Yeterlilik Kodu | TR0030038109 | |
Yeterlilik Adı | Orman Mühendisliği Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çankırı Karatekin Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Fatih, Uluyazı Kampüsü Ring Yolu, 18100 Çankırı Merkez/Çankırı | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karatekin.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Ormancılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Çankırı Karatekin Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Orman Mühendisliği Doktora Programı, mühendislik altyapısı kazanmış adayların orman ekosisteminin sürekliliğinin ve orman kaynaklarından yararlanmanın sürdürülebilirliği çerçevesinde ormanların tesis edilmesi, bozuk ormanların rehabilitasyonu, ormanların korunması ve geliştirilmesi; orman kaynaklarından yararlanmanın çok yönlü planlanması; ormanların fonksiyonlarına göre altyapı sistemlerinin oluşturulmasını; en uygun üretim teknolojilerinin kullanımıyla orman ürünlerinin üretimi ve pazarlanması; orman kaynakları üzerinde strateji ve politikalar geliştirilmesi ve ormancılığın ilgili olduğu diğer alanlarında karşılaşılan problemlere analitik yaklaşımla çözümler üretilmesini sağlayacak düzeyde yetenekler kazandırmayı ve bu konuların en az birinde uzmanlaşabilmeyi hedef edinmiştir. Ayrıca Orman Mühendisliği lisansüstü programı; ormancılık kamu kurum ve kuruluşu ile özel sahalarda ormanların yetiştirilmesi, geliştirilmesi, korunması, faydalanılması ile ilgili konularda ekoloji, ekonomi, sosyal ve teknik bağlamda analiz yapabilecek yeteneği edinmiş, mühendislik düşüncesine sahip, lisansüstü öğrenciler yetiştirmeyi ve nitelikli işgücü kazandırmayı hedeflemiştir. Bununla birlikte, ormancılık disiplininin çeşitli alanlarında uzmanlaşmayı, orman ekosistemine ilişkin problemleri anlama ve çözüm bulma becerilerini kazandırmayı; öğrenciye bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazandırmayı, istekli öğrencileri akademisyenliğe hazırlamayı hedeflemektedir. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Çankırı Karatekin Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği (13 Ocak 2019 Tarih ve 30654 sayılı RG)’nin Sınavlar ve Değerlendirme başlıklı 13’üncü maddesinde öngörülen ölçme değerlendirme yöntemlerine tabidirler. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • Yükseköğretimde Doktora programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında Doktora bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında Doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir Doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; Doktora diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar | |
Giriş Şartı | Çankırı Karatekin Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine göre; ALES veya eşdeğeri sınav notu, yabancı dil notu, lisans ve yüksek lisans dersleri not ortalaması ve mülâkat sonuçları, Yönetmelikte belirtilen asgari notlardan az olmamak üzere ilgili enstitü yönetim kurulunun teklifi ve Senato kararıyla belirlenir. | |
Başarma Şartları | Programı tamamlamak için 60 AKTS kredisi karşılığı ilan edilen lisansüstü ders programından ders alınması ve başarılı bir şekilde bu derslerini tamamlanması gerekmektedir. Derslerden başarılı sayılabilmek için 4.00 üzerinden en az 3.0 ağırlıklı not ortalaması elde edilmelidir. Ders aşamasının tamamlanmasına müteakip danışman öğretim üyesinin nezaretinde belirlenecek bir konuda tez çalışması yapılarak teslim edilmelidir. Bu süreçte her 6 ayda bir oluşturulan tez izleme komitesi önünde teze ilişkin çalışmalar sunulmalı ve tek jürisi tarafından kabul edilmiş olması gerekmektedir. Buna ilaveten, tezi kabul edilen öğrencinin, çalışmasını sözlü olarak atanarak jüri önünde başarılı bir şekilde sunması istenmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Türkiye’deki orman fakültelerinde akademisyen, ormancılık araştırma enstitülerinde araştırıcı, ormancılık meslek yüksek okullarında öğretim görevlisi, fen fakültelerinin biyoloji bölümlerinde de öğretim elemanı olarak istihdam olanağı bulunmaktadır. Ayrıca, Serbest Ormancılık ve Ormancılık Bürolarında, Tarım ve Orman Bakanlığı bünyesindeki kuruluşlarda, TSE'de, Araştırma Enstitülerinde, Çeşitli Bakanlık ve kamu kurumları bünyesindeki kuruluşlarda, İl, ilçe belediyelerinde, Devlet Planlama Teşkilatı bünyesinde, TÜBİTAK’ta çalışma olanağı vardır. | |
Yasal Dayanağı | 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030038109
ISCO 08
ISCO 08
Çankırı Karatekin Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Orman Mühendisliği Doktora Programı, mühendislik altyapısı kazanmış adayların orman ekosisteminin sürekliliğinin ve orman kaynaklarından yararlanmanın sürdürülebilirliği çerçevesinde ormanların tesis edilmesi, bozuk ormanların rehabilitasyonu, ormanların korunması ve geliştirilmesi; orman kaynaklarından yararlanmanın çok yönlü planlanması; ormanların fonksiyonlarına göre altyapı sistemlerinin oluşturulmasını; en uygun üretim teknolojilerinin kullanımıyla orman ürünlerinin üretimi ve pazarlanması; orman kaynakları üzerinde strateji ve politikalar geliştirilmesi ve ormancılığın ilgili olduğu diğer alanlarında karşılaşılan problemlere analitik yaklaşımla çözümler üretilmesini sağlayacak düzeyde yetenekler kazandırmayı ve bu konuların en az birinde uzmanlaşabilmeyi hedef edinmiştir. Ayrıca Orman Mühendisliği lisansüstü programı; ormancılık kamu kurum ve kuruluşu ile özel sahalarda ormanların yetiştirilmesi, geliştirilmesi, korunması, faydalanılması ile ilgili konularda ekoloji, ekonomi, sosyal ve teknik bağlamda analiz yapabilecek yeteneği edinmiş, mühendislik düşüncesine sahip, lisansüstü öğrenciler yetiştirmeyi ve nitelikli işgücü kazandırmayı hedeflemiştir. Bununla birlikte, ormancılık disiplininin çeşitli alanlarında uzmanlaşmayı, orman ekosistemine ilişkin problemleri anlama ve çözüm bulma becerilerini kazandırmayı; öğrenciye bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazandırmayı, istekli öğrencileri akademisyenliğe hazırlamayı hedeflemektedir.
Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir.
- Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenir.
- Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilir, uygulayabilir ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilir.
- Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilir.
- Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilir.
- Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilir.
- Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilir ve etkin iletişim sağlayabilir.
- Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olur.
- Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilir, kurgulayabilmeli ve çözebilir.
- Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilir.
- Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünür, yorumlar, analiz ve sentez yapabilir.
- Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilir ve rapor yazabilir.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrar ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilir.
- Üç Boyutlu Düşünme
- Deney Tasarımı
- Eleştirel Düşünme
- Mesleki Etik
- Ekip Çalışması
- Öğrenmeye Açıklık
- Bilimsel İletişim
Çankırı Karatekin Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği (13 Ocak 2019 Tarih ve 30654 sayılı RG)’nin Sınavlar ve Değerlendirme başlıklı 13’üncü maddesinde öngörülen ölçme değerlendirme yöntemlerine tabidirler.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• Yükseköğretimde Doktora programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında Doktora bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında Doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir Doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; Doktora diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar
Çankırı Karatekin Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine göre; ALES veya eşdeğeri sınav notu, yabancı dil notu, lisans ve yüksek lisans dersleri not ortalaması ve mülâkat sonuçları, Yönetmelikte belirtilen asgari notlardan az olmamak üzere ilgili enstitü yönetim kurulunun teklifi ve Senato kararıyla belirlenir.
Türkiye’deki orman fakültelerinde akademisyen, ormancılık araştırma enstitülerinde araştırıcı, ormancılık meslek yüksek okullarında öğretim görevlisi, fen fakültelerinin biyoloji bölümlerinde de öğretim elemanı olarak istihdam olanağı bulunmaktadır. Ayrıca, Serbest Ormancılık ve Ormancılık Bürolarında, Tarım ve Orman Bakanlığı bünyesindeki kuruluşlarda, TSE'de, Araştırma Enstitülerinde, Çeşitli Bakanlık ve kamu kurumları bünyesindeki kuruluşlarda, İl, ilçe belediyelerinde, Devlet Planlama Teşkilatı bünyesinde, TÜBİTAK’ta çalışma olanağı vardır.
2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030038109 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Karatekin University | |
Awarding Body Contact | Fatih, Uluyazı Campus Ring Road, 18100 Çankırı Center/Çankırı | |
Awarding Body Url | http://www.karatekin.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Forestry | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |