • Okulöncesi eğitimi alanı ile ilgili verileri toplayabilme, yorumlayabilme, ve sonuçlarını alana aktarabilmek.
  • Disipliniçi ve disiplinlerarası takım çalışması yapabilmek.
  • Okulöncesi eğitim kurumlarında yönetim bilgi ve becerisine sahip olabilmek.
  • Okulöncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olmak.
  • Okulöncesi eğitimi alanında çıkan bilimsel yayınları okumaktan zevk almak.
  • Anadilini doğru, güzel ve etkili kullanma becerisine sahip olabilmek.
  • Formel ve enformel eğitimi, eğitimin sosyal işlevlerini, sosyal yapı, kültür, sosyal sınıf, ekonomi, politika ile ilişkilerini, eğitimin sosyal gelişme ve değişme yönündeki rolünü açıklayabilmek.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Yarıyıl içi çalışma uygulanmadığı takdirde başarı notuna, ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı %60 şeklindedir


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Programa öğrenci kabulü “OMÜ Hakkında” bölümünde yer alan “Öğrenci Kabulü” başlığı altında ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır.


Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu program mezunları, KPSS'den gereken puanı almaları durumunda MEB tarafından Okulöncesi Öğretmeni olarak atanmaktadır. Ayrıca kişi ve kurumlara bağlı özel okullarda sorumlu müdürlük ve öğretmenliğin yanı sıra, özel gereksinimi olan çocuklara yönelik özel eğitim kurumlarında da öğretmen olarak görev yapabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030014450

Qualification Title
Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması
Awarding BodyOndokuz Mayıs University
Awarding Body ContactOndokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun
Awarding Body Urlhttps://www.omu.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTraining for pre-school teachers
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • To be able to apply preschool teaching techniques and methods in educational environment.
  • To be able to implement educational program in terms of preschool children’s developmental levels appropriately.
  • To be able to know the structure of Turkish Educational System and preschool education field.
  • To be able to determine self learning requirements.
  • To be able to develop positive attitude regarding to lifelong learning.
  • To be able to gain problem solving skill, initiative and creativity skills.
  • To be able to organize and apply the projects and activities for social environment which they live with the conscious of social responsibility.
  • To be able to understand society, culture, social and cultural values, socializing in family and out of family, social class and cultural perspectives upon socializing, to be able to own social, scientific, and ethics values.
  • To be able to use advanced information and communication technologies with the computer software needed by the field.
  • To be able to communicate with at least one foreign language as written and verbal.
  • To be able to understand philosophy, philosophical foundations of education, contemporary education theories, information, science, philosophy of values, to be able to assess the knowledge and skills gained in education with a critical perspective.
  • To be able to follow current national and international development about preschool education field.
  • To be able to take responsibility individually and as a member of group to solve the problems faced in practice of preschool education field.
  • To be able to gather data related to preschool education field, interpret them, and transfer the results into the field.
  • To be able to do team work in disciplines and interdisciplinary.
  • To be able to have knowledge and information about the management in preschool education institutions.
  • To be able to have basic field knowledge about preschool education.
  • To be able to take pleasure for reading scientific publication about preschool education field.
  • To be able to have skills of using mother tongue appropriately, nicely and effectively.
  • To be able to explain formal and informal education, social functions of education, social structure, culture, social class, economy, politics and their relationships, the role of education related to social development and change.
Key Competencies-
Further Info

Each course is assessed via a midterm exam(%40), and a final end-of-term exam(%60). The marking is made out of 100.

Quality Assurance-
Access Requirements

The general requirements explained in “General Admission Requirements” of Information on the Institution part are applied for admission of students.

Conditions for SuccessStudents must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 240 ECTS).
Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of this program can be assigned as preschool teacher by Ministry of National Education if they take required grades from Civil Servants Selection Exam (known as KPSS in Turkey). Furthermore, the graduates can become director or teacher in private schools. Besides this, they can work as teachers in private education institutions giving education for children with special needs.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030014450


Qualification Title
Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması

Awarding Body
Ondokuz Mayıs University

Awarding Body Contact
Ondokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • To be able to apply preschool teaching techniques and methods in educational environment.
  • To be able to implement educational program in terms of preschool children’s developmental levels appropriately.
  • To be able to know the structure of Turkish Educational System and preschool education field.
  • To be able to determine self learning requirements.
  • To be able to develop positive attitude regarding to lifelong learning.
  • To be able to gain problem solving skill, initiative and creativity skills.
  • To be able to organize and apply the projects and activities for social environment which they live with the conscious of social responsibility.
  • To be able to understand society, culture, social and cultural values, socializing in family and out of family, social class and cultural perspectives upon socializing, to be able to own social, scientific, and ethics values.
  • To be able to use advanced information and communication technologies with the computer software needed by the field.
  • To be able to communicate with at least one foreign language as written and verbal.
  • To be able to understand philosophy, philosophical foundations of education, contemporary education theories, information, science, philosophy of values, to be able to assess the knowledge and skills gained in education with a critical perspective.
  • To be able to follow current national and international development about preschool education field.
  • To be able to take responsibility individually and as a member of group to solve the problems faced in practice of preschool education field.
  • To be able to gather data related to preschool education field, interpret them, and transfer the results into the field.
  • To be able to do team work in disciplines and interdisciplinary.
  • To be able to have knowledge and information about the management in preschool education institutions.
  • To be able to have basic field knowledge about preschool education.
  • To be able to take pleasure for reading scientific publication about preschool education field.
  • To be able to have skills of using mother tongue appropriately, nicely and effectively.
  • To be able to explain formal and informal education, social functions of education, social structure, culture, social class, economy, politics and their relationships, the role of education related to social development and change.

Key Competencies
-

Further Info

Each course is assessed via a midterm exam(%40), and a final end-of-term exam(%60). The marking is made out of 100.


Quality Assurance
-

Access Requirements

The general requirements explained in “General Admission Requirements” of Information on the Institution part are applied for admission of students.


Conditions for Success
Students must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 240 ECTS).

Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of this program can be assigned as preschool teacher by Ministry of National Education if they take required grades from Civil Servants Selection Exam (known as KPSS in Turkey). Furthermore, the graduates can become director or teacher in private schools. Besides this, they can work as teachers in private education institutions giving education for children with special needs.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address