Yeterlilik Kodu | TR0030027498 | |
Yeterlilik Adı | Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Hasan Kalyoncu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yeşilkent, 27100 Oğuzeli/Gaziantep | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.hku.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Okul öncesi öğretmenleri için eğitim | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 2342.01 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Tam burslu eğitim sağlamaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim fakültesinde gerçekleştirilen dersler, farklı sınıf düzenlemeleriyle yürütülmektedir. Bunlar arasında yuvarlak masa düzenine sahip sınıflar, geleneksel sıra düzenindeki sınıflar ve amfi tarzı derslikler yer almakta olup, bu çeşitlilik öğrencilere çeşitli öğrenme ortamlarını tanıma ve deneyimleme fırsatı sunmaktadır. Dersliklerin her birinde projeksiyon cihazı ve ses sistemi standart olarak bulunmaktadır. Kampüs dışındaki uygulama alanları arasında ise özellikle Öğretmenlik Uygulamaları dersi başta olmak üzere çeşitli uygulamalı derslerin yürütüldüğü okullar yer almaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | 1. Okuma yazma yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bu programdan mezun olan öğrenciler Milli Eğitim Bakanlığı ve Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu na bağlı resmi ve özel okul öncesi eğitim kurumlarında anasınıfı veya anaokulu öğretmeni olarak çalışabilirler. Kendi alanlarında lisansüstü çalışmalar yapıp üniversitelerde akademik kadrolarda görev alabilirler. HKU ye başka üniversitelerden yapılacak yatay geçişler, “Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana dal, Yan dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümlerine göre düzenlenir. Yatay geçiş veya ikinci üniversite kayıt hakkını kazanan öğrenciler Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına kaydını yaptırırlar. Ders kaydını yaptıran öğrenci, muafiyet talebinde bulunabilir. Değerlendirme sonucunda öğrenci daha önceden aldığı derslerden muaf olabilir. Öğrencilerin eğitim ve öğretim süreçlerinde başarılarını ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak hazırlanan “Hasan Kalyoncu Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” tarafından belirlenir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; | |
Giriş Şartı | Bu programa öğrenciler Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından verilen yerleştirme sonuç belgesi ile kabul edilir. Adaylar sözel puan türüne göre okul öncesi eğitim lisans programına yerleştirilir. | |
Başarma Şartları | Kayıtlı olduğu bölüm veya programın öğretim planındaki bütün ders, uygulama ve çalışmalardan başarılı olmaları ve lisans düzeyinde iki yüz kırk (240) AKTS tamamlayarak en az 2.00 GNO’ya sahip olmaları gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programda lisans eğitimini başarıyla tamamlayan öğrenciler, ""Hasan Kalyoncu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği"" çerçevesinde ALES, Lisans mezuniyet not ortalaması ve yazılı/sözlü mülakat sınavının birlikte değerlendirilmesi sonucunda kendi alanında veya ilgili alanlarda lisansüstü programlarda eğitimlerine devam edebilirler. | |
Yasal Dayanağı | 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030027498
ISCO:08 2342.01
ISCO:08 2342.01
Tam burslu eğitim sağlamaktadır.
Eğitim fakültesinde gerçekleştirilen dersler, farklı sınıf düzenlemeleriyle yürütülmektedir. Bunlar arasında yuvarlak masa düzenine sahip sınıflar, geleneksel sıra düzenindeki sınıflar ve amfi tarzı derslikler yer almakta olup, bu çeşitlilik öğrencilere çeşitli öğrenme ortamlarını tanıma ve deneyimleme fırsatı sunmaktadır. Dersliklerin her birinde projeksiyon cihazı ve ses sistemi standart olarak bulunmaktadır. Kampüs dışındaki uygulama alanları arasında ise özellikle Öğretmenlik Uygulamaları dersi başta olmak üzere çeşitli uygulamalı derslerin yürütüldüğü okullar yer almaktadır.
- Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
- Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
- Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun olarak, ilgi ihtiyaç ve bulundukları koşulları göz önünde bulundurarak, eğitim amaçlarına uygun öğrenme ortamları düzenler ve materyal geliştirir.
- Erken çocukluk eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
- Erken çocukluk eğitimi alanındaki son gelişmeleri takip edebilecek alan bilgisine ve alanıyla ilgili kavram bilgisine ve kavramlar arası ilişkileri transfer edebilme bilgisine sahiptir.
- Erken çocukluk eğitimi alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
- Erken çocukluk eğitiminin özelliklerini ve ilkelerini dikkate alarak çocukların gelişim özelliklerine, bireysel farklılıklarına uygun öğrenme ve öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini uygular ve çok yönlü değerlendirir.
- Güvenli okul ortamının geliştirilmesi ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
- İnsan hakları ve çocuk haklarını gözeterek, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
- Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar, uygular; dış görünüş, tutum, tavır ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
- Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, çevresiyle sağlıklı iletişim kurar; alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bu programdan mezun olan öğrenciler Milli Eğitim Bakanlığı ve Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu na bağlı resmi ve özel okul öncesi eğitim kurumlarında anasınıfı veya anaokulu öğretmeni olarak çalışabilirler. Kendi alanlarında lisansüstü çalışmalar yapıp üniversitelerde akademik kadrolarda görev alabilirler.
HKU ye başka üniversitelerden yapılacak yatay geçişler, “Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana dal, Yan dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümlerine göre düzenlenir. Yatay geçiş veya ikinci üniversite kayıt hakkını kazanan öğrenciler Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına kaydını yaptırırlar. Ders kaydını yaptıran öğrenci, muafiyet talebinde bulunabilir. Değerlendirme sonucunda öğrenci daha önceden aldığı derslerden muaf olabilir.
Öğrencilerin eğitim ve öğretim süreçlerinde başarılarını ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak hazırlanan “Hasan Kalyoncu Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” tarafından belirlenir.
Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Her bir ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi ile yöntemin başarı notuna yüzdelik etkisi, ilgili dersin “Ders Bilgi Paketi” nde ayrıntılı şekilde yer almaktadır.
Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. Kredili derslerde öğrencilerin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puanlar, Hasan Kalyoncu Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği 32. Maddesinde yer alan tabloda kat sayısına karşılık gelen harf notuna dönüştürülerek öğrenci transkriptine yansır. Kredisiz derslerde “S” (Başarılı), “U” (Başarısız), “I” (Eksik) ve “P” (Devam eden) notları kullanılır. Bunlara ek olarak “M” (Muaf) notu ve “NA” (Devamsız) notu gerekli durumlarda kullanılır.
Kredili dersler için geçer not en az DD, kredisiz dersler için ise S’dir. Akademik takvimde belirtilen sürede öğretim elemanı tarafından not takdir edilmeyen kredili dersler FF, kredisiz dersler U notu olarak işlem görür.
Bir dersten S, M, DD ve daha yukarı not alan öğrenci başarılı sayılır. Bir dersten FD, FF, U ve NA notu alan öğrenci başarısız sayılır ve bu dersi tekrarlaması gerekir
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
TS EN 9001 Kalite Yönetim Sistemi Standartlarına uygun faaliyetleri de yürütür.
Bu programa öğrenciler Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından verilen yerleştirme sonuç belgesi ile kabul edilir. Adaylar sözel puan türüne göre okul öncesi eğitim lisans programına yerleştirilir.
Bu programda lisans eğitimini başarıyla tamamlayan öğrenciler, ""Hasan Kalyoncu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği"" çerçevesinde ALES, Lisans mezuniyet not ortalaması ve yazılı/sözlü mülakat sınavının birlikte değerlendirilmesi sonucunda kendi alanında veya ilgili alanlarda lisansüstü programlarda eğitimlerine devam edebilirler.
2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
2809 Sayılı Yükseköğretim Kurumları Teşkilat Kanunu
Vakıf Yükseköğretim Kurumlarının 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanununun Ek9. maddesi kapsamında ücretsiz öğrenci okutmasına yönelik usukl ve esaslar
Vakıf Yükseköğretim Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030027498 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Preschool Teaching | |
Awarding Body | Hasan Kalyoncu University | |
Awarding Body Contact | Yeşilkent, 27100 Oğuzeli/Gaziantep | |
Awarding Body Url | https://www.hku.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Training for pre-school teachers | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 2342.01 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | It provides full scholarship education. | |
Learning Environments | Courses at the Faculty of Education are conducted in a variety of classroom arrangements. These include classrooms with round tables, classrooms with traditional desks, and lecture hall-style classrooms, offering students the opportunity to experience a variety of learning environments. Each classroom is equipped with a projector and sound system as standard. Off-campus application areas include schools where various applied courses are conducted, especially the Teaching Practices course | |
Description | Develops a positive attitude towards lifelong learning by using ways of accessing information effectively. | |
Key Competencies | 1. Literacy competence | |
Further Info | Students who graduate from this program can work as kindergarten or kindergarten teachers in public and private pre-school education institutions affiliated to the Ministry of National Education and Social Services and Child Protection Agency. They can do postgraduate studies in their fields and take part in academic staff in universities. Horizontal transfers to HKU from other universities are regulated according to the provisions of the “Regulation on the Principles of Transferring Between Associate Degree and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions”. Students who have earned the right to transfer or second university enrollment register with the Registrar's Office. Students who register for courses may request exemption. As a result of the evaluation, the student may be exempt from the courses previously taken. Methods of measuring and evaluating the success of students in education and training processes; exam types and their contribution to the course success grade are determined by the “Hasan Kalyoncu University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations” prepared in accordance with the basic principles determined by the Higher Education Council (YÖK). Different methods such as homework, project, application, midterm and final exam are used in measurement and evaluation. The measurement and evaluation method applied for each course and the percentage effect of the method on the success grade are detailed in the “Course Information Package” of the relevant course. Letter and numeric grading systems are used to evaluate student success. In credit courses, students' success grade is determined over 100 full points. These points are converted into letter grades corresponding to the coefficient number in the table in Article 32 of Hasan Kalyoncu University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations and reflected on the student transcript. “S” (Successful), ‘U’ (Unsuccessful), ‘I’ (Incomplete) and ‘P’ (Continuing) grades are used in non-credit courses. In addition to these, “M” (Exempt) and “NA” (Absent) grades are used when necessary. The minimum passing grade for credit courses is DD and for non-credit courses is S. Credit courses that are not graded by the instructor within the period specified in the academic calendar are treated as FF and non-credit courses are treated as U. A student who receives a grade of S, M, DD or higher in a course is considered successful. A student who receives a grade of FD, FF, U and NA in a course is considered unsuccessful and must repeat the course. | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; | |
Access Requirements | Students are admitted to this program with the placement result certificate issued by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM). Candidates are placed in the preschool education undergraduate program according to the verbal score type. | |
Conditions for Success | They must be successful in all courses, practices and studies in the curriculum of the department or program they are enrolled in and must have at least 2.00 GPA by completing two hundred forty (240) ECTS at the undergraduate level. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who successfully complete their undergraduate education in this program can continue their education in graduate programs in their field or related fields as a result of the evaluation of ALES, undergraduate graduation grade point average and written / oral interview exam together within the framework of “Hasan Kalyoncu University Graduate Education and Training Regulations”. | |
Legal Basis | Law No. 2547 on Higher Education | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address |
TR0030027498
ISCO:08 2342.01
ISCO:08 2342.01
It provides full scholarship education.
Courses at the Faculty of Education are conducted in a variety of classroom arrangements. These include classrooms with round tables, classrooms with traditional desks, and lecture hall-style classrooms, offering students the opportunity to experience a variety of learning environments. Each classroom is equipped with a projector and sound system as standard. Off-campus application areas include schools where various applied courses are conducted, especially the Teaching Practices course
Develops a positive attitude towards lifelong learning by using ways of accessing information effectively.
Has knowledge of children's development, learning characteristics and difficulties.
In accordance with the age and development of children, taking into account their interests, needs and conditions, organizes learning environments and develops materials suitable for educational purposes.
Has knowledge of teaching programs, teaching strategies, methods and techniques, measurement and evaluation related to the field of early childhood education.
Has the field knowledge to follow the latest developments in the field of early childhood education and the knowledge of concepts related to the field and the knowledge of transferring relationships between concepts.
Identifies and analyzes problems related to the field of early childhood education and develops solutions based on evidence and research.
Applies learning and teaching strategies, methods and techniques appropriate to the developmental characteristics and individual differences of children, taking into account the characteristics and principles of early childhood education and evaluates them in a multidimensional way.
Establishes personal and institutional interaction in order to develop and maintain a safe school environment.
Acts in accordance with social, scientific and professional ethical values by considering human rights and children's rights.
Recognizes himself/herself as an individual; uses his/her creativity and strengths and develops his/her weaknesses.
Plans and implements professional projects and activities for the social environment in which he/she lives with the awareness of social responsibility.
1. Literacy competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social and learning to learn competence
6. Citizenship competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expressive competence
Students who graduate from this program can work as kindergarten or kindergarten teachers in public and private pre-school education institutions affiliated to the Ministry of National Education and Social Services and Child Protection Agency. They can do postgraduate studies in their fields and take part in academic staff in universities.
Horizontal transfers to HKU from other universities are regulated according to the provisions of the “Regulation on the Principles of Transferring Between Associate Degree and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions”. Students who have earned the right to transfer or second university enrollment register with the Registrar's Office. Students who register for courses may request exemption. As a result of the evaluation, the student may be exempt from the courses previously taken.
Methods of measuring and evaluating the success of students in education and training processes; exam types and their contribution to the course success grade are determined by the “Hasan Kalyoncu University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations” prepared in accordance with the basic principles determined by the Higher Education Council (YÖK).
Different methods such as homework, project, application, midterm and final exam are used in measurement and evaluation. The measurement and evaluation method applied for each course and the percentage effect of the method on the success grade are detailed in the “Course Information Package” of the relevant course.
Letter and numeric grading systems are used to evaluate student success. In credit courses, students' success grade is determined over 100 full points. These points are converted into letter grades corresponding to the coefficient number in the table in Article 32 of Hasan Kalyoncu University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations and reflected on the student transcript. “S” (Successful), ‘U’ (Unsuccessful), ‘I’ (Incomplete) and ‘P’ (Continuing) grades are used in non-credit courses. In addition to these, “M” (Exempt) and “NA” (Absent) grades are used when necessary.
The minimum passing grade for credit courses is DD and for non-credit courses is S. Credit courses that are not graded by the instructor within the period specified in the academic calendar are treated as FF and non-credit courses are treated as U.
A student who receives a grade of S, M, DD or higher in a course is considered successful. A student who receives a grade of FD, FF, U and NA in a course is considered unsuccessful and must repeat the course.
To oversee the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. After the curriculum of the National Core Curriculum is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. Accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
It also carries out activities in accordance with TS EN 9001 Quality Management System Standards.
Students are admitted to this program with the placement result certificate issued by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM). Candidates are placed in the preschool education undergraduate program according to the verbal score type.
Students who successfully complete their undergraduate education in this program can continue their education in graduate programs in their field or related fields as a result of the evaluation of ALES, undergraduate graduation grade point average and written / oral interview exam together within the framework of “Hasan Kalyoncu University Graduate Education and Training Regulations”.
Law No. 2547 on Higher Education
Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Law No. 2809 on the Organization of Higher Education Institutions
Procedures and principles for Foundation Higher Education Institutions to educate students free of charge within the scope of Additional Article 9 of the Higher Education Law No. 2547
Foundation Higher Education Regulation
The qualification is valid at all times.