Yeterlilik Kodu | TR0030020307 | |
Yeterlilik Adı | Orman Endüstri Mühendisliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bartın Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ağdacı, Ağdacı Köyü Yolu, 74110 Bartın Merkez/Bartın | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.bartin.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Ormancılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | lçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Bu yöntemler, ilgili dersin ders tanıtım ve uygulama formunda açıklanmıştır. Lütfen geniş bilgi için Ders Planı bölümündeki ilgili derse bakınız. Dersteki başarı, Üniversitenin bağıl değerlendirme sistemi uygulama esaslarına göre belirlenir. Dersin değerlendirmesinde aşağıdaki tablo kullanılır: Puan Katsayısı Başarı Derecesi AA 4,00 Pekiyi BA 3,50 İyi-Pekiyi BB 3,00 İyi CB 2,50 Orta-İyi CC 2,00 Orta DC 1,50 Zayıf- Orta DD 1,00 Zayıf FF 0,00 Başarısız | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı: Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Başlangıç: 01/05/2024 Bitiş: 30/09/2026 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Bartın Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-öğretim Sınav Yönetmeliğine göredir. Ders planında belirtilen zorunlu dersler ile asgari sayıda alınması gereken seçmeli derslerden başarıyla geçmiş, en az 240 kredi almış ve 2.00/4 ortalamaya sahip olan öğrenciler mezun olabilir. Ayrıca öğrencilerin mezun olabilmeleri için 2. ve 3.sınıfta 20'şer gün olmak üzere toplam 40 gün süre ile mesleki stajlarını yapmaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Orman Endüstri Mühendisleri çevre ve Orman Bakanlığı, DPT, TÜBİTAK, TSE gibi çeşitli kamu kuruluşlarında istihdam edilmektedir. Orman Endüstri Mühendisliğinin bölümü mezunları orman ürünleri işleyen tüm sanayi kollarında tasarım, planlama, üretim, kalite kontrol ve pazarlama alanlarında çalışmaktadır. Orman endüstri mühendisi, orman ürünleri sanayi alanlarında üretim ve planlama başta olmak üzere ürünlerin tasarım ve çizimlerini yapabilen, orman ürünleri ile ilgili alanlarda fizibilite raporu hazırlayabilen, fabrika ve atölyelerin kurulması, işletilmesi, işlenmiş orman ürünlerinin standardizasyonu, kalite kontrolü ve pazarlanması gibi çalışma alanlarında görev almaktadır. Orman Endüstri Mühendislerinin mühendislik ve teknik hizmet ile ilgili çalışma alanları: Kamu kurumları (Çevre ve Orman Bakanlığı, DPT, TÜBİTAK, TSE, Araştırma Merkezleri ve üniversiteler), Mobilya üretim sanayi, Kereste ve kurutma sanayi, Ahşap parke ve doğrama sanayi, Ahşap işleme makine sanayi, Kaplama levha endüstrileri, Kâğıt hamuru ve kağıt karton sanayi, Ahşap ürünleri çizim ve tasarım alanları, Fizibilite raporları hazırlama, tesis kurma ve işletme, Orman yan ürünlerinin üretimi ve organizasyonu, Orman ürünleri ile ilgili standardizasyon ve kalite kontrol işlemleri, Orman ürünleri ile ilgili tomruk, kereste, kağıt hamuru vb gibi her türlü hammadde satın alma ve pazarlama, yonga levha, lif levha, kontrplak gibi ahşap esaslı levha üretim ve pazarlama vb alanlar. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030020307
ISCO 08
ISCO 08
- Bartın üniversitesi, Orman Fakültesi Orman Endüstri Mühendisliği lisans programının amacı; orman endüstrilerinin kurulması, idaresi, işletilmesi, işlenmiş orman ürünlerinin standardizasyonu, kalite kontrolleri ve pazarlaması konularını tanıyan başta odun olmak üzere hammadde olarak orman ürünlerini işleyen endüstri işletmelerinde çalışmak üzere gerekli bilgiye sahip, karşılaştıkları problemleri analiz etme ve çözmek için modern mühendislik araçlarını kullanabilme becerileri olan, kendi bilgilerini uygulama ile eşleştirebilme hünerine sahip mühendisler ve araştırıcılar yetiştirmektir.
- Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Matematik, fen bilimleri ve Orman Endüstri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır.
- Karmaşık Orman Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygular.
- Orman Endüstri Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
- Orman Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Orman Endüstri Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar.
- Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışır.
- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yeniler.
- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci. Orman Endüstri Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. Alanıyla ilgili iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli ve güncel bilgi edinir.
- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir.
- Mühendislik uygulamalarının ulusal ve uluslararası boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
lçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Bu yöntemler, ilgili dersin ders tanıtım ve uygulama formunda açıklanmıştır. Lütfen geniş bilgi için Ders Planı bölümündeki ilgili derse bakınız.
Dersteki başarı, Üniversitenin bağıl değerlendirme sistemi uygulama esaslarına göre belirlenir. Dersin değerlendirmesinde aşağıdaki tablo kullanılır:
Puan Katsayısı Başarı Derecesi
AA 4,00 Pekiyi
BA 3,50 İyi-Pekiyi
BB 3,00 İyi
CB 2,50 Orta-İyi
CC 2,00 Orta
DC 1,50 Zayıf- Orta
DD 1,00 Zayıf
FF 0,00 Başarısız
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı: Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
Başlangıç: 01/05/2024 Bitiş: 30/09/2026
- Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planı`nda belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir.
Orman Endüstri Mühendisleri çevre ve Orman Bakanlığı, DPT, TÜBİTAK, TSE gibi çeşitli kamu kuruluşlarında istihdam edilmektedir. Orman Endüstri Mühendisliğinin bölümü mezunları orman ürünleri işleyen tüm sanayi kollarında tasarım, planlama, üretim, kalite kontrol ve pazarlama alanlarında çalışmaktadır. Orman endüstri mühendisi, orman ürünleri sanayi alanlarında üretim ve planlama başta olmak üzere ürünlerin tasarım ve çizimlerini yapabilen, orman ürünleri ile ilgili alanlarda fizibilite raporu hazırlayabilen, fabrika ve atölyelerin kurulması, işletilmesi, işlenmiş orman ürünlerinin standardizasyonu, kalite kontrolü ve pazarlanması gibi çalışma alanlarında görev almaktadır. Orman Endüstri Mühendislerinin mühendislik ve teknik hizmet ile ilgili çalışma alanları:
Kamu kurumları (Çevre ve Orman Bakanlığı, DPT, TÜBİTAK, TSE, Araştırma Merkezleri ve üniversiteler), Mobilya üretim sanayi, Kereste ve kurutma sanayi, Ahşap parke ve doğrama sanayi, Ahşap işleme makine sanayi, Kaplama levha endüstrileri, Kâğıt hamuru ve kağıt karton sanayi, Ahşap ürünleri çizim ve tasarım alanları, Fizibilite raporları hazırlama, tesis kurma ve işletme, Orman yan ürünlerinin üretimi ve organizasyonu, Orman ürünleri ile ilgili standardizasyon ve kalite kontrol işlemleri, Orman ürünleri ile ilgili tomruk, kereste, kağıt hamuru vb gibi her türlü hammadde satın alma ve pazarlama, yonga levha, lif levha, kontrplak gibi ahşap esaslı levha üretim ve pazarlama vb alanlar.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030020307 | |
Qualification Title | Forest Industry Engineering License | |
Awarding Body | BARTIN UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | Bartın Üniversitesi | |
Awarding Body Url | http://www.bartin.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Forestry | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The aim of Bartın University, Faculty of Forestry, Forest Industry Engineering undergraduate program; Knowing the establishment, management, operation of forest industries, standardization, quality control and marketing of processed forest products, having the necessary knowledge to work in industrial enterprises that process forest products as raw materials, especially wood, and having the ability to use modern engineering tools to analyze and solve the problems they encounter, To train engineers and researchers who have the ability to match their own knowledge with practice. | |
Learning Environments | Learning takes place in the form of formal, open or distance education. Moreover; Practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry and workplaces. | |
Description | • Sufficient knowledge of mathematics, science and subjects specific to the Forest Industrial Engineering discipline; Ability to use theoretical and applied knowledge in these fields in solving complex engineering problems. Ability to design a complex system, process, device or product in the field of Forest Industrial Engineering to meet specific requirements under realistic constraints and conditions; Ability to apply modern design methods for this purpose. • Ability to design a complex system, process, device or product in the field of Forest Industrial Engineering to meet specific requirements under realistic constraints and conditions; Ability to apply modern design methods for this purpose. | |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level. Literacy competency | |
Further Info | Measurement and evaluation methods; Exam types and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues. Different methods such as homework, project, practice, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation. These methods are explained in the course introduction and application form of the relevant course. Please see the relevant lesson in the Lesson Plan section for detailed information. Success in the course is determined according to the University's relative evaluation system application principles. The following table is used in the evaluation of the course: Puan Katsayısı Başarı Derecesi AA 4,00 Pekiyi BA 3,50 İyi-Pekiyi BB 3,00 İyi CB 2,50 Orta-İyi CC 2,00 Orta DC 1,50 Zayıf- Orta DD 1,00 Zayıf FF 0,00 Başarısız | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; • YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions. • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; gets a bachelor's degree 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. Accreditation Body Name: Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK) Start: 01/05/2024 End: 30/09/2026 | |
Access Requirements | The student who wants to enroll in the department must complete the processes / pass the exams determined by ÖSYM within the framework of the academic and legal legislation of the university. A student who has started his/her education in an equivalent program at home or abroad can apply for horizontal transfer. The admission of students is examined and evaluated individually before the start of the semester, taking into account each student's conditions and the degree to which he/she has applied. More detailed information about university admission is available in the Institution Promotion Catalogue. Within the scope of student exchange programs approved by the university and limited by an agreement, students from abroad can take courses taught in English at the department. If the student has Turkish language proficiency, he/she can enroll in any Turkish course specified in the Course Plan. | |
Conditions for Success | According to Bartın University Associate and Undergraduate Education Examination Regulations. Students who have successfully passed the compulsory courses specified in the course plan and the minimum number of elective courses, have taken at least 240 credits and have a GPA of 2.00/4 can graduate. In addition, in order to graduate, students are required to complete their professional internships for a total of 40 days, 20 days each in the 2nd and 3rd years. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Forest Industrial Engineers are employed in various public institutions such as the Ministry of Environment and Forestry, DPT, TÜBİTAK, TSE. Graduates of the Department of Forest Industrial Engineering work in the fields of design, planning, production, quality control and marketing in all industrial branches that process forest products. Forest industry engineers are responsible for the production and planning of forest products industry, design and drawing of products, prepare feasibility reports in forest products-related fields, establishment and operation of factories and workshops, standardization, quality control and marketing of processed forest products. . Fields of work of Forest Industrial Engineers related to engineering and technical service: Public institutions (Ministry of Environment and Forestry, DPT, TUBITAK, TSE, Research Centers and universities), Furniture production industry, Timber and drying industry, Wood parquet and joinery industry, Wood processing machinery industry, Veneer sheet industries, Paper pulp and paper cardboard industry , Areas of drawing and design of wood products, Preparation of feasibility reports, establishment and operation of facilities, Production and organization of forest by-products, Standardization and quality control procedures related to forest products, Logs related to forest products, purchasing and marketing of all kinds of raw materials such as timber, paper pulp, etc., production and marketing of wood-based sheets such as chipboard, fibreboard, plywood, etc. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030020307
ISCO 08
ISCO 08
The aim of Bartın University, Faculty of Forestry, Forest Industry Engineering undergraduate program; Knowing the establishment, management, operation of forest industries, standardization, quality control and marketing of processed forest products, having the necessary knowledge to work in industrial enterprises that process forest products as raw materials, especially wood, and having the ability to use modern engineering tools to analyze and solve the problems they encounter, To train engineers and researchers who have the ability to match their own knowledge with practice.
Learning takes place in the form of formal, open or distance education. Moreover; Practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry and workplaces.
• Sufficient knowledge of mathematics, science and subjects specific to the Forest Industrial Engineering discipline; Ability to use theoretical and applied knowledge in these fields in solving complex engineering problems.
• Ability to identify, define, formulate and solve complex Forest Industrial Engineering problems; Ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose
Ability to design a complex system, process, device or product in the field of Forest Industrial Engineering to meet specific requirements under realistic constraints and conditions; Ability to apply modern design methods for this purpose.
• Ability to develop, select and use modern techniques and tools necessary for the analysis and solution of complex problems encountered in Forest Industrial Engineering applications; Ability to use information technologies effectively.
• Ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results for the study of complex engineering problems or research issues specific to the Forest Industrial Engineering discipline.
• Ability to work effectively in intradisciplinary and interdisciplinary teams; individual work ability.
• Ability to communicate effectively verbally and in writing; knowledge of at least one foreign language; Ability to write effective reports and understand written reports, prepare design and production reports, make effective presentations, give and receive clear and understandable instructions.
• Awareness of the necessity of lifelong learning; The ability to access information, follow developments in science and technology and constantly renew oneself.
• Ability to design a complex system, process, device or product in the field of Forest Industrial Engineering to meet specific requirements under realistic constraints and conditions; Ability to apply modern design methods for this purpose.
• Ability to develop, select and use modern techniques and tools necessary for the analysis and solution of complex problems encountered in Forest Industrial Engineering applications; Ability to use information technologies effectively.
• Ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results for the study of complex engineering problems or research issues specific to the Forest Industrial Engineering discipline.
• Ability to work effectively in intradisciplinary and interdisciplinary teams; individual work ability.
• Ability to communicate effectively verbally and in writing; knowledge of at least one foreign language; Ability to write effective reports and understand written reports, prepare design and production reports, make effective presentations, give and receive clear and understandable instructions.
• Awareness of the necessity of lifelong learning; The ability to access information, follow developments in science and technology and constantly renew oneself.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
Literacy competency
Multilingual proficiency
Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
digital competence
Personal, social and learning to learn competence
civic competence
Entrepreneurial competence
Cultural awareness and expression competence
Measurement and evaluation methods; Exam types and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues. Different methods such as homework, project, practice, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation. These methods are explained in the course introduction and application form of the relevant course. Please see the relevant lesson in the Lesson Plan section for detailed information.
Success in the course is determined according to the University's relative evaluation system application principles. The following table is used in the evaluation of the course:
Puan Katsayısı Başarı Derecesi
AA 4,00 Pekiyi
BA 3,50 İyi-Pekiyi
BB 3,00 İyi
CB 2,50 Orta-İyi
CC 2,00 Orta
DC 1,50 Zayıf- Orta
DD 1,00 Zayıf
FF 0,00 Başarısız
In order to monitor the quality of higher education programs;
• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.
• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; gets a bachelor's degree
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
Accreditation Body Name: Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK)
Start: 01/05/2024 End: 30/09/2026
The student who wants to enroll in the department must complete the processes / pass the exams determined by ÖSYM within the framework of the academic and legal legislation of the university. A student who has started his/her education in an equivalent program at home or abroad can apply for horizontal transfer. The admission of students is examined and evaluated individually before the start of the semester, taking into account each student's conditions and the degree to which he/she has applied. More detailed information about university admission is available in the Institution Promotion Catalogue. Within the scope of student exchange programs approved by the university and limited by an agreement, students from abroad can take courses taught in English at the department. If the student has Turkish language proficiency, he/she can enroll in any Turkish course specified in the Course Plan.
Forest Industrial Engineers are employed in various public institutions such as the Ministry of Environment and Forestry, DPT, TÜBİTAK, TSE. Graduates of the Department of Forest Industrial Engineering work in the fields of design, planning, production, quality control and marketing in all industrial branches that process forest products. Forest industry engineers are responsible for the production and planning of forest products industry, design and drawing of products, prepare feasibility reports in forest products-related fields, establishment and operation of factories and workshops, standardization, quality control and marketing of processed forest products. . Fields of work of Forest Industrial Engineers related to engineering and technical service: Public institutions (Ministry of Environment and Forestry, DPT, TUBITAK, TSE, Research Centers and universities), Furniture production industry, Timber and drying industry, Wood parquet and joinery industry, Wood processing machinery industry, Veneer sheet industries, Paper pulp and paper cardboard industry , Areas of drawing and design of wood products, Preparation of feasibility reports, establishment and operation of facilities, Production and organization of forest by-products, Standardization and quality control procedures related to forest products, Logs related to forest products, purchasing and marketing of all kinds of raw materials such as timber, paper pulp, etc., production and marketing of wood-based sheets such as chipboard, fibreboard, plywood, etc.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid at all times.
