Yeterlilik Kodu

TR0030218921

Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumMuş Alparslan Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMuş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş
Sorumlu Kurum URLhttp://www.alparslan.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Okul öncesi öğretmenleri için eğitim
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Okul öncesi eğitim alanında eğitim uygulamaları sürecinde çağdaş, bilimsel teknik ve yöntemleri kullanır.
  • Okul öncesi eğitim alanında ulusal ve uluslar arası eğitim problemlerini tanımlayabilir ve çözümler.
  • Okul öncesi eğitimi alanındaki çalışma süreçlerinde araç-gereçleri ve öğretim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
  • Okul öncesi eğitim ve çocuk gelişimi alanında çağdaş bilgi ve uygulamaları kullanır.
  • Okul öncesi eğitim uygulama süreçlerinde gerekli doküman, kayıt, belge ve raporları yapar.
  • Bilişim ve iletişim teknolojileri ile ilgili gelişmeleri alanında yaptığı çalışmalarda kullanır.
  • Okul öncesi eğitim alanında lisans düzeyinde öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili kavram, teori ve uygulamaları tanımlar.
  • Okul öncesi eğitim alanında yapılan bireysel çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
  • Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanma becerilerini geliştirir.
  • Çocukların gelişim özellikleri ve gereksinimlerine uygun eğitim ortamı düzenler.
  • Okul öncesi eğitimi alanındaki çalışma süreçlerinde çevre, sağlık ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
  • Çocukları tanıma ve değerlendirme çalışmalarını farklı yöntemler kullanarak etkili bir şekilde yürütür.
  • Çocukların yaratıcılık, problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerini destekleyici uygulamalar yapar.
  • Çocukların gelişimsel, bireysel ve kültürel özelliklerini dikkate alarak tüm çocukların gereksinimlerini karşılayacak şekilde planlama, uygulama ve değerlendirme yapar.
  • Çocuklara, meslektaşlarına ve ailelere yönelik öğretmenlik mesleği ile ilgili etik uygulamaları benimser.
  • Bireysel ve mesleğe yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir.
  • Okul öncesi eğitimde kullanılabilecek öğretim yöntemlerini belirleyebilme ve belirlediği öğretim yöntemine uygun etkinlik planı hazırlar.
  • Özel eğitime muhtaç çocukların özelliklerini ve nasıl eğitileceklerine dair bilgi ve beceri kazanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Bu bölüm, ilgili dersin ders tanıtım ve uygulama formunda açıklanmıştır. Geniş bilgi için lütfen ders planı bölümündeki ilgili derse bakınız
  • Okul Öncesi Öğretmenliği alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
  • Eğitim-öğretim sürecinde Okul Öncesi Öğretmenliği alanı ile ilgili kavram, olgu, ilke ve genellemeleri ve aralarındaki ilişkileri kavrar.
  • Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
  • Çocukların bireysel farklılıkları ve gelişim özelliklerine dayalı olarak konu alanının gerektirdiği uygun eğitim durumlarını düzenler.
  • Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
  • Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, çevresiyle sağlıklı iletişim kurar; alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder. 
  • Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
  • İnsan hakları ve çocuk haklarını gözeterek, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
  • Farklı kültürlere saygı duyar, sosyal yaşama uyum sağlar, tutum, tavır ve davranışları ile çevresine örnek olur.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. Orta öğretimden Yüksek Öğretime geçişte iki aşamalı bir sınav sistemi uygulanmaktadır. Sınavlar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http://www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir. Okul Öncesi Öğretmenliği programımıza kabul edilmek isteyen adayların belirtilen sınavlara girerek gerekli puanı almaları gerekmektedir. Muş Alparslan Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmektedir.

Başarma Şartları  Okul Öncesi Öğretmenliği alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Eğitim-öğretim sürecinde Okul Öncesi Öğretmenliği alanı ile ilgili kavram, olgu, ilke ve genellemeleri ve aralarındaki ilişkileri kavrar. Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. Çocukların bireysel farklılıkları ve gelişim özelliklerine dayalı olarak konu alanının gerektirdiği uygun eğitim durumlarını düzenler. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, çevresiyle sağlıklı iletişim kurar; alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder. Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. İnsan hakları ve çocuk haklarını gözeterek, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. Farklı kültürlere saygı duyar, sosyal yaşama uyum sağlar, tutum, tavır ve davranışları ile çevresine örnek olur. Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere alanında lisans diploması verilir
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Okul Öncesi Öğretmenliği programı mezunları “Okul Öncesi Öğretmeni” unvanı ile Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarına Okul Öncesi Öğretmeni olarak atanmaktadırlar.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030218921


Yeterlilik Adı
Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Muş Alparslan Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Muş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Okul öncesi eğitim alanında eğitim uygulamaları sürecinde çağdaş, bilimsel teknik ve yöntemleri kullanır.
  • Okul öncesi eğitim alanında ulusal ve uluslar arası eğitim problemlerini tanımlayabilir ve çözümler.
  • Okul öncesi eğitimi alanındaki çalışma süreçlerinde araç-gereçleri ve öğretim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
  • Okul öncesi eğitim ve çocuk gelişimi alanında çağdaş bilgi ve uygulamaları kullanır.
  • Okul öncesi eğitim uygulama süreçlerinde gerekli doküman, kayıt, belge ve raporları yapar.
  • Bilişim ve iletişim teknolojileri ile ilgili gelişmeleri alanında yaptığı çalışmalarda kullanır.
  • Okul öncesi eğitim alanında lisans düzeyinde öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili kavram, teori ve uygulamaları tanımlar.
  • Okul öncesi eğitim alanında yapılan bireysel çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
  • Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanma becerilerini geliştirir.
  • Çocukların gelişim özellikleri ve gereksinimlerine uygun eğitim ortamı düzenler.
  • Okul öncesi eğitimi alanındaki çalışma süreçlerinde çevre, sağlık ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
  • Çocukları tanıma ve değerlendirme çalışmalarını farklı yöntemler kullanarak etkili bir şekilde yürütür.
  • Çocukların yaratıcılık, problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerini destekleyici uygulamalar yapar.
  • Çocukların gelişimsel, bireysel ve kültürel özelliklerini dikkate alarak tüm çocukların gereksinimlerini karşılayacak şekilde planlama, uygulama ve değerlendirme yapar.
  • Çocuklara, meslektaşlarına ve ailelere yönelik öğretmenlik mesleği ile ilgili etik uygulamaları benimser.
  • Bireysel ve mesleğe yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir.
  • Okul öncesi eğitimde kullanılabilecek öğretim yöntemlerini belirleyebilme ve belirlediği öğretim yöntemine uygun etkinlik planı hazırlar.
  • Özel eğitime muhtaç çocukların özelliklerini ve nasıl eğitileceklerine dair bilgi ve beceri kazanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Bu bölüm, ilgili dersin ders tanıtım ve uygulama formunda açıklanmıştır. Geniş bilgi için lütfen ders planı bölümündeki ilgili derse bakınız
  • Okul Öncesi Öğretmenliği alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
  • Eğitim-öğretim sürecinde Okul Öncesi Öğretmenliği alanı ile ilgili kavram, olgu, ilke ve genellemeleri ve aralarındaki ilişkileri kavrar.
  • Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
  • Çocukların bireysel farklılıkları ve gelişim özelliklerine dayalı olarak konu alanının gerektirdiği uygun eğitim durumlarını düzenler.
  • Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
  • Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, çevresiyle sağlıklı iletişim kurar; alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder. 
  • Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
  • İnsan hakları ve çocuk haklarını gözeterek, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
  • Farklı kültürlere saygı duyar, sosyal yaşama uyum sağlar, tutum, tavır ve davranışları ile çevresine örnek olur.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. Orta öğretimden Yüksek Öğretime geçişte iki aşamalı bir sınav sistemi uygulanmaktadır. Sınavlar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http://www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir. Okul Öncesi Öğretmenliği programımıza kabul edilmek isteyen adayların belirtilen sınavlara girerek gerekli puanı almaları gerekmektedir. Muş Alparslan Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmektedir.


Başarma Şartları
 Okul Öncesi Öğretmenliği alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Eğitim-öğretim sürecinde Okul Öncesi Öğretmenliği alanı ile ilgili kavram, olgu, ilke ve genellemeleri ve aralarındaki ilişkileri kavrar. Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. Çocukların bireysel farklılıkları ve gelişim özelliklerine dayalı olarak konu alanının gerektirdiği uygun eğitim durumlarını düzenler. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, çevresiyle sağlıklı iletişim kurar; alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder. Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. İnsan hakları ve çocuk haklarını gözeterek, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. Farklı kültürlere saygı duyar, sosyal yaşama uyum sağlar, tutum, tavır ve davranışları ile çevresine örnek olur. Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere alanında lisans diploması verilir

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Okul Öncesi Öğretmenliği programı mezunları “Okul Öncesi Öğretmeni” unvanı ile Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarına Okul Öncesi Öğretmeni olarak atanmaktadırlar.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030218921

Qualification Title
Okul Öncesi Öğretmenliği Bachelor
Awarding BodyMUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.alparslan.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTraining for pre-school teachers
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Gains and applies early childhood basic knowledge. Plans the educational process to support development and learning. It organizes healthy, supportive and stimulating educational environments. Selects, uses and prepares materials. Uses active and alternative learning methods in early childhood. Carries out educational activities taking into account individual differences. Communicates with families and ensures family involvement. Works collaboratively with family, school and society. Evaluates the training program. Monitors and evaluates children in different ways. Develops effective communication skills. Follows and recognizes technological developments that enable fast and accurate access to information. Develops the ability to research, explore and produce alternative solutions. Develops aesthetic understanding and selectivity skills. Have scientific and professional ethical values. Plans research, interprets and communicates its results. Follows national and international developments in the field of early childhood. Uses Turkish effectively, accurately and effectively. She/He renews and develops herself in teaching. Participates in professional events and organizations.

Key Competencies-
Further Info

This part is explained in the introduction form of course and practice for futher information please check the related course in the lesson plan session. • Related to the field of preschool education, able to teaching program, teaching strategies, methods and techniques, measurement and evaluation knowledge. • Learn concepts, facts, principles and generalizations in the field of pre-school teaching in the educational process and conceive relationships between these. • Has knowledge of childrens developmental and learning characteristics and difficulties. • Arranges appropriate educational situations required by the subject area based on the individual differences and developmental characteristics of the children. • Develop a positive attitude towards lifelong learning by effectively using ways of accessing information. • Adapts to Turkish rules and uses them effectively; Follow national and international literature related to the field. • Acts in compliance with laws, regulations and legislation related to the duties, rights and responsibilities of the individual and his / her field. • Adheres to social, scientific and professional ethical values, observing human rights and childrens rights. • Respects different cultures, adapts to social life, sets an example for the environment with attitudes, attitudes and behaviors.

Quality Assurance-
Access Requirements

The admissions, examination and evaluation procedures of the students are made according to the Higher Education Law and the decisions and regulations issued based on this law. Higher Teaching from Secondary Education has a two-stage examination system. The exams are conducted by Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM). Detailed information about exams can be found at http://www.osym.gov.tr. Candidates wishing to be admitted to the Pre-School Teacher Program are required to enter the specified examinations and obtain the necessary points. Admission procedures at Mus Alparslan University are carried out by the Department of Student Affairs.

Conditions for Success• Related to the field of preschool education, able to teaching program, teaching strategies, methods and techniques, measurement and evaluation knowledge. • Learn concepts, facts, principles and generalizations in the field of pre-school teaching in the educational process and conceive relationships between these. • Has knowledge of childrens developmental and learning characteristics and difficulties. • Arranges appropriate educational situations required by the subject area based on the individual differences and developmental characteristics of the children. • Develop a positive attitude towards lifelong learning by effectively using ways of accessing information. • Adapts to Turkish rules and uses them effectively; Follow national and international literature related to the field. • Acts in compliance with laws, regulations and legislation related to the duties, rights and responsibilities of the individual and his / her field. • Adheres to social, scientific and professional ethical values, observing human rights and childrens rights. • Respects different cultures, adapts to social life, sets an example for the environment with attitudes, attitudes and behaviors. Students who success all the course included in the program(240 AKTS equivalent in total) and have the cumulative grade 2.0 or higher out of 4 get the diploma.
Progression Paths (Relationship Type)

Pre-School Teacher Program graduates are assigned as Preschool Teachers for official and private education institutions affiliated to the Ministry of National Education with the title Pre-School Teacher

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030218921


Qualification Title
Okul Öncesi Öğretmenliği Bachelor

Awarding Body
MUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Gains and applies early childhood basic knowledge. Plans the educational process to support development and learning. It organizes healthy, supportive and stimulating educational environments. Selects, uses and prepares materials. Uses active and alternative learning methods in early childhood. Carries out educational activities taking into account individual differences. Communicates with families and ensures family involvement. Works collaboratively with family, school and society. Evaluates the training program. Monitors and evaluates children in different ways. Develops effective communication skills. Follows and recognizes technological developments that enable fast and accurate access to information. Develops the ability to research, explore and produce alternative solutions. Develops aesthetic understanding and selectivity skills. Have scientific and professional ethical values. Plans research, interprets and communicates its results. Follows national and international developments in the field of early childhood. Uses Turkish effectively, accurately and effectively. She/He renews and develops herself in teaching. Participates in professional events and organizations.


Key Competencies
-

Further Info

This part is explained in the introduction form of course and practice for futher information please check the related course in the lesson plan session. • Related to the field of preschool education, able to teaching program, teaching strategies, methods and techniques, measurement and evaluation knowledge. • Learn concepts, facts, principles and generalizations in the field of pre-school teaching in the educational process and conceive relationships between these. • Has knowledge of childrens developmental and learning characteristics and difficulties. • Arranges appropriate educational situations required by the subject area based on the individual differences and developmental characteristics of the children. • Develop a positive attitude towards lifelong learning by effectively using ways of accessing information. • Adapts to Turkish rules and uses them effectively; Follow national and international literature related to the field. • Acts in compliance with laws, regulations and legislation related to the duties, rights and responsibilities of the individual and his / her field. • Adheres to social, scientific and professional ethical values, observing human rights and childrens rights. • Respects different cultures, adapts to social life, sets an example for the environment with attitudes, attitudes and behaviors.


Quality Assurance
-

Access Requirements

The admissions, examination and evaluation procedures of the students are made according to the Higher Education Law and the decisions and regulations issued based on this law. Higher Teaching from Secondary Education has a two-stage examination system. The exams are conducted by Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM). Detailed information about exams can be found at http://www.osym.gov.tr. Candidates wishing to be admitted to the Pre-School Teacher Program are required to enter the specified examinations and obtain the necessary points. Admission procedures at Mus Alparslan University are carried out by the Department of Student Affairs.


Conditions for Success
• Related to the field of preschool education, able to teaching program, teaching strategies, methods and techniques, measurement and evaluation knowledge. • Learn concepts, facts, principles and generalizations in the field of pre-school teaching in the educational process and conceive relationships between these. • Has knowledge of childrens developmental and learning characteristics and difficulties. • Arranges appropriate educational situations required by the subject area based on the individual differences and developmental characteristics of the children. • Develop a positive attitude towards lifelong learning by effectively using ways of accessing information. • Adapts to Turkish rules and uses them effectively; Follow national and international literature related to the field. • Acts in compliance with laws, regulations and legislation related to the duties, rights and responsibilities of the individual and his / her field. • Adheres to social, scientific and professional ethical values, observing human rights and childrens rights. • Respects different cultures, adapts to social life, sets an example for the environment with attitudes, attitudes and behaviors. Students who success all the course included in the program(240 AKTS equivalent in total) and have the cumulative grade 2.0 or higher out of 4 get the diploma.

Progression Paths (Relationship Type)

Pre-School Teacher Program graduates are assigned as Preschool Teachers for official and private education institutions affiliated to the Ministry of National Education with the title Pre-School Teacher


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address