Yeterlilik Kodu | TR0030029984 | |
Yeterlilik Adı | Orman Endüstri Mühendisliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karadeniz Teknik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Telefon: + 90 462 377 33 37, + 90 462 377 33 38 Fax: + 90 462 325 32 32 Email: bilgili@ktu.edu.tr Posta Adresi: Karadeniz Teknik Üniversitesi, Dış İlişkiler/Erasmus+ Ofisi, Rektörlük, 61080, Trabzon | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.ktu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Ormancılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Mesleğin etik uygulamalarını dikkate alarak, yeşil mutabakat ve geri dönüşüm gibi toplumsal ve küresel sorumluluklara duyarlı, stratejik orman varlığı odun ve diğer mühendislik malzemelerini kombine ederek ülke ve insanlık yararına çözümler üretmek üzere, orman endüstrisi ve ilişkili sektörlerde kamu ve/veya özel sektör kuruluşlarında tedarik, üretim ve pazarlama süreçlerinde Orman Endüstri Mühendisi olarak çalışmaları veya hizmet vermeleri; lisansüstü eğitim ve kariyer yapabilmeleri amaçlanmaktadır.
| |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde yürütülür. Bununla birlikte kurum içerisindeki genel eğitime hizmet eden seçmeli dersler örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak Senato tarafından belirlenir. Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev, veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Öğrenciler, her yarıyılın sonunda, o yarıyıla ait en çok iki dersten bütünleme sınavına girebilir. Derslere ait yarıyıl içi çalışma uygulaması yöntemi ve tarihleri yarıyıl başında ilan edilir ve ders izlencelerine işlenir. Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden, bitirme çalışmasını başarıyla tamamlayan ve mesleki stajı ile hazırladığı staj raporundan geçer not alan öğrencilere ORMAN ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ unvanı ile mezun olmaya hak kazanırlar. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1.2.Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
Orman Endüstri Mühendisliği programının akreditasyonu Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) tarafından yapılmaktadır. Ayrıca her yıl Dış Paydaş toplantıları düzenlenerek geri bildirimler alınır ve iyileştirme süreçlerinde değerlendirilir. Akreditasyon Başlangıç / Bitiş: 01.05.2015-30.09.2026 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Orman Endüstri alanında lisans derecesi elde edebilmek için (Orman Endüstri Mühendisi unvanı kazanmak için) öğrencilerin sağlaması gereken şartlar; 1. Müfredattaki bütün dersleri en az DC derecesiyle geçmiş olmak, 2. 4.0 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı ortalamayı elde etmiş olmak, 3. 60 günlük zorunlu staj dönemini en az iki farklı yerde tamamlamış olmak ve bu staj için hazırlanan raporların geçer not almak, 4. Bir bitirme tezini hazırlamış, jüri önünde sunmuş ve başarılı bir not ile geçmiş olmak | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen bütünleşik doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler. Mezunlarımız devlette ve özel sektör firmalarında birçok iş fırsatına sahip olabilmektedir. Mezunlar giriş seviyesinde veya orta seviyede iyi bir başlangıç maaşı ve ilerleme fırsatlarıyla işe girebilmektedir. İşverenler çok küçük firmalardan büyük uluslararası firmalara kadar çeşitlilik göstermektedir ve işletmeler hem gelişmiş bölgelerde hem de kırsal bölgelerde bulunabilmektedir. Programın disiplinler arası yapısı mezunlara, orman ürünleri endüstrisinin üretim, ahşapta üst yüzey işlemleri, ürün tasarımı, kalite kontrol, satış ve pazarlama gibi alanlarında mesleki kariyerlerini sürdürme olanağı vermektedir. | |
Yasal Dayanağı |
Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
07/10/2017 tarih 30203 sayılı Karadeniz Teknik Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği hükümlerine göre mezuniyet koşulları belirlenmektedir. | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030029984
ISCO 08
ISCO 08
Mesleğin etik uygulamalarını dikkate alarak, yeşil mutabakat ve geri dönüşüm gibi toplumsal ve küresel sorumluluklara duyarlı, stratejik orman varlığı odun ve diğer mühendislik malzemelerini kombine ederek ülke ve insanlık yararına çözümler üretmek üzere, orman endüstrisi ve ilişkili sektörlerde kamu ve/veya özel sektör kuruluşlarında tedarik, üretim ve pazarlama süreçlerinde Orman Endüstri Mühendisi olarak çalışmaları veya hizmet vermeleri; lisansüstü eğitim ve kariyer yapabilmeleri amaçlanmaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde yürütülür. Bununla birlikte kurum içerisindeki genel eğitime hizmet eden seçmeli dersler örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilmektedir.
- Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi; bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
- Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.
- Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.
- Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.
- Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.
- Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
- Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi; hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.
- Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.
- Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
- Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.
- Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği.
- Çoklu dil yetkinliği.
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik.
- Dijital yetkinlik.
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği.
- Vatandaşlık yetkinliği.
- Girişimcilik yetkinliği.
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği.
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak Senato tarafından belirlenir.
Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev, veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Öğrenciler, her yarıyılın sonunda, o yarıyıla ait en çok iki dersten bütünleme sınavına girebilir.
Derslere ait yarıyıl içi çalışma uygulaması yöntemi ve tarihleri yarıyıl başında ilan edilir ve ders izlencelerine işlenir.
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden, bitirme çalışmasını başarıyla tamamlayan ve mesleki stajı ile hazırladığı staj raporundan geçer not alan öğrencilere ORMAN ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ unvanı ile mezun olmaya hak kazanırlar.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
- Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2.Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
- Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
- Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
- Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Orman Endüstri Mühendisliği programının akreditasyonu Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) tarafından yapılmaktadır. Ayrıca her yıl Dış Paydaş toplantıları düzenlenerek geri bildirimler alınır ve iyileştirme süreçlerinde değerlendirilir.
Akreditasyon Başlangıç / Bitiş: 01.05.2015-30.09.2026
- Lise ve dengi okul diploması
- T.C. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı sınavda bu bölümü kazanmış olmak (Puan Türü MF-4).
Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen bütünleşik doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
Mezunlarımız devlette ve özel sektör firmalarında birçok iş fırsatına sahip olabilmektedir. Mezunlar giriş seviyesinde veya orta seviyede iyi bir başlangıç maaşı ve ilerleme fırsatlarıyla işe girebilmektedir. İşverenler çok küçük firmalardan büyük uluslararası firmalara kadar çeşitlilik göstermektedir ve işletmeler hem gelişmiş bölgelerde hem de kırsal bölgelerde bulunabilmektedir. Programın disiplinler arası yapısı mezunlara, orman ürünleri endüstrisinin üretim, ahşapta üst yüzey işlemleri, ürün tasarımı, kalite kontrol, satış ve pazarlama gibi alanlarında mesleki kariyerlerini sürdürme olanağı vermektedir.
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
-
- Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki
Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
-
- Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları
Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
- 1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
07/10/2017 tarih 30203 sayılı Karadeniz Teknik Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği hükümlerine göre mezuniyet koşulları belirlenmektedir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030029984 | |
Qualification Title | Forest Industry Engineering Bachelor’s Degree Diploma | |
Awarding Body | Karadeniz Technical University | |
Awarding Body Contact | Phone: + 90 462 377 33 37, + 90 462 377 33 38 Fax: + 90 462 325 32 32 Email: bilgili@ktu.edu.tr Mail Address: Karadeniz Technical University, Foreign Relations/Erasmus+ Office, Rectorate, 61080, Trabzon | |
Awarding Body Url | https://www.ktu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Forestry | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | Taking into account the ethical practices of the profession, it is aimed that graduates work as Forest Products Engineers or provide services in procurement, production, and marketing processes within the forestry industry and related sectors, in both public and private sector organizations, by producing solutions for the benefit of the country and humanity through the combination of strategic forest resources, wood, and other engineering materials, while being sensitive to social and global responsibilities such as the Green Deal and recycling. Additionally, graduates are encouraged to pursue postgraduate education and career advancement. | |
Learning Environments | Education and training are conducted in the form of formal education. However, elective courses that serve the general education within the institution are offered in both formal and distance education formats. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses Advanced Proficiency in the Following Key Competencies:
| |
Further Info | The principles regarding measurement and evaluation methods, exam types, and their contribution to the course success grade are determined by the Senate in accordance with the fundamental principles set by the Council of Higher Education (YÖK). Students are subject to a midterm exam, in-term coursework (such as projects, seminars, quizzes, assignments, or a secondary midterm exam), and a final exam for each course. All exams are graded on a scale of 100 points. A minimum score of 45 points is required in the final exam. Students who receive one of the letter grades (AA), (BA), (BB), (CB), or (CC) are considered to have passed the course. At the end of each semester, students may take a make-up exam for a maximum of two courses from that semester. The application methods and dates for in-term coursework are announced at the beginning of the semester and included in the course syllabi. Students who successfully complete all courses in the program (equivalent to a total of 240 ECTS credits), achieve a minimum cumulative grade point average (CGPA) of 2.0 out of 4.00, successfully complete the graduation project, and pass the professional internship along with the internship report are eligible to graduate with the title of Forest Industry Engineer. | |
Quality Assurance | To Ensure the Quality of Higher Education Programs: YÖK is responsible for the planning, regulation, management, and supervision of education, training, and other activities conducted in higher education institutions. Each year, "University Monitoring and Evaluation Reports" are published by YÖK based on the criteria set by the council. These reports include both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions and are shared with the public. Additionally, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, which contains academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations, are also shared with the public. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Degree Programs" as follows:
The methods for measuring and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions based on the fundamental principles set by YÖK.
Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor’s degree diploma upon successful completion of the required course credits and other obligations determined by higher education institutions.
Higher education institutions submit their "Institutional Internal Evaluation Reports" from the previous year to the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year as part of continuous monitoring. YÖKAK publishes the "Institutional Feedback Report" on the external evaluation of higher education institutions and shares it with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK confirm that programs meet quality assurance requirements. In compliance with YÖKAK regulations, regular review activities are conducted to ensure qualifications. The accreditation of the Forest Industry Engineering program is conducted by the Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programs (MÜDEK). Furthermore, External Stakeholder Meetings are held annually to gather feedback, which is considered in improvement processes. Accreditation Start / End Date: 01.05.2015 - 30.09.2026 | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | Requirements for Obtaining a Bachelor's Degree in Forest Industry Engineering (To Earn the Title of Forest Industry Engineer): 1. Successfully passing all courses in the curriculum with at least a DC grade. 2. Achieving a minimum cumulative GPA of 2.0 out of 4.0. 3. Completing a 60-day mandatory internship in at least two different organizations and obtaining a passing grade on the internship reports. 4 .Preparing a graduation thesis, defensing it in front of a jury, and successfully passing with a satisfactory grade. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Holders of a bachelor’s degree are eligible to pursue master's programs and, if they meet the necessary requirements, they can also enroll in integrated Ph.D. and proficiency in art programs that accept undergraduate degrees. Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by their higher education institutions. Students enrolled in double major programs can take courses from both degree programs simultaneously, and upon successful completion, they are awarded two separate bachelor's degrees. Our graduates have various career opportunities in both government and private sector companies. They can enter the job market with competitive entry-level or mid-level salaries and opportunities for career advancement. Employers range from small businesses to large multinational corporations, with workplaces located in both urban and rural areas. The interdisciplinary nature of the program enables graduates to pursue careers in the forest products industry, specializing in fields such as production, wood surface finishing, product design, quality control, sales, and marketing. | |
Legal Basis | Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Graduates to Undergraduate Education Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council Regulation Graduation requirements are determined in accordance with the Karadeniz Technical University Associate and Bachelor's Degree Education and Training Regulation published in the Official Gazette No. 30203, dated 07/10/2017. | |
Validity Period (If Any) | The qualification is permanently valid. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030029984
ISCO:08
ISCO:08
Taking into account the ethical practices of the profession, it is aimed that graduates work as Forest Products Engineers or provide services in procurement, production, and marketing processes within the forestry industry and related sectors, in both public and private sector organizations, by producing solutions for the benefit of the country and humanity through the combination of strategic forest resources, wood, and other engineering materials, while being sensitive to social and global responsibilities such as the Green Deal and recycling. Additionally, graduates are encouraged to pursue postgraduate education and career advancement.
Education and training are conducted in the form of formal education. However, elective courses that serve the general education within the institution are offered in both formal and distance education formats.
- Knowledge in mathematics, science, fundamental engineering, computational methods, and discipline-specific topics; ability to apply this knowledge in solving complex engineering problems.
- Ability to identify, formulate, and analyze complex engineering problems by utilizing fundamental sciences, mathematics, and engineering knowledge while considering the United Nations Sustainable Development Goals (UN SDGs) relevant to the problem.
- Ability to design creative solutions for complex engineering problems; ability to design complex systems, processes, devices, or products considering realistic constraints and conditions to meet current and future requirements.
- Ability to select and use appropriate techniques, resources, and modern engineering and information technology tools, including modeling and prediction, while being aware of their limitations, for the analysis and solution of complex engineering problems.
- Ability to use research methods, including literature review, experiment design, data collection, conducting experiments, analyzing and interpreting results, for the investigation of complex engineering problems.
- Knowledge of the social, health, safety, economic, sustainability, and environmental impacts of engineering applications within the scope of the UN Sustainable Development Goals; awareness of the legal implications of engineering solutions.
- Adherence to engineering ethics, awareness of ethical responsibilities; commitment to impartiality, inclusivity, and non-discrimination in all aspects.
- Ability to work effectively as an individual and as a team member or leader in both disciplinary and interdisciplinary teams.
- Ability to communicate effectively on technical topics in oral and written formats, considering the diverse backgrounds of the target audience.
- Knowledge of business practices such as project management and economic feasibility analysis; awareness of entrepreneurship and innovation.
- Lifelong learning ability, including the capacity for independent learning, adaptation to new and emerging technologies, and critical thinking regarding technological advancements.
Possesses Advanced Proficiency in the Following Key Competencies:
- Literacy competence.
- Multilingual competence.
- Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering.
- Digital competence.
- Personal, social, and learning-to-learn competence.
- Citizenship competence.
- Entrepreneurship competence.
- Cultural awareness and expression competence.
The principles regarding measurement and evaluation methods, exam types, and their contribution to the course success grade are determined by the Senate in accordance with the fundamental principles set by the Council of Higher Education (YÖK).
Students are subject to a midterm exam, in-term coursework (such as projects, seminars, quizzes, assignments, or a secondary midterm exam), and a final exam for each course. All exams are graded on a scale of 100 points. A minimum score of 45 points is required in the final exam. Students who receive one of the letter grades (AA), (BA), (BB), (CB), or (CC) are considered to have passed the course.
At the end of each semester, students may take a make-up exam for a maximum of two courses from that semester.
The application methods and dates for in-term coursework are announced at the beginning of the semester and included in the course syllabi.
Students who successfully complete all courses in the program (equivalent to a total of 240 ECTS credits), achieve a minimum cumulative grade point average (CGPA) of 2.0 out of 4.00, successfully complete the graduation project, and pass the professional internship along with the internship report are eligible to graduate with the title of Forest Industry Engineer.
To Ensure the Quality of Higher Education Programs:
YÖK is responsible for the planning, regulation, management, and supervision of education, training, and other activities conducted in higher education institutions.
Each year, "University Monitoring and Evaluation Reports" are published by YÖK based on the criteria set by the council. These reports include both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions and are shared with the public.
Additionally, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, which contains academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations, are also shared with the public.
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Degree Programs" as follows:
- Development and Approval of Curricula:
- YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
- The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions, in accordance with the fundamental principles set by YÖK.
- The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions after being approved by YÖK following acceptance by the relevant Deans' Council.
- Measurement and Evaluation:
The methods for measuring and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions based on the fundamental principles set by YÖK.
- Certification:
Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor’s degree diploma upon successful completion of the required course credits and other obligations determined by higher education institutions.
- Self-Evaluation and External Evaluation:
Higher education institutions submit their "Institutional Internal Evaluation Reports" from the previous year to the Information System prepared by the Higher
Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year as part of continuous monitoring.
YÖKAK publishes the "Institutional Feedback Report" on the external evaluation of higher education institutions and shares it with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK confirm that programs meet quality assurance requirements. In compliance with YÖKAK regulations, regular review activities are conducted to ensure qualifications.
The accreditation of the Forest Industry Engineering program is conducted by the Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programs (MÜDEK). Furthermore, External Stakeholder Meetings are held annually to gather feedback, which is considered in improvement processes.
Accreditation Start / End Date:
01.05.2015 - 30.09.2026
- High School or Equivalent Diploma
- Being admitted to this program by achieving the required score in the exam conducted by the Turkish Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM) (Score Taype: MF-4).
Holders of a bachelor’s degree are eligible to pursue master's programs and, if they meet the necessary requirements, they can also enroll in integrated Ph.D. and proficiency in art programs that accept undergraduate degrees.
Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by their higher education institutions. Students enrolled in double major programs can take courses from both degree programs simultaneously, and upon successful completion, they are awarded two separate bachelor's degrees.
Our graduates have various career opportunities in both government and private sector companies. They can enter the job market with competitive entry-level or
mid-level salaries and opportunities for career advancement. Employers range from small businesses to large multinational corporations, with workplaces located in both urban and rural areas.
The interdisciplinary nature of the program enables graduates to pursue careers in the forest products industry, specializing in fields such as production, wood surface finishing, product design, quality control, sales, and marketing.
Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Graduates to Undergraduate Education
Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council Regulation
Graduation requirements are determined in accordance with the Karadeniz Technical University Associate and Bachelor's Degree Education and Training Regulation published in the Official Gazette No. 30203, dated 07/10/2017.
The qualification is permanently valid.
