Yeterlilik Kodu | TR0030219389 | |
Yeterlilik Adı | Orman Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karabük Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Ormancılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
Puan Harf notu Katsayı 90-100 AA 4.00 80-89 BA 3.50 70-79 BB 3.00 65-69 CB 2.50 Ayrıca, çizelgedeki harf notlarının dışında kalan değerlendirmeler için aşağıdaki harfler kullanılır: G: (Geçer) Kredisiz bir derste, dersin gereklerini yerine getirerek başarılı olan öğrenciye verilir. K: (Kalır) Kredisiz bir derste, dersin gereklerini yerine getirmeyerek başarısız olan öğrenciye verilir. F1: Devam zorunluluğunu yerine getirmeyen öğrenciye verilir, öğrencinin sınava/sınavlara girme hakkı yoktur. F2: Sınava girmeyen öğrenciye verilir. F3: Sınava giren ancak başarısız olan öğrenciye verilir. Öğrencilerin aşağıda da belirtilen mezuniyet koşullarını yerine getirmesi gerekmektedir.
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Adaylar ilan edilen başvuru süresi içinde, istenilen belgelerle Enstitüye başvurur. Adayın başvurduğu yüksek lisans programının türüne göre aşağıdaki koşulları taşıması gerekir,
Yüksek Lisansa başvuranlar arasından programa kabul koşulları aşağıda belirtilmiştir:
| |
Başarma Şartları | Öğrencilerin aşağıda da belirtilen mezuniyet koşullarını yerine getirmesi gerekmektedir. 3 kredilik en az toplam 21 kredilik 7 dersi başarı ile vermiş olmak. Yüksek lisans seminer çalışmasını başarı ile vermek. Yüksek lisans tez çalışmasını başarı ile bitirmek. Tez ve seminer çalışması dahil toplamda 120 kredilik çalışmayı başarılı bir şekilde tamamlamış olmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219389
Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Lisans eğitiminde elde edilen bilgiler temelinde, uzmanlık seviyesini aynı ya da farklı bir alanda geliştirme ve artıma bilgisi.
- Çalışma disipliniyle ilgili olan diğer alanlarla etkileşimi kavrama bilgi ve alt yapısı.
- Çalışma alanıyla ilgili elde ettiği bilgi ve tecrübeyi kullanabilme yeteneği.
- Çalışma alanıyla ilgili olarak edindiği bilgi ve tecrübeyi, karşılaştığı yeni sorunlar karşısında kullanabilme ve çözüm üretebilme becerisi.
- Edindiği alt yapı sayesinde konusuyla ilgili varsayım kurabilme, yöntem geliştirme ve elde ettiği bulguları yorumlayabilme becerisi.
- Uygulamada karşılaşabileceği karmaşık sorunlar karşısında yeni yaklaşım ve stratejiler geliştirme, bu doğrultuda sorumluluk alma ve çözüme odaklanma yeteneği.
- Eleştirel bakma yeteneği sayesinde farklılık yaratarak ileri düzey çalışmalar geliştirme ve gerçekleştirebilme becerisi.
- Çalışma alanı ve yakın konular kapsamında var olan güncel bilgiyi takip etme ve bilgi paylaşımı yoluyla çalışma ortamını zenginleştirme yeteneği.
- Kuvvetli sosyal ilişkilere sahip olma, bulunduğu ortamı bu anlamda zenginleştirme ve var olan koşulları sosyal ilişkilerin gelişmesi kapsamında değiştirebilme becerisi.
- En an bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanabilme (yazılı ve sözlü) becerisi.
- Çalışma disiplini kapsamında strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme, ilgili teknolojiyi etkin şekilde kullanabilme ve elde ettiği bulguları, kalite süreçlerini de dikkate alarak değerlendirebilme becerisi.
- Çalışma alanıyla ilgili veri toplama, bu verileri analiz etme, yorumlama ve elde edilen bilginin yayımı aşamalarında etik değerleri ön planda tutma ve denetleme yetkinliği.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Başarı notu, ara sınav notunun %40’ı ve genel sınav notunun %60’ı alınarak hesaplanır.
- Bir dersin başarılı sayılabilmesi için hem genel sınav notunun hem de başarı notunun 100 tam not üzerinden, yüksek lisans düzeyinde en az 65 olması gerekir.
- Seminer dersi, uzmanlık alanı, tez çalışması geçer (G) veya kalır (K) olarak değerlendirilir.
- Başarı notu değerlendirme sonucuna göre öğrenciye aşağıdaki harf notlarından birisi verilir,
Puan Harf notu Katsayı
90-100 AA 4.00
80-89 BA 3.50
70-79 BB 3.00
65-69 CB 2.50
Ayrıca, çizelgedeki harf notlarının dışında kalan değerlendirmeler için aşağıdaki harfler kullanılır:
G: (Geçer) Kredisiz bir derste, dersin gereklerini yerine getirerek başarılı olan öğrenciye verilir.
K: (Kalır) Kredisiz bir derste, dersin gereklerini yerine getirmeyerek başarısız olan öğrenciye verilir.
F1: Devam zorunluluğunu yerine getirmeyen öğrenciye verilir, öğrencinin sınava/sınavlara girme hakkı yoktur.
F2: Sınava girmeyen öğrenciye verilir.
F3: Sınava giren ancak başarısız olan öğrenciye verilir.
Öğrencilerin aşağıda da belirtilen mezuniyet koşullarını yerine getirmesi gerekmektedir.
- 3 kredilik en az toplam 21 kredilik 7 dersi başarı ile vermiş olmak.
- Yüksek lisans seminer çalışmasını başarı ile vermek.
- Yüksek lisans tez çalışmasını başarı ile bitirmek.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Adaylar ilan edilen başvuru süresi içinde, istenilen belgelerle Enstitüye başvurur. Adayın başvurduğu yüksek lisans programının türüne göre aşağıdaki koşulları taşıması gerekir,
- Lisans diplomasına sahip olmak.
- ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES sınavında başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almış olmak.
- Yabancı uyruklu öğrencilerde ALES şartı aranmaz.
Yüksek Lisansa başvuranlar arasından programa kabul koşulları aşağıda belirtilmiştir:
- Tezli yüksek lisans programlarına, ALES puanının %50’si ile adayların başvurdukları bilim alanında yapılacak yazılı sınavın %30’u, mülakat sonucunun %10’u ve lisans not ortalamasının %10’u değerlendirilerek öğrenci alınır.
- Değerlendirmede, 100 tam puan üzerinden en az 60 puan alanlar, başarı puanlarına göre sıralanarak kontenjan dâhilinde yüksek lisans programlarına kabul edilirler.
- Adayların yazılı-mülakat sınavları ve başarı puanlarının değerlendirilmesi, anabilim/ anasanat dalı kurulunun önerisi üzerine Enstitü Yönetim Kurulu tarafından belirlenen en az üç, en çok yedi üyeden oluşan jürilerce yapılır.
- Yüksek lisans öğrenci kabulünde adaylara, yazılı olarak yapılacak bilim sınavı öncesinde anabilim/anasanat dalı kurul kararı ile yabancı dil sınavı yapılabilir. Bu sınav, anabilim/anasanat dalı veya Üniversite tarafından ortak olarak da yapılabilir. Yabancı dil sınavı yapılırsa adayın 100 tam puan üzerinden en az 50 almış olması gerekir. Yabancı dil sınavı yapıldığı durumlarda yabancı dil sınavından muaf olmadığı halde sınava girmeyen veya sınava girerek başarısız bulunanlar yazılı sınav ve mülakata alınmaz. Adayların anadilleri dışında Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen merkezî yabancı dil sınavları ile eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından en az 50 puan veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından bu puan muadili bir puana sahip olmalıdır.
- Yazılı sınav, 100 tam not üzerinden değerlendirilerek belirlenir. Yazılı sınava girmeyen veya yazılı sınav notu 65’in altında olan adaylar başarısız kabul edilir.
- Orman mühendislerinin yoğun olarak görev aldıkları alan kamu sektörü olup, çoğunlukla Orman Bakanlığının, Milli Parklar ve Av-Yaban Hayatı Genel Müdürlüğü, Ağaçlandırma ve Erozyon Kontrol Genel Müdürlüğü ile Orman Genel Müdürlüğünün merkez ve taşra birimlerinde çalışırlar.
- Ayrıca Karayolları Genel Müdürlüğü, Çevre Bakanlığı ve Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğünde çevre düzenleme, baraj havzalarının düzenlenmesi işlerinde ve belediyelerde park ve bahçeler müdürlüğünde görev alabilirler.
- Ayrıca Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği, Orman Mühendisleri Odasına (TMMOB OMO ) başvuruda bulunarak ilgili staj, sınav ve öğrenimlerini tamamladıklarında SMM belgesi alabilirler, kendi bürolarını açarak kamu ve özel ihalelere katılabilirler ve kendi namlarına iş alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219389 | |
Qualification Title | Yüksek Lisans - Orman Mühendisliği Masters Degree | |
Awarding Body | Karabük University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Forestry | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Knowledge of developing and increasing the level of expertise in the same or in a different field, based on the knowledge gained in undergraduate education Knowledge and infrastructure to comprehend interaction with other fields related to the work discipline The ability to use the knowledge and experience gained in the field of study The ability to use the knowledge and experience gained in the field of study in the face of new problems and to produce solutions The ability to make assumptions about the subject, develop methods and interpret the findings obtained thanks to the background acquired The ability to develop new approaches and strategies, take responsibility and focus on solutions in the face of complex problems that may be encountered in practice The ability to develop and perform advanced studies by making a difference thanks to the ability to look critically. The ability to follow up-to-date information within the scope of the field of study and close subjects and to enrich the working environment by sharing information The ability to have strong social relationships, to enrich the environment in this sense and to change existing conditions within the scope of the development of social relations The ability to use at least one foreign language effectively (written and oral) The ability to develop strategies, policies and implementation plans within the scope of the work discipline, to use the relevant technology effectively and to evaluate the findings, taking into account the quality processes. Competence to prioritize and supervise ethical values in the stages of collecting data related to the field of study, analyzing, interpreting and disseminating the obtained information. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | (1) Success grade is calculated by taking 40% of midterm exam grade and 60% of final exam grade. (2) In order for a course to be considered successful, both the final exam grade and the success grade must be at least 65 out of 100 at the masters level. (3) Seminar course, field of specialization, thesis study are evaluated as pass (G) or fail (K). (4) According to the success grade evaluation result, the student is given one of the following letter grades, Score Letter grade Coefficient 90-100 AA 4.00 80-89 BA 3.50 70-79 BB 3.00 65-69 CB 2.50 In addition, the following letters are used for evaluations outside the letter grades in the table: G: (Pass) It is given to a student who is successful by fulfilling the requirements of the course in a non-credit course. K: (Remains) Given to a student who fails to fulfill the requirements of the course in a non-credit course. F1: It is given to the student who does not fulfill the attendance requirement, the student does not have the right to take the exam / exams. F2: It is given to a student who does not take the exam. F3: Given to students who take the exam but fail. Students must fulfill the graduation requirements stated below. 1) To have successfully given at least 7 courses with a total of 21 credits of 3 credits. 2) To give a masters seminar work successfully. 3) Successfully completing the masters thesis. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | For Turkish Citizens: First Cycle (Bachelors) Degree diploma, (2) A minimum score of 55 in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES and first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages. | |
Conditions for Success | Students must fulfill the graduation requirements stated below. 1) To have successfully given at least 7 courses with a total of 21 credits of 3 credits. 2) To give a masters seminar work successfully. 3) Successfully completing the masters thesis. In order to qualify for the award of a Master’s Degree, a student must have completed - 7 courses with minimum 21 local credits, - one seminar and pass its oral examination, - submission of a M.Sc. Thesis and pass its oral examination, - 120 ECTS and no failing grades. | |
Progression Paths (Relationship Type) | This degree is an academically oriented degree and enables the graduate to exercise his/her profession in or a related field of study and/or in research. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219389
Knowledge of developing and increasing the level of expertise in the same or in a different field, based on the knowledge gained in undergraduate education Knowledge and infrastructure to comprehend interaction with other fields related to the work discipline The ability to use the knowledge and experience gained in the field of study The ability to use the knowledge and experience gained in the field of study in the face of new problems and to produce solutions The ability to make assumptions about the subject, develop methods and interpret the findings obtained thanks to the background acquired The ability to develop new approaches and strategies, take responsibility and focus on solutions in the face of complex problems that may be encountered in practice The ability to develop and perform advanced studies by making a difference thanks to the ability to look critically. The ability to follow up-to-date information within the scope of the field of study and close subjects and to enrich the working environment by sharing information The ability to have strong social relationships, to enrich the environment in this sense and to change existing conditions within the scope of the development of social relations The ability to use at least one foreign language effectively (written and oral) The ability to develop strategies, policies and implementation plans within the scope of the work discipline, to use the relevant technology effectively and to evaluate the findings, taking into account the quality processes. Competence to prioritize and supervise ethical values in the stages of collecting data related to the field of study, analyzing, interpreting and disseminating the obtained information.
(1) Success grade is calculated by taking 40% of midterm exam grade and 60% of final exam grade. (2) In order for a course to be considered successful, both the final exam grade and the success grade must be at least 65 out of 100 at the masters level. (3) Seminar course, field of specialization, thesis study are evaluated as pass (G) or fail (K). (4) According to the success grade evaluation result, the student is given one of the following letter grades, Score Letter grade Coefficient 90-100 AA 4.00 80-89 BA 3.50 70-79 BB 3.00 65-69 CB 2.50 In addition, the following letters are used for evaluations outside the letter grades in the table: G: (Pass) It is given to a student who is successful by fulfilling the requirements of the course in a non-credit course. K: (Remains) Given to a student who fails to fulfill the requirements of the course in a non-credit course. F1: It is given to the student who does not fulfill the attendance requirement, the student does not have the right to take the exam / exams. F2: It is given to a student who does not take the exam. F3: Given to students who take the exam but fail. Students must fulfill the graduation requirements stated below. 1) To have successfully given at least 7 courses with a total of 21 credits of 3 credits. 2) To give a masters seminar work successfully. 3) Successfully completing the masters thesis.
For Turkish Citizens: First Cycle (Bachelors) Degree diploma, (2) A minimum score of 55 in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES and first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages.
This degree is an academically oriented degree and enables the graduate to exercise his/her profession in or a related field of study and/or in research.
Qualification is continuous