Yeterlilik Kodu

TR0030022106

Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumBursa Uludağ Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiGörükle Kampusu 16059 Nilüfer/BURSA
Sorumlu Kurum URLhttps://www.uludag.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Okul öncesi öğretmenleri için eğitim
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Programın temel amacı, okul öncesi eğitimin yerini ve önemini vurgulamak, okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılmasına ve niteliğinin artırılmasına katkıda bulunabilecek yaratıcı, yenilikçi ve etkili eğitim öğretim yöntemlerini benimseyen ve bu yöntemleri uygulamak için gerekli alt yapıya sahip okul öncesi öğretmeni yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün veya gerekli durumlarda uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca,  eğitim kurumlarında öğretmenlik uygulaması olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Okul öncesi eğitim alanında lisans düzeyinde öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri tanımlar, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Okul öncesi eğitim alanında ve genel kültür ve temel bilimlerle ilgili alanlarda ulusal ve uluslararası eğitim problemlerini tanımlar ve çözümler.
  • Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Okul öncesi eğitim alanında eğitim uygulamalarında alanı ile ilgili olay ve olguları kavramlaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
  • Okul öncesi eğitim alanında öğretim teknolojilerini ve araç-gereçleri etkili bir biçimde kullanır.
  • Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
  • Konu alanına ve öğrencinin ihtiyaçlarına uygun materyal geliştirir, uygulama etkinliklerinde kayıt tutar, belge ve raporları düzenler.
  • Okul öncesi eğitim alanında bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
  • Alanı ile ilgili veya genel kültür alanında bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
  • Okul öncesi eğitim alanında ve genel kültür ve temel bilimlerle ilgili alanlarda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri takip etmek konusunda ve genel kültür konularında hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
  • Okul öncesi eğitim alanında toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevredeki çocuklar ve aileler için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
  • Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır.
  • Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilir.
  • Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, işler ve değerlendirir.
  • Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir;

  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  1. Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için teorik derslerin en az %70`ine, uygulamalı derslerin en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir.
  2. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar.
  3. Genel olarak başarı notuna, ara sınav (ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb. gibi ölçme araçları da dahil olmak üzere) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir.
  4. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.
  5. Değerlendirme mutlak veya bağıl değerlendirme olarak yapılır.
  6. Harf notlarının puan karşılıkları ve katsayıları aşağıdaki tabloda verilmiştir:

Sayısal Sınav Notu

Harf Notu

Ağırlıklı Katsayı

Başarı Derecesi

90-100

AA

4.00

Mükemmel

85-89

BA

3.50

Pekiyi

80-84

BB

3.00

İyi

75-79

CB

2.50

Orta

70-74

CC

2.00

Geçer

60-69

DC

1.5

Koşullu Geçer

50-59

DD

1.0

Koşullu Geçer

40-49

FD

0.5

Başarısız

39 ve altı

FF

0.0

Başarısız

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  1.  Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
    1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  2.  Ölçme-Değerlendirme:  Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

 Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Başlangıç: 01.05.2024 / Bitiş: 01.05.2027

Giriş Şartı

Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Yükseköğretim Kurumları Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir.

Başarma ŞartlarıOkul Öncesi Eğitimi alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  1. KPSS´den gereken puanı almaları durumunda MEB tarafından okul öncesi öğretmeni olarak atanmaktadır.
  2. Mezunlarımız özel ya da devlet ilköğretim okullarındaki anasınıflarında ya da bağımsız anaokullarında okul öncesi öğretmeni ve yönetici olarak istihdam edilmektedir.
  3. Okul Öncesi Eğitimi bilim dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak yükseköğretim kurumlarında öğretim elemanı, anaokullarında da uzman öğretmen olarak görev yapmaktadır.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030022106


Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bursa Uludağ Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Görükle Kampusu 16059 Nilüfer/BURSA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Programın temel amacı, okul öncesi eğitimin yerini ve önemini vurgulamak, okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılmasına ve niteliğinin artırılmasına katkıda bulunabilecek yaratıcı, yenilikçi ve etkili eğitim öğretim yöntemlerini benimseyen ve bu yöntemleri uygulamak için gerekli alt yapıya sahip okul öncesi öğretmeni yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün veya gerekli durumlarda uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca,  eğitim kurumlarında öğretmenlik uygulaması olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Okul öncesi eğitim alanında lisans düzeyinde öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri tanımlar, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Okul öncesi eğitim alanında ve genel kültür ve temel bilimlerle ilgili alanlarda ulusal ve uluslararası eğitim problemlerini tanımlar ve çözümler.
  • Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Okul öncesi eğitim alanında eğitim uygulamalarında alanı ile ilgili olay ve olguları kavramlaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
  • Okul öncesi eğitim alanında öğretim teknolojilerini ve araç-gereçleri etkili bir biçimde kullanır.
  • Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
  • Konu alanına ve öğrencinin ihtiyaçlarına uygun materyal geliştirir, uygulama etkinliklerinde kayıt tutar, belge ve raporları düzenler.
  • Okul öncesi eğitim alanında bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
  • Alanı ile ilgili veya genel kültür alanında bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
  • Okul öncesi eğitim alanında ve genel kültür ve temel bilimlerle ilgili alanlarda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri takip etmek konusunda ve genel kültür konularında hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
  • Okul öncesi eğitim alanında toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevredeki çocuklar ve aileler için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
  • Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır.
  • Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilir.
  • Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, işler ve değerlendirir.
  • Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir;

  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  1. Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için teorik derslerin en az %70`ine, uygulamalı derslerin en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir.
  2. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar.
  3. Genel olarak başarı notuna, ara sınav (ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb. gibi ölçme araçları da dahil olmak üzere) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir.
  4. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.
  5. Değerlendirme mutlak veya bağıl değerlendirme olarak yapılır.
  6. Harf notlarının puan karşılıkları ve katsayıları aşağıdaki tabloda verilmiştir:

Sayısal Sınav Notu

Harf Notu

Ağırlıklı Katsayı

Başarı Derecesi

90-100

AA

4.00

Mükemmel

85-89

BA

3.50

Pekiyi

80-84

BB

3.00

İyi

75-79

CB

2.50

Orta

70-74

CC

2.00

Geçer

60-69

DC

1.5

Koşullu Geçer

50-59

DD

1.0

Koşullu Geçer

40-49

FD

0.5

Başarısız

39 ve altı

FF

0.0

Başarısız


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  1.  Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
    1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  2.  Ölçme-Değerlendirme:  Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

 Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Başlangıç: 01.05.2024 / Bitiş: 01.05.2027


Giriş Şartı

Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Yükseköğretim Kurumları Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir.


Başarma Şartları
Okul Öncesi Eğitimi alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  1. KPSS´den gereken puanı almaları durumunda MEB tarafından okul öncesi öğretmeni olarak atanmaktadır.
  2. Mezunlarımız özel ya da devlet ilköğretim okullarındaki anasınıflarında ya da bağımsız anaokullarında okul öncesi öğretmeni ve yönetici olarak istihdam edilmektedir.
  3. Okul Öncesi Eğitimi bilim dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak yükseköğretim kurumlarında öğretim elemanı, anaokullarında da uzman öğretmen olarak görev yapmaktadır.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030022106

Qualification Title
Preschool Education Bachelor's Degree
Awarding BodyBursa Uludağ University
Awarding Body ContactGörükle Campus 16059 Nilüfer/BURSA
Awarding Body Urlhttps://www.uludag.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasTraining for pre-school teachers
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

To train creative, innovative, and effective preschool teachers who can promote and improve preschool education.

Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal or, where necessary, distance education. In addition, practical trainings are carried out as teaching practice in educational institutions.

Description
  • Defines the concepts and interrelations of preschool teaching, general culture, and basic sciences at the undergraduate level and possesses theoretical and applied knowledge.
  • Identifies and solves national and international educational problems related to preschool education and fields related to general culture and basic sciences.
  • Communicates verbally and in writing; follows information and communication technologies using at least one foreign language, and communicates with colleagues.
  • Conceptualizes phenomena related to preschool education and examines them through scientific methods and techniques.
  • Uses educational technologies and materials effectively in preschool education.
  • Applies appropriate teaching strategies, methods, and techniques considering the developmental characteristics, individual differences, and objectives of the subject matter.
  • Develops materials suitable for the subject matter and student needs, keeps records, and organizes documents and reports during application activities.
  • Takes responsibility in individual and group work in the field of preschool education.
  • Independently conducts studies related to the field or general cultural fields.
  • Critically evaluates the knowledge and skills acquired in the field of preschool education, general culture, and basic sciences.
  • Develops a positive attitude toward lifelong learning, including participation in professional in-service training, quality work, and keeping up with technological advancements in general cultural topics.
  • Plans and implements professional projects and activities for children and families in the social environment with a sense of social responsibility in the field of preschool education.
  • Fully recognizes the Turkish national education system, the teaching profession, and the field of educational sciences.
  • Knows different learning approaches based on the developmental characteristics of students.
  • Plans, conducts, and evaluates lessons based on the knowledge and skills acquired during the program.
  • Understands the guiding roles of the teacher and methods for understanding students.
Key Competencies

Has advanced level of the key competencies listed below

  1. Personal, social, and learning-to-learn competence
  2. Citizenship competence
  3. Entrepreneurship competence
  4. Cultural awareness and expression competence
Further Info
  1. Students must attend at least 70% of theoretical courses and 80% of practical courses to be eligible for final exams.
  2. Students are required to take at least one midterm and one final exam for each course.
  3. In general, the midterm exam (including assignments, lab exams, quizzes, etc.) contributes 40% and the final exam contributes 60% to the overall grade.
  4. All exams are graded on a scale of 100.
  5. The evaluation can be either absolute or relative.
  6. Students who receive one of the letter grades AA, BA, BB, CB, or CC pass the course. Grades DC and DD are conditional passes. For a student to pass a course with a DC or DD grade, their cumulative GPA must be at least 2.0 out of 4.0.
  7.  
  8. The point equivalents and coefficients of the letter grades are given in the table below:
  9. Numerical Exam Grade

    Letter Grade

    Weighted Coefficient

    Degree of Achievement

    90-100

    AA

    4.00

    Excellent

    85-89

    BA

    3.50

    Very good

    80-84

    BB

    3.00

    Good

    75-79

    CB

    2.50

    Medium

    70-74

    CC

    2.00

    Pass

    60-69

    DC

    1.5

    Conditional pass

    50-59

    DD

    1.0

    Conditional pass

    40-49

    FD

    0.5

    Failed

    39 ve altı

    FF

    0.0

    Failed

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.

- “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curricula:

1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. The curricula of the National Core Curricula are approved by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation:  The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.

 Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD)

Start: 01.05.2024 / End: 01.05.2027

Access Requirements

Candidates must have a high school diploma or equivalent and have obtained a sufficient score in the Higher Education Institutions Exam.

Conditions for SuccessTo obtain a bachelor's degree in preschool education, students must successfully complete all mandatory and elective courses in the program, totaling 240 ECTS credits, and have a cumulative GPA of at least 2.0 out of 4.0.
Progression Paths (Relationship Type)
  1. Graduates are appointed as preschool teachers by the Ministry of National Education if they obtain the required score in the Public Personnel Selection Exam (PPSE).
  2. Our graduates are employed as preschool teachers or administrators in public or private preschool classes or independent kindergartens.
  3. They can pursue a master's and doctoral degree in preschool education or related fields and work as lecturers in higher education institutions or as expert teachers in kindergartens.
Legal Basis

1.1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

 

Validity Period (If Any)

The qualification is valid indefinitely.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030022106


Qualification Title
Preschool Education Bachelor's Degree

Awarding Body
Bursa Uludağ University

Awarding Body Contact
Görükle Campus 16059 Nilüfer/BURSA

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

To train creative, innovative, and effective preschool teachers who can promote and improve preschool education.


Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal or, where necessary, distance education. In addition, practical trainings are carried out as teaching practice in educational institutions.


Description
  • Defines the concepts and interrelations of preschool teaching, general culture, and basic sciences at the undergraduate level and possesses theoretical and applied knowledge.
  • Identifies and solves national and international educational problems related to preschool education and fields related to general culture and basic sciences.
  • Communicates verbally and in writing; follows information and communication technologies using at least one foreign language, and communicates with colleagues.
  • Conceptualizes phenomena related to preschool education and examines them through scientific methods and techniques.
  • Uses educational technologies and materials effectively in preschool education.
  • Applies appropriate teaching strategies, methods, and techniques considering the developmental characteristics, individual differences, and objectives of the subject matter.
  • Develops materials suitable for the subject matter and student needs, keeps records, and organizes documents and reports during application activities.
  • Takes responsibility in individual and group work in the field of preschool education.
  • Independently conducts studies related to the field or general cultural fields.
  • Critically evaluates the knowledge and skills acquired in the field of preschool education, general culture, and basic sciences.
  • Develops a positive attitude toward lifelong learning, including participation in professional in-service training, quality work, and keeping up with technological advancements in general cultural topics.
  • Plans and implements professional projects and activities for children and families in the social environment with a sense of social responsibility in the field of preschool education.
  • Fully recognizes the Turkish national education system, the teaching profession, and the field of educational sciences.
  • Knows different learning approaches based on the developmental characteristics of students.
  • Plans, conducts, and evaluates lessons based on the knowledge and skills acquired during the program.
  • Understands the guiding roles of the teacher and methods for understanding students.

Key Competencies

Has advanced level of the key competencies listed below

  1. Personal, social, and learning-to-learn competence
  2. Citizenship competence
  3. Entrepreneurship competence
  4. Cultural awareness and expression competence

Further Info
  1. Students must attend at least 70% of theoretical courses and 80% of practical courses to be eligible for final exams.
  2. Students are required to take at least one midterm and one final exam for each course.
  3. In general, the midterm exam (including assignments, lab exams, quizzes, etc.) contributes 40% and the final exam contributes 60% to the overall grade.
  4. All exams are graded on a scale of 100.
  5. The evaluation can be either absolute or relative.
  6. Students who receive one of the letter grades AA, BA, BB, CB, or CC pass the course. Grades DC and DD are conditional passes. For a student to pass a course with a DC or DD grade, their cumulative GPA must be at least 2.0 out of 4.0.
  7.  
  8. The point equivalents and coefficients of the letter grades are given in the table below:
  9. Numerical Exam Grade

    Letter Grade

    Weighted Coefficient

    Degree of Achievement

    90-100

    AA

    4.00

    Excellent

    85-89

    BA

    3.50

    Very good

    80-84

    BB

    3.00

    Good

    75-79

    CB

    2.50

    Medium

    70-74

    CC

    2.00

    Pass

    60-69

    DC

    1.5

    Conditional pass

    50-59

    DD

    1.0

    Conditional pass

    40-49

    FD

    0.5

    Failed

    39 ve altı

    FF

    0.0

    Failed


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.

- “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curricula:

1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. The curricula of the National Core Curricula are approved by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation:  The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.

 Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD)

Start: 01.05.2024 / End: 01.05.2027


Access Requirements

Candidates must have a high school diploma or equivalent and have obtained a sufficient score in the Higher Education Institutions Exam.


Conditions for Success
To obtain a bachelor's degree in preschool education, students must successfully complete all mandatory and elective courses in the program, totaling 240 ECTS credits, and have a cumulative GPA of at least 2.0 out of 4.0.

Progression Paths (Relationship Type)
  1. Graduates are appointed as preschool teachers by the Ministry of National Education if they obtain the required score in the Public Personnel Selection Exam (PPSE).
  2. Our graduates are employed as preschool teachers or administrators in public or private preschool classes or independent kindergartens.
  3. They can pursue a master's and doctoral degree in preschool education or related fields and work as lecturers in higher education institutions or as expert teachers in kindergartens.

Legal Basis

1.1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

 


Validity Period (If Any)

The qualification is valid indefinitely.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode