Yeterlilik Kodu | TR0030219371 | |
Yeterlilik Adı | Orman Endüstri Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karabük Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Ormancılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
Puan Harf notu Katsayı
Ayrıca, çizelgedeki harf notlarının dışında kalan değerlendirmeler için aşağıdaki harfler kullanılır: G: (Geçer) Kredisiz bir derste, dersin gereklerini yerine getirerek başarılı olan öğrenciye verilir. K: (Kalır) Kredisiz bir derste, dersin gereklerini yerine getirmeyerek başarısız olan öğrenciye verilir. F1: Devam zorunluluğunu yerine getirmeyen öğrenciye verilir, öğrencinin sınava/sınavlara girme hakkı yoktur. F2: Sınava girmeyen öğrenciye verilir. F3: Sınava giren ancak başarısız olan öğrenciye verilir.
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Adaylar ilan edilen başvuru süresi içinde, istenilen belgelerle Enstitüye başvurur. Adayın başvurduğu yüksek lisans programının türüne göre aşağıdaki koşulları taşıması gerekir,
Yüksek Lisansa başvuranlar arasından programa kabul koşulları aşağıda belirtilmiştir:
Bu sınav, anabilim/anasanat dalı veya Üniversite tarafından ortak olarak da yapılabilir. Yabancı dil sınavı yapılırsa adayın 100 tam puan üzerinden en az 50 almış olması gerekir. Yabancı dil sınavı yapıldığı durumlarda yabancı dil sınavından muaf olmadığı halde sınava girmeyen veya sınava girerek başarısız bulunanlar yazılı sınav ve mülakata alınmaz. Adayların anadilleri dışında Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen merkezî yabancı dil sınavları ile eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından en az 50 puan veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından bu puan muadili bir puana sahip olmalıdır. 5) Yazılı sınav, 100 tam not üzerinden değerlendirilerek belirlenir. Yazılı sınava girmeyen veya yazılı sınav notu 65’in altında olan adaylar başarısız kabul edilir. | |
Başarma Şartları | Program sonunda 120 kredilik (AKTS) zorunlu ve seçmeli derslerin başarılmasıyla tamamlanması gerekir. Yüksek lisans seminer çalışmasını başarı ile vermek. 3)Yüksek lisans tez çalışmasını başarı ile savunmak İki yarıyılda 21 krediden az olmamak şartıyla en az 7 dersi başarı ile vermiş olmak. Yüksek lisans seminer çalışmasını başarı ile vermek. Her yarıyılda en az 30 AKTS kredisi almak koşuluyla toplamda 120 AKTS kredisini tamamlamak. Yüksek lisans tez çalışmasını başarı ile bitirmek. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Orman Endüstri Mühendisliği Bölümü yüksek lisans mezunları kamu ve özel sektör firmalarında birçok iş fırsatına sahip olabilmektedir. Orman ürünleri endüstrisinin üretim, ürün tasarımı, kalite kontrol, satış ve pazarlama gibi alanlarında mesleki kariyerlerini sürdürme olanağı vermektedir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219371
Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Orman Endüstri Mühendisliği alanındaki lisans yeterliklerine dayalı olarak, bu alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
- Orman Endüstri Mühendisliği alanı ile disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak ve bu alanda özümsenen bilgiyi ve çözümleme yeteneklerini disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
- Orman Endüstri Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuram ya da pratikte kullanabilmek.
- Orman Endüsti Mühendisliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek.
- Orman Endüstri Mühendisliği alanındaki bir sorunu bağımsız olarak kurgulamak, sonuçları değerlendirmek ve uygulama ile ilişkilendirebilmek.
- Orman Endüstri Mühendisliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, öğrenmeyi yönlendirebilmek ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek.
- Orman Endüstri Mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve göresel olarak sistemli biçimde aktarabilmek.
- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek. Orman Endüstri Mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri denetleyebilmek ve iletebilmek.
- Orman Endüstri Mühendisliği alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetkinliğine sahip olmak.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Başarı notu, ara sınav notunun %40’ı ve genel sınav notunun %60’ı alınarak hesaplanır.
- Bir dersin başarılı sayılabilmesi için hem genel sınav notunun hem de başarı notunun 100 tam not üzerinden, yüksek lisans düzeyinde en az 65 olması gerekir.
- Seminer dersi, uzmanlık alanı, tez çalışması geçer (G) veya kalır (K) olarak değerlendirilir.
- Başarı notu değerlendirme sonucuna göre öğrenciye aşağıdaki harf notlarından birisi verilir,
Puan Harf notu Katsayı
- 90-100 AA 4.00
- 80-89 BA 3.50
- 70-79 BB 3.00
- 65-69 CB 2.50
Ayrıca, çizelgedeki harf notlarının dışında kalan değerlendirmeler için aşağıdaki harfler kullanılır:
G: (Geçer) Kredisiz bir derste, dersin gereklerini yerine getirerek başarılı olan öğrenciye verilir.
K: (Kalır) Kredisiz bir derste, dersin gereklerini yerine getirmeyerek başarısız olan öğrenciye verilir.
F1: Devam zorunluluğunu yerine getirmeyen öğrenciye verilir, öğrencinin sınava/sınavlara girme hakkı yoktur.
F2: Sınava girmeyen öğrenciye verilir.
F3: Sınava giren ancak başarısız olan öğrenciye verilir.
- Program sonunda 120 kredilik (AKTS) zorunlu ve seçmeli derslerin başarılmasıyla tamamlanması gerekir.
- Yüksek lisans seminer çalışmasını başarı ile vermek.
- Yüksek lisans tez çalışmasını başarı ile savunmak
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Adaylar ilan edilen başvuru süresi içinde, istenilen belgelerle Enstitüye başvurur. Adayın başvurduğu yüksek lisans programının türüne göre aşağıdaki koşulları taşıması gerekir,
- Lisans diplomasına sahip olmak.
- ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES sınavında başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almış olmak.
- Yabancı uyruklu öğrencilerde ALES şartı aranmaz.
Yüksek Lisansa başvuranlar arasından programa kabul koşulları aşağıda belirtilmiştir:
- Tezli yüksek lisans programlarına, ALES puanının %50’si ile adayların başvurdukları bilim alanında yapılacak yazılı sınavın %30’u, mülakat sonucunun %10’u ve lisans not ortalamasının %10’u değerlendirilerek öğrenci alınır.
- Değerlendirmede, 100 tam puan üzerinden en az 60 puan alanlar, başarı puanlarına göre sıralanarak kontenjan dâhilinde yüksek lisans programlarına kabul edilirler.
- Adayların yazılı-mülakat sınavları ve başarı puanlarının değerlendirilmesi, anabilim/ anasanat dalı kurulunun önerisi üzerine Enstitü Yönetim Kurulu tarafından belirlenen en az üç, en çok yedi üyeden oluşan jürilerce yapılır.
- Yüksek lisans öğrenci kabulünde adaylara, yazılı olarak yapılacak bilim sınavı öncesinde anabilim/anasanat dalı kurul kararı ile yabancı dil sınavı yapılabilir.
Bu sınav, anabilim/anasanat dalı veya Üniversite tarafından ortak olarak da yapılabilir. Yabancı dil sınavı yapılırsa adayın 100 tam puan üzerinden en az 50 almış olması gerekir. Yabancı dil sınavı yapıldığı durumlarda yabancı dil sınavından muaf olmadığı halde sınava girmeyen veya sınava girerek başarısız bulunanlar yazılı sınav ve mülakata alınmaz. Adayların anadilleri dışında Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen merkezî yabancı dil sınavları ile eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından en az 50 puan veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından bu puan muadili bir puana sahip olmalıdır. 5) Yazılı sınav, 100 tam not üzerinden değerlendirilerek belirlenir. Yazılı sınava girmeyen veya yazılı sınav notu 65’in altında olan adaylar başarısız kabul edilir.
Orman Endüstri Mühendisliği Bölümü yüksek lisans mezunları kamu ve özel sektör firmalarında birçok iş fırsatına sahip olabilmektedir. Orman ürünleri endüstrisinin üretim, ürün tasarımı, kalite kontrol, satış ve pazarlama gibi alanlarında mesleki kariyerlerini sürdürme olanağı vermektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219371 | |
Qualification Title | Yüksek Lisans - Orman Endüstri Mühendisliği Masters Degree | |
Awarding Body | Karabük University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Forestry | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Forest Product Engineering knowledge based on qualifications acquired at the undergraduate level. Understand and analyze the interdisciplinary nature of the Forest Product Engineering field and to apply such analytical capacity in interdisciplinary studies. Apply specialized knowledge in Forest Product Engineering in theoretical or practical work. Produce new knowledge by integrating Forest Product Engineering knowledge with knowledge in other disciplines. Diagnose and evaluate a specific problem in Forest Product Engineering and to relate this ability to practice. Critical evaluation of the Forest Product Engineering field, selfdirected learning and independent conduct of advanced work. Communicate contemporary developments in Forest Product Engineering and one’s own work in professional and interdisciplinary environments in written, oral or visual forms. Oral and written communication in at least one foreign language. Consider, control and communicate social, scientific and ethical values in the accumulation, interpretation and/or application of engineering data. Have competence of using communicative technology, and hardware and softwareForest Product Engineering field knowledge of computer as much as in. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | (1) Success grade is calculated by taking 40% of midterm exam grade and 60% of final exam grade. (2) In order for a course to be considered successful, both the final exam grade and the success grade must be at least 65 out of 100 at the masters level. (3) Seminar course, field of specialization, thesis study are evaluated as pass (G) or fail (K). (4) According to the success grade evaluation result, the student is given one of the following letter grades, Score Letter grade Coefficient 90-100 AA 4.00 80-89 BA 3.50 70-79 BB 3.00 65-69 CB 2.50 In addition, the following letters are used for evaluations outside the letter grades in the table: G: (Pass) It is given to a student who is successful by fulfilling the requirements of the course in a non-credit course. K: (Remains) Given to a student who fails to fulfill the requirements of the course in a non-credit course. F1: It is given to the student who does not fulfill the attendance requirement, the student does not have the right to take the exam / exams. F2: It is given to a student who does not take the exam. F3: Given to students who take the exam but fail. 1) At the end of the program, 120 credits (ECTS) must be completed with the success of compulsory and elective courses. 2) To give graduate seminar work successfully. 3) Defending the master thesis successfully | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | For Turkish Citizens: First Cycle (Bachelors) Degree diploma, (2) A minimum score of 55 in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES and first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages. | |
Conditions for Success | 1) At the end of the program, 120 credits (ECTS) must be completed with the success of compulsory and elective courses. 2) To give graduate seminar work successfully. 3) Defending the master thesis successfully 1) To have successfully taught at least 7 courses with no less than 21 credits in two semesters. 2) To successfully deliver the graduate seminar work. 3) To complete 120 ECTS credits in total, provided that they get at least 30 ECTS credits in each semester. 4) To successfully complete the master thesis. | |
Progression Paths (Relationship Type) | This degree is an academically oriented degree and enables the graduate to exercise his/her profession in or a related field of study and/or in research. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219371
Forest Product Engineering knowledge based on qualifications acquired at the undergraduate level. Understand and analyze the interdisciplinary nature of the Forest Product Engineering field and to apply such analytical capacity in interdisciplinary studies. Apply specialized knowledge in Forest Product Engineering in theoretical or practical work. Produce new knowledge by integrating Forest Product Engineering knowledge with knowledge in other disciplines. Diagnose and evaluate a specific problem in Forest Product Engineering and to relate this ability to practice. Critical evaluation of the Forest Product Engineering field, selfdirected learning and independent conduct of advanced work. Communicate contemporary developments in Forest Product Engineering and one’s own work in professional and interdisciplinary environments in written, oral or visual forms. Oral and written communication in at least one foreign language. Consider, control and communicate social, scientific and ethical values in the accumulation, interpretation and/or application of engineering data. Have competence of using communicative technology, and hardware and softwareForest Product Engineering field knowledge of computer as much as in.
(1) Success grade is calculated by taking 40% of midterm exam grade and 60% of final exam grade. (2) In order for a course to be considered successful, both the final exam grade and the success grade must be at least 65 out of 100 at the masters level. (3) Seminar course, field of specialization, thesis study are evaluated as pass (G) or fail (K). (4) According to the success grade evaluation result, the student is given one of the following letter grades, Score Letter grade Coefficient 90-100 AA 4.00 80-89 BA 3.50 70-79 BB 3.00 65-69 CB 2.50 In addition, the following letters are used for evaluations outside the letter grades in the table: G: (Pass) It is given to a student who is successful by fulfilling the requirements of the course in a non-credit course. K: (Remains) Given to a student who fails to fulfill the requirements of the course in a non-credit course. F1: It is given to the student who does not fulfill the attendance requirement, the student does not have the right to take the exam / exams. F2: It is given to a student who does not take the exam. F3: Given to students who take the exam but fail. 1) At the end of the program, 120 credits (ECTS) must be completed with the success of compulsory and elective courses. 2) To give graduate seminar work successfully. 3) Defending the master thesis successfully
For Turkish Citizens: First Cycle (Bachelors) Degree diploma, (2) A minimum score of 55 in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES and first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages.
This degree is an academically oriented degree and enables the graduate to exercise his/her profession in or a related field of study and/or in research.
Qualification is continuous