Yeterlilik Kodu | TR0030037500 | |
Yeterlilik Adı | Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Barbaros, 17100 Kepez/Çanakkale Merkez/Çanakkale | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.comu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Okul öncesi öğretmenleri için eğitim | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca, öğretmenlik uygulaması eğitimleri, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda gerçekleştirilmektedir. B2 blok 3. katta K3-05, K3-06, K3-07, K3-08 nolu 35'er kişilik derslikler kullanılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Dijital, bilimsel ve teknolojik yetkinlik 4. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 5. Vatandaşlık yetkinliği 6. Girişimcilik yetkinliği 7. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği. | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar yazılı, sözlü veya uygulamalı olarak yapılır. Sınav sonuçları on beş gün içinde ilgili öğretim elemanı tarafından bölüm başkanlığına verilir ve ilan edilir. Sınav sonuçlarının açıklanmasından itibaren sınav belgeleri ile uygulamalı derslerin sınav kayıtları iki yıl süreli saklanır. Sınavlar, o dersi vermekle görevli öğretim elemanları tarafından yapılır. Görevli öğretim elemanının sınav döneminde Üniversitede bulunmaması halinde sınavların kimin tarafından yapılacağı ve değerlendirileceği, ilgili bölüm kurulu tarafından kararlaştırılır. Yazılı sınavlar bölüm başkanının belirleyeceği iki gözetmenin katılımı ile yapılır. Uygulamalı derslerin maket, resim, el sanatı türü değerlendirme çalışmalarıyla ilgili öğrenci ve yönetim tarafından düzenlenen bir tutanak ile işlem yapılır. Staj ve uygulama sonunda, sınav yapma mecburiyeti olan fakülte ve yüksekokullarda, staj ve uygulama sınavlarının nasıl yapılacağı fakülte ve yüksekokul kurulları tarafından belirlenir. Başarı notu; ara sınav not ortalamasının %40’ı, yarıyıl sonu veya bütünleme sınav notunun %60 katkısı alınarak belirlenir ve öğretimin ilk iki haftasında öğrencilere bildirilir. Dersin öğretim elemanı tarafından, her ders için öğrencilerin aldıkları başarı notları 100 puan üzerinden ele alınarak normal dağılım istatistiği ve bağıl değerlendirmeye uygun olarak dersin yarıyıl sonu başarı notu harfli ve katsayılı not biçiminde verilir. Öğrenciye verilecek ders notu, her yarıyıl yapılan en az bir ara sınav notu, yarıyıl sonu sınav notu, varsa yarıyıl proje çalışması değerlendirilerek öğretim elemanı tarafından belirlenir. Sınavlar sözlü, yazılı ya da uygulamalı olarak yapılabilir. Y üksek lisans, doktora ve sanatta yeterlik programlarında öğretim elemanı tarafından, öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri, yarıyıl sonu ders notu olarak verilir: Başarı Notu Katsayı 100 puan üzerinden not dönüşümü AA 4,0 90 – 100 BA 3,5 85 – 89 BB 3,0 80 – 84 CB 2,5 75 – 79 CC 2,0 70 – 74 DC 1,5 60 – 69 DD 1,0 50 – 59 FD 0,5 30 – 49 FF 0,0 0 – 29 Ayrıca, harf notlarından; a) DS : Devamsız, b) S : Başarılı, c) U : Başarısız olarak harf ile tanımlanır. Tez çalışmalarını başarıyla sürdürmekte olan öğrencilere başarılı, tez çalışmalarını başarıyla sürdüremeyen öğrencilere başarısız notu verilir. Başarısız notu ayrıca, kredisiz olarak alınan dersler, uzmanlık alan dersleri, alan, klinik ve laboratuvar çalışmaları ile seminerler için başarısız olma durumunda da kullanılır. Bu iki not genel not ortalamasına katılmaz. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Programımız akreditasyon belgesine sahiptir. Kalite Güvencesi: Programımız Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) tarafından akredite edilmiştir. Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 16.04.2022 / 16.04.2025 | |
Giriş Şartı | Türkiye'deki herhangi bir üniversitede olduğu gibi, ÇOMÜ Okul Öncesi Eğitimi Lisans Programı'na öğrenci kabulü genellikle Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından yapılan düzenlemelere göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından ülke genelinde gerçekleştirilen üniversite giriş sınav sonuçlarına göre yapılmaktadır. Öğrencilerin tercihleri dikkate alınarak, ÖSYM puanlarına göre bölüme yerleştirir. Yabancı uyruklu öğrenciler bölüme üniversitenin yaptığı sınavla kabul edilirler. Karşılıklı Öğrenci değişim kabulü, ÇOMÜ ve anlaşmalı üniversite arasında karşılıklı imzalanan anlaşmalara göre yapılmaktadır. | |
Başarma Şartları | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Okul Öncesi Eğitimi Lisans programını bitirenlere “Okul Öncesi Öğretmeni” unvanı verilir. Okul Öncesi öğretmeni görev yaptığı okulda öğrencilere Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan öğretim programları çerçevesinde alanı ile ilgili bilgi, beceri ve tutumlar kazandırır. Bunun için uygun öğrenme ortamları hazırlar, öğrencilerinin başarılarını değerlendirir ve başarıyı artırıcı önlemler alır, mesleğindeki gelişmeleri izler ve bunların öğretim programlarına yansıtılmasına çalışır. 4 yıllık lisans programını bitiren öğrenciler istekleri doğrultusunda Lisansüstü programlarına geçiş yapabilirler. Lisans programı mezunları, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı'ndan (ALES) geçerli notu almaları, İngilizce dil yetkinliğini (Üniversitelerarası Kurul Yabancı Dil Sınavı (ÜDS), Kamu Personeli Dil Sınavı (KPDS, TOEFL, IELTS) sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarda yüksek lisans programlarına başvurabilir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030037500
ISCO:08
ISCO:08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca, öğretmenlik uygulaması eğitimleri, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda gerçekleştirilmektedir.
B2 blok 3. katta K3-05, K3-06, K3-07, K3-08 nolu 35'er kişilik derslikler kullanılmaktadır.
- Okul Öncesi Eğitim alanına ilişkin teori ve ilkeleri eleştirel bir yaklaşımla sorgulayabilecek ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
- Okul Öncesi Eğitimi alanında karmaşık, öngörülmeyen sorunları çözmede ileri düzeyde yenilikçi uzmanlık becerilerine sahiptir.
- Okul Öncesi Eğitim alanındaki sorunlara ilişkin verileri analiz eder ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir.
- Alanıyla ilgili karmaşık mesleki ve teknik çalışmaları yönetir, uygulamada ortaya çıkabilecek sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alır, ekip üyelerinin mesleki gelişim ihtiyaçlarını belirler.
- Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir.
- Alanına özgü bilişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde kullanır.
- Alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanda uzman veya uzman olmayan gruplarla yazılı ya da sözlü olarak paylaşır.
- Alanıyla ilgili verilerin toplanması, analiz edilmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında bilimsel, toplumsal ve etik değerlere uygun davranır.
- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
- Temel haklar, kültürel ve evrensel değerler, sosyal adalet ve çevre konularında toplumun bilinçlenmesi için sorumluluk alır.
- Sağlıklı yaşam tutum ve davranışlarına sahiptir.
- Ülkesinin sahip olduğu değerleri, tarihi ve kültürel milli alt yapısını, içinde yaşadığı toplumda doğru olmayı ve doğru sosyal hüviyeti önceler.
- Ülkesinin sosyal ve ekonomik sorunlarına ülkenin milli stratejilerini dikkate alarak çözüm getiren ileri düzeyde beceri, tutum ve davranışlara sahiptir.
- Toplumun örf ve adetlerine riayet eden, topluma has şekil ve özellikleri, milli kültürü, milli birlik ve beraberliği önceleyen ruh ve irade bilincine sahiptir
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Dijital, bilimsel ve teknolojik yetkinlik
4. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
5. Vatandaşlık yetkinliği
6. Girişimcilik yetkinliği
7. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği.
Sınavlar yazılı, sözlü veya uygulamalı olarak yapılır. Sınav sonuçları on beş gün içinde ilgili öğretim elemanı tarafından bölüm başkanlığına verilir ve ilan edilir. Sınav sonuçlarının açıklanmasından itibaren sınav belgeleri ile uygulamalı derslerin sınav kayıtları iki yıl süreli saklanır. Sınavlar, o dersi vermekle görevli öğretim elemanları tarafından yapılır. Görevli öğretim elemanının sınav döneminde Üniversitede bulunmaması halinde sınavların kimin tarafından yapılacağı ve değerlendirileceği, ilgili bölüm kurulu tarafından kararlaştırılır. Yazılı sınavlar bölüm başkanının belirleyeceği iki gözetmenin katılımı ile yapılır. Uygulamalı derslerin maket, resim, el sanatı türü değerlendirme çalışmalarıyla ilgili öğrenci ve yönetim tarafından düzenlenen bir tutanak ile işlem yapılır. Staj ve uygulama sonunda, sınav yapma mecburiyeti olan fakülte ve yüksekokullarda, staj ve uygulama sınavlarının nasıl yapılacağı fakülte ve yüksekokul kurulları tarafından belirlenir. Başarı notu; ara sınav not ortalamasının %40’ı, yarıyıl sonu veya bütünleme sınav notunun %60 katkısı alınarak belirlenir ve öğretimin ilk iki haftasında öğrencilere bildirilir. Dersin öğretim elemanı tarafından, her ders için öğrencilerin aldıkları başarı notları 100 puan üzerinden ele alınarak normal dağılım istatistiği ve bağıl değerlendirmeye uygun olarak dersin yarıyıl sonu başarı notu harfli ve katsayılı not biçiminde verilir. Öğrenciye verilecek ders notu, her yarıyıl yapılan en az bir ara sınav notu, yarıyıl sonu sınav notu, varsa yarıyıl proje çalışması değerlendirilerek öğretim elemanı tarafından belirlenir. Sınavlar sözlü, yazılı ya da uygulamalı olarak yapılabilir. Y
üksek lisans, doktora ve sanatta yeterlik programlarında öğretim elemanı tarafından, öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri, yarıyıl sonu ders notu olarak verilir:
Başarı Notu Katsayı 100 puan üzerinden not dönüşümü AA 4,0 90 – 100 BA 3,5 85 – 89 BB 3,0 80 – 84 CB 2,5 75 – 79 CC 2,0 70 – 74 DC 1,5 60 – 69 DD 1,0 50 – 59 FD 0,5 30 – 49 FF 0,0 0 – 29
Ayrıca, harf notlarından; a) DS : Devamsız, b) S : Başarılı, c) U : Başarısız olarak harf ile tanımlanır. Tez çalışmalarını başarıyla sürdürmekte olan öğrencilere başarılı, tez çalışmalarını başarıyla sürdüremeyen öğrencilere başarısız notu verilir. Başarısız notu ayrıca, kredisiz olarak alınan dersler, uzmanlık alan dersleri, alan, klinik ve laboratuvar çalışmaları ile seminerler için başarısız olma durumunda da kullanılır. Bu iki not genel not ortalamasına katılmaz.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Programımız akreditasyon belgesine sahiptir. Kalite Güvencesi: Programımız Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) tarafından akredite edilmiştir.
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 16.04.2022 / 16.04.2025
Türkiye'deki herhangi bir üniversitede olduğu gibi, ÇOMÜ Okul Öncesi Eğitimi Lisans Programı'na öğrenci kabulü genellikle Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından yapılan düzenlemelere göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından ülke genelinde gerçekleştirilen üniversite giriş sınav sonuçlarına göre yapılmaktadır. Öğrencilerin tercihleri dikkate alınarak, ÖSYM puanlarına göre bölüme yerleştirir. Yabancı uyruklu öğrenciler bölüme üniversitenin yaptığı sınavla kabul edilirler. Karşılıklı Öğrenci değişim kabulü, ÇOMÜ ve anlaşmalı üniversite arasında karşılıklı imzalanan anlaşmalara göre yapılmaktadır.
Okul Öncesi Eğitimi Lisans programını bitirenlere “Okul Öncesi Öğretmeni” unvanı verilir. Okul Öncesi öğretmeni görev yaptığı okulda öğrencilere Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan öğretim programları çerçevesinde alanı ile ilgili bilgi, beceri ve tutumlar kazandırır. Bunun için uygun öğrenme ortamları hazırlar, öğrencilerinin başarılarını değerlendirir ve başarıyı artırıcı önlemler alır, mesleğindeki gelişmeleri izler ve bunların öğretim programlarına yansıtılmasına çalışır. 4 yıllık lisans programını bitiren öğrenciler istekleri doğrultusunda Lisansüstü programlarına geçiş yapabilirler. Lisans programı mezunları, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı'ndan (ALES) geçerli notu almaları, İngilizce dil yetkinliğini (Üniversitelerarası Kurul Yabancı Dil Sınavı (ÜDS), Kamu Personeli Dil Sınavı (KPDS, TOEFL, IELTS) sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarda yüksek lisans programlarına başvurabilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030037500 | |
Qualification Title | Preschool Teaching Undergraduate Diploma | |
Awarding Body | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | |
Awarding Body Contact | Canakkale Onsekiz Mart University, Faculty of Medicine, Terzioğlu Campus, Merkez-Çanakkale, Tel: 0286 2180018, ECTS Coordinator: Dr. Nilüfer ULAŞ AYTÜRK, nilufer.ayturk@comu.edu.tr | |
Awarding Body Url | https://global.comu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Training for pre-school teachers | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | Secondary Education It is a higher education program that covers an eight-semester program based on competencies and provides training for a specific learning area or profession. | |
Learning Environments | Education and training are carried out in formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, health institutions and workplaces as internships or workplace training. Learning takes place in the form of formal education. In addition, teacher practice training is provided in schools affiliated with the Ministry of National Education. Classrooms with capacity of 35 people, numbered K3-05, K3-06, K3-07, K3-08, are used on the 3rd floor of B2 block. | |
Description |
| |
Key Competencies | 1. Literacy competence 2. Multilingual competence 3. Digital, scientific and technological competence 4. Personal, social and learning to learn competence 5. Citizenship competence 6. Entrepreneurship competence 7. Cultural awareness and expression competence | |
Further Info | Exams are conducted in written, oral or practical form. Exam results are submitted to the department head by the relevant faculty member within fifteen days and announced. From the announcement of the exam results, exam documents and exam records of practical courses are kept for two years. Exams are conducted by the faculty members assigned to teach that course. In the event that the assigned faculty member is not present at the University during the exam period, who will conduct and evaluate the exams will be determined by the relevant department board. Written exams are conducted with the participation of two invigilators to be determined by the department head. The procedures regarding the evaluation of practical courses such as model, painting, and handicraft are carried out with a report prepared by the student and the administration. At the end of the internship and practice, in faculties and colleges that are required to hold exams, the faculty and college boards determine how the internship and practice exams will be conducted. The success grade is determined by taking 40% of the midterm exam grade point average and 60% of the end-of-semester or make-up exam grade and is notified to the students within the first two weeks of the education. The success grades of the students for each course are evaluated out of 100 points by the course instructor and the end-of-semester success grade of the course is determined in accordance with the normal distribution statistics and relative evaluation. It is given in the form of a coefficient e grade. The course grade to be given to the student is determined by the instructor by evaluating at least one midterm exam grade taken each semester, the final exam grade, and the semester project work, if any. Exams can be oral, written or applied. Grades In master's, doctorate and arts proficiency programs, one of the following letter grades is given to students as the final course grade for each course they take by the instructor: Passing Grade Coefficient Grade conversion out of 100 points AA 4.0 90 – 100 BA 3.5 85 – 89 BB 3.0 80 – 84 CB 2.5 75 – 79 CC 2.0 70 – 74 DC 1.5 60 – 69 DD 1.0 50 – 59 FD 0.5 30 – 49 FF 0.0 0 – 29 In addition, from the letter grades; a) DS: Absentee, b) S: Successful, c) U: Unsuccessful are defined with letters. Successful grades are given to students who successfully continue their thesis studies, and unsuccessful grades are given to students who cannot successfully continue their thesis studies. Failing grades are also used in cases of failure for non-credit courses, specialized courses, field, clinical and laboratory studies, and seminars. These two grades are not included in the general grade point average. | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions. “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared every year within the framework of criteria determined by YÖK are published. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions prepared according to these reports are also shared with the public by YÖK. The “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published every year by YÖK. These reports containing quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum Programs: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans’ Council. 2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor’s diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. Our program has an accreditation certificate. Quality Assurance: Our program has been accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD). | |
Access Requirements | As in any university in Turkey, student admission to ÇOMÜ Preschool Education Undergraduate Program is generally made according to the university entrance exam results conducted nationwide by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) according to the regulations made by the Council of Higher Education (YÖK). Students are placed in the department according to their ÖSYM scores, taking into account their preferences. Foreign students are accepted to the department through the exam conducted by the university. Reciprocal student exchange acceptance is made according to the agreements signed between ÇOMÜ and the partner university. | |
Conditions for Success | In order to graduate, students studying in this program must have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and must successfully complete all courses in the curriculum by obtaining at least a DC grade. The minimum ECTS to be earned for graduation is 240. Students must also complete their compulsory internships within the specified period and characteristics. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students studying in this program must have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 in order to graduate and must successfully complete all courses stipulated in the curriculum by obtaining at least a DC grade. The minimum ECTS credit to be earned for graduation is 240. Students must also complete their compulsory internship within the specified period and characteristics Progression Paths (Relationship Type) Those who complete the Preschool Education Undergraduate Program are given the title of "Preschool Teacher". Preschool teachers provide students with knowledge, skills and attitudes related to their field within the framework of the curriculum prepared by the Ministry of National Education in the school they work. For this purpose, they prepare appropriate learning environments, evaluate their students' success and take measures to increase success, monitor developments in their profession and try to reflect these in the curriculum. Students who complete a 4-year undergraduate program can transfer to postgraduate programs as per their wishes. Undergraduate program graduates can apply to graduate programs in their own fields or in multi-disciplinary fields, provided that they receive a passing grade from the Academic Personnel and Postgraduate Education Entrance Exam (ALES) and provide English language proficiency (Interuniversity Board Foreign Language Exam (ÜDS), Public Personnel Language Exam (KPDS, TOEFL, IELTS). | |
Legal Basis | 1. Law on Higher Education No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Law on Higher Education No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Validity Period (If Applicable) Qualification continuous valid. | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030037500
ISCO:08
ISCO:08
Secondary Education It is a higher education program that covers an eight-semester program based on competencies and provides training for a specific learning area or profession.
Education and training are carried out in formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, health institutions and workplaces as internships or workplace training. Learning takes place in the form of formal education. In addition, teacher practice training is provided in schools affiliated with the Ministry of National Education.
Classrooms with capacity of 35 people, numbered K3-05, K3-06, K3-07, K3-08, are used on the 3rd floor of B2 block.
- Has advanced theoretical and practical knowledge that can critically question theories and principles related to the field of Pre-School Education.
- Has advanced innovative expertise skills in solving complex, unforeseen problems in the field of Pre-School Education.
- Analyzes data related to problems in the field of Pre-School Education and develops evidence-based solution suggestions.
- Manages complex professional and technical studies related to the field, takes responsibility as a team member in solving problems that may arise in practice, determines the professional development needs of team members.
- He/she evaluates the knowledge and skills he/she has in his/her field with a critical approach, determines his/her learning needs and has a lifelong learning approach to meet them.
- He/she uses information technologies specific to his/her field at least at the Advanced Level of the European Computer User License.
- He/she shares his/her thoughts and solution suggestions for the problems with quantitative and qualitative data on the subjects related to his/her field with expert or non-expert groups in writing or verbally.
- He/she acts in accordance with scientific, social and ethical values in the stages of collecting, analyzing and announcing the results of the data related to his/her field.
- He/she organizes and implements projects and events in cooperation with other professional groups for the social environment in which he/she lives with the awareness of social responsibility.
- He/she takes responsibility for raising the awareness of the society on fundamental rights, cultural and universal values, social justice and environmental issues.
- He/she has healthy life attitudes and behaviors.
- He/she prioritizes the values of his/her country, historical and cultural national infrastructure, being right in the society in which he/she lives and having the right social identity.
- Has advanced skills, attitudes and behaviors that provide solutions to the social and economic problems of the country by taking into account the country's national strategies.
- Has a spirit and will awareness that respects the customs and traditions of the society, prioritizes the forms and characteristics of the society, national culture, national unity and solidarity.
1. Literacy competence
2. Multilingual competence
3. Digital, scientific and technological competence
4. Personal, social and learning to learn competence
5. Citizenship competence
6. Entrepreneurship competence
7. Cultural awareness and expression competence
Exams are conducted in written, oral or practical form. Exam results are submitted to the department head by the relevant faculty member within fifteen days and announced. From the announcement of the exam results, exam documents and exam records of practical courses are kept for two years. Exams are conducted by the faculty members assigned to teach that course. In the event that the assigned faculty member is not present at the University during the exam period, who will conduct and evaluate the exams will be determined by the relevant department board. Written exams are conducted with the participation of two invigilators to be determined by the department head. The procedures regarding the evaluation of practical courses such as model, painting, and handicraft are carried out with a report prepared by the student and the administration. At the end of the internship and practice, in faculties and colleges that are required to hold exams, the faculty and college boards determine how the internship and practice exams will be conducted. The success grade is determined by taking 40% of the midterm exam grade point average and 60% of the end-of-semester or make-up exam grade and is notified to the students within the first two weeks of the education. The success grades of the students for each course are evaluated out of 100 points by the course instructor and the end-of-semester success grade of the course is determined in accordance with the normal distribution statistics and relative evaluation. It is given in the form of a coefficient e grade. The course grade to be given to the student is determined by the instructor by evaluating at least one midterm exam grade taken each semester, the final exam grade, and the semester project work, if any. Exams can be oral, written or applied. Grades In master's, doctorate and arts proficiency programs, one of the following letter grades is given to students as the final course grade for each course they take by the instructor:
Passing Grade Coefficient Grade conversion out of 100 points AA 4.0 90 – 100 BA 3.5 85 – 89 BB 3.0 80 – 84 CB 2.5 75 – 79 CC 2.0 70 – 74 DC 1.5 60 – 69 DD 1.0 50 – 59 FD 0.5 30 – 49 FF 0.0 0 – 29
In addition, from the letter grades; a) DS: Absentee, b) S: Successful, c) U: Unsuccessful are defined with letters. Successful grades are given to students who successfully continue their thesis studies, and unsuccessful grades are given to students who cannot successfully continue their thesis studies.
Failing grades are also used in cases of failure for non-credit courses, specialized courses, field, clinical and laboratory studies, and seminars. These two grades are not included in the general grade point average.
In order to monitor the quality of higher education programs; YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions. “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared every year within the framework of criteria determined by YÖK are published. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions prepared according to these reports are also shared with the public by YÖK.
The “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published every year by YÖK.
These reports containing quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum Programs:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans’ Council.
2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor’s diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided.
YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. Our program has an accreditation certificate. Quality Assurance: Our program has been accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD).
As in any university in Turkey, student admission to ÇOMÜ Preschool Education Undergraduate Program is generally made according to the university entrance exam results conducted nationwide by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) according to the regulations made by the Council of Higher Education (YÖK). Students are placed in the department according to their ÖSYM scores, taking into account their preferences. Foreign students are accepted to the department through the exam conducted by the university. Reciprocal student exchange acceptance is made according to the agreements signed between ÇOMÜ and the partner university.
Students studying in this program must have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 in order to graduate and must successfully complete all courses stipulated in the curriculum by obtaining at least a DC grade. The minimum ECTS credit to be earned for graduation is 240. Students must also complete their compulsory internship within the specified period and characteristics
Progression Paths (Relationship Type) Those who complete the Preschool Education Undergraduate Program are given the title of "Preschool Teacher". Preschool teachers provide students with knowledge, skills and attitudes related to their field within the framework of the curriculum prepared by the Ministry of National Education in the school they work. For this purpose, they prepare appropriate learning environments, evaluate their students' success and take measures to increase success, monitor developments in their profession and try to reflect these in the curriculum. Students who complete a 4-year undergraduate program can transfer to postgraduate programs as per their wishes. Undergraduate program graduates can apply to graduate programs in their own fields or in multi-disciplinary fields, provided that they receive a passing grade from the Academic Personnel and Postgraduate Education Entrance Exam (ALES) and provide English language proficiency (Interuniversity Board Foreign Language Exam (ÜDS), Public Personnel Language Exam (KPDS, TOEFL, IELTS).
1. Law on Higher Education No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Law on Higher Education No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Validity Period (If Applicable) Qualification continuous valid.
The qualification is valid at all times.
