Yeterlilik Kodu

TR0030033247

Yeterlilik Adı
Otomotiv Teknolojisi Ön Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiÜniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://iuc.edu.tr
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Motorlu taşıtlar, gemiler ve uçaklar
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08: Kodu: 3115.14

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Otomotiv Teknolojileri alanında edinilen temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgilerini sektörde ilgili alanlarda kullanır.
  • Otomotiv alanıyla beraber Isıtma, Havalandırma gibi beraber çalışılan sektörel alanlarda ihtiyaç olan ara eleman ihtiyacını karşılar.
  • Otomotiv alanıyla ilgili teknik ve profesyonel gelişmeleri takip eder, grup çalışmalarında etkin görevler alır, iletişim kurar, lider rol üstlenir, mesleğiyle ilgili konularda kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında danışmanlık, işletmecilik ve yöneticilik yapar.
  • Yenilikçi, girişimci ve etik değerlere bağlı ve vizyon sahibidir.
Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bir iş alanında mesleğini yapabilecek ileri öncesi düzeyde kuramsal ve olgusal kapsamlı bilgilere sahip olup bu bilgilerin sınırlarının farkındadır.
  • Bir iş alanında mesleğine özgü ileri öncesi düzeyde kapsamlı bilişsel ve uygulama becerilerine sahip olup bunları yakın iş alanlarında da kullanır.
  • Bir iş alanındaki sorunları, sahip olduğu ileri öncesi düzeyde kapsamlı bilişsel ve uygulamalı becerilerle analiz eder, yorumlar ve bunlara yönelik kanıta dayalı yeni çözümler geliştirir.
  • Bireysel ya da ekip üyesi olarak mesleğini icra eder ve mesleğine ilişkin beklenmeyen durumları algılar, gözetir ve yönetir.
  • Kendisinin ve başkalarının performans düzeyini değerlendirir ve geliştirir.
  • Mesleki bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir.
  • Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır.
  • Alanına özgü bilişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde kullanır.
  • İş alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini, yazılı ya da sözlü olarak alan içinden veya alan dışından birey ve gruplarla paylaşır.
  • Temel insan haklarına, kültürel ve evrensel değerlere, sosyal adalete uygun hareket eder.
  • Mesleğini icra ederken bilimsel, toplumsal ve etik ilke ve değerlerle mesleki mevzuat, iş sağlığı ve güvenliği ilkelerine uygun davranır.
  • Mesleğini icra ederken çevreyi korur.
  • Sağlıklı yaşam için gerekli tutum ve davranışlarına sahiptir.
  • Ülkesinin sahip olduğu ve içinde yaşadığı toplumun itibar ettiği değerleri benimseyerek sosyal ilişkilerini düzenler.
  • Ülkesinin stratejik önceliklerini göz önünde tutarak sosyal ve ekonomik sorunlara çözüm getirecek ileri öncesi düzeyde bilgi, beceri, tutum ve davranışlara sahiptir.
  • Tutum ve davranışlarında toplumun örf ve adetlerini, kendine özgü özelliklerini ve milli kültürünü önceler.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir:

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Sınavlar ve başarı notları ile ilgili olarak İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Ön lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve bitirme sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  • Derslerde uygulanan ölçme değerlendirme yöntemleri “İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Eğitim Bilgi Sisteminde” tanımlanmıştır.
  •  Bakınız: https://ebs.iuc.edu.tr/

Başarı Notu

Harf Notu
Karşılığı

AKTS
Notu

Anlamı

Not
Aralıkları

4,00

AA

A

Mükemmel

88 - 100

3,50

BA

B

Çok İyi

80 - 87

3,00

BB

C

İyi

73 - 79

2,50

CB

D

Orta

66 - 72

2,00

CC

E

Yeterli

60 - 65

1,50

DC

-

Koşullu Başarılı

55 - 59

1,00

DD

-

Koşullu Başarılı

50 - 54

0,00

FF

FX

Başarısız

0 - 49

0,00

FD

F

Devamsız Başarısız

0

-

G

-

Geçer

 

-

M

-

Muaf

 

 

Kalite Güvencesi

Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
  1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
  2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  1. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  2. Belgelendirme: Ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.

Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) - Temel Yeterlilik Testi (TYT) puan türüne göre tercihleri doğrultusunda yine ÖSYM tarafından bu programlara yerleştirilirler. Bununla birlikte "İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Kurum İçi ve Kurumlar Arası Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönerge" kapsamında yatay geçiş yapabilirler. Uluslararası öğrenci kabulüne ilişkin esaslar “İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Ön lisans ve Lisans Düzeyinde Uluslararası Öğrenci Kabulü Yönergesi” kapsamında belirlenmiştir.

Başarma Şartlarıİstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulunun Eğitim Bilgi Sisteminde (EBS) gösterilen derslerin tümünden başarılı olmuş, mezuniyet için gerekli (En az 120 AKTS) krediyi tamamlamış, ağırlıklı genel not ortalamasını (AGNO) en az 2,00 düzeyine çıkarmış öğrenciye Otomotiv Teknolojisi Programının ön lisans diploması verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1. Mesleki önlisans programlarından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK kararı ile belirlenir.

2. Mesleki önlisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı önlisans diploması alabilirler.

3. Programımızı bitiren öğrenciler Tekniker olarak otomotiv fabrikaları ve yan sanayi kuruluşlarında, servislerde, resmi kurumlarda, kendi özel iş yerlerinde, havaalanlarında ve gemilerde kariyerlerinde ilerleyebilmektedirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030033247


Yeterlilik Adı
Otomotiv Teknolojisi Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08: Kodu: 3115.14


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08: Kodu: 3115.14


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Otomotiv Teknolojileri alanında edinilen temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgilerini sektörde ilgili alanlarda kullanır.
  • Otomotiv alanıyla beraber Isıtma, Havalandırma gibi beraber çalışılan sektörel alanlarda ihtiyaç olan ara eleman ihtiyacını karşılar.
  • Otomotiv alanıyla ilgili teknik ve profesyonel gelişmeleri takip eder, grup çalışmalarında etkin görevler alır, iletişim kurar, lider rol üstlenir, mesleğiyle ilgili konularda kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında danışmanlık, işletmecilik ve yöneticilik yapar.
  • Yenilikçi, girişimci ve etik değerlere bağlı ve vizyon sahibidir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bir iş alanında mesleğini yapabilecek ileri öncesi düzeyde kuramsal ve olgusal kapsamlı bilgilere sahip olup bu bilgilerin sınırlarının farkındadır.
  • Bir iş alanında mesleğine özgü ileri öncesi düzeyde kapsamlı bilişsel ve uygulama becerilerine sahip olup bunları yakın iş alanlarında da kullanır.
  • Bir iş alanındaki sorunları, sahip olduğu ileri öncesi düzeyde kapsamlı bilişsel ve uygulamalı becerilerle analiz eder, yorumlar ve bunlara yönelik kanıta dayalı yeni çözümler geliştirir.
  • Bireysel ya da ekip üyesi olarak mesleğini icra eder ve mesleğine ilişkin beklenmeyen durumları algılar, gözetir ve yönetir.
  • Kendisinin ve başkalarının performans düzeyini değerlendirir ve geliştirir.
  • Mesleki bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir.
  • Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır.
  • Alanına özgü bilişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde kullanır.
  • İş alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini, yazılı ya da sözlü olarak alan içinden veya alan dışından birey ve gruplarla paylaşır.
  • Temel insan haklarına, kültürel ve evrensel değerlere, sosyal adalete uygun hareket eder.
  • Mesleğini icra ederken bilimsel, toplumsal ve etik ilke ve değerlerle mesleki mevzuat, iş sağlığı ve güvenliği ilkelerine uygun davranır.
  • Mesleğini icra ederken çevreyi korur.
  • Sağlıklı yaşam için gerekli tutum ve davranışlarına sahiptir.
  • Ülkesinin sahip olduğu ve içinde yaşadığı toplumun itibar ettiği değerleri benimseyerek sosyal ilişkilerini düzenler.
  • Ülkesinin stratejik önceliklerini göz önünde tutarak sosyal ve ekonomik sorunlara çözüm getirecek ileri öncesi düzeyde bilgi, beceri, tutum ve davranışlara sahiptir.
  • Tutum ve davranışlarında toplumun örf ve adetlerini, kendine özgü özelliklerini ve milli kültürünü önceler.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir:

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Sınavlar ve başarı notları ile ilgili olarak İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Ön lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve bitirme sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  • Derslerde uygulanan ölçme değerlendirme yöntemleri “İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Eğitim Bilgi Sisteminde” tanımlanmıştır.
  •  Bakınız: https://ebs.iuc.edu.tr/

Başarı Notu

Harf Notu
Karşılığı

AKTS
Notu

Anlamı

Not
Aralıkları

4,00

AA

A

Mükemmel

88 - 100

3,50

BA

B

Çok İyi

80 - 87

3,00

BB

C

İyi

73 - 79

2,50

CB

D

Orta

66 - 72

2,00

CC

E

Yeterli

60 - 65

1,50

DC

-

Koşullu Başarılı

55 - 59

1,00

DD

-

Koşullu Başarılı

50 - 54

0,00

FF

FX

Başarısız

0 - 49

0,00

FD

F

Devamsız Başarısız

0

-

G

-

Geçer

 

-

M

-

Muaf

 

 


Kalite Güvencesi

Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
  1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
  2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  1. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  2. Belgelendirme: Ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.

Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) - Temel Yeterlilik Testi (TYT) puan türüne göre tercihleri doğrultusunda yine ÖSYM tarafından bu programlara yerleştirilirler. Bununla birlikte "İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Kurum İçi ve Kurumlar Arası Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönerge" kapsamında yatay geçiş yapabilirler. Uluslararası öğrenci kabulüne ilişkin esaslar “İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Ön lisans ve Lisans Düzeyinde Uluslararası Öğrenci Kabulü Yönergesi” kapsamında belirlenmiştir.


Başarma Şartları
İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulunun Eğitim Bilgi Sisteminde (EBS) gösterilen derslerin tümünden başarılı olmuş, mezuniyet için gerekli (En az 120 AKTS) krediyi tamamlamış, ağırlıklı genel not ortalamasını (AGNO) en az 2,00 düzeyine çıkarmış öğrenciye Otomotiv Teknolojisi Programının ön lisans diploması verilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1. Mesleki önlisans programlarından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK kararı ile belirlenir.

2. Mesleki önlisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı önlisans diploması alabilirler.

3. Programımızı bitiren öğrenciler Tekniker olarak otomotiv fabrikaları ve yan sanayi kuruluşlarında, servislerde, resmi kurumlarda, kendi özel iş yerlerinde, havaalanlarında ve gemilerde kariyerlerinde ilerleyebilmektedirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030033247

Qualification Title
Automotive Technology Associate Degree
Awarding BodyIstanbul University - Cerrahpaşa
Awarding Body ContactIstanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul
Awarding Body Urlhttps://iuc.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasMotor vehicles, ships and aircraft
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile

Uses the basic theoretical and applied knowledge acquired in the field of Automotive Technologies in the relevant fields of the sector. Meets the intermediate staff needs in the automotive field, as well as in related sectoral fields such as Heating and Ventilation. Follows technical and professional developments related to the automotive field, takes an active role in group work, communicates, takes on a leadership role, and provides consultancy, management, and administration services in the public, private sector, and non-governmental organizations on issues related to the profession. Is innovative, entrepreneurial, adheres to ethical values, and has a vision.

Learning Environments

Education and training are carried out in a formal setting. In addition, applied training is conducted in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or on-the-job training in industry and workplaces.

Description
  • Has advanced pre-level theoretical and factual comprehensive knowledge to practice the profession in a field and is aware of the limits of this knowledge.
  • Has advanced pre-level comprehensive cognitive and practical skills specific to the profession in a field and uses them in related fields.
  • Analyzes, interprets, and develops evidence-based new solutions to problems in a field with advanced pre-level comprehensive cognitive and applied skills.
  • Practices the profession individually or as a team member and perceives, observes, and manages unexpected situations related to the profession.
  • Evaluates and improves one's own and others' performance levels.
  • Evaluates professional knowledge and skills with a critical approach, identifies learning needs, and has a lifelong learning approach to meet them.
  • Communicates effectively in written and spoken form in the native language and uses a foreign language at least at the Common European Framework of Reference for Languages A2 level.
  • Uses field-specific information technologies at least at the basic level of the European Computer Driving Licence.
  • Shares thoughts and solution suggestions regarding issues related to the field with individuals and groups from within or outside the field, in written or spoken form.
  • Acts in accordance with fundamental human rights, cultural and universal values, and social justice.
  • Behaves in accordance with scientific, social, and ethical principles and values, professional legislation, and occupational health and safety principles while practicing the profession.
  • Protects the environment while practicing the profession.
  • Has the necessary attitudes and behaviors for a healthy life.
  • Regulates social relations by adopting the values of the country and the society.
  • Has advanced pre-level knowledge, skills, attitudes, and behaviors to provide solutions to social and economic problems, considering the country's strategic priorities.
  • Prioritizes the customs and traditions, unique characteristics, and national culture of the society in attitudes and behaviors.
Key Competencies

Has the following key competencies at an advanced pre-level:

1. Literacy competence,

2. Multilingual competence,

3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering,

4. Digital competence,

5. Personal, social and learning to learn competence,

6. Citizenship competence,

7. Entrepreneurship competence,

8. Cultural awareness and expression

Further Info
  • Regarding exams and success grades, the relevant articles of the Istanbul University-Cerrahpaşa Associate and Undergraduate Education and Training Regulations are applied.
  • Different methods such as homework, project, application, midterm and final exam are used in measurement and evaluation.
  • Measurement and evaluation methods applied in courses are defined in the “Istanbul University-Cerrahpaşa Education Information System”. See: https://ebs.iuc.edu.tr/

 

 

Grade

Letter Grade

ECTS Grade

Meaning

Grade Ranges

4,00

AA

A

Excellent

88 - 100

3,50

BA

B

Very Good

80 - 87

3,00

BB

C

Good

73 - 79

2,50

CB

D

Average

66 - 72

2,00

CC

E

Adequate

60 - 65

1,50

DC

-

Conditional Pass

55 - 59

1,00

DD

-

Conditional Pass

50 - 54

0,00

FF

FX

Fail

0 - 49

0,00

FD

F

Absent Fail

0

-

G

-

Pass

 

-

M

-

Exempt

 

 

Quality Assurance

Quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

  1. Creation and Approval of Curricula:
  1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions.
  2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
  3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
  1. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each associate degree programs is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
  2. Certification: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an associate degree diploma.
  3. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Access Requirements
  • Students are placed in these programs by ÖSYM according to their preferences based on the Higher Education Institutions Exam (YKS) - Basic Proficiency Test (TYT) score type.
  • However, they can transfer within the institution in accordance with the "İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Directive on the Principles of Internal and Inter-Institutional Transfers Between Associate and Undergraduate Programs".
  • The principles regarding the admission of international students are determined within the scope of the "İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Directive on the Admission of International Students at the Associate and Undergraduate Level".
Conditions for SuccessStudents who have successfully passed all the courses shown in the Education Information System (EBS) of İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Technical Sciences Vocational School, have completed the required credits for graduation (at least 120 ECTS), and have raised their cumulative grade point average (CGPA) to at least 2.00 are awarded the associate degree in Automotive Technology Program.
Progression Paths (Relationship Type)
  1. Graduates of vocational associate degree programs can transfer to undergraduate programs as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM.
  2. In addition, they can transfer within the scope of Istanbul University- Cerrahpaşa Directive on the Principles of Internal and Inter-Institutional Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs. The principles regarding the admission of international students have been determined within the scope of the “Istanbul University-Cerrahpaşa Associate Degree and Undergraduate Level International Student Admission Directive”.
Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030033247


Qualification Title
Automotive Technology Associate Degree

Awarding Body
Istanbul University - Cerrahpaşa

Awarding Body Contact
Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile

Uses the basic theoretical and applied knowledge acquired in the field of Automotive Technologies in the relevant fields of the sector. Meets the intermediate staff needs in the automotive field, as well as in related sectoral fields such as Heating and Ventilation. Follows technical and professional developments related to the automotive field, takes an active role in group work, communicates, takes on a leadership role, and provides consultancy, management, and administration services in the public, private sector, and non-governmental organizations on issues related to the profession. Is innovative, entrepreneurial, adheres to ethical values, and has a vision.


Learning Environments

Education and training are carried out in a formal setting. In addition, applied training is conducted in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or on-the-job training in industry and workplaces.


Description
  • Has advanced pre-level theoretical and factual comprehensive knowledge to practice the profession in a field and is aware of the limits of this knowledge.
  • Has advanced pre-level comprehensive cognitive and practical skills specific to the profession in a field and uses them in related fields.
  • Analyzes, interprets, and develops evidence-based new solutions to problems in a field with advanced pre-level comprehensive cognitive and applied skills.
  • Practices the profession individually or as a team member and perceives, observes, and manages unexpected situations related to the profession.
  • Evaluates and improves one's own and others' performance levels.
  • Evaluates professional knowledge and skills with a critical approach, identifies learning needs, and has a lifelong learning approach to meet them.
  • Communicates effectively in written and spoken form in the native language and uses a foreign language at least at the Common European Framework of Reference for Languages A2 level.
  • Uses field-specific information technologies at least at the basic level of the European Computer Driving Licence.
  • Shares thoughts and solution suggestions regarding issues related to the field with individuals and groups from within or outside the field, in written or spoken form.
  • Acts in accordance with fundamental human rights, cultural and universal values, and social justice.
  • Behaves in accordance with scientific, social, and ethical principles and values, professional legislation, and occupational health and safety principles while practicing the profession.
  • Protects the environment while practicing the profession.
  • Has the necessary attitudes and behaviors for a healthy life.
  • Regulates social relations by adopting the values of the country and the society.
  • Has advanced pre-level knowledge, skills, attitudes, and behaviors to provide solutions to social and economic problems, considering the country's strategic priorities.
  • Prioritizes the customs and traditions, unique characteristics, and national culture of the society in attitudes and behaviors.

Key Competencies

Has the following key competencies at an advanced pre-level:

1. Literacy competence,

2. Multilingual competence,

3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering,

4. Digital competence,

5. Personal, social and learning to learn competence,

6. Citizenship competence,

7. Entrepreneurship competence,

8. Cultural awareness and expression


Further Info
  • Regarding exams and success grades, the relevant articles of the Istanbul University-Cerrahpaşa Associate and Undergraduate Education and Training Regulations are applied.
  • Different methods such as homework, project, application, midterm and final exam are used in measurement and evaluation.
  • Measurement and evaluation methods applied in courses are defined in the “Istanbul University-Cerrahpaşa Education Information System”. See: https://ebs.iuc.edu.tr/

 

 

Grade

Letter Grade

ECTS Grade

Meaning

Grade Ranges

4,00

AA

A

Excellent

88 - 100

3,50

BA

B

Very Good

80 - 87

3,00

BB

C

Good

73 - 79

2,50

CB

D

Average

66 - 72

2,00

CC

E

Adequate

60 - 65

1,50

DC

-

Conditional Pass

55 - 59

1,00

DD

-

Conditional Pass

50 - 54

0,00

FF

FX

Fail

0 - 49

0,00

FD

F

Absent Fail

0

-

G

-

Pass

 

-

M

-

Exempt

 

 


Quality Assurance

Quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

  1. Creation and Approval of Curricula:
  1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions.
  2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
  3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
  1. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each associate degree programs is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
  2. Certification: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an associate degree diploma.
  3. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements
  • Students are placed in these programs by ÖSYM according to their preferences based on the Higher Education Institutions Exam (YKS) - Basic Proficiency Test (TYT) score type.
  • However, they can transfer within the institution in accordance with the "İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Directive on the Principles of Internal and Inter-Institutional Transfers Between Associate and Undergraduate Programs".
  • The principles regarding the admission of international students are determined within the scope of the "İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Directive on the Admission of International Students at the Associate and Undergraduate Level".

Conditions for Success
Students who have successfully passed all the courses shown in the Education Information System (EBS) of İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Technical Sciences Vocational School, have completed the required credits for graduation (at least 120 ECTS), and have raised their cumulative grade point average (CGPA) to at least 2.00 are awarded the associate degree in Automotive Technology Program.

Progression Paths (Relationship Type)
  1. Graduates of vocational associate degree programs can transfer to undergraduate programs as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM.
  2. In addition, they can transfer within the scope of Istanbul University- Cerrahpaşa Directive on the Principles of Internal and Inter-Institutional Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs. The principles regarding the admission of international students have been determined within the scope of the “Istanbul University-Cerrahpaşa Associate Degree and Undergraduate Level International Student Admission Directive”.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address