Yeterlilik Kodu | TR0030005275 | |
Yeterlilik Adı | Organik Tarım Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.mu.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Bitki ve hayvancılık ürünleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Yazılı, sözlü ve/veya uygulamalı olarak yapılan sınavlar; ara sınavları, mazeret sınavları, yarıyıl sonu sınavları, bütünleme sınavları, muafiyet sınavları ve tek ders sınavlarından oluşmaktadır. Sınavlar; Sağlık, doğal afet ve ilgili yönetim kurulunca kabul edilen diğer mazeretleri nedeniyle bir dersin ara sınavına giremeyen öğrenciler; mazeretlerinin kabul edilebilmesi için aldıkları sağlık raporlarını veya diğer mazeret belgelerini, elden üç gün içerisinde içerisinde fakülte/yüksekokul sekreterliğine teslim etmek zorundadırlar. Öğrencinin bir dersten başarısı, o dersin final/bütünleme sınavından sonra, ders sorumlusu öğretim elemanı tarafından, ara sınav/sınavlar not ortalamasının % 40’ı ile final/bütünleme sınav notunun % 60’ının toplamı dikkate alınarak verilen harf notuna göre belirlenir. Tüm öğrenciler için 100 üzerinden ham notlar, sınıfın genel başarı düzeyi, notların dağılışı, sınıf ortalaması ve standart sapması dikkate alınarak Senato tarafından kabul edilen harfli sistem veya 4lük sisteme uyarlanır. AGNOsu en az 2.00 olan öğrenci herhangi bir dersinin (FF), (FD), veya (K) olmaması koşulu ile başarılı sayılır. AGNOsu 2.00Nın altında olan öğrenci başarısız sayılır. Başarısız durumda olan öğrenciler, danışmanın önerisi ve bölüm başkanının onayı ile (DC) ve (DD) notu aldıkları dersleri tekrar edebilir.Her eğitim öğretim yılına ait yarıyıl başlarında ve akademik takvimde belirtilen süreler içinde, Bakanlar Kurulu kararıyla belirlenen öğrenci katkı payı veya öğrenim ücretini ödeyerek ders kayıtlarını yenilemek zorundadırlar. Öğrencinin o yarıyıl/yılda alacağı dersler, kayıt sırasında akademik danışmanı ile birlikte belirlenir. Ders geçme sistemi uygulanan bir programın birinci sınıfında öğrenime başlayan öğrenciler, kayıt oldukları yarıyıl/yıla ait tüm dersleri almakla yükümlüdürler. Önlisans programlarından mezun olabilmek için Üniversitemizin programında mevcut olan (toplam 120 AKTS) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve mezun olabilmeleri için öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden başarılı olmaları gerekmektedir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınav sistemiyle olmaktadır. Öğrenci kayıt işlemleri; Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin belirlediği ilkeler çerçevesinde yapılır. Rektörlük, her yıl Üniversiteye ilk kayıt yaptıracak öğrenci adaylarının kayıt tarihini, istenilen belgeleri ve kayıt yerlerini birimlere göre belirleyerek ilan eder. Kayıt işlemleri Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülür. Kayıt süresi içerisinde kesin kaydını yaptırmayan aday hakkını kaybeder. Belgelerde tahrifat yaptığı tespit edilenlerin kayıtları yapılmaz. Yanlışlıkla kayıt yapılmış olduğu anlaşılırsa kayıtları silinir. | |
Başarma Şartları | Her eğitim öğretim yılına ait yarıyıl başlarında ve akademik takvimde belirtilen süreler içinde, Bakanlar Kurulu kararıyla belirlenen öğrenci katkı payı veya öğrenim ücretini ödeyerek ders kayıtlarını yenilemek zorundadırlar. Öğrencinin o yarıyıl/yılda alacağı dersler, kayıt sırasında akademik danışmanı ile birlikte belirlenir. Ders geçme sistemi uygulanan bir programın birinci sınıfında öğrenime başlayan öğrenciler, kayıt oldukları yarıyıl/yıla ait tüm dersleri almakla yükümlüdürler. Önlisans programlarından mezun olabilmek için Üniversitemizin programında mevcut olan (toplam 120 AKTS) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve mezun olabilmeleri için öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden başarılı olmaları gerekmektedir.Kayıt oldukları önlisans bölüm/programda mevcut olan toplam 120 AKTS’lik ders planlarında yer alan derslere yazılarak bu dersleri başarmış ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrenciler T.C. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde gösterilen staj ve mezuniyet projesi gibi çalışmaları iki yıl içerisinde başarı ile bitirmiş öğrenciler Üniversite eğitim-öğretimini tamamlamış sayılırlar. Normal öğrenim süresi sonunda en az normal ders yükü ile mezun olan öğrencilerden not ortalaması 3.00-3.49 olan öğrenciler Şeref Belgesi, 3.50-4.00 arasında olan öğrenciler ise Yüksek Şeref Belgesi almaya hak kazanırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Organik Tarım mezunlarına ‘’Organik Tarım Teknikeri’’ unvanı verilmektedir. Bölüm mezunlarının gerek kamu kurumlarında gerekse de özel sektöre bağlı işletmelerde görev alması veya kendi işini kurması mümkündür.Organik tarım mezunları kendi işlerini kurup sürdürmelerine oldukça elverişlidir. Organik tarım ürünleri ve girdi materyallerinin üretim, ithalat ve ihracat işlemleri, iç pazarda talebe bağlı olarak perakende sektöründe iş bulma imkanı mevcuttur. Organik Tarım iş olanakları şunlardır:-Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı İl ve İlçe Müdürlükleri-Araştırma Enstitüleri-Belediyeler-Üniversiteler-Tarım Kredi Kooperatifleri- Tarım Satış Kooperatifleri-Tarımsal Kalkınma Kooperatifleri-Fidan Yetiştiriciliği ve satışı yapan firmalarAyrıca; Organik Tarım mezunlarının dikey geçiş yapabileceği birçok bölüm bulunuyor. Okuduğu bölümden bir lisans bölümüne dikey geçiş yapmak isteyenler kendi bölümünden mezun olduktan sonra DGS’ye girip yeterli puanı aldıklarında aşağıdaki 4 yıllık bölümlere dikey geçiş yapabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030005275
- Bitki gelişimi, toprak ve ziraat eğitimi alanında organik tarım geliştirme çalışmaları kapsamında bilgi ve becerileri sahip olmak, tarım kavramlarını öğrenmek.
- Organik Tarım programında mevcut yaşanan sorunlar, problemleri belirlemek ve çözüm üretebilmek.
- Organik tarımla ilgili geliştirme, uygulama, metot ve yöntem bilgilerine sahip olmak.
- Edindiği bilgilerin doğruluğu, güvenirliliği ve güncelliğini değerlendirir ve kavrar.
- Alanı ile ilgili bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır.
- Kültürel ve bilimsel etik değerlere uygun hareket eder.
- Tarım alanı ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır.
- Bir yabancı dili uluslararasında en az genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Güncel olay ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler.
- Tarım alanında, sorumluluğu altında çalışanları yönetmek ve sorumluluk almak.
- Gelişmelere bağlı olarak esnek ve sürekli güncellenmeye uygun düşünmek ve bilgilerini kullanmak.
- Etkin, aktif şekilde bilgiye ulaşır ve bilgiyi kullanır
Yazılı, sözlü ve/veya uygulamalı olarak yapılan sınavlar; ara sınavları, mazeret sınavları, yarıyıl sonu sınavları, bütünleme sınavları, muafiyet sınavları ve tek ders sınavlarından oluşmaktadır. Sınavlar; Sağlık, doğal afet ve ilgili yönetim kurulunca kabul edilen diğer mazeretleri nedeniyle bir dersin ara sınavına giremeyen öğrenciler; mazeretlerinin kabul edilebilmesi için aldıkları sağlık raporlarını veya diğer mazeret belgelerini, elden üç gün içerisinde içerisinde fakülte/yüksekokul sekreterliğine teslim etmek zorundadırlar. Öğrencinin bir dersten başarısı, o dersin final/bütünleme sınavından sonra, ders sorumlusu öğretim elemanı tarafından, ara sınav/sınavlar not ortalamasının % 40’ı ile final/bütünleme sınav notunun % 60’ının toplamı dikkate alınarak verilen harf notuna göre belirlenir. Tüm öğrenciler için 100 üzerinden ham notlar, sınıfın genel başarı düzeyi, notların dağılışı, sınıf ortalaması ve standart sapması dikkate alınarak Senato tarafından kabul edilen harfli sistem veya 4lük sisteme uyarlanır. AGNOsu en az 2.00 olan öğrenci herhangi bir dersinin (FF), (FD), veya (K) olmaması koşulu ile başarılı sayılır. AGNOsu 2.00Nın altında olan öğrenci başarısız sayılır. Başarısız durumda olan öğrenciler, danışmanın önerisi ve bölüm başkanının onayı ile (DC) ve (DD) notu aldıkları dersleri tekrar edebilir.Her eğitim öğretim yılına ait yarıyıl başlarında ve akademik takvimde belirtilen süreler içinde, Bakanlar Kurulu kararıyla belirlenen öğrenci katkı payı veya öğrenim ücretini ödeyerek ders kayıtlarını yenilemek zorundadırlar. Öğrencinin o yarıyıl/yılda alacağı dersler, kayıt sırasında akademik danışmanı ile birlikte belirlenir. Ders geçme sistemi uygulanan bir programın birinci sınıfında öğrenime başlayan öğrenciler, kayıt oldukları yarıyıl/yıla ait tüm dersleri almakla yükümlüdürler. Önlisans programlarından mezun olabilmek için Üniversitemizin programında mevcut olan (toplam 120 AKTS) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve mezun olabilmeleri için öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden başarılı olmaları gerekmektedir.
Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınav sistemiyle olmaktadır. Öğrenci kayıt işlemleri; Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin belirlediği ilkeler çerçevesinde yapılır. Rektörlük, her yıl Üniversiteye ilk kayıt yaptıracak öğrenci adaylarının kayıt tarihini, istenilen belgeleri ve kayıt yerlerini birimlere göre belirleyerek ilan eder. Kayıt işlemleri Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülür. Kayıt süresi içerisinde kesin kaydını yaptırmayan aday hakkını kaybeder. Belgelerde tahrifat yaptığı tespit edilenlerin kayıtları yapılmaz. Yanlışlıkla kayıt yapılmış olduğu anlaşılırsa kayıtları silinir.
Organik Tarım mezunlarına ‘’Organik Tarım Teknikeri’’ unvanı verilmektedir. Bölüm mezunlarının gerek kamu kurumlarında gerekse de özel sektöre bağlı işletmelerde görev alması veya kendi işini kurması mümkündür.Organik tarım mezunları kendi işlerini kurup sürdürmelerine oldukça elverişlidir. Organik tarım ürünleri ve girdi materyallerinin üretim, ithalat ve ihracat işlemleri, iç pazarda talebe bağlı olarak perakende sektöründe iş bulma imkanı mevcuttur. Organik Tarım iş olanakları şunlardır:-Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı İl ve İlçe Müdürlükleri-Araştırma Enstitüleri-Belediyeler-Üniversiteler-Tarım Kredi Kooperatifleri- Tarım Satış Kooperatifleri-Tarımsal Kalkınma Kooperatifleri-Fidan Yetiştiriciliği ve satışı yapan firmalarAyrıca; Organik Tarım mezunlarının dikey geçiş yapabileceği birçok bölüm bulunuyor. Okuduğu bölümden bir lisans bölümüne dikey geçiş yapmak isteyenler kendi bölümünden mezun olduktan sonra DGS’ye girip yeterli puanı aldıklarında aşağıdaki 4 yıllık bölümlere dikey geçiş yapabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030005275 | |
Qualification Title | Organic Farming Associate Degree | |
Awarding Body | Mugla Sıtkı Koçman University | |
Awarding Body Contact | Muğla Sıtkı Koçman University 48000 Kötekli/Muğla | |
Awarding Body Url | http://www.mu.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Crop and livestock production | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Written, oral and / or applied exams; mid-term exams, make-up exams, final exams, make-up exams, exemption exams and single course exams. Exams; Students who cannot take a mid-term exam due to health, natural disaster and other excuses accepted by the related board of directors; In order to accept their excuses, they must submit their health reports or other excuses to the faculty / school secretary within three days. The students success from a course is determined by the instructor of the course after the final / make-up exam, according to the letter grade given the total of 40% of the mid-term / exams average and 60% of the final / make-up exams. For all students, over 100 grades are adapted to the letter system or 4, which is accepted by the Senate, taking into account the overall level of achievement of the class, the distribution of grades, grade average and standard deviation. A student whose AGNO is at least 2.00 is considered successful if there is not any course (FF), (FD), or (K). Students whose AGNO is below 2.00 are considered unsuccessful. Failed students may repeat the courses they take (DC) and (DD) with the recommendation of the advisor and the approval of the department chair.Students are required to renew their course registrations by paying the student contribution or tuition fee determined by the Council of Ministers within the periods specified in the academic calendar and at the beginning of each academic year. The courses that the student will take in that semester / year are determined by his / her academic advisor during the registration. Students who have started the first year of a program applied to the course transfer system are required to take all courses related to the semester / year they are enrolled. Students who have started the first year of a program applied to the course transfer system are required to take all courses related to the semester / year they are enrolled. In order to graduate from associate degree programs, they are required to successfully complete all of the courses in our university (120 ECTS in total) and to be successful in all the courses in the curriculum in order to graduate. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | In accordance with the regulations determined by the Council of Higher Education (YÖK), admission to this program is carried out by an examination system carried out by the Measurement Selection and Placement Center (ÖSYM). Student registration procedures; Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM) in accordance with the principles set. The Rectorate announces the registration date, required documents and registration places of the students who will register firstly to the University according to the units. Registration procedures are carried out by the Registrars Office. The candidate loses his right to the registration within the registration period. Documents that are found to be tampered with documents are not made. The records are deleted if they are found to have been registered by mistake. | |
Conditions for Success | Students are required to renew their course registrations by paying the student contribution or tuition fee determined by the Council of Ministers within the periods specified in the academic calendar and at the beginning of each academic year. The courses that the student will take in that semester / year are determined by his / her academic advisor during the registration. Students who have started the first year of a program applied to the course transfer system are required to take all courses related to the semester / year they are enrolled. Students who have started the first year of a program applied to the course transfer system are required to take all courses related to the semester / year they are enrolled. In order to graduate from associate degree programs, they are required to successfully complete all of the courses in our university (120 ECTS in total) and to be successful in all the courses in the curriculum in order to graduate.Students who have at least 2.00 grade point average out of 4.00 are enrolled in the courses included in the 120 ECTS course plans of the associate degree program. The students who have successfully completed their studies such as internship and graduation project shown in Muğla Sıtkı Koçman University Regulations for Associate and Undergraduate Education and Training and Examination are considered to have completed the university education. Students who graduated from the program with the minimum normal course load at the end of the normal education period are 3.00-3.49 and the students who have a CGPA of 3.50-4.00 are entitled to obtain the High Honor Certificate. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Organic Agriculture graduates are given the title of ’Organic Farming Technician Organik. It is possible for the graduates of the department to take part in both public and private sector enterprises or establish their own business. The graduates of organic agriculture are very suitable for their own business. Production, import and export operations of organic agricultural products and input materials are available in the retail sector depending on demand in the domestic market. Organic Agriculture business opportunities include:-Ministry of Food, Agriculture and Livestock Province and District Directorates-Research Institutions-Municipalities-Universities-Community Credit Cooperatives- Agricultural Sales Cooperatives- Agricultural Development Cooperatives-Fantering and selling companiesAlso; There are many departments where organic agriculture graduates can make vertical passes. Those who wish to transfer to a bachelors degree from the department they have graduated from can enter the DGS after they graduate from their department and they can pass to the following 4-year departments. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030005275
- To have knowledge and skills in the field of plant development, soil and agricultural education in the field of organic agriculture development, to learn the concepts of agriculture.
- To be able to identify problems and problems in Organic Agriculture program.
- To have the knowledge of development, application, method and method about organic agriculture.
- Evaluates the accuracy, reliability and timeliness of the informationKnow the ways to reach information about the field and uses it effectively.
- Acts in accordance with cultural and scientific ethical values.Informs the concerned people and institutions in the agricultural area; express their thoughts and solutions to problems.
- Use a foreign language at least in the international level to monitor the information in the field and communicate with colleaguesIt is sensitive to current events and developments and follows these developments.
- To manage and take responsibility under the responsibility of the agricultural sectorIt is flexible and continuous depending on the developments..
- Effective, actively access to information and use information
Written, oral and / or applied exams; mid-term exams, make-up exams, final exams, make-up exams, exemption exams and single course exams. Exams; Students who cannot take a mid-term exam due to health, natural disaster and other excuses accepted by the related board of directors; In order to accept their excuses, they must submit their health reports or other excuses to the faculty / school secretary within three days. The students success from a course is determined by the instructor of the course after the final / make-up exam, according to the letter grade given the total of 40% of the mid-term / exams average and 60% of the final / make-up exams. For all students, over 100 grades are adapted to the letter system or 4, which is accepted by the Senate, taking into account the overall level of achievement of the class, the distribution of grades, grade average and standard deviation. A student whose AGNO is at least 2.00 is considered successful if there is not any course (FF), (FD), or (K). Students whose AGNO is below 2.00 are considered unsuccessful. Failed students may repeat the courses they take (DC) and (DD) with the recommendation of the advisor and the approval of the department chair.Students are required to renew their course registrations by paying the student contribution or tuition fee determined by the Council of Ministers within the periods specified in the academic calendar and at the beginning of each academic year. The courses that the student will take in that semester / year are determined by his / her academic advisor during the registration. Students who have started the first year of a program applied to the course transfer system are required to take all courses related to the semester / year they are enrolled. Students who have started the first year of a program applied to the course transfer system are required to take all courses related to the semester / year they are enrolled. In order to graduate from associate degree programs, they are required to successfully complete all of the courses in our university (120 ECTS in total) and to be successful in all the courses in the curriculum in order to graduate.
In accordance with the regulations determined by the Council of Higher Education (YÖK), admission to this program is carried out by an examination system carried out by the Measurement Selection and Placement Center (ÖSYM). Student registration procedures; Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM) in accordance with the principles set. The Rectorate announces the registration date, required documents and registration places of the students who will register firstly to the University according to the units. Registration procedures are carried out by the Registrars Office. The candidate loses his right to the registration within the registration period. Documents that are found to be tampered with documents are not made. The records are deleted if they are found to have been registered by mistake.
Organic Agriculture graduates are given the title of ’Organic Farming Technician Organik. It is possible for the graduates of the department to take part in both public and private sector enterprises or establish their own business. The graduates of organic agriculture are very suitable for their own business. Production, import and export operations of organic agricultural products and input materials are available in the retail sector depending on demand in the domestic market. Organic Agriculture business opportunities include:-Ministry of Food, Agriculture and Livestock Province and District Directorates-Research Institutions-Municipalities-Universities-Community Credit Cooperatives- Agricultural Sales Cooperatives- Agricultural Development Cooperatives-Fantering and selling companiesAlso; There are many departments where organic agriculture graduates can make vertical passes. Those who wish to transfer to a bachelors degree from the department they have graduated from can enter the DGS after they graduate from their department and they can pass to the following 4-year departments.
Qualification is continuous