Yeterlilik Kodu | TR0030033354 | |
Yeterlilik Adı | Orman Mühendisliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://iuc.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Ormancılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08, 2132.22 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Orman Fakültesi Orman Mühendisliği Bölümü lisans programı mezunları;
| |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği hükümlerine göre mezuniyet koşulları belirlenmektedir. Öğrencinin 4 üzerinden 2 ve 240 AKTS iş yükünü tamamlaması gerekmektedir. Ayrıca öğrencilerin mezun olabilmeleri için 2. ve 3.sınıfta 20'şer gün olmak üzere toplam 40 gün süre ile mesleki stajlarını yapmaları ve son sınıfta gerçekleştirilen teknik gezi programına katılmaları gerekmektedir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı : Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Başlangıç: 01/05/2014 Bitiş: 30/09/2025 | |
Giriş Şartı | ÖSYM (T.C. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi)'nin yaptığı sınavda bu bölümü kazanmış olmak ( Puan Türü MF-4) | |
Başarma Şartları | İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği hükümlerine göre mezuniyet koşulları belirlenmektedir. Öğrencinin 4 üzerinden 2 ve 240 AKTS iş yükünü tamamlaması gerekmektedir. Ayrıca öğrencilerin mezun olabilmeleri için 2. ve 3.sınıfta 20'şer gün olmak üzere toplam 40 gün süre ile mesleki stajlarını yapmaları ve son sınıfta gerçekleştirilen teknik gezi programına katılmaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Orman Mühendisleri Orman Genel Müdürlüğü’nün merkez ve taşra örgütünde, Ağaçlandırma ve Erozyon Kontrolü Genel Müdürlüğü, Orman ve Köy İlişkileri Genel Müdürlüğü, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü çalışabilmektedir. Ayrıca Araştırma Kurumlarında, Belediyelerde, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, Çevre ve Orman bakanlığı bünyesindeki kuruluşlarda, Enerji Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığı, Adalet Bakanlığı vb. bakanlıklar bünyesindeki kuruluşlarda, Üniversitelerde Akademik eleman İl, ilçe belediyelerinde, Devlet Planlama Teşkilatı bünyesinde, Müzeler ve restorasyon firmaları ,5531 sayılı kanun uyarınca açılan Ormancılık ve Orman Ürünleri bürolarında, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı bünyesinde inspektör olarak, TÜBİTAK, TSE de uzman olarak ve kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektöre ait fidanlıklarda, ithalat ve ihracat firmalarında ve benzeri birçok alanda iş bulma olanaklarına sahiptirleristihdam olanakları vardır. Mezunların kendi işlerini de kurma potansiyeli yüksektir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030033354
ISCO 08, 2132.22
ISCO 08, 2132.22
İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Orman Fakültesi Orman Mühendisliği Bölümü lisans programı mezunları;
- Orman kaynaklarının yönetimi ile ilgili planları yapar, orman ekosisteminin korunması ve sürdürülebilirliği yönünde karşılaşılan problemleri çözer, orman alanlarının ve fonksiyonlarının belirlenmesi, işletilmesi, toplumun ihtiyacı olan ürün ve hizmetlerin sağlanması çalışmalarını yerine getirir. Alanıyla ilgili teknik ve profesyonel gelişmeleri takip eder, grup çalışmalarında etkin görev alır, iyi iletişim kurar, lider rol üstlenir, mesleğiyle ilgili konularda kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında danışmanlık, işletmecilik ve yöneticilik yapar. Alanıyla ilgili öncü bilimsel araştırma, geliştirme ve inovasyon çalışmalarında görev alır. Yenilikçi, girişimci ve etik değerlere bağlı ve vizyon sahibidir.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Matematik, fen bilimleri ve Orman Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi gelişmiştir.
- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahiptir.
- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahiptir.
- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine sahiptir.
- Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir.
- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahiptir.
- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahiptir.
- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahiptir.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci, orman mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir.
- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği hükümlerine göre mezuniyet koşulları belirlenmektedir. Öğrencinin 4 üzerinden 2 ve 240 AKTS iş yükünü tamamlaması gerekmektedir. Ayrıca öğrencilerin mezun olabilmeleri için 2. ve 3.sınıfta 20'şer gün olmak üzere toplam 40 gün süre ile mesleki stajlarını yapmaları ve son sınıfta gerçekleştirilen teknik gezi programına katılmaları gerekmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı : Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
Başlangıç: 01/05/2014 Bitiş: 30/09/2025
ÖSYM (T.C. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi)'nin yaptığı sınavda bu bölümü kazanmış olmak ( Puan Türü MF-4)
Orman Mühendisleri Orman Genel Müdürlüğü’nün merkez ve taşra örgütünde, Ağaçlandırma ve Erozyon Kontrolü Genel Müdürlüğü, Orman ve Köy İlişkileri Genel Müdürlüğü, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü çalışabilmektedir. Ayrıca Araştırma Kurumlarında, Belediyelerde, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, Çevre ve Orman bakanlığı bünyesindeki kuruluşlarda, Enerji Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığı, Adalet Bakanlığı vb. bakanlıklar bünyesindeki kuruluşlarda, Üniversitelerde Akademik eleman İl, ilçe belediyelerinde, Devlet Planlama Teşkilatı bünyesinde, Müzeler ve restorasyon firmaları ,5531 sayılı kanun uyarınca açılan Ormancılık ve Orman Ürünleri bürolarında, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı bünyesinde inspektör olarak, TÜBİTAK, TSE de uzman olarak ve kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektöre ait fidanlıklarda, ithalat ve ihracat firmalarında ve benzeri birçok alanda iş bulma olanaklarına sahiptirleristihdam olanakları vardır. Mezunların kendi işlerini de kurma potansiyeli yüksektir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030033354 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Forest Engineering | |
Awarding Body | Istanbul University - Cerrahpaşa | |
Awarding Body Contact | Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://iuc.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Forestry | |
National Occupation Classification |
ISCO 08, 2132.22 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | It makes plans regarding the management of forest resources, solves the problems encountered in the protection and sustainability of the forest ecosystem, determines and operates forest areas and functions, and provides the products and services needed by the society. He follows technical and professional developments in his field, takes an active part in group work, communicates well, assumes a leadership role, and works as a consultant, manager and manager in public, private sector and non-governmental organizations on matters related to his profession. He takes part in pioneering scientific research, development and innovation studies in his field. He is innovative, entrepreneurial, committed to ethical values and has a vision. | |
Learning Environments | Learning takes place in the form of formal, open or distance education. Moreover; Practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level. 1. Reading and writing competence. 2. Multilingual competence. 3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering. 4. Digital competence. 5. Personal, social and learning to learn competence. 6. Civil competence. 7. Entrepreneurial competence. 8. Cultural awareness and expression competence. | |
Further Info | Graduation requirements are determined according to the provisions of Istanbul University-Cerrahpaşa Associate and Undergraduate Education and Training Regulations. For graduation, students must attain a minimum GPA of 2 out of 4 and fulfill a workload totaling 240 ECTS credits. In addition, in order to graduate, students are required to complete their professional internships for a total of 40 days, 20 days each in the 2nd and 3rd years, and participate in the technical trip program held in the senior year. | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; • YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions. • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.3. Certification: Upon successful completion of the required course credits and other obligations set forth by higher education institutions, students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor's degree. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions annually input the "Institutional Internal Evaluation Reports" from the previous year into the Information System administered by the Higher Education Quality Board (YÖKAK). Subsequently, the "Institutional Feedback Report" generated by the Higher Education Quality Board following external evaluations of higher education institutions is made publicly available. Furthermore, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or acknowledged by the Higher Education Quality Board demonstrate the assurance of program qualifications' quality. Regular review activities pertaining to qualifications established in accordance with the Higher Education Quality Board legislation are also conducted. Accreditation Body Name: Association for Evaluation and Accreditation for Engineering Programs (MÜDEK) | |
Access Requirements | Having passed this section in the exam held by ÖSYM (T.R. Measurement, Selection and Placement Center) (Score Type MF-4). | |
Conditions for Success | Graduation requirements are determined according to the provisions of Istanbul University-Cerrahpaşa Associate and Undergraduate Education and Training Regulations. For graduation, students must attain a minimum GPA of 2 out of 4 and fulfill a workload totaling 240 ECTS credits. In addition, in order to graduate, students are required to complete their professional internships for a total of 40 days, 20 days each in the 2nd and 3rd years, and participate in the technical trip program held in the senior year. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Forest Engineers can work in the central and provincial organizations of the General Directorate of Forestry, General Directorate of Afforestation and Erosion Control, General Directorate of Forestry and Village Relations, General Directorate of Nature Conservation and National Parks. In addition, in Research Institutions, Municipalities, General Directorate of State Hydraulic Works, organizations within the Ministry of Environment and Forestry, Ministry of Energy, Ministry of Transport, Ministry of Justice, etc. in organizations within the ministries, as academic staff in universities, in provincial and district municipalities, within the State Planning Organization, in museums and restoration companies, in forestry and forest products offices opened in accordance with law no. 5531, as an inspector within the Ministry of Food, Agriculture and Livestock, as an expert at TÜBİTAK, TSE and They have employment opportunities in public institutions and organizations, private sector nurseries, import and export companies and many other fields. Graduates have a high potential to start their own business. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation Regarding the Principles of Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions. 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation. | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030033354
ISCO 08, 2132.22
ISCO 08, 2132.22
It makes plans regarding the management of forest resources, solves the problems encountered in the protection and sustainability of the forest ecosystem, determines and operates forest areas and functions, and provides the products and services needed by the society. He follows technical and professional developments in his field, takes an active part in group work, communicates well, assumes a leadership role, and works as a consultant, manager and manager in public, private sector and non-governmental organizations on matters related to his profession. He takes part in pioneering scientific research, development and innovation studies in his field. He is innovative, entrepreneurial, committed to ethical values and has a vision.
Learning takes place in the form of formal, open or distance education. Moreover; Practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.
- Adequate knowledge of mathematics, science and subjects specific to the Forest Engineering discipline; Ability to use theoretical and applied knowledge in these fields in solving complex engineering problems.
- Ability to identify, formulate and solve complex engineering problems; ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose.
- Ability to design a complex system, process, device or product to meet specific requirements under realistic constraints and conditions; ability to apply modern design methods for this purpose.
- Ability to select and use modern techniques and tools necessary for the analysis and solution of complex problems encountered in engineering practice; Ability to use information technologies effectively.
- An ability to design and conduct experiments, collect data, analyze and interpret results for the study of complex engineering problems or discipline-specific research topics.
- Ability to work effectively in disciplinary and multi-disciplinary teams; individual working skills.
- bility to communicate effectively orally and in writing; knowledge of at least one foreign language; ability to write effective reports and understand written reports, to prepare design and production reports, to make effective presentations, to give and receive clear and understandable instructions.
- reness of the necessity of lifelong learning; the ability to access information, follow developments in science and technology, and constantly renew oneself
- Knowledge of ethical principles, professional and ethical responsibility, and standards used in engineering practice.
- Knowledge of business practices such as project management, risk management and change management; awareness of entrepreneurship, innovation; information about sustainable development.
- Information about the effects of engineering practices on health, environment and safety in universal and social dimensions and the problems of the age reflected in the field of engineering; awareness of the legal consequences of engineering solutions
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
1. Reading and writing competence.
2. Multilingual competence.
3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering.
4. Digital competence.
5. Personal, social and learning to learn competence.
6. Civil competence.
7. Entrepreneurial competence.
8. Cultural awareness and expression competence.
Graduation requirements are determined according to the provisions of Istanbul University-Cerrahpaşa Associate and Undergraduate Education and Training Regulations. For graduation, students must attain a minimum GPA of 2 out of 4 and fulfill a workload totaling 240 ECTS credits. In addition, in order to graduate, students are required to complete their professional internships for a total of 40 days, 20 days each in the 2nd and 3rd years, and participate in the technical trip program held in the senior year.
In order to monitor the quality of higher education programs;
• YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.
• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.3. Certification: Upon successful completion of the required course credits and other obligations set forth by higher education institutions, students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor's degree.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions annually input the "Institutional Internal Evaluation Reports" from the previous year into the Information System administered by the Higher Education Quality Board (YÖKAK). Subsequently, the "Institutional Feedback Report" generated by the Higher Education Quality Board following external evaluations of higher education institutions is made publicly available. Furthermore, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or acknowledged by the Higher Education Quality Board demonstrate the assurance of program qualifications' quality. Regular review activities pertaining to qualifications established in accordance with the Higher Education Quality Board legislation are also conducted.
Accreditation Body Name: Association for Evaluation and Accreditation for Engineering Programs (MÜDEK)
Having passed this section in the exam held by ÖSYM (T.R. Measurement, Selection and Placement Center) (Score Type MF-4).
Forest Engineers can work in the central and provincial organizations of the General Directorate of Forestry, General Directorate of Afforestation and Erosion Control, General Directorate of Forestry and Village Relations, General Directorate of Nature Conservation and National Parks. In addition, in Research Institutions, Municipalities, General Directorate of State Hydraulic Works, organizations within the Ministry of Environment and Forestry, Ministry of Energy, Ministry of Transport, Ministry of Justice, etc. in organizations within the ministries, as academic staff in universities, in provincial and district municipalities, within the State Planning Organization, in museums and restoration companies, in forestry and forest products offices opened in accordance with law no. 5531, as an inspector within the Ministry of Food, Agriculture and Livestock, as an expert at TÜBİTAK, TSE and They have employment opportunities in public institutions and organizations, private sector nurseries, import and export companies and many other fields. Graduates have a high potential to start their own business.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation Regarding the Principles of Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions.
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation.
The qualification is valid at all times.
