Yeterlilik Kodu | TR0030219335 | |
Yeterlilik Adı | Orman Mühendisliği Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karabük Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Ormancılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
DEĞERLENDİRME DOKTORA Puan Harf notu Katsayı 90-100 AA 4.00 80-89 BA 3.50 70-79 BB 3.00 65-69 CB -2.50 Ayrıca, çizelgedeki harf notlarının dışında kalan değerlendirmeler için aşağıdaki harfler kullanılır:
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Adaylar ilan edilen başvuru süresi içinde, istenilen belgelerle Enstitüye başvurur. Adayın başvurduğu doktora programının türüne göre aşağıdaki koşulları taşıması gerekir, 1) Tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmak. 2) ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES sınavında başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almış olmak. 3)Yabancı uyruklu öğrencilerde ALES şartı aranmaz. 4) Lisans derecesiyle doktora programına başvuranların lisans mezuniyet not ortalamalarının 4.00 üzerinden en az 3.00 veya muadili bir puan olması ve ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 80 puan almış olmak. 5) Doktora programına öğrenci kabulünde anadilleri dışında Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen merkezî yabancı dil sınavları ile eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından en az 55 puan veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından bu puan muadili bir puana sahip olmak | |
Başarma Şartları | Program sonunda 240 kredilik (AKTS) zorunlu ve seçmeli derslerin başarılmasıyla tamamlanması Doktora seminerin başarı ile sonuçlanması. Doktora yeterlilik sınavının başarı ile geçilmesi. Doktora tez öneri sınavının başarı ile geçilmesi. Doktora tezinin belirtilen süre içinde başarı ile sonuçlandırılması. Programda öğrenim gören öğrencilerin doktora (PhD) derecesi alabilmeleri için aşağıdaki mezuniyet koşullarını yerine getirmeleri gerekmektedir: Öğrenciler, kredili olan derslerin tümünden en az BB notu, kredisiz derslerden ise en az G harfi notu alarak başarılı olmak zorundadır. Toplam 240 AKTS Kredisi almaları gerekmektedir. 100 üzerinden en az 75 veya 4.00 üzerinden en az 3.00 Genel Not Ortalaması (CGPA) elde etmelidirler. Seminer derslerinde başarılı olmaları gerekmektedir. Doktora tezini hazırlamalı ve başarılı bir şekilde savunmalıdır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219335
Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Yüksek lisansta elde etmiş olduğu bilgilerden hareketle, çalışma alanına ait bilgileri ileri düzeyde kullanabilme ve bu bilgileri yenilikler ortaya çıkarabilecek şekilde özgün alanlara taşıyabilme becerisi.
- Farklı çalışma konularıyla ortak alanları yakalama, alansal farklılık gösteren çok yönlü bilgileri bir araya getirerek sentez yapma ve bu noktadan hareketle katma değeri yüksek sonuçlara ulaşma bilgisi.
- Çalışma alanına ait yeni bilgi, yaklaşım ve teknolojileri sistemli bir şekilde takip etme ve bunları kendi çalışmalarında etkin olarak kullanabilme becerisi.
- Yenilikçi ve katma değeri yüksek bilimsel yöntemler geliştirme veya var olan teknikleri daha kullanılabilir bir forma dönüştürebilme alt yapısı.
- Sorunu tanımlayabilme, amaca yönelik olarak çözüm yollarını kurgulayabilme ve çözüm odaklı yöntemler geliştirebilme yetkinliği.
- Etki değeri yüksek uluslararası dergilerde yayın yapabilme becerisi İleri düzey zihinsel süreçler yardımıyla, bilimsel şüphecilikten hareketle doğruyu ulaşma kapsamında eleştirel ve yaratıcı düşünme, sorunu net bir şekilde kavrayarak çözüme odaklanma ve bu kapsamda yeni fikir ve yöntemler geliştirebilme becerisi.
- Konu uzmanlarının egemen olduğu bir ortamda, sahip olduğu kapsamlı birikimden hareketle bilgi ve tecrübesini paylaşabilme ve savunabilme yetkinliği.
- En az bir yabancı dilde; yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme yetkinliği.
- Toplumun gelişimi ve ilerlemesine katkı sağlama kapsamında; teknolojik, sosyal ve kültürel entelektüel bir alt yapıya sahip olma ve bunu toplumun diğer kesimlerine aktarabilme becerisi.
- Stratejik karar verme süreçleri yardımıyla çalışma alanına ait sorunları çözebilme ve sorunun paydaşlarıyla fonksiyonel ilişkiler kurabilme becerisi.
- Gerek çalışma alanı, gerekse iş ve sosyal hayatın çeşitli alanlarında karşılaşılan problemlerle ilgili olarak, bilimsel ve etik doğrular çerçevesinde çözümler üretebilme ve bu değerlerin gelişimini destekleme yetkinliği
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Başarı notu, ara sınav notunun %40’ı ve genel sınav notunun %60’ı alınarak hesaplanır.
- Bir dersin başarılı sayılabilmesi için hem genel sınav notunun hem de başarı notunun 100 tam not üzerinden, doktora düzeyinde en az 70 olması gerekir.
- Seminer dersi, uzmanlık alanı, yeterlik dersi, tez çalışması geçer (G) veya kalır (K) olarak değerlendirilir.
- Öğrenci başarısız olduğu bir dersin yerine başka bir ders alabilir. Başarı notu değerlendirme sonucuna göre öğrenciye aşağıdaki harf notlarından birisi verilir:
DEĞERLENDİRME DOKTORA
Puan Harf notu Katsayı
90-100 AA 4.00
80-89 BA 3.50
70-79 BB
3.00 65-69
CB -2.50
Ayrıca, çizelgedeki harf notlarının dışında kalan değerlendirmeler için aşağıdaki harfler kullanılır:
- G: (Geçer) Kredisiz bir derste, dersin gereklerini yerine getirerek başarılı olan öğrenciye verilir.
- K: (Kalır) Kredisiz bir derste, dersin gereklerini yerine getirmeyerek başarısız olan öğrenciye verilir.
- F1: Devam zorunluluğunu yerine getirmeyen öğrenciye verilir, öğrencinin sınava/sınavlara girme hakkı yoktur.
- F2: Sınava girmeyen öğrenciye verilir.
- F3: Sınava giren ancak başarısız olan öğrenciye verilir.
- Program sonunda 240 kredilik (AKTS) zorunlu ve seçmeli derslerin başarılmasıyla tamamlanması
- Doktora seminerin başarı ile sonuçlanması.
- Doktora yeterlilik sınavının başarı ile geçilmesi.
- Doktora tez öneri sınavının başarı ile geçilmesi.
- Doktora tezinin belirtilen süre içinde başarı ile sonuçlandırılması.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Adaylar ilan edilen başvuru süresi içinde, istenilen belgelerle Enstitüye başvurur. Adayın başvurduğu doktora programının türüne göre aşağıdaki koşulları taşıması gerekir,
1) Tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmak.
2) ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES sınavında başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almış olmak.
3)Yabancı uyruklu öğrencilerde ALES şartı aranmaz.
4) Lisans derecesiyle doktora programına başvuranların lisans mezuniyet not ortalamalarının 4.00 üzerinden en az 3.00 veya muadili bir puan olması ve ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 80 puan almış olmak.
5) Doktora programına öğrenci kabulünde anadilleri dışında Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen merkezî yabancı dil sınavları ile eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından en az 55 puan veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından bu puan muadili bir puana sahip olmak
- Öncelikle Türkiyedeki tüm orman fakültelerinde akademisyen, tüm ormancılık araştırma ensitülerinde araştırıcı, ormancılık meslek yüksek okullarında öğretim görevlisi, fen fakültelerinin biyoloji bölümlerinde de zaman zaman öğretim elemanı olarak istihdam olanağı bulunmaktadır.
- Ayrıca, Serbest Ormancılık ve Ormancılık Bürolarında, Orman ve Su İşleri Bakanlığı bünyesindeki kuruluşlarda, TSEde, Araştırma Enstitülerinde, Çeşitli Bakanlık ve kamu kurumları bünyesindeki kuruluşlarda, İl, ilçe belediyelerinde, Devlet Planlama Teşkilatı bünyesinde, TÜBİTAKda çalışma olanağı vardır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219335 | |
Qualification Title | Doktora - Orman Mühendisliği Doctorate | |
Awarding Body | Karabük University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Forestry | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | The ability to use the knowledge of the field of study at an advanced level, based on the knowledge gained in the masters degree, and to carry this knowledge to original fields in a way that can reveal innovations. The knowledge of capturing common areas with different study subjects, synthesizing multidimensional information that differs in spatial areas and reaching high added value The ability to systematically follow new knowledge, approaches and technologies in the field and to use them effectively in their own work Developing innovative and high value-added scientific methods or transforming existing techniques into a more usable form The competence of defining problem, setting up solutions for purpose and developing solution-oriented methods The ability to publish in high-impact international journals The ability to think critically and creatively within the scope of reaching the truth with the help of advanced mental processes, based on scientific skepticism, to clearly grasp the problem and focus on the solution and to develop new ideas and methods within this scope. Competence to share and defend knowledge and experience based on its extensive knowledge in an environment dominated by subject matter experts In at least one foreign language; the ability to communicate in writing, verbally and visually Within the scope of contributing to the development and progress of the society; the ability to have a technological, social and cultural intellectual infrastructure and to transfer this to other segments of the society The ability to solve problems in the field with the help of strategic decision-making processes and to establish functional relationships with the stakeholders of the problem Competence to produce solutions within the framework of scientific and ethical truths and to support the development of these values in relation to the problems encountered in various fields of work and social life. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | (1) Success grade is calculated by taking 40% of midterm exam grade and 60% of final exam grade. (2) In order for a course to be considered successful, both the final exam grade and the success grade must be at least 70 out of 100 at the doctoral level. (3) Seminar course, field of specialization, qualification course, thesis work are evaluated as pass (G) or fail (K). (4) A student can take another course instead of a course he failed. One of the following letter grades is given to the student according to the success grade evaluation result: ASSESSMENT DOCTORATE Score Letter grade Coefficient 90-100 AA 4.00 80-89 BA 3.50 70-79 BB 3.00 65-69 CB -2.50 In addition, the following letters are used for evaluations outside the letter grades in the table: G: (Pass) In a non-credit course, it is given to a student who is successful by fulfilling the requirements of the course. K: (Remains) Given to a student who fails to fulfill the requirements of the course in a non-credit course. F1: It is given to the student who does not fulfill the attendance requirement, the student does not have the right to take the exam / exams. F2: It is given to students who do not take the exam F3: Given to students who take the exam but fail. 1) Completion of 240 credits (ECTS) of compulsory and elective courses at the end of the program 2) Successful conclusion of the doctorate seminar. 3) Successful passing of the doctoral qualification exam. 4) Successful passing of the doctoral thesis proposal exam. 5) Successful completion of the doctoral thesis within the specified period. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | For Turkish Citizens: Second Cycle (Master’s) Degree diploma with thesis, (2) A minimum ALES score of 55 or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. (3) A minimum score of 55 in accepted foreign language proficiency exams. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of second cycle degree grade point averages, ALES and foreign language exam. For International Students: Second Cycle Degree diploma with thesis obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their second cycle degree grade point averages. | |
Conditions for Success | 1) Completion of 240 credits (ECTS) of compulsory and elective courses at the end of the program 2) Successful conclusion of the doctorate seminar. 3) Successful passing of the doctoral qualification exam. 4) Successful passing of the doctoral thesis proposal exam. 5) Successful completion of the doctoral thesis within the specified period. The students who study in the programme are required to fulfil the following graduation requirements in order to get the doctorate degree (PhD): The students must pass all the credited courses with at least a letter grade BB, together with non-credited courses with at least the letter grade G - They must obtain a total of 240 ECTS Credits. - They must achieve a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 75 out of 100 or of at least 3.00 out of 4.00. - They must be successful in their seminar courses - They must prepare the doctorate thesis and defend it successfully. | |
Progression Paths (Relationship Type) | First of all forest faculties in Turkey academics, researchers in all forestry research institutes, vocational schools lecturer in forestry, biology section of the science faculty from time to time there are employment opportunities as the instructor. In addition, it is possible to work in Free Forestry and Forestry Offices, institutions under the Ministry of Forestry and Water Affairs, TSE, Research Institutes, organizations under various Ministries and public institutions, Provincial and district municipalities, within the State Planning Organization, and TÜBİTAK. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219335
The ability to use the knowledge of the field of study at an advanced level, based on the knowledge gained in the masters degree, and to carry this knowledge to original fields in a way that can reveal innovations. The knowledge of capturing common areas with different study subjects, synthesizing multidimensional information that differs in spatial areas and reaching high added value The ability to systematically follow new knowledge, approaches and technologies in the field and to use them effectively in their own work Developing innovative and high value-added scientific methods or transforming existing techniques into a more usable form The competence of defining problem, setting up solutions for purpose and developing solution-oriented methods The ability to publish in high-impact international journals The ability to think critically and creatively within the scope of reaching the truth with the help of advanced mental processes, based on scientific skepticism, to clearly grasp the problem and focus on the solution and to develop new ideas and methods within this scope. Competence to share and defend knowledge and experience based on its extensive knowledge in an environment dominated by subject matter experts In at least one foreign language; the ability to communicate in writing, verbally and visually Within the scope of contributing to the development and progress of the society; the ability to have a technological, social and cultural intellectual infrastructure and to transfer this to other segments of the society The ability to solve problems in the field with the help of strategic decision-making processes and to establish functional relationships with the stakeholders of the problem Competence to produce solutions within the framework of scientific and ethical truths and to support the development of these values in relation to the problems encountered in various fields of work and social life.
(1) Success grade is calculated by taking 40% of midterm exam grade and 60% of final exam grade. (2) In order for a course to be considered successful, both the final exam grade and the success grade must be at least 70 out of 100 at the doctoral level. (3) Seminar course, field of specialization, qualification course, thesis work are evaluated as pass (G) or fail (K). (4) A student can take another course instead of a course he failed. One of the following letter grades is given to the student according to the success grade evaluation result: ASSESSMENT DOCTORATE Score Letter grade Coefficient 90-100 AA 4.00 80-89 BA 3.50 70-79 BB 3.00 65-69 CB -2.50 In addition, the following letters are used for evaluations outside the letter grades in the table: G: (Pass) In a non-credit course, it is given to a student who is successful by fulfilling the requirements of the course. K: (Remains) Given to a student who fails to fulfill the requirements of the course in a non-credit course. F1: It is given to the student who does not fulfill the attendance requirement, the student does not have the right to take the exam / exams. F2: It is given to students who do not take the exam F3: Given to students who take the exam but fail. 1) Completion of 240 credits (ECTS) of compulsory and elective courses at the end of the program 2) Successful conclusion of the doctorate seminar. 3) Successful passing of the doctoral qualification exam. 4) Successful passing of the doctoral thesis proposal exam. 5) Successful completion of the doctoral thesis within the specified period.
For Turkish Citizens: Second Cycle (Master’s) Degree diploma with thesis, (2) A minimum ALES score of 55 or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. (3) A minimum score of 55 in accepted foreign language proficiency exams. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of second cycle degree grade point averages, ALES and foreign language exam. For International Students: Second Cycle Degree diploma with thesis obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their second cycle degree grade point averages.
First of all forest faculties in Turkey academics, researchers in all forestry research institutes, vocational schools lecturer in forestry, biology section of the science faculty from time to time there are employment opportunities as the instructor. In addition, it is possible to work in Free Forestry and Forestry Offices, institutions under the Ministry of Forestry and Water Affairs, TSE, Research Institutes, organizations under various Ministries and public institutions, Provincial and district municipalities, within the State Planning Organization, and TÜBİTAK.
Qualification is continuous