Yeterlilik Kodu | TR0030220695 | |
Yeterlilik Adı | Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Okul öncesi öğretmenleri için eğitim | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Okul Öncesi ABD'nın öncelikli amacı öğretime yönelik pozitif tutumlar geliştiren ve kendi alanında profesyonel becerilere sahip olan öğretmenleri yetiştirmektir. Bu programdan mezun olan öğrencilerin kişisel ve mesleki yaşam açısından kendi öğrencilerine doğru bir modeli sergilemesi, kendi profesyonel gelişimi için alanıyla ilgili yenilikleri takip etmesi ve etkili iletişim becerilerine sahip olması beklenmektedir. Ayrıca bu program, öğrencilerin nasıl öğreneceğini tam olarak anlayan, teknoloji kullanımı konusunda kendine güvenen, problem çözme yeteneğine sahip olan, insan haklarına, demokrasiye ve etiğe önem veren, öğretmenler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bölümümüzde her ders için biri ara sınav diğeri final sınavı olmak üzere 2 sınav yapılmaktadır. Ara sınavın toplam nota katkısı %40 finalin ise %60 olarak alınmaktadır. Ders değerlendirmelerinde vize ve final sınavlarına ek olarak, ödevler, projeler ve portfolyo teslimleri de dahil edilmektedir. Bir dersten koşulsuz başarılı olmak için Bağıl Değerlendirme Sistemine göre CC harf notuna sahip olmak gerekir. Bir dersten DC ve DD harf notu alan öğrenciler dönem ortalaması 2.00nin üzerinde olması durumunda o dersten başarılı sayılırlar. Ayrıca, başarısız olan öğrencilere başarısız oldukları derslerden bütünleme hakkı verilmektedir. Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (240 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını ve tezini tamamlamış olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur. Diş, Vet. 300 AKTS, Tıp 360AKTS | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Lise diplomasına sahip olmak ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan ilgili sınav türünden başarılı olmak. Yatay ve Dikey geçiş için gerekli koşulları sağlamak | |
Başarma Şartları | Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (240 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını ve tezini tamamlamış olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur. Diş, Vet. 300 AKTS, Tıp 360AKTS Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (240 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını ve tezini tamamlamış olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız KPSSden gerekli puanı aldıkları takdirde MEBe bağlı bağımsız anaokullarında, ilkokula bağlı anasınıflarında, kurumlara bağlı kreşler ve anaokullarında ve özel kreş ve anaokullarında öğretmen olarak çalışabilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220695
ISCO:08
ISCO:08
Okul Öncesi ABD'nın öncelikli amacı öğretime yönelik pozitif tutumlar geliştiren ve kendi alanında profesyonel becerilere sahip olan öğretmenleri yetiştirmektir. Bu programdan mezun olan öğrencilerin kişisel ve mesleki yaşam açısından kendi öğrencilerine doğru bir modeli sergilemesi, kendi profesyonel gelişimi için alanıyla ilgili yenilikleri takip etmesi ve etkili iletişim becerilerine sahip olması beklenmektedir. Ayrıca bu program, öğrencilerin nasıl öğreneceğini tam olarak anlayan, teknoloji kullanımı konusunda kendine güvenen, problem çözme yeteneğine sahip olan, insan haklarına, demokrasiye ve etiğe önem veren, öğretmenler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Okul öncesi eğitim alanındaki son gelişmeleri takip edebilecek alan bilgisine ve alanıyla ilgili kavram bilgisine ve kavramlar arası ilişkileri transfer edebilme bilgisine sahiptir
- Okul öncesi eğitim alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir
- Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir
- Alanıyla ilgili kaynakları kullanarak çocuklar için etkili öğrenme ortamları hazırlayabilir
- Genel Kültür-Öğretmenlik Meslek Bilgisi ve Okul Öncesi Öğretmenliğine ilişkin özel alan bilgilerini etkili bir şekilde kullanır
- Okul öncesi eğitim alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir
- Güvenli okul ortamının geliştirilmesi ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar
- Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun olarak, ilgi ihtiyaç ve bulundukları koşulları göz önünde bulundurarak, eğitim amaçlarına uygun öğrenme ortamları düzenler ve materyal geliştirir
- Çocukların kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir
- Uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır
- Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlüyönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir
- Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu bir tutum geliştirir
- Okul öncesi eğitim ile ilgili bilimsel ve alana ilişkin yenilikleri takip eder
- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar, uygular; dışgörünüş, tutum, tavır ve davranışlarıyla topluma örnek olur
- Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, çevresiyle sağlıklı iletişim kurar; alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder
- Okul-Toplum ve Çevre ilişkisinin önemini bilir
- Okul-aile birliğinin önemine inanarak etkili iletişim kurar
- İnsan hakları ve çocuk haklarını dikkate alarak, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bölümümüzde her ders için biri ara sınav diğeri final sınavı olmak üzere 2 sınav yapılmaktadır. Ara sınavın toplam nota katkısı %40 finalin ise %60 olarak alınmaktadır. Ders değerlendirmelerinde vize ve final sınavlarına ek olarak, ödevler, projeler ve portfolyo teslimleri de dahil edilmektedir. Bir dersten koşulsuz başarılı olmak için Bağıl Değerlendirme Sistemine göre CC harf notuna sahip olmak gerekir. Bir dersten DC ve DD harf notu alan öğrenciler dönem ortalaması 2.00nin üzerinde olması durumunda o dersten başarılı sayılırlar. Ayrıca, başarısız olan öğrencilere başarısız oldukları derslerden bütünleme hakkı verilmektedir. Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (240 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını ve tezini tamamlamış olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur. Diş, Vet. 300 AKTS, Tıp 360AKTS
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Lise diplomasına sahip olmak ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan ilgili sınav türünden başarılı olmak. Yatay ve Dikey geçiş için gerekli koşulları sağlamak
Mezunlarımız KPSSden gerekli puanı aldıkları takdirde MEBe bağlı bağımsız anaokullarında, ilkokula bağlı anasınıflarında, kurumlara bağlı kreşler ve anaokullarında ve özel kreş ve anaokullarında öğretmen olarak çalışabilmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220695 | |
Qualification Title | Okul Öncesi Öğretmenliği License | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Training for pre-school teachers | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Follows the latest developments in the field of Pre-School Education; has the conceptual knowledge about the field and the ability to recognize the relationships between the related concepts. Able to measure and evaluate the different programs, instructional strategies and methods in the field preschool education. Has the knowledge of preschool child development, learning and special needs. Prepare effective learning environments for children by using resources in the relevant field. Uses effectively his knowledge about culture/general teaching profession and custom field of the preschool teaching. Able to recognize and analyze the major problems in the field of Preschool Education. Can generate solutions based on scientific inquiry and evidence. Establishes personal and organizational contact in order to develop and sustain safe schoolenvironments. Able to prepare a developmentally appropriate educational environments and materials based on young children’s age, developmental characteristics, interests, needs and the conditions they live in. Evaluate childrens knowledge via different methods Take responsibility as a member individual and team to solve the problems encountered in practice Recognizes her/himself as an individual; utilizes her/his creativity and strong features of his/her personalitywhile constantly improving his/her weaknesses. Develops a positive attitude towards life-long learning by effectively utilizing the ways of obtaining knowledge. Follows the scientific innovation for the field of Pre-School Education. Becomes a role model to community with her/his attitude, life habits and professional appearance. Plans and implements professional projects and activities with a sense of social responsibility. Uses Turkish Language appropriately, establishes positive communication with her/his environment and follows national/international literature related to the field. Knows the importance of the relationship between school-community and the environment. Communicates effectively convinced of the importance of school-family collaboration. Takes into consideration of human/children rights while strictly following ethical rules on the social, scientific andprofessional areas. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | In our department, 2 exams are held for each course, one for midterm and one for final exam. The contribution of the mid-term exam to the total score is 40% and the final score is 60%. In addition to the exams, assignments, project reports and portfolios can be added for the assessment. To be successful unconditionally from a course, it is necessary to have CC letter grade according to Relative Rating System. Students who have taken DC and DD grades from a course are considered successful if they have a semester average of 2.00. In addition, the failed students are given the right to supplement from the courses they have failed. Students who have successfully completed all courses (240 ECTS), as well as the compulsory internship and the thesis (if exists) with a minimum CGPA of 2.00 out of 4.00, can graduate. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Holding a high school diploma; obtaining the needed score in the relevant field in the examination held by Student Selection and Placement Center (ÖSYM), meeting the necesseray requirements for vertical and horizantal transfer. | |
Conditions for Success | Students who have successfully completed all courses (240 ECTS), as well as the compulsory internship and the thesis (if exists) with a minimum CGPA of 2.00 out of 4.00, can graduate. Students having succesfully completed all courses (240 ETCS) as well as the compulsory internship and the thesis (if exists) with a minimum CGPA of 2.00 out of 4.00 can graduate. | |
Progression Paths (Relationship Type) | If our graduates get the required score from KPSS, they can work as teachers in independent kindergartens affiliated to the Ministry of National Education, in kindergartens affiliated to primary school, in kindergartens and kindergartens affiliated to institutions, and in private kindergartens and kindergartens. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220695
Follows the latest developments in the field of Pre-School Education; has the conceptual knowledge about the field and the ability to recognize the relationships between the related concepts. Able to measure and evaluate the different programs, instructional strategies and methods in the field preschool education. Has the knowledge of preschool child development, learning and special needs. Prepare effective learning environments for children by using resources in the relevant field. Uses effectively his knowledge about culture/general teaching profession and custom field of the preschool teaching. Able to recognize and analyze the major problems in the field of Preschool Education. Can generate solutions based on scientific inquiry and evidence. Establishes personal and organizational contact in order to develop and sustain safe schoolenvironments. Able to prepare a developmentally appropriate educational environments and materials based on young children’s age, developmental characteristics, interests, needs and the conditions they live in. Evaluate childrens knowledge via different methods Take responsibility as a member individual and team to solve the problems encountered in practice Recognizes her/himself as an individual; utilizes her/his creativity and strong features of his/her personalitywhile constantly improving his/her weaknesses. Develops a positive attitude towards life-long learning by effectively utilizing the ways of obtaining knowledge. Follows the scientific innovation for the field of Pre-School Education. Becomes a role model to community with her/his attitude, life habits and professional appearance. Plans and implements professional projects and activities with a sense of social responsibility. Uses Turkish Language appropriately, establishes positive communication with her/his environment and follows national/international literature related to the field. Knows the importance of the relationship between school-community and the environment. Communicates effectively convinced of the importance of school-family collaboration. Takes into consideration of human/children rights while strictly following ethical rules on the social, scientific andprofessional areas.
In our department, 2 exams are held for each course, one for midterm and one for final exam. The contribution of the mid-term exam to the total score is 40% and the final score is 60%. In addition to the exams, assignments, project reports and portfolios can be added for the assessment. To be successful unconditionally from a course, it is necessary to have CC letter grade according to Relative Rating System. Students who have taken DC and DD grades from a course are considered successful if they have a semester average of 2.00. In addition, the failed students are given the right to supplement from the courses they have failed. Students who have successfully completed all courses (240 ECTS), as well as the compulsory internship and the thesis (if exists) with a minimum CGPA of 2.00 out of 4.00, can graduate.
Holding a high school diploma; obtaining the needed score in the relevant field in the examination held by Student Selection and Placement Center (ÖSYM), meeting the necesseray requirements for vertical and horizantal transfer.
If our graduates get the required score from KPSS, they can work as teachers in independent kindergartens affiliated to the Ministry of National Education, in kindergartens affiliated to primary school, in kindergartens and kindergartens affiliated to institutions, and in private kindergartens and kindergartens.
Qualification is continuous