Yeterlilik Kodu

TR0030022436

Yeterlilik Adı
Otomotiv Mühendisliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumBursa Uludağ Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiGörükle Kampusu 16059 Nilüfer/BURSA
Sorumlu Kurum URLhttps://www.uludag.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Motorlu taşıtlar, gemiler ve uçaklar
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

​​

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygular.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygular.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
  • Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
  • Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışır.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi kaznır.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yeniler.
  • Mesleki ve etik sorumluluk bilinci oluşturur.
  • Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık oluşturur.
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık oluşturur.
  • Mühendisliğin küresel, çevresel ve toplumsal etkilerini algılamada yardımcı olacak kültürü oluşturarak katkı sağlar.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Her ders için değerlendirme kriterleri dönem başında ilgili öğretim üyesi/elemanı tarafından duyurulmaktadır.
  • Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, proje, kısa sınav vb. ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir.) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 40 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için GANO’nun en az 2.0 olması gerekir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) 

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.07.2023 /30.09.2026

Giriş Şartı
  • Otomotiv Mühendisliği Bölümü, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanlığı tarafından gerçekleştirilen merkezi sınav ile öğrenci kabul etmektedir. Bölümün 2024-2025 eğitim-öğretim yılındaki kontenjanı 75’dir. Ayrıca bölüm yönetim kurulunca onaylanan sayılarda yatay geçiş ve bölüm yönetim kurulunca belirlenen ve YÖK tarafından onaylanan sayılarda dikey geçiş ile öğrenci kabul edilmektedir.
Başarma Şartları Otomotiv Mühendisliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Otomotiv Mühendisliği Lisans mezunları; Otomotiv ana sanayii, Otomotiv yan sanayii, Ar-Ge (Araştırma-Geliştirme) kurumları, Danışmanlık şirketleri, Makine imalat sanayii, Ulaştırma sistemleri, Savunma ve Hava araçları sanayii alanlarında, genel olarak, ulusal ve uluslararası özel ve kamuya ait otomotiv alanında faaliyet gösteren birimlerde çalışabilir.
  • Mezunlarımızın istihdam edildiği bazı kuruluşlar:   TOGG, TOFAŞ Türk Otomobil Fabrikası A.Ş, Oyak-Renault, Bosch Türkiye, TEI - TUSAŞ Engine Industries, INEOS Automotive,   Laspar Angst and Pfister, Segula Technologies, Tiberina Group, Yama A.Ş., Brisa Bridgestone Sabancı, Coşkunöz Holding, Valeo, Ottonom, Cranfield University, Hexagon Studio, ZF Group, Otokoç Otomotiv, Martur Fompak, Bursa Uludağ Üniversitesi, Akia Otomotiv, FEV Turkey, Yazaki Systems Technologies, Baykar Savunma Sistemleri, Yeşilova Holding.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030022436


Yeterlilik Adı
Otomotiv Mühendisliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bursa Uludağ Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Görükle Kampusu 16059 Nilüfer/BURSA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

​​


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygular.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygular.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
  • Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
  • Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışır.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi kaznır.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yeniler.
  • Mesleki ve etik sorumluluk bilinci oluşturur.
  • Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık oluşturur.
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık oluşturur.
  • Mühendisliğin küresel, çevresel ve toplumsal etkilerini algılamada yardımcı olacak kültürü oluşturarak katkı sağlar.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Her ders için değerlendirme kriterleri dönem başında ilgili öğretim üyesi/elemanı tarafından duyurulmaktadır.
  • Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, proje, kısa sınav vb. ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir.) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 40 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için GANO’nun en az 2.0 olması gerekir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) 

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.07.2023 /30.09.2026


Giriş Şartı
  • Otomotiv Mühendisliği Bölümü, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanlığı tarafından gerçekleştirilen merkezi sınav ile öğrenci kabul etmektedir. Bölümün 2024-2025 eğitim-öğretim yılındaki kontenjanı 75’dir. Ayrıca bölüm yönetim kurulunca onaylanan sayılarda yatay geçiş ve bölüm yönetim kurulunca belirlenen ve YÖK tarafından onaylanan sayılarda dikey geçiş ile öğrenci kabul edilmektedir.

Başarma Şartları
Otomotiv Mühendisliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Otomotiv Mühendisliği Lisans mezunları; Otomotiv ana sanayii, Otomotiv yan sanayii, Ar-Ge (Araştırma-Geliştirme) kurumları, Danışmanlık şirketleri, Makine imalat sanayii, Ulaştırma sistemleri, Savunma ve Hava araçları sanayii alanlarında, genel olarak, ulusal ve uluslararası özel ve kamuya ait otomotiv alanında faaliyet gösteren birimlerde çalışabilir.
  • Mezunlarımızın istihdam edildiği bazı kuruluşlar:   TOGG, TOFAŞ Türk Otomobil Fabrikası A.Ş, Oyak-Renault, Bosch Türkiye, TEI - TUSAŞ Engine Industries, INEOS Automotive,   Laspar Angst and Pfister, Segula Technologies, Tiberina Group, Yama A.Ş., Brisa Bridgestone Sabancı, Coşkunöz Holding, Valeo, Ottonom, Cranfield University, Hexagon Studio, ZF Group, Otokoç Otomotiv, Martur Fompak, Bursa Uludağ Üniversitesi, Akia Otomotiv, FEV Turkey, Yazaki Systems Technologies, Baykar Savunma Sistemleri, Yeşilova Holding.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030022436

Qualification Title
Automotive Engineering Bachelors Degree Diploma
Awarding BodyBursa Uludağ University
Awarding Body ContactGörükle Campus 16059 Nilüfer/BURSA
Awarding Body Urlhttps://www.uludag.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasMotor vehicles, ships and aircraft
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • It is a higher education program that is based on secondary education qualifications, covers an eight-semester program and provides training for a specific learning field or profession.
Learning Environments
  • Learning takes place in formal, open or distance learning. Also, applied trainings are carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as internship or workplace training in industry, health institutions and workplaces.
Description
  • Sufficient knowledge in the field of mathematics, science and relevant engineering; skill of implementing this applied knowledge on engineering problem modeling and solving.
  • Skill of determining, formulating and solving of the complex engineering problems; for this purpose skill of selecting and applying that proper analysis and modeling methods.
  • Skill of designing a complex system, process, device or product with meeting certain necessity under realistic constraints and conditions; for this purpose skill of applied modern design methods (Realistic constraints and conditions include some issues such as economy, environment issues, maintainability, manufacturability, ethic, health, security, social and politic issues according to the quality of the design)
  • Skill of using information technologies effectively; skill of developing, selecting and using modern technics and tools needed for engineering applications.
  • Skill of designing experiment, doing experiment, acquiring data, analyzing results and commenting results for researching analyzing problems.
  • Skill of personal studying; skill of studying effectively in internal and multi discipline teams.
  • Skill of communicating oral and written communication in Turkish; at least one foreign language
  • Awareness of lifelong learning necessity; skill of accessing to information, following the developments of science and technology, skill of continuing self-reformation.
  • Awareness of vocational and ethic responsibility
  • Information about applications in the business life such as project management with risk management and variance management; entrepreneurship, innovativeness, awareness about sustainable development
  • Information about difficulties of era with the effects of engineering applications on the health, environment and security at universal and social dimensions; awareness about juridical results of engineering solutions.
  • Contributing by composing culture helping perceiving cultural, environment and social effects of engineering
Key Competencies

Upon successful completion of this programme, students have the key competencies listed below at an advanced level.

  • Communication competence
  • Competency to work in a team
  • Awareness in the field of social responsibility and sustainability
  • Lifelong learning competence
  • Digital competence
  • Awareness competence about sectors
  • Ethical behavior competence
  • Entrepreneurial competence
  • Competence in mathematics, science, technology, and engineering
  • Citizenship competence
Further Info

• In order for each student to register for classes at the beginning of the semester and take the final exam, they must have attended at least 70% of the classes and 80% of the practical sessions. Students are subject to at least one midterm exam and a final exam for each course. The evaluation criteria for each course are announced by the relevant faculty member/staff at the beginning of the semester.

• The contribution of the midterm exam (scores obtained from assessment tools such as homework, projects, quizzes, etc. can also be evaluated as midterm exam grades) to the success grade is 40%, and the contribution of the final exam is 60%. All exams are evaluated out of 100 points. There is a requirement to receive at least 40 points from the final exam. Students who receive one of the letter grades AA, BA, BB, CB and CC from a course are considered to have passed that course. DC and DD grades are conditionally successful grades. In order for a student to pass a course in which they receive a DC or DD grade, their GANO must be at least 2.0.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements
  • The Automotive Engineering Department accepts students through a central exam conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). The department's quota for the 2024-2025 academic year is 75. In addition, students are accepted through horizontal transfers in numbers approved by the department's board of directors and vertical transfers in numbers determined by the department's board of directors and approved by YÖK.
Conditions for Success In order to obtain a bachelor's degree in Automotive Engineering, students must successfully complete all compulsory and elective courses (equivalent to a total of 240 ECTS) and have a general weighted grade point average (CGPA) of at least 2.0 out of 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Automotive Engineering Undergraduate graduates can work in the automotive main industry, automotive sub-industry, R&D (Research and Development) institutions, consulting companies, machine manufacturing industry, transportation systems, defense and air vehicle industry, and generally in national and international private and public units operating in the automotive sector.

• Some of the organizations where our graduates are employed: TOGG, TOFAŞ Türk Otomobil Fabrikası A.Ş, Oyak-Renault, Bosch Türkiye, TEI - TUSAŞ Engine Industries, INEOS Automotive, Laspar Angst and Pfister, Segula Technologies, Tiberina Group, Yama A.Ş., Brisa Bridgestone Sabancı, Coşkunöz Holding, Valeo, Ottonom, Cranfield University, Hexagon Studio, ZF Group, Otokoç Otomotiv, Martur Fompak, Bursa Uludağ University, Akia Otomotiv, FEV Turkey, Yazaki Systems Technologies, Baykar Savunma Sistemleri, Yeşilova Holding.

Legal Basis

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030022436


Qualification Title
Automotive Engineering Bachelors Degree Diploma

Awarding Body
Bursa Uludağ University

Awarding Body Contact
Görükle Campus 16059 Nilüfer/BURSA

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • It is a higher education program that is based on secondary education qualifications, covers an eight-semester program and provides training for a specific learning field or profession.

Learning Environments
  • Learning takes place in formal, open or distance learning. Also, applied trainings are carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as internship or workplace training in industry, health institutions and workplaces.

Description
  • Sufficient knowledge in the field of mathematics, science and relevant engineering; skill of implementing this applied knowledge on engineering problem modeling and solving.
  • Skill of determining, formulating and solving of the complex engineering problems; for this purpose skill of selecting and applying that proper analysis and modeling methods.
  • Skill of designing a complex system, process, device or product with meeting certain necessity under realistic constraints and conditions; for this purpose skill of applied modern design methods (Realistic constraints and conditions include some issues such as economy, environment issues, maintainability, manufacturability, ethic, health, security, social and politic issues according to the quality of the design)
  • Skill of using information technologies effectively; skill of developing, selecting and using modern technics and tools needed for engineering applications.
  • Skill of designing experiment, doing experiment, acquiring data, analyzing results and commenting results for researching analyzing problems.
  • Skill of personal studying; skill of studying effectively in internal and multi discipline teams.
  • Skill of communicating oral and written communication in Turkish; at least one foreign language
  • Awareness of lifelong learning necessity; skill of accessing to information, following the developments of science and technology, skill of continuing self-reformation.
  • Awareness of vocational and ethic responsibility
  • Information about applications in the business life such as project management with risk management and variance management; entrepreneurship, innovativeness, awareness about sustainable development
  • Information about difficulties of era with the effects of engineering applications on the health, environment and security at universal and social dimensions; awareness about juridical results of engineering solutions.
  • Contributing by composing culture helping perceiving cultural, environment and social effects of engineering

Key Competencies

Upon successful completion of this programme, students have the key competencies listed below at an advanced level.

  • Communication competence
  • Competency to work in a team
  • Awareness in the field of social responsibility and sustainability
  • Lifelong learning competence
  • Digital competence
  • Awareness competence about sectors
  • Ethical behavior competence
  • Entrepreneurial competence
  • Competence in mathematics, science, technology, and engineering
  • Citizenship competence

Further Info

• In order for each student to register for classes at the beginning of the semester and take the final exam, they must have attended at least 70% of the classes and 80% of the practical sessions. Students are subject to at least one midterm exam and a final exam for each course. The evaluation criteria for each course are announced by the relevant faculty member/staff at the beginning of the semester.

• The contribution of the midterm exam (scores obtained from assessment tools such as homework, projects, quizzes, etc. can also be evaluated as midterm exam grades) to the success grade is 40%, and the contribution of the final exam is 60%. All exams are evaluated out of 100 points. There is a requirement to receive at least 40 points from the final exam. Students who receive one of the letter grades AA, BA, BB, CB and CC from a course are considered to have passed that course. DC and DD grades are conditionally successful grades. In order for a student to pass a course in which they receive a DC or DD grade, their GANO must be at least 2.0.


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements
  • The Automotive Engineering Department accepts students through a central exam conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). The department's quota for the 2024-2025 academic year is 75. In addition, students are accepted through horizontal transfers in numbers approved by the department's board of directors and vertical transfers in numbers determined by the department's board of directors and approved by YÖK.

Conditions for Success
In order to obtain a bachelor's degree in Automotive Engineering, students must successfully complete all compulsory and elective courses (equivalent to a total of 240 ECTS) and have a general weighted grade point average (CGPA) of at least 2.0 out of 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Automotive Engineering Undergraduate graduates can work in the automotive main industry, automotive sub-industry, R&D (Research and Development) institutions, consulting companies, machine manufacturing industry, transportation systems, defense and air vehicle industry, and generally in national and international private and public units operating in the automotive sector.

• Some of the organizations where our graduates are employed: TOGG, TOFAŞ Türk Otomobil Fabrikası A.Ş, Oyak-Renault, Bosch Türkiye, TEI - TUSAŞ Engine Industries, INEOS Automotive, Laspar Angst and Pfister, Segula Technologies, Tiberina Group, Yama A.Ş., Brisa Bridgestone Sabancı, Coşkunöz Holding, Valeo, Ottonom, Cranfield University, Hexagon Studio, ZF Group, Otokoç Otomotiv, Martur Fompak, Bursa Uludağ University, Akia Otomotiv, FEV Turkey, Yazaki Systems Technologies, Baykar Savunma Sistemleri, Yeşilova Holding.


Legal Basis

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode