Yeterlilik Kodu | TR0030033789 | |
Yeterlilik Adı | Okul Öncesi Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Başkent Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.baskent.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Anabilim dalı yüksek lisans düzeyinde yürüttüğü program ile uzman öğretmenler ve araştırmacılar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Okul öncesi öğretmenlerinin mesleki gelişimlerine katkı sağlamak, okul öncesi öğretmenlerinin farklı alanlarda derinleşmelerini sağlamak, erken çocukluk eğitimi alanında bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası çeşitli toplantılarda paylaşmak, erken çocukluk eğitiminin nitelikli bir şekilde yaygınlaşmasına katkıda bulunmak programımızın öncelikli amaçlarıdır. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Tezli yüksek lisans programı; toplam 120 AKTS?den az olmamak koşuluyla en az yedi ders, seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Öğrenci, en geç üçüncü yarıyılın başından itibaren, her yarıyıl tez çalışmasına kayıt yaptırmak zorundadır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı eğitim kurumlarında okul öncesi öğretmeni olarak çalışabilirler. Üniversitelerin Okul Öncesi Öğretmenliği anabilim dalında akademik kadrolarda çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030033789
Anabilim dalı yüksek lisans düzeyinde yürüttüğü program ile uzman öğretmenler ve araştırmacılar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Okul öncesi öğretmenlerinin mesleki gelişimlerine katkı sağlamak, okul öncesi öğretmenlerinin farklı alanlarda derinleşmelerini sağlamak, erken çocukluk eğitimi alanında bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası çeşitli toplantılarda paylaşmak, erken çocukluk eğitiminin nitelikli bir şekilde yaygınlaşmasına katkıda bulunmak programımızın öncelikli amaçlarıdır.
- Erken çocukluk eğitimi alanında ileri düzeyde mesleki güncel bilgiye sahiptir.
- Erken çocukluk eğitimi ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavrar.
- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
- Erken çocukluk döneminde gelişim ve öğrenime yönelik çok yönlü programlar tasarlar ve uygular.
- Erken çocukluk eğitimi ile ilgili programları değerlendirir.
- Erken çocukluk döneminde yapılan çalışmalarda etik kuralları bilir ve çalışmalarında bu kuralları gözetir.
- Erken çocukluk eğitimine yönelik araştırma önerileri geliştirir.
- Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri bilimsel bir bakış açısıyla değerlendirir.
- Mesleki gelişim ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarında uygular.
- Erken çocukluk eğitimi ile ilgili bilgi ve donanımını farklı disiplinleri kullanarak geliştirir ve bütünleştirir.
Mezunlar, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı eğitim kurumlarında okul öncesi öğretmeni olarak çalışabilirler. Üniversitelerin Okul Öncesi Öğretmenliği anabilim dalında akademik kadrolarda çalışabilirler.
Qualification Code | TR0030033789 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Başkent University | |
Awarding Body Contact | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Awarding Body Url | https://www.baskent.edu.tr/en/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |