Yeterlilik Kodu | TR0030029986 | |
Yeterlilik Adı | Orman Mühendisliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karadeniz Teknik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Telefon: + 90 462 377 33 37, + 90 462 377 33 38 Fax: + 90 462 325 32 32 Email: bilgili@ktu.edu.tr Posta Adresi: Karadeniz Teknik Üniversitesi, Dış İlişkiler/Erasmus+ Ofisi, Rektörlük, 61080, Trabzon | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.ktu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Ormancılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Orman Mühendisliği Bölümü, ormanların korunması ve sürekliliğinin sağlanmasında özveriyle çalışacak, günümüz ve gelecekteki endüstri üstü toplumun sosyal ihtiyaçlarını karşılayacak hizmetleri yerine getirecek, orman ürünlerine olan gereksinimlerin karşılanması için sürdürülen etkinliklerin planlanması, uygulanması ve denetimi işlerini yürütebilecek "Orman Mühendisleri" yetiştirmektedir. Bu bağlamda Orman Mühendisliği Bölümü lisans programı aşağıdaki eğitim amaçlarını barındırmaktadır;
| |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde yürütülür. Bununla birlikte kurum içerisindeki genel eğitime hizmet eden seçmeli dersler örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak Senato tarafından belirlenir. Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev, veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Derslere ait yarıyıl içi çalışma uygulaması yöntemi ve tarihleri yarıyıl başında ilan edilir ve ders izlencelerine işlenir. Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden, bitirme çalışmasını başarıyla tamamlayan ve mesleki stajı ile hazırladığı staj raporundan geçer not alan öğrencilere ORMAN MÜHENDİSLİĞİ alanında lisans diploması verilir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
| |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Orman Mühendisliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için (Orman Mühendisi unvanı kazanmak için) öğrencilerin sağlaması gereken şartlar; a) Müfredattaki bütün dersleri en az DC derecesiyle geçmiş olmak, 4.0 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı ortalamayı elde etmiş olmak, 60 günlük zorunlu staj dönemini en az iki farklı yerde tamamlamış olmak ve bu staj için hazırlanan raporların geçer not almak, Bir bitirme tezini hazırlamış, jüri önünde sunmuş ve başarılı bir not ile geçmiş olmak | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen bütünleşik doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler. Bölüm mezunlarımız başta Tarım ve Orman Bakanlığı'nın Orman Genel Müdürlüğü, Çölleşme Erozyonla Mücadele Genel Müdürlüğü, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü ve kısmen diğer kamu kurumlarında görev alabilmektedirler. Bunun yanında kendini iyi yetiştiren mezunlarımız birçok özel sektöre bağlı konuları ile ilgili birimlerde çalışabilecekleri gibi, serbest mühendislik büroları açarak, bilirkişilikler, çevre düzenleme, fidan yetiştirme, fidanlık tekniği, etüt-proje hazırlama ve uygulama, planlama ve üretim, erozyonla mücadele, sel ve çığ kontrolü, havza amenajmanı, entegre havza ıslahı, kırsal kalkınma gibi konularda faaliyet sürdürebilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
07/10/2017 tarih 30203 sayılı Karadeniz Teknik Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği hükümlerine göre mezuniyet koşulları belirlenmektedir. | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030029986
ISCO 08
ISCO 08
Orman Mühendisliği Bölümü, ormanların korunması ve sürekliliğinin sağlanmasında özveriyle çalışacak, günümüz ve gelecekteki endüstri üstü toplumun sosyal ihtiyaçlarını karşılayacak hizmetleri yerine getirecek, orman ürünlerine olan gereksinimlerin karşılanması için sürdürülen etkinliklerin planlanması, uygulanması ve denetimi işlerini yürütebilecek "Orman Mühendisleri" yetiştirmektedir.
Bu bağlamda Orman Mühendisliği Bölümü lisans programı aşağıdaki eğitim amaçlarını barındırmaktadır;
- Orman planlanma ve yönetimi ile ilgili düzenlemeler yapar, orman koruma ve orman ekosistemlerinin sürdürülebilirliği yönünde karşılaşılan problemleri çözer.
- Orman alanlarının fonksiyonlarının belirlenmesi, işletilmesi, toplumun ihtiyacı olan ürün ve hizmetlerin sürekli sağlanması çalışmalarını yerine getirir.
- Orman mühendisliği yetki alanında ulusal ve uluslararası ölçekte kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında yönetici, işletmeci ve danışman kadrolarında görev alır.
- Mesleki ve bilimsel projeler üretebilir, bilimsel kurumlarda araştırmacı olarak görev alır ve lisansüstü çalışmalar yapar.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde yürütülür. Bununla birlikte kurum içerisindeki genel eğitime hizmet eden seçmeli dersler örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilmektedir.
- Matematik, fen bilimleri ve orman mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi
- Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
- Karmaşık orman ekosistemini ve süreçlerini, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
- Karmaşık orman mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
- Orman Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği.
- Çoklu dil yetkinliği.
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik.
- Dijital yetkinlik.
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği.
- Vatandaşlık yetkinliği.
- Girişimcilik yetkinliği.
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği.
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak Senato tarafından belirlenir.
Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev, veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
Derslere ait yarıyıl içi çalışma uygulaması yöntemi ve tarihleri yarıyıl başında ilan edilir ve ders izlencelerine işlenir.
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden, bitirme çalışmasını başarıyla tamamlayan ve mesleki stajı ile hazırladığı staj raporundan geçer not alan öğrencilere ORMAN MÜHENDİSLİĞİ alanında lisans diploması verilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
- Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
- Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
- Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
- Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
- Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu’nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Orman Endüstri Mühendisliği programının akreditasyonu Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) tarafından yapılmaktadır. Ayrıca her yıl Dış Paydaş toplantıları düzenlenerek geri bildirimler alınır ve iyileştirme süreçlerinde değerlendirilir.
-
Akreditasyon Başlangıç / Bitiş: 30.09.2023-30.09.2026
- Lise ve dengi okul diploması
- T.C. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı sınavda bu bölümü kazanmış olmak (Puan Türü: SAY).
Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen bütünleşik doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
Bölüm mezunlarımız başta Tarım ve Orman Bakanlığı'nın Orman Genel
Müdürlüğü, Çölleşme Erozyonla Mücadele Genel Müdürlüğü, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü ve kısmen diğer kamu kurumlarında görev alabilmektedirler. Bunun yanında kendini iyi yetiştiren mezunlarımız birçok özel sektöre bağlı konuları ile ilgili birimlerde çalışabilecekleri gibi, serbest mühendislik büroları açarak, bilirkişilikler, çevre düzenleme, fidan yetiştirme, fidanlık tekniği, etüt-proje hazırlama ve uygulama, planlama ve üretim, erozyonla mücadele, sel ve çığ kontrolü, havza amenajmanı, entegre havza ıslahı, kırsal kalkınma gibi konularda faaliyet sürdürebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki
Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
- 1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
07/10/2017 tarih 30203 sayılı Karadeniz Teknik Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği hükümlerine göre mezuniyet koşulları belirlenmektedir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030029986 | |
Qualification Title | Bachelor of Science in Forestry Engineering | |
Awarding Body | Karadeniz Technical University | |
Awarding Body Contact | Phone: + 90 462 377 33 37, + 90 462 377 33 38 Fax: + 90 462 325 32 32 Email: bilgili@ktu.edu.tr Mail Address: Karadeniz Technical University, Foreign Relations/Erasmus+ Office, Rectorate, 61080, Trabzon | |
Awarding Body Url | https://www.ktu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Forestry | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The Department of Forest Engineering trains "Forest Engineers" who will work devotedly to the protection and sustainability of forests, who will provide services that will meet the social needs of today's and future supra-industrial society, and who can plan, implement and supervise the activities carried out to meet the needs for forest products. In this context, the undergraduate program of the Department of Forest Engineering includes the following educational objectives; 1. It makes arrangements regarding forest planning and management, solves the problems encountered in terms of forest protection and sustainability of forest ecosystems. 2. It carries out the works of determining the functions of forest areas, operating them, and continuously providing the products and services that the society needs. 3. It serves as a manager, operator and consultant in public, private sector and non-governmental organizations on a national and international scale within the field of forest engineering authority. 4. It can produce professional and scientific projects, work as a researcher in scientific institutions and do postgraduate studies.
| |
Learning Environments | Education and training are carried out in the form of formal education. However, elective courses serving general education within the institution are carried out in the form of formal and distance education. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
| |
Further Info | Measurement and evaluation methods, types of exams and their contribution to course success grades are determined by the Senate in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these matters. Students are subjected to a midterm exam, mid-term work (project, seminar, quiz, homework, or a second midterm exam) and a final exam for each course. All exams are graded out of 100. There is a requirement to get at least 45 points from the final exam. Students who receive one of the letter grades (AA ), ( BA), (BB), (CB) and (CC) in a course are considered to have passed that course. The mid-term study application method and dates for the courses are announced at the beginning of the semester and included in the course syllabus. who successfully complete all courses in the program (equivalent to a total of 240 ECTS credits), achieve a weighted grade point average of at least 2.0 out of 4.00 , successfully complete their graduation thesis, and receive a passing grade from their professional internship and internship report are awarded a bachelor's degree in FOREST ENGINEERING. | |
Quality Assurance | To monitor the quality of higher education programs; YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education, training and other activities carried out in higher education institutions. “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are also shared with the public by YÖK. The “Foundation Higher Education Institutions Report” is published each year by the Council of Higher Education, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues
Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. The accreditation of the Forest Industry Engineering program is carried out by the Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Education Programs (MÜDEK). In addition, external stakeholder meetings are held every year to receive feedback and evaluate it in the improvement processes. Accreditation Start / End: 30.09.2023-30.09.2026 | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | In order to obtain a bachelor's degree in Forest Engineering (to earn the title of Forest Engineer), the conditions that students must meet are; Having passed all courses in the curriculum with at least a DC grade, To have achieved a weighted average of at least 2.0 out of 4.0 , Having completed the 60-day compulsory internship period in at least two different places and receiving a passing grade in the reports prepared for this internship, Having prepared a graduation thesis, presented it to the jury and passed it with a successful grade. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Those who have a bachelor's degree can continue their studies in master's programs and, if they meet the relevant conditions, in integrated doctorate and arts proficiency programs accepted with a bachelor's degree. Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying in. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful. Our graduates of the department can work in the General Directorate of Forestry of the Ministry of Agriculture and Forestry, the General Directorate of Combating Desertification and Erosion, the General Directorate of Nature Conservation and National Parks, and partly in other public institutions. In addition, our graduates who are well-educated can work in many private sector-related units, as well as open freelance engineering offices and continue their activities in areas such as expertise, environmental planning, sapling cultivation, nursery technique, studyproject preparation and implementation, planning and production, combating erosion, flood and avalanche control, basin management, integrated basin rehabilitation, and rural development. | |
Legal Basis |
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Majors, Minors and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation Associate and Undergraduate Education and Training Regulation No. 30203 dated 07/10/2017 . | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030029986
ISCO 08
ISCO 08
The Department of Forest Engineering trains "Forest Engineers" who will work devotedly to the protection and sustainability of forests, who will provide services that will meet the social needs of today's and future supra-industrial society, and who can plan, implement and supervise the activities carried out to meet the needs for forest products.
In this context, the undergraduate program of the Department of Forest Engineering includes the following educational objectives;
1. It makes arrangements regarding forest planning and management, solves the problems encountered in terms of forest protection and sustainability of forest ecosystems.
2. It carries out the works of determining the functions of forest areas, operating them, and continuously providing the products and services that the society needs.
3. It serves as a manager, operator and consultant in public, private sector and non-governmental organizations on a national and international scale within the field of forest engineering authority.
4. It can produce professional and scientific projects, work as a researcher in scientific institutions and do postgraduate studies.
Education and training are carried out in the form of formal education. However, elective courses serving general education within the institution are carried out in the form of formal and distance education.
- Adequate knowledge of mathematics, science and forest engineering discipline-specific subjects; the ability to use theoretical and applied knowledge in these fields to solve complex engineering problems.
- Ability to identify, formulate and solve complex engineering problems; ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose.
- Ability to design complex forest ecosystems and processes to meet specific requirements under realistic constraints and conditions; ability to apply modern design methods for this purpose.
- Ability to select and use modern techniques and tools necessary for the analysis and solution of complex problems encountered in engineering applications; ability to use information technologies effectively.
- Ability to design and conduct experiments, collect data, analyze and interpret results to investigate complex forest engineering problems or discipline-specific research topics.
- Ability to work effectively in disciplinary and multi-disciplinary teams; ability to work individually.
- Ability to communicate effectively verbally and in writing; knowledge of at least one foreign language; ability to write effective reports and understand written reports, prepare design and production reports, make effective presentations, and give and receive clear and understandable instructions.
- Awareness of the necessity of lifelong learning; ability to access information, follow developments in science and technology, and constantly renew oneself.
- Knowledge of ethical principles, professional and ethical responsibility, and standards used in engineering practice.
- Knowledge of business practices such as project management, risk management and change management; awareness of entrepreneurship and innovation; knowledge of sustainable development.
- Knowledge about the universal and societal effects of forest engineering applications on health, environment and safety and contemporary problems reflected in the field of engineering; awareness of the legal consequences of engineering solutions.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
- Literacy competence.
- Multilingual competence.
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering.
- Digital competence.
- Personal, social and learning to learn competence.
- Citizenship competence.
- Entrepreneurial competence.
- Cultural awareness and expressive competence.
Measurement and evaluation methods, types of exams and their contribution to course success grades are determined by the Senate in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these matters.
Students are subjected to a midterm exam, mid-term work (project, seminar, quiz, homework, or a second midterm exam) and a final exam for each course. All exams are graded out of 100. There is a requirement to get at least 45 points from the final exam. Students who receive one of the letter grades (AA ), ( BA), (BB), (CB) and (CC) in a course are considered to have passed that course.
The mid-term study application method and dates for the courses are announced at the beginning of the semester and included in the course syllabus.
who successfully complete all courses in the program (equivalent to a total of 240 ECTS credits), achieve a weighted grade point average of at least 2.0 out of 4.00 , successfully complete their graduation thesis, and receive a passing grade from their professional internship and internship report are awarded a bachelor's degree in FOREST ENGINEERING.
To monitor the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education, training and other activities carried out in higher education institutions.
“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.
The “Foundation Higher Education Institutions Report” is published each year by the Council of Higher Education, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the
“Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
- Creation and Approval of Curriculum:
- YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
- The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these matters.
- The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans' Council.
Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues
- Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
- Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional
Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
The accreditation of the Forest Industry Engineering program is carried out by the Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Education Programs (MÜDEK). In addition, external stakeholder meetings are held every year to receive feedback and evaluate it in the improvement processes.
Accreditation Start / End: 30.09.2023-30.09.2026
- High school or equivalent school diploma
- Having passed this department in the exam conducted by the Republic of Turkey Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM) (Score Type: SAY).
Those who have a bachelor's degree can continue their studies in master's programs and, if they meet the relevant conditions, in integrated doctorate and arts proficiency programs accepted with a bachelor's degree.
Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying in. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.
Our graduates of the department can work in the General Directorate of Forestry of the Ministry of Agriculture and Forestry, the General Directorate of Combating Desertification and Erosion, the General Directorate of Nature Conservation and National Parks, and partly in other public institutions. In addition, our graduates who are well-educated can work in many private sector-related units, as well as open freelance engineering offices and continue their activities in areas such as expertise, environmental planning, sapling cultivation, nursery technique, studyproject preparation and implementation, planning and production, combating erosion, flood and avalanche control, basin management, integrated basin rehabilitation, and rural development.
- Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and
Undergraduate Programs, Double Majors, Minors and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
- Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
Associate and Undergraduate Education and Training Regulation No.
30203 dated 07/10/2017 .
The qualification is valid at all times.
