Yeterlilik Kodu | TR0030024590 | |
Yeterlilik Adı | Orman Mühendisliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çankırı Karatekin Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Fatih, Uluyazı Kampüsü Ring Yolu, 18100 Çankırı Merkez/Çankırı | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karatekin.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Ormancılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Çankırı Karatekin Üniversitesi Orman Fakültesi Orman Mühendisliği Bölümü lisans programı mezunları; Orman kaynaklarının idaresine dair stratejiler ve planlar oluşturur, orman ekosisteminin korunması ve sürdürülebilirliği ile ilgili sorunlara çözümler üretir, ormanların fonksiyonel özelliklerini dikkate alarak belirlenmesi, işletilmesi ve toplumun taleplerine uygun ürün ve hizmetlerin sağlanması konularında çalışmalar gerçekleştirir. Mesleki gelişmeleri yakından takip eder, grup çalışmalarında etkin bir rol üstlenir, etkili iletişim kurar, liderlik yapar ve kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında danışmanlık, işletme ve yöneticilik görevlerini üstlenir. Aynı zamanda, alanındaki öncü bilimsel araştırma, geliştirme ve inovasyon projelerine katılır. Yenilikçi, girişimci ve etik değerlere bağlı bir vizyon sahibidir. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları veya ilgili kamu kurum ve kuruluşları bünyesindeki laboratuvar ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Çankırı Karatekin Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin Sınavlar ve Değerlendirme başlıklı 14’üncü maddesinde öngörülen ölçme değerlendirme yöntemlerine tabidirler. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı: Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) | |
Giriş Şartı | ÖSYM (T.C. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi)’nin yaptığı YKS (TYT ve AYT) sınavından yeterli puan almalıdır. | |
Başarma Şartları | Çankırı Karatekin Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği hükümlerine göre mezuniyet koşulları belirlenmektedir. Öğrenciler 4 yıllık (8 yarıyıl) eğitim öğretim programını; 1- 232 AKTS zorunlu ve seçmeli derslerden 8 AKTS staj çalışmasından olmak üzere toplam 240 AKTS olmak üzere; derslerin genel not ortalaması en az 2.0 olacak şekilde başarı ile tamamlamış olmaları, 2- 6. yarıyılda Orman Genel Müdürlüğüne bağlı birimlerin en az birinde kesintisiz 30 iş günü staj yapmış olmaları, 3- 8. yarıyıl sonunda Bitirme Çalışmasını başarı ile tamamlamış ve teslim etmiş olmaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Orman Mühendisleri, Tarım ve Orman Bakanlığına bağlı Orman Genel Müdürlüğü’nün merkez ve taşra örgütünde, Ağaçlandırma ve Erozyon Kontrolü Genel Müdürlüğü, Orman ve Köy İlişkileri Genel Müdürlüğü, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü’nde çalışabilmektedir. Ayrıca Araştırma Kurumlarında, Belediyelerde, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, Çevre ve Orman bakanlığı bünyesindeki kuruluşlarda, Enerji Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığı, Adalet Bakanlığı vb. bakanlıklar bünyesindeki kuruluşlarda, Üniversitelerde Akademik eleman İl, ilçe belediyelerinde, Devlet Planlama Teşkilatı bünyesinde, Müzeler ve restorasyon firmaları ,5531 sayılı kanun uyarınca açılan Ormancılık ve Orman Ürünleri bürolarında, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı bünyesinde inspektör olarak, TÜBİTAK, TSE de uzman olarak ve kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektöre ait fidanlıklarda, ithalat ve ihracat firmalarında ve benzeri birçok alanda iş bulma olanaklarına sahiptir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030024590
ISCO 08
ISCO 08
Çankırı Karatekin Üniversitesi Orman Fakültesi Orman Mühendisliği Bölümü lisans programı mezunları; Orman kaynaklarının idaresine dair stratejiler ve planlar oluşturur, orman ekosisteminin korunması ve sürdürülebilirliği ile ilgili sorunlara çözümler üretir, ormanların fonksiyonel özelliklerini dikkate alarak belirlenmesi, işletilmesi ve toplumun taleplerine uygun ürün ve hizmetlerin sağlanması konularında çalışmalar gerçekleştirir. Mesleki gelişmeleri yakından takip eder, grup çalışmalarında etkin bir rol üstlenir, etkili iletişim kurar, liderlik yapar ve kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında danışmanlık, işletme ve yöneticilik görevlerini üstlenir. Aynı zamanda, alanındaki öncü bilimsel araştırma, geliştirme ve inovasyon projelerine katılır. Yenilikçi, girişimci ve etik değerlere bağlı bir vizyon sahibidir.
Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları veya ilgili kamu kurum ve kuruluşları bünyesindeki laboratuvar ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanmıştır.
- Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavramıştır.
- Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
- Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
- Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır.
- Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
- Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
- Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
- Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirir.
- Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahiptir.
- Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
- Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma ve yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlikler
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Çankırı Karatekin Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin Sınavlar ve Değerlendirme başlıklı 14’üncü maddesinde öngörülen ölçme değerlendirme yöntemlerine tabidirler.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı: Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
ÖSYM (T.C. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi)’nin yaptığı YKS (TYT ve AYT) sınavından yeterli puan almalıdır.
Orman Mühendisleri, Tarım ve Orman Bakanlığına bağlı Orman Genel Müdürlüğü’nün merkez ve taşra örgütünde, Ağaçlandırma ve Erozyon Kontrolü Genel Müdürlüğü, Orman ve Köy İlişkileri Genel Müdürlüğü, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü’nde çalışabilmektedir.
Ayrıca Araştırma Kurumlarında, Belediyelerde, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, Çevre ve Orman bakanlığı bünyesindeki kuruluşlarda, Enerji Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığı, Adalet Bakanlığı vb. bakanlıklar bünyesindeki kuruluşlarda, Üniversitelerde Akademik eleman İl, ilçe belediyelerinde, Devlet Planlama Teşkilatı bünyesinde, Müzeler ve restorasyon firmaları ,5531 sayılı kanun uyarınca açılan Ormancılık ve Orman Ürünleri bürolarında, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı bünyesinde inspektör olarak, TÜBİTAK, TSE de uzman olarak ve kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektöre ait fidanlıklarda, ithalat ve ihracat firmalarında ve benzeri birçok alanda iş bulma olanaklarına sahiptir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030024590 | |
Qualification Title | Orman M?hendisli?i | |
Awarding Body | Karatekin University | |
Awarding Body Contact | Fatih, Uluyazı Campus Ring Road, 18100 Çankırı Center/Çankırı | |
Awarding Body Url | http://www.karatekin.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Forestry | |
National Occupation Classification |
Bulunamadi | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | -Students gain skills to acknowledge environmental and forestry problems and producing solutions suitable to global and social conditions--Students know both abiotic and biotic elements of biodiversity and forest ecosystems and comprehend the relations between them--Students have the knowledge and skills required for arrangement and management of sustainable resource management and forest resource planning--Students have the skills and knowledge required for protection of forests, care and regeneration, establisment of new forests, and scheduled applications for improvement of nonproductive forest to productive forests--Students gain the skills for planning and inspection, revealing sociocultural, socioeconomical and sociopolitical structure of forestry--Students gain skills and knowledge for using information technologies, measurement and analysis devices and methods--Students understand and apply national and international forestry policies, acts and trends--Students have the skills for understanding and evaluatingthe sectoral structure of forestry in both national and international scale--Students may compete national and international scale, develop and join shared projects related to environment and forestry--Students gain skills for effective communication, analytic thinking, independent acting and working as a team.--Students gain professional forestry understanding and ethical responsibility.--Students may follow ecological, political, economical and social developments, and use these information for improvement of national forestry.---- | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Students should succeed all mid-term and final examinations. Besides, additional examinations, homeworks, reports etc. may affect course grades. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Candidates should get required points from LYS (Undergraduate Placement Examination) or Y?S (Higher Education Examination).? | |
Conditions for Success | Students should succeed the 4-year (8 semestre) education program (240 ECTS: 232 ECTS compulsory and elective courses and 8 ECTS internship) and general academic average should be at least 2.0, successfully completed 30-days intership at General Directorate of Forestry units between 2nd and 6th semesters, and successfully complete and submitted the thesis study. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Bulunamadi | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Bulunamadi | |
Url | Open Address |
TR0030024590
Bulunamadi
Bulunamadi
-Students gain skills to acknowledge environmental and forestry problems and producing solutions suitable to global and social conditions--Students know both abiotic and biotic elements of biodiversity and forest ecosystems and comprehend the relations between them--Students have the knowledge and skills required for arrangement and management of sustainable resource management and forest resource planning--Students have the skills and knowledge required for protection of forests, care and regeneration, establisment of new forests, and scheduled applications for improvement of nonproductive forest to productive forests--Students gain the skills for planning and inspection, revealing sociocultural, socioeconomical and sociopolitical structure of forestry--Students gain skills and knowledge for using information technologies, measurement and analysis devices and methods--Students understand and apply national and international forestry policies, acts and trends--Students have the skills for understanding and evaluatingthe sectoral structure of forestry in both national and international scale--Students may compete national and international scale, develop and join shared projects related to environment and forestry--Students gain skills for effective communication, analytic thinking, independent acting and working as a team.--Students gain professional forestry understanding and ethical responsibility.--Students may follow ecological, political, economical and social developments, and use these information for improvement of national forestry.----
Students should succeed all mid-term and final examinations. Besides, additional examinations, homeworks, reports etc. may affect course grades.
Candidates should get required points from LYS (Undergraduate Placement Examination) or Y?S (Higher Education Examination).?
Bulunamadi
Bulunamadi