Yeterlilik Kodu | TR0030044903 | |
Yeterlilik Adı | Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kastamonu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kastamonu Üniversitesi Kuzeykent Mahallesi Orgeneral Atilla Ateş Paşa Caddesi No:19 Posta Kodu: 37150 Merkez/Kastamonu | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Okul öncesi öğretmenleri için eğitim | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
Harf Notları ve ilgili katsayılar aşağıdaki gibidir:
| |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan toplam 240 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Okul Öncesi Öğretmenliği alanında Lisans diploması verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030044903
ISCO 08
ISCO 08
- 0-6 yaş arası çocuğun gelişimi ile ilgili alan bilgisine sahip olur.
- Oku löncesi eğitim programında ilköğretim birinci sınıf programların kazandırmayı hedeflediği becerilere temel oluşturan amaçları bilir ve buna yönelik etkinliklerde bulunur.
- Okul Öncesi Eğitiminin amacını ve önemini kavrar.
- Okul öncesi eğitimine dayalı etkili öğretme ve öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.
- Okulöncesi eğitimin amaçlarını, ilkesini bilir, bu ilkelerin hedefleri doğrultusunda hazırlanan çalışmaları uygulama yeterliliği kazanır, Türk Eğitim Sisteminin yapısını bilir, demokratik ve evrensel insan haklarına uygun davranır, tavır ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
- Türkçe’yi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
- Çocukların gelişimine katkıda bulunacak düzeyde genel kültüre, alanı ile ilgili gelişmeleri takip edecek düzeyde araştırma kültürüne ve yabancı dil bilgisine sahip olur.
- Okulu ve sınıfı yönetme becerisini kazanır.
- Çocukları tanıma ve çocukların yeteneklerini geliştirmeye yönelik yöntem ve teknikleri uygular.
- Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
- Okul öncesi eğitiminde okul-aile-çocuk etkileşiminin önemini bilir ve aile katılımına yönelik çalışmaları kavrar.
- Programda proje, uygulama, vize ve final sınavı gibi değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır.
Harf Notları ve ilgili katsayılar aşağıdaki gibidir:
- AA-4,00
- BA-3,50
- BB-3,00
- CB-2,50
- CC-2,00
- DC-1,50
- DD-1,00
- FD-0,50
- FF-0,00
- Lise ve dengi okul diplomasına sahip olmak.
- Temel Yeterlilik Testi (TYT)'den Sözel (SÖZ) puan türünde yeterli puan almış olmak.
- Bu program mezunları, KPSS'den gerekli puanı almaları durumunda MEB tarafından okul öncesi öğretmeni olarak atanmaktadır.
- Üniversitelerde akademisyen, özel okullarda öğretmen olma seçenekleri vardır.
-
Qualification Code | TR0030044903 | |
Qualification Title | Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Awarding Body | Kastamonu University | |
Awarding Body Contact | Kastamonu University Kuzeykent District General Atilla Ateş Pasha Street No:19 Post Code: 37150 Merkez/Kastamonu | |
Awarding Body Url | https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Training for pre-school teachers | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | 0-6 yaş arası çocuğun gelişimi ile ilgili alan bilgisine sahip olur. Okulöncesi eğitim programında ilköğretim birinci sınıf programların kazandırmayı hedeflediği becerilere temel oluşturan amaçları bilir ve buna yönelik etkinliklerde bulunur., Okul Öncesi Eğitiminin amacını ve önemini kavrar. Okul öncesi eğitimine dayalı etkili öğretme ve öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir., Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir., Okul öncesi eğitimin amaçlarını, ilkesini bilir, bu ilkelerin hedefleri doğrultusunda hazırlanan çalışmaları uygulama yeterliliği kazanır, Türk Eğitim Sisteminin yapısını bilir, demokratik ve evrensel insan haklarına uygun davranır, tavır ve davranışlarıyla topluma örnek olur., Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir., Çocukların gelişimine katkıda bulunacak düzeyde genel kültüre, alanı ile ilgili gelişmeleri takip edecek düzeyde araştırma kültürüne ve yabancı dil bilgisine sahip olur., Okul öncesi eğitiminde okul-aile-çocuk etkileşiminin önemini bilir ve aile katılımına yönelik çalışmaları kavrar., Okulu ve sınıfı yönetme becerisini kazanır. Çocukları tanıma ve çocukların yeteneklerini geliştirmeye yönelik yöntem ve teknikleri uygular., Türkçe’yi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur., Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır., Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir., Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir., Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir., Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular., (Yetkinlik)Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir., (Yetkinlik)Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır., (Yetkinlik)Birbiriyle etkileşim halinde olan ve öngörülemeyen değişime yol açan birtakım faktörlerin bulunduğu ortamlarda problem çözmeyi gerektiren projeleri bağımsız olarak yönetir. , (Yetkinlik)Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir., (Yetkinlik)Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir., (Yetkinlik)Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır., (Yetkinlik)Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır., (Yetkinlik)Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular., (Yetkinlik)Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır., (Yetkinlik)Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır., (Yetkinlik)Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir., (Yetkinlik)Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Programda proje, uygulama, vize ve final sınavı gibi değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Harf Notları ve ilgili katsayılar aşağıdaki gibidir: AA-4,00 BA-3,50 BB-3,00 CB-2,50 CC-2,00 DC-1,50 DD-1,00 FD-0,50 FF-0,00 | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | 1- Lise ve dengi okul diplomasına sahip olmak 2- Temel Yeterlilik Testi (TYT)'den Sözel (SÖZ) puan türünde yeterli puan almış olmak. | |
Conditions for Success | Programda mevcut olan toplam 240 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Okul Öncesi Öğretmenliği alanında Lisans diploması verilir. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Bu program mezunları, KPSS'den gerekli puanı almaları durumunda MEB tarafından okul öncesi öğretmeni olarak atanmaktadır. Üniversitelerde akademisyen, özel okullarda öğretmen olma seçenekleri vardır. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030044903
ISCO 08
ISCO 08
0-6 yaş arası çocuğun gelişimi ile ilgili alan bilgisine sahip olur. Okulöncesi eğitim programında ilköğretim birinci sınıf programların kazandırmayı hedeflediği becerilere temel oluşturan amaçları bilir ve buna yönelik etkinliklerde bulunur., Okul Öncesi Eğitiminin amacını ve önemini kavrar. Okul öncesi eğitimine dayalı etkili öğretme ve öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir., Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir., Okul öncesi eğitimin amaçlarını, ilkesini bilir, bu ilkelerin hedefleri doğrultusunda hazırlanan çalışmaları uygulama yeterliliği kazanır, Türk Eğitim Sisteminin yapısını bilir, demokratik ve evrensel insan haklarına uygun davranır, tavır ve davranışlarıyla topluma örnek olur., Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir., Çocukların gelişimine katkıda bulunacak düzeyde genel kültüre, alanı ile ilgili gelişmeleri takip edecek düzeyde araştırma kültürüne ve yabancı dil bilgisine sahip olur., Okul öncesi eğitiminde okul-aile-çocuk etkileşiminin önemini bilir ve aile katılımına yönelik çalışmaları kavrar., Okulu ve sınıfı yönetme becerisini kazanır. Çocukları tanıma ve çocukların yeteneklerini geliştirmeye yönelik yöntem ve teknikleri uygular., Türkçe’yi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur., Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır., Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir., Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir., Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir., Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular., (Yetkinlik)Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir., (Yetkinlik)Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır., (Yetkinlik)Birbiriyle etkileşim halinde olan ve öngörülemeyen değişime yol açan birtakım faktörlerin bulunduğu ortamlarda problem çözmeyi gerektiren projeleri bağımsız olarak yönetir. , (Yetkinlik)Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir., (Yetkinlik)Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir., (Yetkinlik)Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır., (Yetkinlik)Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır., (Yetkinlik)Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular., (Yetkinlik)Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır., (Yetkinlik)Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır., (Yetkinlik)Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir., (Yetkinlik)Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
Programda proje, uygulama, vize ve final sınavı gibi değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Harf Notları ve ilgili katsayılar aşağıdaki gibidir: AA-4,00 BA-3,50 BB-3,00 CB-2,50 CC-2,00 DC-1,50 DD-1,00 FD-0,50 FF-0,00
1- Lise ve dengi okul diplomasına sahip olmak 2- Temel Yeterlilik Testi (TYT)'den Sözel (SÖZ) puan türünde yeterli puan almış olmak.
Bu program mezunları, KPSS'den gerekli puanı almaları durumunda MEB tarafından okul öncesi öğretmeni olarak atanmaktadır. Üniversitelerde akademisyen, özel okullarda öğretmen olma seçenekleri vardır.
-