Yeterlilik Kodu

TR0030023760

Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumÇukurova Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBalcalı, Çukurova Üniversitesi Rektörlüğü, 01330 Sarıçam/Adana
Sorumlu Kurum URLhttps://www.cu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Okul öncesi öğretmenleri için eğitim
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayanan, sekiz yarıyıldan oluşan ve belirli bir öğrenme alanı ya da mesleğe yönelik eğitim sağlayan bir yükseköğretim programıdır. Programın temel amacı, temel bilgi ve becerilere sahip, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini etkin bir şekilde uygulayabilen, gelişime ve değişime açık, çevreye, ülkeye ve dünya sorunlarına duyarlı, çocukların bireysel özelliklerine uygun eğitim sunabilen, demokratik ve etik değerlere saygılı, bilimsel temelli yaklaşımlar benimseyen nitelikli okul öncesi öğretmenleri yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler Millî Eğitim Bakanlığı kurumları bünyesindeki anaokulu, ana sınıfı veya uygulama okullarında staj veya uygulama eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar.
  • Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar.
  • Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar.
  • Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar.
  • Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır.
  • Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar.
  • Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler.
  • Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır.
  • Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular.
  • Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır.
  • Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular.
  • Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır.
  • Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir.
  • Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
  • Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir.
  • Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir.
  • Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
  • Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir.
  • Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
-    Türkçeyi doğru kullanma yetkinliği
-    Dijital yetkinlik
-    Alanı ile ilgili güncel literatürü takip etme yetkinliği
-    Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
-    Çoklu dil yetkinliği
-    Teknolojiyi sınıf içi öğrenme ve çocuğu değerlendirme alanlarına entegre etme yetkinliği
-    Dünya vatandaşlığı yetkinliği
-    Girişimcilik yetkinliği
-    Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar, ara sınav, yarıyıl/yılsonu sınavı, mazeret sınavı, bütünleme, tek ders ve GNO yükseltme sınavlarıdır.

Birinci ara sınav, yarıyıl/yılsonu, bütünleme, tek ders ve GNO yükseltme sınavları akademik takvimle birlikte Senato tarafından düzenlenir.

Staj ve uygulama sonunda sınav yapma zorunluluğu olan birimlerde staj ve uygulama sınavlarının nasıl yapılacağı ilgili kurullar tarafından belirlenir.

Sınavların nasıl yapılacağı ve değerlendirmede dikkate alınacak hususlar dersi veren öğretim elemanı/koordinatör tarafından her yarıyıl başında EOBS’ye girilerek duyurulur.

Yarıyıl sonu veya yılsonu sınav programları; dekanlıklar, yüksekokul/Devlet konservatuvarı/meslek yüksekokulu müdürlükleri tarafından hazırlanır ve sınavlardan en az iki hafta önce öğrencilere ilan edilir.

Sınavlar, o dersi vermekle görevli öğretim elemanları tarafından yapılır. Görevli öğretim elemanının sınav döneminde Üniversitede bulunmaması hâlinde sınavın kimin tarafından yapılacağı ve değerlendirileceği, ilgili bölüm başkanının önerisi üzerine birim yönetim kurullarınca kararlaştırılır.

Tıp, Diş Hekimliği ve Güzel Sanatlar Fakülteleri ile Devlet Konservatuvarında sınavlar ve değerlendirmeler ilgili birimlerin belirlediği esaslara göre düzenlenir.

ayıtlı olduğu programda almakla yükümlü olduğu derslerin tamamını almış, başarısız dersi olmayan ancak GNO’su 2,00’ın altında olduğundan mezuniyet hakkını elde edemeyen öğrenciler 40 AKTS kredisini aşmamak koşuluyla daha önceden DD ve DC notları aldığı diledikleri yarıyıl ve diledikleri derslerden GNO yükseltme sınavına girebilirler. Bu sınavlarda alınacak not, mevcut notun altında ise dikkate alınmaz.

Başarı Notu Katsayı

AA 4.00

BA 3.50

BB 3.00

CB 2.50

CC 2.00

DC 1.50

DD 1.00

FF 0.00

FG 0.00

NA 0.00

UB 0.00

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD).
Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi : 24.04.2021 / 24.04.2026

Giriş Şartı

Bu programa öğrenciler Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından verilen yerleştirme sonuç belgesi ile kabul edilir. 

Başarma ŞartlarıBu programdan mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak ve tüm derslerden başarılı olmak gereklidir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız, ağırlıklı olarak Millî Eğitim Bakanlığı ve Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığına bağlı kamu ve özel kurumlarda görev almaktadırlar. İstihdam alanları arasında:
- Anaokulları
- Kreşler
- Gündüz bakım evleri
- İlköğretim bünyesindeki anasınıfları bulunmaktadır.
Mezunlarımız hem kamu hem de özel sektörde okul öncesi eğitimin gelişimine katkı sağlamaktadırlar. Ayrıca yüksek lisans ve doktora çalışmalarına devam etme hakları vardır.  

 

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

 

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030023760


Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Çukurova Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Balcalı, Çukurova Üniversitesi Rektörlüğü, 01330 Sarıçam/Adana

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayanan, sekiz yarıyıldan oluşan ve belirli bir öğrenme alanı ya da mesleğe yönelik eğitim sağlayan bir yükseköğretim programıdır. Programın temel amacı, temel bilgi ve becerilere sahip, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini etkin bir şekilde uygulayabilen, gelişime ve değişime açık, çevreye, ülkeye ve dünya sorunlarına duyarlı, çocukların bireysel özelliklerine uygun eğitim sunabilen, demokratik ve etik değerlere saygılı, bilimsel temelli yaklaşımlar benimseyen nitelikli okul öncesi öğretmenleri yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler Millî Eğitim Bakanlığı kurumları bünyesindeki anaokulu, ana sınıfı veya uygulama okullarında staj veya uygulama eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar.
  • Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar.
  • Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar.
  • Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar.
  • Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır.
  • Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar.
  • Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler.
  • Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır.
  • Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular.
  • Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır.
  • Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular.
  • Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır.
  • Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir.
  • Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
  • Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir.
  • Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir.
  • Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
  • Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir.
  • Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
-    Türkçeyi doğru kullanma yetkinliği
-    Dijital yetkinlik
-    Alanı ile ilgili güncel literatürü takip etme yetkinliği
-    Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
-    Çoklu dil yetkinliği
-    Teknolojiyi sınıf içi öğrenme ve çocuğu değerlendirme alanlarına entegre etme yetkinliği
-    Dünya vatandaşlığı yetkinliği
-    Girişimcilik yetkinliği
-    Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar, ara sınav, yarıyıl/yılsonu sınavı, mazeret sınavı, bütünleme, tek ders ve GNO yükseltme sınavlarıdır.

Birinci ara sınav, yarıyıl/yılsonu, bütünleme, tek ders ve GNO yükseltme sınavları akademik takvimle birlikte Senato tarafından düzenlenir.

Staj ve uygulama sonunda sınav yapma zorunluluğu olan birimlerde staj ve uygulama sınavlarının nasıl yapılacağı ilgili kurullar tarafından belirlenir.

Sınavların nasıl yapılacağı ve değerlendirmede dikkate alınacak hususlar dersi veren öğretim elemanı/koordinatör tarafından her yarıyıl başında EOBS’ye girilerek duyurulur.

Yarıyıl sonu veya yılsonu sınav programları; dekanlıklar, yüksekokul/Devlet konservatuvarı/meslek yüksekokulu müdürlükleri tarafından hazırlanır ve sınavlardan en az iki hafta önce öğrencilere ilan edilir.

Sınavlar, o dersi vermekle görevli öğretim elemanları tarafından yapılır. Görevli öğretim elemanının sınav döneminde Üniversitede bulunmaması hâlinde sınavın kimin tarafından yapılacağı ve değerlendirileceği, ilgili bölüm başkanının önerisi üzerine birim yönetim kurullarınca kararlaştırılır.

Tıp, Diş Hekimliği ve Güzel Sanatlar Fakülteleri ile Devlet Konservatuvarında sınavlar ve değerlendirmeler ilgili birimlerin belirlediği esaslara göre düzenlenir.

ayıtlı olduğu programda almakla yükümlü olduğu derslerin tamamını almış, başarısız dersi olmayan ancak GNO’su 2,00’ın altında olduğundan mezuniyet hakkını elde edemeyen öğrenciler 40 AKTS kredisini aşmamak koşuluyla daha önceden DD ve DC notları aldığı diledikleri yarıyıl ve diledikleri derslerden GNO yükseltme sınavına girebilirler. Bu sınavlarda alınacak not, mevcut notun altında ise dikkate alınmaz.

Başarı Notu Katsayı

AA 4.00

BA 3.50

BB 3.00

CB 2.50

CC 2.00

DC 1.50

DD 1.00

FF 0.00

FG 0.00

NA 0.00

UB 0.00


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD).
Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi : 24.04.2021 / 24.04.2026


Giriş Şartı

Bu programa öğrenciler Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından verilen yerleştirme sonuç belgesi ile kabul edilir. 


Başarma Şartları
Bu programdan mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak ve tüm derslerden başarılı olmak gereklidir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız, ağırlıklı olarak Millî Eğitim Bakanlığı ve Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığına bağlı kamu ve özel kurumlarda görev almaktadırlar. İstihdam alanları arasında:
- Anaokulları
- Kreşler
- Gündüz bakım evleri
- İlköğretim bünyesindeki anasınıfları bulunmaktadır.
Mezunlarımız hem kamu hem de özel sektörde okul öncesi eğitimin gelişimine katkı sağlamaktadırlar. Ayrıca yüksek lisans ve doktora çalışmalarına devam etme hakları vardır.  

 


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

 


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030023760

Qualification Title
Pre-school Teaching Bachelor's Degree Diploma
Awarding BodyÇukurova University
Awarding Body ContactÇukurova University Rectorate 01250, Sarıçam / Adana, Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.cu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasTraining for pre-school teachers
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

This is an eight-semester higher education program based on secondary education qualifications, designed to provide specialized education in a specific field or profession. The program aims to train qualified preschool education teachers who possess essential knowledge, skills, and habits; effectively apply contemporary teaching methods and techniques; are open to growth and change; and are sensitive to local, national, and global issues. These teachers are expected to provide education tailored to children's individual needs, respect democratic and ethical values, and adopt scientifically grounded approaches.

Learning Environments

Learning is conducted through formal education. Practical training takes place in kindergartens, preschool classes, or practice schools affiliated with the Ministry of National Education, where students complete internships or hands-on education.

Description

Program Learning Outcomes
•    Explains the theories of development, learning, and education related to pre-school children.
•    Explains regulations, principles and education program about early childhood education.
•    Explains basic concepts related to Science and Mathematics.
•    Prepares an annual/daily plan by considering pre-school children´s developmental characteristics, individual differences, and their interests and needs.
•    Uses family involvement strategies actively.
•    Plans and conducts a scientific project , and do necessary analysis by using scientific research methodology .
•    Designs and organizes educational environments in accordance with children´s developmental needs, physical conditions and principles of effective classroom management.
•    Does multifaceted assessment and evaluation to support children´s development and provide long lasting educational effects.
•    Applies appropriate methods and techniques to support children´s development from all perspectives.
•    Chooses, prepares and uses materials appropriate for children´s developmental level and individual characteristics.
•    Modifies education settings to accommodate children with special needs and applies an inclusive education.
•    Uses information technology effectively to reach educational goals.
•    Considers issues related to educational settings and daily life based on historical, philosophical and sociological perspectives.
•    Takes an active role in individual and group activities and successfully finish the tasks.
•    Has the ability to search, discover, create alternative solutions, reach information, think critically and engages in productive discussions for personal and professional improvement.
•    Has the skills of active listening, empathy, self-expression, and use of communication technology for effective interpersonal communication.
•    Improves him-/herself continuously in scientific, social, cultural and athletic field besides professional development.
•    Has necessary skills and knowledge in the fields of music, games and drama.
•    Shows critical, creative and independent thinking abilities and posseses a multi dimensional perspective on professional, social and cultural issues.
•    Uses her/his knowledge in professional and daily life in accordance with social responsibility and ethics.

 

Key Competencies

Graduates of this program are expected to excel in the following areas:
•    Proficiency in Turkish: Correct and effective use of the language.
•    Digital Literacy: Ability to use digital tools and resources.
•    Field Knowledge: Keeping up-to-date with the latest literature and advancements in the field.
•    Personal and Social Skills: Developing self-awareness, social competence, and lifelong learning skills.
•    Multilingual Proficiency: Communicating effectively in multiple languages.
•    Technology Integration: Applying technology to classroom learning and child assessment.
•    Global Citizenship: Awareness of and responsiveness to global challenges and opportunities.
•    Entrepreneurial Skills: Initiating innovative practices and projects.
•    Cultural Awareness: Appreciating and expressing diverse cultural perspectives.

 

Further Info

The examination, assessment, and evaluation are carried out in according to the regulations which are specified in Çukurova University Undergraduate Regulations/Guide
https://www.cu.edu.tr/storage/yonetmelikler/Onlisans_Lisans_Sinav_Yonetmelik.pdf

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
•    The program is accredited by the Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD).
•    Accreditation Period: April 24, 2021 – April 24, 2026

Access Requirements

Applicants must meet the academic and legal requirements set by ÖSYM and the university. Transfer students from equivalent programs are evaluated individually before the semester begins.

Conditions for SuccessStudents must achieve a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 and successfully complete all required courses to graduate.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates commonly work in public and private institutions under the Ministry of National Education or the Ministry of Family and Social Services. Employment areas include:
-    Kindergartens
-    Nursery schools
-    Daycare centers
-    Preschool classes within primary schools
Graduates may also pursue master’s and doctoral studies to further their careers.

 

Legal Basis

This program operates under:
Law No. 2547 on Higher Education, including:
Regulations on Transfers, Double Major, Minor, and Credit Transfers.
Regulations for Vocational School and Open Education Graduates Continuing to Undergraduate Programs.
Law No. 2547 (Supplementary Article 35), which covers:
Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council Regulations.

 

Validity Period (If Any)

Qualification is continious.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030023760


Qualification Title
Pre-school Teaching Bachelor's Degree Diploma

Awarding Body
Çukurova University

Awarding Body Contact
Çukurova University Rectorate 01250, Sarıçam / Adana, Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

This is an eight-semester higher education program based on secondary education qualifications, designed to provide specialized education in a specific field or profession. The program aims to train qualified preschool education teachers who possess essential knowledge, skills, and habits; effectively apply contemporary teaching methods and techniques; are open to growth and change; and are sensitive to local, national, and global issues. These teachers are expected to provide education tailored to children's individual needs, respect democratic and ethical values, and adopt scientifically grounded approaches.


Learning Environments

Learning is conducted through formal education. Practical training takes place in kindergartens, preschool classes, or practice schools affiliated with the Ministry of National Education, where students complete internships or hands-on education.


Description

Program Learning Outcomes
•    Explains the theories of development, learning, and education related to pre-school children.
•    Explains regulations, principles and education program about early childhood education.
•    Explains basic concepts related to Science and Mathematics.
•    Prepares an annual/daily plan by considering pre-school children´s developmental characteristics, individual differences, and their interests and needs.
•    Uses family involvement strategies actively.
•    Plans and conducts a scientific project , and do necessary analysis by using scientific research methodology .
•    Designs and organizes educational environments in accordance with children´s developmental needs, physical conditions and principles of effective classroom management.
•    Does multifaceted assessment and evaluation to support children´s development and provide long lasting educational effects.
•    Applies appropriate methods and techniques to support children´s development from all perspectives.
•    Chooses, prepares and uses materials appropriate for children´s developmental level and individual characteristics.
•    Modifies education settings to accommodate children with special needs and applies an inclusive education.
•    Uses information technology effectively to reach educational goals.
•    Considers issues related to educational settings and daily life based on historical, philosophical and sociological perspectives.
•    Takes an active role in individual and group activities and successfully finish the tasks.
•    Has the ability to search, discover, create alternative solutions, reach information, think critically and engages in productive discussions for personal and professional improvement.
•    Has the skills of active listening, empathy, self-expression, and use of communication technology for effective interpersonal communication.
•    Improves him-/herself continuously in scientific, social, cultural and athletic field besides professional development.
•    Has necessary skills and knowledge in the fields of music, games and drama.
•    Shows critical, creative and independent thinking abilities and posseses a multi dimensional perspective on professional, social and cultural issues.
•    Uses her/his knowledge in professional and daily life in accordance with social responsibility and ethics.

 


Key Competencies

Graduates of this program are expected to excel in the following areas:
•    Proficiency in Turkish: Correct and effective use of the language.
•    Digital Literacy: Ability to use digital tools and resources.
•    Field Knowledge: Keeping up-to-date with the latest literature and advancements in the field.
•    Personal and Social Skills: Developing self-awareness, social competence, and lifelong learning skills.
•    Multilingual Proficiency: Communicating effectively in multiple languages.
•    Technology Integration: Applying technology to classroom learning and child assessment.
•    Global Citizenship: Awareness of and responsiveness to global challenges and opportunities.
•    Entrepreneurial Skills: Initiating innovative practices and projects.
•    Cultural Awareness: Appreciating and expressing diverse cultural perspectives.

 


Further Info

The examination, assessment, and evaluation are carried out in according to the regulations which are specified in Çukurova University Undergraduate Regulations/Guide
https://www.cu.edu.tr/storage/yonetmelikler/Onlisans_Lisans_Sinav_Yonetmelik.pdf


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
•    The program is accredited by the Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD).
•    Accreditation Period: April 24, 2021 – April 24, 2026


Access Requirements

Applicants must meet the academic and legal requirements set by ÖSYM and the university. Transfer students from equivalent programs are evaluated individually before the semester begins.


Conditions for Success
Students must achieve a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 and successfully complete all required courses to graduate.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates commonly work in public and private institutions under the Ministry of National Education or the Ministry of Family and Social Services. Employment areas include:
-    Kindergartens
-    Nursery schools
-    Daycare centers
-    Preschool classes within primary schools
Graduates may also pursue master’s and doctoral studies to further their careers.

 


Legal Basis

This program operates under:
Law No. 2547 on Higher Education, including:
Regulations on Transfers, Double Major, Minor, and Credit Transfers.
Regulations for Vocational School and Open Education Graduates Continuing to Undergraduate Programs.
Law No. 2547 (Supplementary Article 35), which covers:
Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council Regulations.

 


Validity Period (If Any)

Qualification is continious.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode