Yeterlilik Kodu | TR0030033332 | |
Yeterlilik Adı | Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://iuc.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Okul öncesi öğretmenleri için eğitim | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Okul öncesi eğitimin tanıtılması, öneminin vurgulanması ve geliştirilmesi için gerekli çalışmaları yürütmek. Okul öncesi eğitim hakkında toplumu bilinçlendirmek adına alanda görevli okul öncesi öğretmenlerinin mesleki yeterliklerini geliştirmek. Okul öncesi eğitim alanında özgün bilimsel çalışmalar yapmak ve nitelikli bilimsel etkinlikler düzenlemek. Mesleğini seven, özverili, çalışkan, alanın etik değerlerine bağlı ve yaratıcı öğretmenleri alana kazandırmak için yüksek nitelikli bir eğitim-öğretim programı sunmak; geleceğin öğretmenlerini yetiştirecek ve ülkemizde okul öncesi eğitimin niteliğini belirlemede önemli rol üstlenecek olan akademisyenlerin gelişimine destek vermek. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim-öğretim faaliyetleri örgün öğretim olarak yürütülmektedir. Program kapsamında yer alan Genel Kültür, Öğretmenlik Meslek Bilgisi ve Alan Bilgisi dersleri, fakültemizin modern donanımlara sahip fen laboratuvarları, bilgisayar laboratuvarları, drama odaları ve müzik sınıflarında gerçekleştirilmektedir. Tüm derslikler, internet erişimi ve akıllı tahta desteği gibi teknolojik altyapılarla donatılmıştır. Ayrıca, uygulama dersleri, ders içeriklerine özgü olarak sahadaki okullarda, çeşitli eğitim ortamlarında ve okul dışı öğrenme alanlarında zenginleştirilmiş bir şekilde yürütülmekte, böylece öğrencilerin teorik bilgilerini pratiğe dönüştürme fırsatı sunulmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programında ölçme ve değerlendirme süreçleri, İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği doğrultusunda yürütülmektedir: Sınavlar, 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Ham başarı puanı, ders geçme esasına göre hesaplanır. Bu puan;
İlgili kurullar, sınavların sözlü, sözlü-yazılı, portfolyo, ödev, araştırma, proje, görüşme, performans değerlendirme, öz/akran/grup değerlendirme gibi süreç değerlendirme yöntemleriyle veya sunum şeklinde yapılmasına karar verebilir. Bu kararlar, dönem başında öğrencilere ilan edilir. Her dersin ölçme ve değerlendirme yöntemi, ayrıntılı olarak Ders İçeriği Planında tanımlanmıştır. | |
Kalite Güvencesi | Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programının kalitesinin sürdürülebilir şekilde korunması ve geliştirilmesi amacıyla şu esaslar benimsenmiştir: Yönetim ve Denetim:
Programların Oluşturulması ve Onaylanması:
Ölçme ve Değerlendirme:
Belgelendirme:
İç ve Dış Değerlendirme:
| |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030033332
ISCO 08
ISCO 08
Okul öncesi eğitimin tanıtılması, öneminin vurgulanması ve geliştirilmesi için gerekli çalışmaları yürütmek. Okul öncesi eğitim hakkında toplumu bilinçlendirmek adına alanda görevli okul öncesi öğretmenlerinin mesleki yeterliklerini geliştirmek. Okul öncesi eğitim alanında özgün bilimsel çalışmalar yapmak ve nitelikli bilimsel etkinlikler düzenlemek. Mesleğini seven, özverili, çalışkan, alanın etik değerlerine bağlı ve yaratıcı öğretmenleri alana kazandırmak için yüksek nitelikli bir eğitim-öğretim programı sunmak; geleceğin öğretmenlerini yetiştirecek ve ülkemizde okul öncesi eğitimin niteliğini belirlemede önemli rol üstlenecek olan akademisyenlerin gelişimine destek vermek.
Eğitim-öğretim faaliyetleri örgün öğretim olarak yürütülmektedir. Program kapsamında yer alan Genel Kültür, Öğretmenlik Meslek Bilgisi ve Alan Bilgisi dersleri, fakültemizin modern donanımlara sahip fen laboratuvarları, bilgisayar laboratuvarları, drama odaları ve müzik sınıflarında gerçekleştirilmektedir. Tüm derslikler, internet erişimi ve akıllı tahta desteği gibi teknolojik altyapılarla donatılmıştır. Ayrıca, uygulama dersleri, ders içeriklerine özgü olarak sahadaki okullarda, çeşitli eğitim ortamlarında ve okul dışı öğrenme alanlarında zenginleştirilmiş bir şekilde yürütülmekte, böylece öğrencilerin teorik bilgilerini pratiğe dönüştürme fırsatı sunulmaktadır.
- Öğrenciler okul öncesi eğitim alanında lisans düzeyinde öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri tanımlar, kuramsal ve uygulamalı bilgileri tartışır.
- Okul öncesi çağdaki çocukların bilişsel, psiko-sosyal, ruhsal, bedensel özellikleri hakkında bilgi sahibidir.
- Okul öncesi eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme konusunda bilgi sahibidir.
- Okul öncesi eğitim çerçevesinde çocuğu, aileyi ve okulu/öğretmenleri destekleyecek materyal ve eğitim programları hazırlama, uygulama ve bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilme konusunda bilgi sahibidir.
- Kazanmış olduğu bilgi, beceri ve yetkinlikleri; okul ortamında mesleğinin gerektirdiği nitelikler ile milli, manevi ve evrensel değerler doğrultusunda uygular.
- Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
- Öğrenciler okul öncesi eğitim alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Okul öncesi eğitim çağındaki çocukların eğitimini destekleyecek fen, matematik gibi farklı, temel bilim alanlarını bilir ve bu alanlarda etkinlik tasarlar.
- Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, çevresiyle sağlıklı iletişim kurar; alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder.
- İhtiyaca yönelik olarak paydaşlarla (aile, STK, resmi kurumlar…) iletişim kurarak işbirliği yapar.
- Öğrenciler program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, işler ve değerlendirir.
- Çocukların eleştirel, yaratıcı, yansıtıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerini geliştirmek adına etkili öğretme ve öğrenme süreçleri oluşturur, uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
- Öğrenciler sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Türk Eğitim Sistemi'nin amaç, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları açıklar ve uygun olarak kullanır.
- Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
- Okul öncesi eğitim alanında bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
- Öğrenciler okul öncesi eğitim alanında ulusal ve uluslararası eğitim problemlerini tanımlar ve çözümler.
- Okul öncesi eğitim alanında toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevredeki çocuklar ve aileler için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programında ölçme ve değerlendirme süreçleri, İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği doğrultusunda yürütülmektedir:
Sınavlar, 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Ham başarı puanı, ders geçme esasına göre hesaplanır. Bu puan;
- Ara sınavların puan ortalamasının %40’ı,
- Dönem sonu sınav puanının %50’si,
- Değerlendirme notunun %10’u toplanarak belirlenir.
İlgili kurullar, sınavların sözlü, sözlü-yazılı, portfolyo, ödev, araştırma, proje, görüşme, performans değerlendirme, öz/akran/grup değerlendirme gibi süreç değerlendirme yöntemleriyle veya sunum şeklinde yapılmasına karar verebilir. Bu kararlar, dönem başında öğrencilere ilan edilir. Her dersin ölçme ve değerlendirme yöntemi, ayrıntılı olarak Ders İçeriği Planında tanımlanmıştır.
Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programının kalitesinin sürdürülebilir şekilde korunması ve geliştirilmesi amacıyla şu esaslar benimsenmiştir:
Yönetim ve Denetim:
- Yükseköğretim Kurulu (YÖK), üniversitelerdeki eğitim-öğretim faaliyetlerinin planlanması, düzenlenmesi, yürütülmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- Her yıl yayımlanan Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları, üniversitelerin performansını nicel ve nitel açılardan değerlendirmek amacıyla hazırlanır ve kamuoyuna duyurulur.
Programların Oluşturulması ve Onaylanması:
- Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programının müfredatı, YÖK’ün belirlediği minimum standartlar ve ilkeler doğrultusunda hazırlanır.
- Programda yer alan öğrenme kazanımları, öğrencilerin mesleki yeterliliklerini geliştirmek amacıyla yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ulusal Çekirdek Eğitim Programları, ilgili fakülte konseyleri tarafından oluşturulur ve YÖK onayına sunularak uygulanır.
Ölçme ve Değerlendirme:
- Öğrencilerin kazanması hedeflenen beceriler ve bilgi düzeyleri, YÖK tarafından belirlenen esaslara uygun olarak hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliği çerçevesinde ölçülür ve değerlendirilir.
Belgelendirme:
- Öğrenciler, programın gerektirdiği kredi yükünü ve diğer akademik sorumlulukları başarıyla tamamlamaları durumunda Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması almaya hak kazanır.
İç ve Dış Değerlendirme:
- Her eğitim-öğretim yılı sonunda, üniversiteler önceki yıla ilişkin Kurum İçi Değerlendirme Raporlarını, Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Bilgi Sistemi’ne yükler.
- YÖKAK, dış değerlendirme süreci kapsamında, kurumsal geri bildirim raporlarını hazırlar ve kamuoyuna açıklar. Ayrıca, akreditasyon kuruluşlarının program yeterliliklerine dair kararları, eğitim kalitesinin güvencesini sağladığını gösterir.
- Program yeterlilikleri, YÖKAK mevzuatı doğrultusunda düzenli olarak gözden geçirilir ve gerekli iyileştirmeler yapılır.
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Millî Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
- Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
- Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030033332 | |
Qualification Title | Bachelor Programme in Preschool Teaching | |
Awarding Body | Istanbul University - Cerrahpaşa | |
Awarding Body Contact | Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://iuc.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Training for pre-school teachers | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | To carry out the necessary studies for the promotion, emphasis and development of pre-school education. To improve the professional competencies of pre-school teachers working in the field in order to raise awareness of the society about pre-school education. To carry out original scientific studies in the field of pre-school education and to organize qualified scientific activities. To offer a high-quality education and training program in order to bring in creative teachers who love their profession, are self-sacrificing, hardworking, committed to the ethical values of the field; To support the development of academics who will train future teachers and play an important role in determining the quality of pre-school education in our country. | |
Learning Environments | Educational activities are carried out as formal education. General Culture, Teaching Professional Knowledge and Field Knowledge courses within the scope of the program are held in the modernly equipped science laboratories, computer laboratories, drama rooms and music class of our faculty. All classrooms are equipped with technological infrastructures such as internet access and smart board support. In addition, practice courses are carried out in an enriched way, specific to the course content, in schools in the field, in various educational environments and in out-of-school learning areas, thus providing students with the opportunity to turn their theoretical knowledge into practice. | |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | Measurement and evaluation processes in the Pre-School Teaching Undergraduate Program are carried out in line with the Istanbul University-Cerrahpaşa Associate and Undergraduate Education and Training Regulations: Exams are evaluated out of 100 full points. Raw success score is calculated on the basis of course passing. This score;
Relevant boards may decide to conduct exams through process evaluation methods such as oral, oral-written, portfolio, homework, research, project, interview, performance evaluation, self/peer/group evaluation, or presentation. These decisions are announced to students at the beginning of the semester. The measurement and evaluation method of each course is defined in detail in the Course Content Plan. | |
Quality Assurance | To Ensure the Sustainable Quality and Development of the Pre-School Teaching Bachelor’s Program, the Following Principles Are Adopted: Governance and Supervision:
Program Development and Approval:
Assessment and Evaluation:
Certification:
Internal and External Evaluation:
| |
Access Requirements |
To have been placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields completed in associate degree programs at higher education institutions, based on the results of the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM, in accordance with the procedures and principles determined by YÖK. | |
Conditions for Success | Successfully completing all courses available in the program (equivalent to a total of 240 ECTS) and having a weighted GPA of at least 2.00 out of 4.00 is the qualification requirement for graduation. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Those who have a bachelor's degree can continue to master's programs and, if they meet the relevant conditions, to a doctorate accepted with a bachelor's degree. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address |
TR0030033332
ISCO 08
ISCO 08
To carry out the necessary studies for the promotion, emphasis and development of pre-school education. To improve the professional competencies of pre-school teachers working in the field in order to raise awareness of the society about pre-school education. To carry out original scientific studies in the field of pre-school education and to organize qualified scientific activities. To offer a high-quality education and training program in order to bring in creative teachers who love their profession, are self-sacrificing, hardworking, committed to the ethical values of the field; To support the development of academics who will train future teachers and play an important role in determining the quality of pre-school education in our country.
Educational activities are carried out as formal education. General Culture, Teaching Professional Knowledge and Field Knowledge courses within the scope of the program are held in the modernly equipped science laboratories, computer laboratories, drama rooms and music class of our faculty. All classrooms are equipped with technological infrastructures such as internet access and smart board support. In addition, practice courses are carried out in an enriched way, specific to the course content, in schools in the field, in various educational environments and in out-of-school learning areas, thus providing students with the opportunity to turn their theoretical knowledge into practice.
- Students define the concepts and relations between concepts related to the teaching profession, general culture and basic sciences at the undergraduate level in the field of pre-school education, and discuss theoretical and applied knowledge.
- Has knowledge about the cognitive, psycho-social, mental health and physical characteristics of preschool children.
- Knowledge of curriculum, teaching strategies, methods and techniques, and measurement and evaluation in the field of pre-school education.
- Knowledge on preparing and applying materials and educational programs that will support the child, family and school/teachers within the framework of pre-school education and using information tools and communication technologies.
- Applies the acquired knowledge, skills and competencies in the school environment in line with the qualifications required by the profession and national, spiritual and universal values.
- Applies appropriate teaching strategies, methods and techniques, taking into account the developmental characteristics of students, their individual differences, the characteristics of the subject area and their achievements.
- Students evaluate the knowledge and skills they have acquired in the field of pre-school education with a critical approach.
- Knows different basic science fields such as science and mathematics that will support the education of preschool children and designs activities in these fields.
- Uses Turkish in accordance with its rules and effectively, establishes healthy communication with its environment; Follows the national and international literature related to the field.
- Cooperates with stakeholders (family, NGO, official institutions…) by communicating as needed.
- Students plan, process and evaluate a particular course with the knowledge and skills they have acquired in the program.
- Creates effective teaching and learning processes and uses appropriate methods and techniques in order to develop children's high-level thinking skills such as critical, creative, reflective thinking and problem solving.
- Students communicate verbally and in writing; monitors information in the field of information and communication technologies using at least one foreign language and communicates with colleagues.
- Explains the purpose, structure and functioning of the Turkish Education System, classroom management approaches and educational concepts and uses them appropriately.
- Carries out a study related to the field independently.
- Takes responsibility in individual and group work in the field of pre-school education.
- Defines and solves national and international education problems in the field of pre-school education.
- With the awareness of social responsibility in the field of pre-school education, it plans and implements professional projects and activities for children and families in the social environment where they live.
- Literacy Competence
- Multilingual Competence
- Mathematical Competence and Competence in Science, Technology, and Engineering
- Digital Competence
- Personal, Social, and Learning to Learn Competence
- Civic Competence
- Entrepreneurship Competence
- Cultural Awareness and Expression Competence
Measurement and evaluation processes in the Pre-School Teaching Undergraduate Program are carried out in line with the Istanbul University-Cerrahpaşa Associate and Undergraduate Education and Training Regulations:
Exams are evaluated out of 100 full points. Raw success score is calculated on the basis of course passing. This score;
- 40% of the average score of midterm exams,
- 50% of the final exam score,
- It is determined by adding up 10% of the evaluation score.
Relevant boards may decide to conduct exams through process evaluation methods such as oral, oral-written, portfolio, homework, research, project, interview, performance evaluation, self/peer/group evaluation, or presentation. These decisions are announced to students at the beginning of the semester. The measurement and evaluation method of each course is defined in detail in the Course Content Plan.
To Ensure the Sustainable Quality and Development of the Pre-School Teaching Bachelor’s Program, the Following Principles Are Adopted:
Governance and Supervision:
- The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, implementing, and supervising educational activities in universities.
- Annually published University Monitoring and Evaluation Reports are prepared to assess universities’ performance in quantitative and qualitative terms and are shared with the public.
Program Development and Approval:
- The curriculum of the Pre-School Teaching Bachelor’s Program is designed in accordance with the minimum standards and principles set by YÖK.
- The learning outcomes included in the program are determined by university senates to enhance students’ professional competencies.
- National Core Education Programs are developed by relevant faculty councils and implemented with YÖK’s approval.
Assessment and Evaluation:
- The competencies and knowledge levels students are expected to acquire are assessed and evaluated in line with the principles determined by YÖK through the Instruction and Examination Regulations.
Certification:
- Students who successfully complete the required credits and other academic obligations of the program are awarded a Bachelor’s Degree in Pre-School Teaching Education.
Internal and External Evaluation:
- At the end of each academic year, universities upload their Institutional Internal Evaluation Reports for the previous year to the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK).
- YÖKAK prepares Institutional Feedback Reports as part of the external evaluation process and makes them publicly available. Additionally, accreditation decisions made by authorized or recognized accreditation agencies verify the quality assurance of program competencies.
- Program competencies are regularly reviewed and improved in accordance with YÖKAK regulations.
- To have graduated from secondary education institutions or equivalent institutions abroad whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements of higher education institutions' undergraduate programs.
- To have been placed in the relevant undergraduate program of a higher education institution as a result of the centralized examination conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), in accordance with the procedures and principles determined by the Council of Higher Education (YÖK).
To have been placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields completed in associate degree programs at higher education institutions, based on the results of the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM, in accordance with the procedures and principles determined by YÖK.
Those who have a bachelor's degree can continue to master's programs and, if they meet the relevant conditions, to a doctorate accepted with a bachelor's degree.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid at all times.