Yeterlilik Kodu

TR0030022552

Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnkara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ankara.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 06/12/2023 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Okul öncesi öğretmenleri için eğitim
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Okul öncesi eğitimin gerekliliğini evrensel ve ulusal amaçlar doğrultusunda; toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ile insan haklarını, çocuk haklarını ve demokratik ilkeleri dikkate alarak değerlendirme.
  • Eğitim uygulamalarında Türk milli eğitiminin amaç ve ilkelerini dikkate alma.
  • Eğitim uygulamalarında mesleki etik ilkeleri dikkate alma.
  • Okul öncesi eğitim ile ilgili güncel bilimsel gelişmeleri takip ederek uygulamalarına yansıtma.
  • Okul öncesi eğitim ile ilgili temel kavramları kullanma.
  • Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerini bireysel farklılıkları dikkate alıp takip ederek planlama yapma ve uygulama.
  • Bilgi teknolojilerini okul öncesi dönemin gelişimsel özelliklerine uygun olarak öğretimi planlama ve uygulama sürecinde kullanma.
  • Çocukların eleştirel, yaratıcı, yansıtıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerini geliştirmek için etkili öğretme-öğrenme süreçleri oluşturma, uygun yöntem ve teknikleri kullanma.
  • Okul öncesi dönem çocuğunun gelişimsel özelliklerine uygun eğitim ortamları düzenleme.
  • Okul öncesi dönem çocuğunun gelişimsel özelliklerine uygun eğitim materyalleri tasarlayarak amacına uygun kullanma.
  • Okul öncesi eğitimin felsefesine uygun etkili sınıf yönetimi ve davranış düzenleme stratejilerini kullanma.
  • Okul öncesi eğitim yaklaşımlarını, çocukların öğrenme stillerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme.
  • Okul öncesi eğitimde okul, aile ve diğer paydaşlarla etkili iletişim kurma, sorumluluk alarak işbirliği becerilerini geliştirme.
  • Aile eğitimi ve katılımı çalışmaları planlama, uygulama ve değerlendirme.
  • Okul öncesi dönem çocuğunun ilkokula hazıroluşunu belirlemek ve geliştirmek için gerekli çalışmaları yapma.
  • Okul öncesi eğitimde çocuğu, öğretmeni ve programı değerlendirmede farklı yaklaşım ve teknikleri kullanma.
  • Okul öncesi dönemde özel gereksinimi olan çocukları belirleme ve gerekli yönlendirmeleri yapma.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Okul öncesi eğitimin önemi ve gerekliliğini evrensel ve ulusal amaçları dikkate alarak değerlendirir.
  • Tüm eğitim uygulamalarında Türk milli eğitiminin amaç ve ilkelerini temel alır.
  • Okul öncesi dönem çocuğunun tüm gelişim özelliklerini bilir ve bireysel farklılıkları dikkate alır.
  • Okul öncesi dönem çocuklarının gelişim ve eğitimini desteklerken gerekli ilkeleri (güvenlik, sağlık, etik değerler gibi) dikkate alır.
  • Okul öncesi eğitimin önemi ve gerekliliğini evrensel ve ulusal amaçları dikkate alarak değerlendirir.
  • Tüm eğitim uygulamalarında Türk milli eğitiminin amaç ve ilkelerini temel alır.
  • Okul öncesi dönem çocuğunun tüm gelişim özelliklerini bilir ve bireysel farklılıkları dikkate alır.
  • Okul öncesi dönem çocuklarının gelişim ve eğitimini desteklerken gerekli ilkeleri (güvenlik, sağlık, etik değerler gibi) dikkate alır.
  • Okul öncesi eğitimin önemi ve gerekliliğini evrensel ve ulusal amaçları dikkate alarak değerlendirir.
  • Tüm eğitim uygulamalarında Türk milli eğitiminin amaç ve ilkelerini temel alır.
  • Okul öncesi dönem çocuğunun tüm gelişim özelliklerini bilir ve bireysel farklılıkları dikkate alır.
  • Okul öncesi dönem çocuklarının gelişim ve eğitimini desteklerken gerekli ilkeleri (güvenlik, sağlık, etik değerler gibi) dikkate alır.

Aşağıdaki harf notlarından herhangi biri, aldıkları her ders için öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir edilir.

Harf notlarının karşılıkları ve katsayıları aşağıdaki tabloda verilmiştir:

Puanlar

Notlar 

Katsayılar

100+ 

A+ 

4,00 

90-100 

4,00 

85-89 

B1 

3,50 

80-84 

B2 

3,25 

75-79 

B3 

3,00 

70-74 

C1 

2,75 

65-69 

C2 

2,50 

60-64 

C3 

2,00 

50-59 

F1 

1,50 

49 ve altı 

F2 

0,00 

 

F3

0,00

 

F4

0,00

A+: Bir derste başarı gösteren öğrencilere verilen ve öğrenci durum belgesinde (transkript) gösterilen harf notunu ifade eder.

Notu 2.00 ve üzerinde olan öğrencinin (C3) bir yarıyıl/yılda aldığı dersler başarılı, (F1), (F2), (F3) ve (F4) dersleri başarısız sayılır.

Kayıtlı oldukları programın tüm derslerini başarıyla tamamlayan ve genel akademik not ortalaması (C3) 2.00 ve üzerinde olan öğrenciler diploma almaya hak kazanırlar.

K3: Final sınavına girme hakkı olmasına rağmen sınava girmedi, başarısız oldu.

F4: Devamsızlıktan dolayı final ve bütünleme sınavına girme hakkı yoktur.

Not ortalaması hesaplamasında F1, F2, F3, F4 notları ilgili katsayılarına göre ortalamaya eklenir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :

15.05.2020 / 15.05.2025

Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur.

Başarma ŞartlarıBu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az C3/2.00 notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’tır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı’ndan mezun olan adaylar lisans derecesi alırlar. Kamu Personeli Seçme Sınavı’ndan (KPSS) yeterli puan almaları durumunda Milli  Eğitim Bakanlığı’na bağlı bağımsız anaokulları ve ilköğretime bağlı anasınıflarında okul öncesi öğretmeni olarak çalışabilirler. Buna ek olarak, farklı model ve uygulamalara yer veren özel anaokulları ve kreşlerde görev alabilirler. Akademik kariyer yapmak isteyen mezunlar lisansüstü eğitime devam ederek üniversite bünyesinde öğretim elemanı olarak görev alıp, disiplinler arası çalışmalar yapabilirler. 

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030022552


Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ankara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 06/12/2023 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Okul öncesi eğitimin gerekliliğini evrensel ve ulusal amaçlar doğrultusunda; toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ile insan haklarını, çocuk haklarını ve demokratik ilkeleri dikkate alarak değerlendirme.
  • Eğitim uygulamalarında Türk milli eğitiminin amaç ve ilkelerini dikkate alma.
  • Eğitim uygulamalarında mesleki etik ilkeleri dikkate alma.
  • Okul öncesi eğitim ile ilgili güncel bilimsel gelişmeleri takip ederek uygulamalarına yansıtma.
  • Okul öncesi eğitim ile ilgili temel kavramları kullanma.
  • Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerini bireysel farklılıkları dikkate alıp takip ederek planlama yapma ve uygulama.
  • Bilgi teknolojilerini okul öncesi dönemin gelişimsel özelliklerine uygun olarak öğretimi planlama ve uygulama sürecinde kullanma.
  • Çocukların eleştirel, yaratıcı, yansıtıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerini geliştirmek için etkili öğretme-öğrenme süreçleri oluşturma, uygun yöntem ve teknikleri kullanma.
  • Okul öncesi dönem çocuğunun gelişimsel özelliklerine uygun eğitim ortamları düzenleme.
  • Okul öncesi dönem çocuğunun gelişimsel özelliklerine uygun eğitim materyalleri tasarlayarak amacına uygun kullanma.
  • Okul öncesi eğitimin felsefesine uygun etkili sınıf yönetimi ve davranış düzenleme stratejilerini kullanma.
  • Okul öncesi eğitim yaklaşımlarını, çocukların öğrenme stillerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme.
  • Okul öncesi eğitimde okul, aile ve diğer paydaşlarla etkili iletişim kurma, sorumluluk alarak işbirliği becerilerini geliştirme.
  • Aile eğitimi ve katılımı çalışmaları planlama, uygulama ve değerlendirme.
  • Okul öncesi dönem çocuğunun ilkokula hazıroluşunu belirlemek ve geliştirmek için gerekli çalışmaları yapma.
  • Okul öncesi eğitimde çocuğu, öğretmeni ve programı değerlendirmede farklı yaklaşım ve teknikleri kullanma.
  • Okul öncesi dönemde özel gereksinimi olan çocukları belirleme ve gerekli yönlendirmeleri yapma.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Okul öncesi eğitimin önemi ve gerekliliğini evrensel ve ulusal amaçları dikkate alarak değerlendirir.
  • Tüm eğitim uygulamalarında Türk milli eğitiminin amaç ve ilkelerini temel alır.
  • Okul öncesi dönem çocuğunun tüm gelişim özelliklerini bilir ve bireysel farklılıkları dikkate alır.
  • Okul öncesi dönem çocuklarının gelişim ve eğitimini desteklerken gerekli ilkeleri (güvenlik, sağlık, etik değerler gibi) dikkate alır.
  • Okul öncesi eğitimin önemi ve gerekliliğini evrensel ve ulusal amaçları dikkate alarak değerlendirir.
  • Tüm eğitim uygulamalarında Türk milli eğitiminin amaç ve ilkelerini temel alır.
  • Okul öncesi dönem çocuğunun tüm gelişim özelliklerini bilir ve bireysel farklılıkları dikkate alır.
  • Okul öncesi dönem çocuklarının gelişim ve eğitimini desteklerken gerekli ilkeleri (güvenlik, sağlık, etik değerler gibi) dikkate alır.
  • Okul öncesi eğitimin önemi ve gerekliliğini evrensel ve ulusal amaçları dikkate alarak değerlendirir.
  • Tüm eğitim uygulamalarında Türk milli eğitiminin amaç ve ilkelerini temel alır.
  • Okul öncesi dönem çocuğunun tüm gelişim özelliklerini bilir ve bireysel farklılıkları dikkate alır.
  • Okul öncesi dönem çocuklarının gelişim ve eğitimini desteklerken gerekli ilkeleri (güvenlik, sağlık, etik değerler gibi) dikkate alır.

Aşağıdaki harf notlarından herhangi biri, aldıkları her ders için öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir edilir.

Harf notlarının karşılıkları ve katsayıları aşağıdaki tabloda verilmiştir:

Puanlar

Notlar 

Katsayılar

100+ 

A+ 

4,00 

90-100 

4,00 

85-89 

B1 

3,50 

80-84 

B2 

3,25 

75-79 

B3 

3,00 

70-74 

C1 

2,75 

65-69 

C2 

2,50 

60-64 

C3 

2,00 

50-59 

F1 

1,50 

49 ve altı 

F2 

0,00 

 

F3

0,00

 

F4

0,00

A+: Bir derste başarı gösteren öğrencilere verilen ve öğrenci durum belgesinde (transkript) gösterilen harf notunu ifade eder.

Notu 2.00 ve üzerinde olan öğrencinin (C3) bir yarıyıl/yılda aldığı dersler başarılı, (F1), (F2), (F3) ve (F4) dersleri başarısız sayılır.

Kayıtlı oldukları programın tüm derslerini başarıyla tamamlayan ve genel akademik not ortalaması (C3) 2.00 ve üzerinde olan öğrenciler diploma almaya hak kazanırlar.

K3: Final sınavına girme hakkı olmasına rağmen sınava girmedi, başarısız oldu.

F4: Devamsızlıktan dolayı final ve bütünleme sınavına girme hakkı yoktur.

Not ortalaması hesaplamasında F1, F2, F3, F4 notları ilgili katsayılarına göre ortalamaya eklenir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :

15.05.2020 / 15.05.2025


Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur.


Başarma Şartları
Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az C3/2.00 notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’tır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı’ndan mezun olan adaylar lisans derecesi alırlar. Kamu Personeli Seçme Sınavı’ndan (KPSS) yeterli puan almaları durumunda Milli  Eğitim Bakanlığı’na bağlı bağımsız anaokulları ve ilköğretime bağlı anasınıflarında okul öncesi öğretmeni olarak çalışabilirler. Buna ek olarak, farklı model ve uygulamalara yer veren özel anaokulları ve kreşlerde görev alabilirler. Akademik kariyer yapmak isteyen mezunlar lisansüstü eğitime devam ederek üniversite bünyesinde öğretim elemanı olarak görev alıp, disiplinler arası çalışmalar yapabilirler. 


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030022552

Qualification Title
Awarding BodyAnkara University
Awarding Body ContactAnkara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.ankara.edu.tr/en
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 06/12/2023
TQF Level 6
Thematic AreasTraining for pre-school teachers
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030022552


Qualification Title

Awarding Body
Ankara University

Awarding Body Contact
Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 06/12/2023

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode