Yeterlilik Kodu | TR0030219329 | |
Yeterlilik Adı | Ortopedik Protez ve Ortez Önlisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karabük Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir. | |
Başarma Şartları | Mesleki bilgi düzeyine katkı sağlama Mesleki iletişim becerisini geliştirme Programı ile ilgili güncel bilgilere ulaşabilme becerisi oluşturma Mesleki uygulama alanında meslektaşlarıyla sağlıklı iletişim kurabilme ve bilgi alışverişinde bulunma yeteneği kazandırma Mesleki deontoloji kurallarına uygulama bilinci kazanma Sağlık alanı ile ilgili temel bilgi düzeyine sahip olma Alanı ile ilgili teknolojik ürünleri kullanabilme becerisine sahip olmak Alanı ile ilgili uygulamalarda gerekli el becerisi kazanma Sterilizasyon, dezenfeksiyon ve antisepsi uygulayabilme becerisi ve alışkanlığı kazanma Mesleki uygulamalar sırasında ortaya çıkabilecek problemleri sağlıklı biçimde çözebilme becerisi kazanma Alanı ile ilgili uygulamalarda hızlı ve doğru karar verebilme yetisi kazanma Sağlık mevzuatı hakkında bilgi sahibi olma Mesleki sorumluluk bilinci kazanma İş güvenliği konusunda gerekli bilgi ve tecrübe kazanma Entellektüel düzeye katkı sağlama Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması F1-F2-NA notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Ortopedik Protez ve Ortez Mezunları: Protez - Ortez ünitesi bulunan hastanelerde, özel atölyelerde ve medikal malzeme satan firmalarda çalışabilmekte veya kendi iş yerini açabilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219329
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Ortopedik Protez Ortez ile ilgili temel ve mesleki düzeydeki bilgi, beceri ve deneyime, protez veya ortezi değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
- Ortopedik Protez Ortez de edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak protez veya ortez ile ilgili sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için öneriler getirebilir.
- Ortopedik Protez Ortez ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
- Mesleği ile ilgili kurslara, seminerlere ve kongrelere katılmak, alanla ilgili yazılı ve görsel medyayı takip etmek suretiyle yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
- Ortopedik Protez Ortez ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak alandaki projelere katkı sağlar, teknolojik gelişmelere paralel protez ortez ile ilgili teknik proje üretebilir, projede görevli diğer personel ile multidisipliner çalışma prensiplerini bilir.
- Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahip olur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade
- Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “ Ders Bilgi Formu” nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
- Mesleki bilgi düzeyine katkı sağlama Mesleki iletişim becerisini geliştirme
- Programı ile ilgili güncel bilgilere ulaşabilme becerisi oluşturma
- Mesleki uygulama alanında meslektaşlarıyla sağlıklı iletişim kurabilme ve bilgi alışverişinde bulunma yeteneği kazandırma
- Mesleki deontoloji kurallarına uygulama bilinci kazanma
- Sağlık alanı ile ilgili temel bilgi düzeyine sahip olma
- Alanı ile ilgili teknolojik ürünleri kullanabilme becerisine sahip olmak
- Alanı ile ilgili uygulamalarda gerekli el becerisi kazanma
- Sterilizasyon, dezenfeksiyon ve antisepsi uygulayabilme becerisi ve alışkanlığı kazanma
- Mesleki uygulamalar sırasında ortaya çıkabilecek problemleri sağlıklı biçimde çözebilme becerisi kazanma
- Alanı ile ilgili uygulamalarda hızlı ve doğru karar verebilme yetisi kazanma
- Sağlık mevzuatı hakkında bilgi sahibi olma
- Mesleki sorumluluk bilinci kazanma
- İş güvenliği konusunda gerekli bilgi ve tecrübe kazanma
- Entellektüel düzeye katkı sağlama
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Ortopedik Protez ve Ortez Mezunları:
Protez - Ortez ünitesi bulunan hastanelerde, özel atölyelerde ve medikal malzeme satan firmalarda çalışabilmekte veya kendi iş yerini açabilmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219329 | |
Qualification Title | Ortopedik Protez ve Ortez Associate | |
Awarding Body | Karabük University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Medical diagnostic and treatment technology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Gains the basic and vocational knowledge, skills and experience to evaluate and apply prostheses and orthoses. Describes analyses and puts solving recommendations for the problems arising from prostheses/orthoses by using the basic knowledge and skills on Orthopedic Prosthetics Orthotics. Works as a member of the team to solve the complex problems unforeseeable in prosthetics/orthotics applications. Participates to the courses, seminars and congresses related to Prosthetics Orthotics and be fully aware of the life-long-learning. Gives support to the Orthopedic Prosthetics Orthotics projects with basic knowledge and skills, designs technical projects in regards with the technological advances, knows the multidisciplinary work principles. Behaves within vocational rights and responsibilities according to vocational ethics and health related laws and regulations. Gains experience to work with other health care professionals. Can design orthoses and prostheses with an innovative approach interprets and evaluates data, defines and analyzes problems, and can take part in studies planned for solutions, using the basic knowledge and skills she has acquired in the field of Orthopedic Prosthetics and Orthotics Identifies learning needs and can guide learning He / she informs the relevant people and institutions by using his / her basic knowledge and skills in orthopedic orthotics and prosthetics; can convey his thoughts and solutions to problems in written and verbal form Students will be able to professionally evaluate and apply the knowledge gained from basic theoretical and practical courses supported by lecture notes, application tools and visual-objective sources containing current knowledge in orthopedic prosthetics and orthotics. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | For each course, the method of assessment and grading is defined Course Information Form in details. To contribute to the level of professional knowledgeTo develop professional communicationskills . Creating the ability to access the current information relate to the program To gain the ability to communicate and exchange information with the counterparts in the field of practice of the profession in a healthy way To gain awareness of application of the rules of professional deontology To have a basic level of knowledge related to the field of health To be able to use technological products related to the field To win the necessary hand skill of the applications related to the field To win the ability of the application of sterilization, disinfection and antisepsis. To win the ability of the solving the problems that may arise during the professional practice in a healthy way To gain the ability of making decisions quickly and accurately related to the field . Having information about the health care legislation To gain awareness of professional responsibility. To gain the necessary knowledge and experience in occupational safety To contribute to the intellectual level. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams. | |
Conditions for Success | To contribute to the level of professional knowledgeTo develop professional communicationskills . Creating the ability to access the current information relate to the program To gain the ability to communicate and exchange information with the counterparts in the field of practice of the profession in a healthy way To gain awareness of application of the rules of professional deontology To have a basic level of knowledge related to the field of health To be able to use technological products related to the field To win the necessary hand skill of the applications related to the field To win the ability of the application of sterilization, disinfection and antisepsis. To win the ability of the solving the problems that may arise during the professional practice in a healthy way To gain the ability of making decisions quickly and accurately related to the field . Having information about the health care legislation To gain awareness of professional responsibility. To gain the necessary knowledge and experience in occupational safety To contribute to the intellectual level. A student is required to successfully complete the designated program of courses meeting a minimum of 120/240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no F1-F2-NA grades. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Orthopedic Prosthetics and Orthotics Graduates: They perform their duties in section of Prosthetics - Orthotics in hospitals, special workshops, or work at companies that sell medical supplies or may place your own business | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219329
Gains the basic and vocational knowledge, skills and experience to evaluate and apply prostheses and orthoses. Describes analyses and puts solving recommendations for the problems arising from prostheses/orthoses by using the basic knowledge and skills on Orthopedic Prosthetics Orthotics. Works as a member of the team to solve the complex problems unforeseeable in prosthetics/orthotics applications. Participates to the courses, seminars and congresses related to Prosthetics Orthotics and be fully aware of the life-long-learning. Gives support to the Orthopedic Prosthetics Orthotics projects with basic knowledge and skills, designs technical projects in regards with the technological advances, knows the multidisciplinary work principles. Behaves within vocational rights and responsibilities according to vocational ethics and health related laws and regulations. Gains experience to work with other health care professionals. Can design orthoses and prostheses with an innovative approach interprets and evaluates data, defines and analyzes problems, and can take part in studies planned for solutions, using the basic knowledge and skills she has acquired in the field of Orthopedic Prosthetics and Orthotics Identifies learning needs and can guide learning He / she informs the relevant people and institutions by using his / her basic knowledge and skills in orthopedic orthotics and prosthetics; can convey his thoughts and solutions to problems in written and verbal form Students will be able to professionally evaluate and apply the knowledge gained from basic theoretical and practical courses supported by lecture notes, application tools and visual-objective sources containing current knowledge in orthopedic prosthetics and orthotics.
For each course, the method of assessment and grading is defined Course Information Form in details. To contribute to the level of professional knowledgeTo develop professional communicationskills . Creating the ability to access the current information relate to the program To gain the ability to communicate and exchange information with the counterparts in the field of practice of the profession in a healthy way To gain awareness of application of the rules of professional deontology To have a basic level of knowledge related to the field of health To be able to use technological products related to the field To win the necessary hand skill of the applications related to the field To win the ability of the application of sterilization, disinfection and antisepsis. To win the ability of the solving the problems that may arise during the professional practice in a healthy way To gain the ability of making decisions quickly and accurately related to the field . Having information about the health care legislation To gain awareness of professional responsibility. To gain the necessary knowledge and experience in occupational safety To contribute to the intellectual level.
For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams.
Orthopedic Prosthetics and Orthotics Graduates: They perform their duties in section of Prosthetics - Orthotics in hospitals, special workshops, or work at companies that sell medical supplies or may place your own business
Qualification is continuous