Yeterlilik Kodu | TR0030015335 | |
Yeterlilik Adı | Otomotiv Teknolojisi Ön Lisans Diploması (EGE MESLEK YÜKSEKOKULU) | |
Sorumlu Kurum | Ege Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://ege.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Motorlu taşıtlar, gemiler ve uçaklar | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
071 6 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Otomotiv Teknolojisi Programı, otomotiv sektörünün ihtiyacı olan nitelikli elemanlar yetiştirmektedir. Mezun olan Teknikerlerimiz her sanayi kuruluşunda istihdam edilebilecek seviyeye gelmesi programımızın ana amacıdır. Öğrencilerin teorik olarak da otomotiv motor, transmisyon, elektrik/elektronik, sürüş dinamiği ve yakıt gibi temel otomotiv alanlarında tam donanımlı olması hedeflerimizdendir. Bölüm öğrencileri teorik derslerin yanında ağırlıklı olarak okulda mevcut olan otomotiv atölyesi olanaklarından yararlanmakta, gelişen teknoloji ve yeniliklere açık, otomotiv servis ekipmanlarını kullanma becerilerini geliştirmektedir. Bu kapsamda yukarıda belirtilen amaçların sürekli olarak en güncel şekilde tutulması ve program içeriklerin buna göre değerlendirilip, güncellenmesi amaçlanır. | |
Öğrenme Ortamları | Otomotiv Teknolojisi Programı Laboratuvarı ve anlaşmalı işletmeler. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | 1. Otomotiv sektörünü oluşturan unsurları, ilgi alanlarını, meslek alanlarının temel çalışma ilkelerini bilir. 2. Pazarlama ve satış tekniklerini otomotiv sektöründe etkin olarak kullanabilir. Yedek parça kontrol sistemi kavrayabilir. 3. Sektörün gerektirdiği çağdaş bilgi, gelişen ve değişen teknolojileri izleyebilir ve müşteri beklentilerini ve müşteri ilişkilerinin önemini kavrayabilir. Müşteri memnuniyetini sağlamak için servis yönetimi, organizasyonu ve toplam kalite yönetimi ile ilgili prosedürleri etkin olarak kullanabilir. 4. Enerji ve enerjinin etkin kullanımı, alternatif motorlar ve yakıtlar, otomotiv sektöründe uygulanan yeni teknolojileri konularını kavrayabilme ve konularla ilgili proje üretebilir. 5. Benzin ve dizel motorlarının çalışma prensiplerini bilebilme, motor parçalarını ve motor sistemlerini tanıyabilir, motor ve sistem elemanlarının malzemelerini tanıyabilir, arızalarını bulabilir, diyagnostik test cihazlarını kullanabilir. Motor parçaları ve sistemleri üzerinde yapılacak ayar işlemlerini kavrayabilir. 6. Hareket kontrol sistemleri ve güç aktarma organlarının elemanlarını tanıyabilir, görevlerini sayabilir, sistem elemanlarının malzemelerini tanıyabilir arızalarını bulabilir ve sistem elemanları üzerinde yapılacak onarım ve ayar işlemlerini kavrayıp uygulayabilir. 7. Oto klima, aktif ve pasif güvenlik sistemleri, araç üzerindeki elektro mekanik ve elektro hidrolik sistemler, elektronik kontrollü yakıt enjeksiyon sistemleri, oto elektrik ve elektronik, CAN-Bus, motor yönetim sistemlerini kavrayabilir, sistemler ile ilgili problemleri çözebilir. 8. Office program bileşenleri ile internet arama motorlarını, yazılı ve sözlü iletişimi, rapor hazırlama tekniklerini, iletişim ve mesleki yabancı dil yeterliliklerini kullanabilir. 9. Bağımsız çalışmada karar verebilir, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir, mesleki etik değerler ile kalite ve güvenlik bilincine sahip olabilir. 10. Hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştiren, küresel sorunları takip etme bilincine sahip bireyler olabilir. | |
Anahtar Yetkinlikler | Otomotiv Servis Teknisyenliği, Diagnostik Uzmanlığı, Benzin ve Dizel motorları, Otomotiv Elektriği ve Elektroniği, Güç Aktarma Organları, Hareket Kontrol Sistemleri, Oto Klima, Servis Organizasyonu ve Yönetimi, Müşteri ilişkileri. | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencilerin derslerdeki ve diğer etkinliklerdeki başarıları sınav, ödev, proje ve sunum gibi araçlarla ölçülmektedir. Öğrencilerin derslerdeki başarılarının değerlendirilmesinde hangi araçların kullanılacağı ve ağırlıklarının ne kadar olacağı, dersi verecek Öğretim Elemanı tarafından her yarıyıl başında sistemde tanımlanarak öğrenciye https://ebp.ege.edu.tr/ web sayfasında ilan edilmektedir. Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve varsa diğer yarıyıl/yıliçi eğitim-öğretim etkinliklerinden almış olduğu notların ağırlıklı ortalaması ile final veya bütünleme notu dikkate alınarak hesaplanması ile elde edilmektedir. Harf başarı puanı (HBP) karşılık gelen ve başarılı kategorisinde değerlendirilen harf notlarını alabilmek için, öğrenciler final sınavından yüz üzerinden en az 45 almak zorundadır. HBP, 60 ve daha yüksek olan ancak final sınavında bu baraja takılan öğrenciler "DC" harf notu ile değerlendirilirler. Bu şartı sağlayan öğrencilerin yarıyıl sonunda ders başarısı 100 üzerinden elde ettikleri genel başarı düzeyine göre değerlendirilerek harf notuna dönüştürülür. Öğrencinin mezun olabilmesi için 120 AKTS’lik ders yükünü tamamlaması ve genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. Harf Notu Karşılığı : Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır Ham Başarı Puanı Harf Notu 4’lü Not Açıklama 88 < HBP < 100 AA 4.00 Başarılı 81 < HBP < 87 BA 3.50 Başarılı 74 < HBP < 80 BB 3.00 Başarılı 67 < HBP < 73 CB 2.50 Başarılı 60 < HBP < 66 CC 2.00 Başarılı 53 < HBP < 59 DC 1.50 Başarısız 46 < HBP < 52 DD 1.00 Başarısız 0 < HBP < 45 FD 0.50 Başarısız Devamsız FF 0.00 Başarısız
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Başlangıç-Bitiş Tarihleri : 01.01.2025-31.12.2026 Akredite olan Kuruluşun Tam Adı: Ege Üniversitesi Ege Meslek Yüksekokulu | |
Giriş Şartı | Ege Üniversitesi Ege Meslek Yüksekokulu Programına; Yükseköğretim Kurulu Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan sınav sonucunda TYT puan türünde yeterli puanı almış öğrenciler alınmaktadır. Programlara ayrıca, yatay geçiş yoluyla da öğrenci kabul edilmektedir. Bu geçişler bir yönerge ile düzenlenmiştir ve öğrenciler farklı Yükseköğretim kurumlarının diploma programları veya aynı Yükseköğretim kurumu içindeki diploma programları arasında ancak önceden ilan edilen sayı ve geçiş şartları çerçevesinde geçiş yapabilirler. | |
Başarma Şartları | Otomotiv Teknolojisi Programı öğrencilerinin mezuniyet için 4 yarı yılda toplam 120 AKTS`lik ders yükünü başarı ile tamamlamış olmaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programdan mezun olan öğrenciler, Bakım teknisyeni, Sistem ve arıza teşhis teknisyeni, Formen, Servis Danışmanı, Satış Temsilcisi, Hasar danışmanı, yedek parça sorumlusu gibi birçok alanda kendilerini geliştirebilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | 2 yıl | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030015335
071 6
071 6
Otomotiv Teknolojisi Programı, otomotiv sektörünün ihtiyacı olan nitelikli elemanlar yetiştirmektedir. Mezun olan Teknikerlerimiz her sanayi kuruluşunda istihdam edilebilecek seviyeye gelmesi programımızın ana amacıdır. Öğrencilerin teorik olarak da otomotiv motor, transmisyon, elektrik/elektronik, sürüş dinamiği ve yakıt gibi temel otomotiv alanlarında tam donanımlı olması hedeflerimizdendir. Bölüm öğrencileri teorik derslerin yanında ağırlıklı olarak okulda mevcut olan otomotiv atölyesi olanaklarından yararlanmakta, gelişen teknoloji ve yeniliklere açık, otomotiv servis ekipmanlarını kullanma becerilerini geliştirmektedir. Bu kapsamda yukarıda belirtilen amaçların sürekli olarak en güncel şekilde tutulması ve program içeriklerin buna göre değerlendirilip, güncellenmesi amaçlanır.
Otomotiv Teknolojisi Programı Laboratuvarı ve anlaşmalı işletmeler.
1. Otomotiv sektörünü oluşturan unsurları, ilgi alanlarını, meslek alanlarının temel çalışma ilkelerini bilir.
2. Pazarlama ve satış tekniklerini otomotiv sektöründe etkin olarak kullanabilir. Yedek parça kontrol sistemi kavrayabilir.
3. Sektörün gerektirdiği çağdaş bilgi, gelişen ve değişen teknolojileri izleyebilir ve müşteri beklentilerini ve müşteri ilişkilerinin önemini kavrayabilir. Müşteri memnuniyetini sağlamak için servis yönetimi, organizasyonu ve toplam kalite yönetimi ile ilgili prosedürleri etkin olarak kullanabilir.
4. Enerji ve enerjinin etkin kullanımı, alternatif motorlar ve yakıtlar, otomotiv sektöründe uygulanan yeni teknolojileri konularını kavrayabilme ve konularla ilgili proje üretebilir.
5. Benzin ve dizel motorlarının çalışma prensiplerini bilebilme, motor parçalarını ve motor sistemlerini tanıyabilir, motor ve sistem elemanlarının malzemelerini tanıyabilir, arızalarını bulabilir, diyagnostik test cihazlarını kullanabilir. Motor parçaları ve sistemleri üzerinde yapılacak ayar işlemlerini kavrayabilir.
6. Hareket kontrol sistemleri ve güç aktarma organlarının elemanlarını tanıyabilir, görevlerini sayabilir, sistem elemanlarının malzemelerini tanıyabilir arızalarını bulabilir ve sistem elemanları üzerinde yapılacak onarım ve ayar işlemlerini kavrayıp uygulayabilir.
7. Oto klima, aktif ve pasif güvenlik sistemleri, araç üzerindeki elektro mekanik ve elektro hidrolik sistemler, elektronik kontrollü yakıt enjeksiyon sistemleri, oto elektrik ve elektronik, CAN-Bus, motor yönetim sistemlerini kavrayabilir, sistemler ile ilgili problemleri çözebilir.
8. Office program bileşenleri ile internet arama motorlarını, yazılı ve sözlü iletişimi, rapor hazırlama tekniklerini, iletişim ve mesleki yabancı dil yeterliliklerini kullanabilir.
9. Bağımsız çalışmada karar verebilir, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir, mesleki etik değerler ile kalite ve güvenlik bilincine sahip olabilir.
10. Hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştiren, küresel sorunları takip etme bilincine sahip bireyler olabilir.
Otomotiv Servis Teknisyenliği,
Diagnostik Uzmanlığı,
Benzin ve Dizel motorları,
Otomotiv Elektriği ve Elektroniği,
Güç Aktarma Organları,
Hareket Kontrol Sistemleri,
Oto Klima, Servis Organizasyonu ve Yönetimi,
Müşteri ilişkileri.
Öğrencilerin derslerdeki ve diğer etkinliklerdeki başarıları sınav, ödev, proje ve sunum gibi araçlarla ölçülmektedir. Öğrencilerin derslerdeki başarılarının değerlendirilmesinde hangi araçların kullanılacağı ve ağırlıklarının ne kadar olacağı, dersi verecek Öğretim Elemanı tarafından her yarıyıl başında sistemde tanımlanarak öğrenciye https://ebp.ege.edu.tr/ web sayfasında ilan edilmektedir. Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve varsa diğer yarıyıl/yıliçi eğitim-öğretim etkinliklerinden almış olduğu notların ağırlıklı ortalaması ile final veya bütünleme notu dikkate alınarak hesaplanması ile elde edilmektedir. Harf başarı puanı (HBP) karşılık gelen ve başarılı kategorisinde değerlendirilen harf notlarını alabilmek için, öğrenciler final sınavından yüz üzerinden en az 45 almak zorundadır. HBP, 60 ve daha yüksek olan ancak final sınavında bu baraja takılan öğrenciler "DC" harf notu ile değerlendirilirler. Bu şartı sağlayan öğrencilerin yarıyıl sonunda ders başarısı 100 üzerinden elde ettikleri genel başarı düzeyine göre değerlendirilerek harf notuna dönüştürülür. Öğrencinin mezun olabilmesi için 120 AKTS’lik ders yükünü tamamlaması ve genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
Harf Notu Karşılığı :
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır
Ham Başarı Puanı Harf Notu 4’lü Not Açıklama
88 < HBP < 100 AA 4.00 Başarılı
81 < HBP < 87 BA 3.50 Başarılı
74 < HBP < 80 BB 3.00 Başarılı
67 < HBP < 73 CB 2.50 Başarılı
60 < HBP < 66 CC 2.00 Başarılı
53 < HBP < 59 DC 1.50 Başarısız
46 < HBP < 52 DD 1.00 Başarısız
0 < HBP < 45 FD 0.50 Başarısız
Devamsız FF 0.00 Başarısız
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Başlangıç-Bitiş Tarihleri : 01.01.2025-31.12.2026
Akredite olan Kuruluşun Tam Adı: Ege Üniversitesi Ege Meslek Yüksekokulu
Ege Üniversitesi Ege Meslek Yüksekokulu Programına; Yükseköğretim Kurulu Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan sınav sonucunda TYT puan türünde yeterli puanı almış öğrenciler alınmaktadır. Programlara ayrıca, yatay geçiş yoluyla da öğrenci kabul edilmektedir. Bu geçişler bir yönerge ile düzenlenmiştir ve öğrenciler farklı Yükseköğretim kurumlarının diploma programları veya aynı Yükseköğretim kurumu içindeki diploma programları arasında ancak önceden ilan edilen sayı ve geçiş şartları çerçevesinde geçiş yapabilirler.
Programdan mezun olan öğrenciler, Bakım teknisyeni, Sistem ve arıza teşhis teknisyeni, Formen, Servis Danışmanı, Satış Temsilcisi, Hasar danışmanı, yedek parça sorumlusu gibi birçok alanda kendilerini geliştirebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
2 yıl

Qualification Code | TR0030015335 | |
Qualification Title | Automotive Technology Associate Degree Diploma | |
Awarding Body | EGE UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | Ege University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr | |
Awarding Body Url | http://ege.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Motor vehicles, ships and aircraft | |
National Occupation Classification |
071 6 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | Automotive Technology Program trains qualified personnel needed by the automotive sector. The main aim of our program is that our graduated technicians can be employed in every industrial establishment. It is one of our goals that students are theoretically fully equipped in basic automotive areas such as automotive engines, transmission, electrical/electronics, driving dynamics and fuel. In addition to the theoretical courses, the students of the department mainly benefit from the automotive workshop facilities available in the school. These infrastructural benefits enable an environment, which is open to developing technology and innovations, and makes the development of their skills possible in using automotive service equipment. In this context, our goal is to keep the above-mentioned objectives in the most up-to-date manner and to evaluate and update the program contents accordingly. | |
Learning Environments | Automotive Technology Program Laboratory and contracted business partners. | |
Description | 1. Knows the elements that make up the automotive sector, areas of interest, basic working principles of professional fields. 2. Can use marketing and sales techniques effectively in the automotive sector. Understand the spare parts control system. 3. To be able to follow the contemporary knowledge, developing and changing technologies required by the sector and to understand customer expectations and the importance of customer relations. To be able to use the procedures related to service management, organization and total quality management effectively to ensure customer satisfaction. 4. To be able to comprehend the issues of energy and effective use of energy, alternative engines and fuels, new technologies applied in the automotive sector and to produce projects related to the issues. 5. To be able to know the working principles of petrol and diesel engines, to know the engine parts and engine systems, to know the materials of engine and system elements, to find malfunctions, to use diagnostic test devices. Understand the adjustment operations on engine parts and systems. 6. Recognize the elements of motion control systems and powertrain, count their tasks, recognize the materials of the system elements, find the malfunctions and understand and apply the repair and adjustment operations on the system elements. 7. Can comprehend auto air conditioning, active and passive safety systems, electromechanical and electrohydraulic systems on the vehicle, electronically controlled fuel injection systems, auto electrical and electronic, CAN-Bus, engine management systems, can solve problems related to systems. 8. To be able to use Office program components and internet search engines, written and oral communication, report preparation techniques, communication and professional foreign language competencies. 9. To be able to make decisions in independent work, to be able to make interdisciplinary and interdisciplinary teamwork, to have professional ethical values and quality and safety awareness. 10. Individuals who have adopted the importance of lifelong learning, continuously improve themselves by following scientific and technological developments, and have the awareness of following global problems. | |
Key Competencies | Automotive Service Technician, Diagnostic Expertise, Gasoline and Diesel engines, Automotive Electrics and Electronics, Powertrain, Motion Control Systems, Auto Air Conditioning, Service Organisation and Management, Customer relations. | |
Further Info | Students' achievements in courses and other activities are measured by means of tools such as exams, homework, projects and presentations. Which tools will be used in the evaluation of students' success in the courses and how much their weights will be, are defined in the system at the beginning of each semester by the instructor who will give the course and announced to the students on the https://ebp.ege.edu.tr/ web page. The success of the student is obtained by calculating the weighted average of the grades taken from the midterm exams and, if any, other semester / yearly education and training activities of the course, considering the final or make-up grade. In order to receive letter grades corresponding to the letter success score (HBP) and evaluated in the successful category, students must receive at least 45 out of 100 in the final exam. Students who have an HBP of 60 or higher but fail to meet this threshold in the final exam are awarded a letter grade of "DC". At the end of the semester, the course success of the students who meet this requirement is evaluated according to the general success level they have achieved out of 100 and converted into letter grades. To graduate, the student must complete the course load of 120 ECTS and have a GPA of at least 2.0 Letter Grade Equivalent: Measurement and evaluation methods; Exam types and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues. Different methods such as homework, project, practice, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation. Letter and/or number-based grading systems are used to evaluate student success. HBP Range Letter Grade 4.0 Scale Status 88 < HBP < 100 AA 4.00 Success 81 < HBP < 87 BA 3.50 Success 74 < HBP < 80 BB 3.00 Success 67 < HBP < 73 CB 2.50 Success 60 < HBP < 66 CC 2.00 Success 53 < HBP < 59 DC 1.50 Failed 46 < HBP < 52 DD 1.00 Failed 0 < HBP < 45 FD 0.50 Failed Attendance failure FF 0.00 Failed
| |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs:
The quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
Accreditation Start-End Dates: 01.01.2025-31.12.2026 Full Name of Accredited Organization: Ege University Ege Vocational School | |
Access Requirements | Ege University Ege Vocational School Program; As a result of the exam conducted by the Higher Education Council Measurement, Selection and Placement Centre, students who have received enough points in TYT score type are accepted. Students are also accepted to the programs through horizontal transfer. These transitions are regulated by a directive and students can transfer between diploma programs of different higher education institutions or diploma programs within the same higher education institution only within the framework of the number and transition conditions announced in advance. | |
Conditions for Success | Automotive Technology Program students are required to successfully complete a total of 120 ECTS course capacity in 4 semesters for graduation. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from the program can develop themselves in many fields such as Maintenance technician, System and diagnostic technician, Foreman, Service Advisor, Sales Representative, Damage advisor, spare parts supervisor. | |
Legal Basis | Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council | |
Validity Period (If Any) | 2 years | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030015335
071 6
071 6
Automotive Technology Program trains qualified personnel needed by the automotive sector. The main aim of our program is that our graduated technicians can be employed in every industrial establishment. It is one of our goals that students are theoretically fully equipped in basic automotive areas such as automotive engines, transmission, electrical/electronics, driving dynamics and fuel. In addition to the theoretical courses, the students of the department mainly benefit from the automotive workshop facilities available in the school. These infrastructural benefits enable an environment, which is open to developing technology and innovations, and makes the development of their skills possible in using automotive service equipment. In this context, our goal is to keep the above-mentioned objectives in the most up-to-date manner and to evaluate and update the program contents accordingly.
Automotive Technology Program Laboratory and contracted business partners.
1. Knows the elements that make up the automotive sector, areas of interest, basic working principles of professional fields.
2. Can use marketing and sales techniques effectively in the automotive sector. Understand the spare parts control system.
3. To be able to follow the contemporary knowledge, developing and changing technologies required by the sector and to understand customer expectations and the importance of customer relations. To be able to use the procedures related to service management, organization and total quality management effectively to ensure customer satisfaction.
4. To be able to comprehend the issues of energy and effective use of energy, alternative engines and fuels, new technologies applied in the automotive sector and to produce projects related to the issues.
5. To be able to know the working principles of petrol and diesel engines, to know the engine parts and engine systems, to know the materials of engine and system elements, to find malfunctions, to use diagnostic test devices. Understand the adjustment operations on engine parts and systems.
6. Recognize the elements of motion control systems and powertrain, count their tasks, recognize the materials of the system elements, find the malfunctions and understand and apply the repair and adjustment operations on the system elements.
7. Can comprehend auto air conditioning, active and passive safety systems, electromechanical and electrohydraulic systems on the vehicle, electronically controlled fuel injection systems, auto electrical and electronic, CAN-Bus, engine management systems, can solve problems related to systems.
8. To be able to use Office program components and internet search engines, written and oral communication, report preparation techniques, communication and professional foreign language competencies.
9. To be able to make decisions in independent work, to be able to make interdisciplinary and interdisciplinary teamwork, to have professional ethical values and quality and safety awareness.
10. Individuals who have adopted the importance of lifelong learning, continuously improve themselves by following scientific and technological developments, and have the awareness of following global problems.
Automotive Service Technician,
Diagnostic Expertise,
Gasoline and Diesel engines,
Automotive Electrics and Electronics,
Powertrain, Motion Control Systems,
Auto Air Conditioning,
Service Organisation and Management,
Customer relations.
Students' achievements in courses and other activities are measured by means of tools such as exams, homework, projects and presentations. Which tools will be used in the evaluation of students' success in the courses and how much their weights will be, are defined in the system at the beginning of each semester by the instructor who will give the course and announced to the students on the https://ebp.ege.edu.tr/ web page. The success of the student is obtained by calculating the weighted average of the grades taken from the midterm exams and, if any, other semester / yearly education and training activities of the course, considering the final or make-up grade. In order to receive letter grades corresponding to the letter success score (HBP) and evaluated in the successful category, students must receive at least 45 out of 100 in the final exam. Students who have an HBP of 60 or higher but fail to meet this threshold in the final exam are awarded a letter grade of "DC". At the end of the semester, the course success of the students who meet this requirement is evaluated according to the general success level they have achieved out of 100 and converted into letter grades. To graduate, the student must complete the course load of 120 ECTS and have a GPA of at least 2.0
Letter Grade Equivalent:
Measurement and evaluation methods; Exam types and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues.
Different methods such as homework, project, practice, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation.
Letter and/or number-based grading systems are used to evaluate student success.
HBP Range Letter Grade 4.0 Scale Status
88 < HBP < 100 AA 4.00 Success
81 < HBP < 87 BA 3.50 Success
74 < HBP < 80 BB 3.00 Success
67 < HBP < 73 CB 2.50 Success
60 < HBP < 66 CC 2.00 Success
53 < HBP < 59 DC 1.50 Failed
46 < HBP < 52 DD 1.00 Failed
0 < HBP < 45 FD 0.50 Failed
Attendance failure FF 0.00 Failed
To ensure the quality of higher education programs:
- The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities in higher education institutions.
- The “University Monitoring and Evaluation Reports” for higher education institutions, prepared in accordance with the criteria determined by YÖK, are published annually. Based on these reports, YÖK shares evaluations—including both quantitative and qualitative assessments—of higher education institutions with the public.
- The “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data related to foundation universities, is also published annually by YÖK. These reports, which contain quantitative and qualitative evaluations of foundation institutions, are shared with the public by YÖK.
The quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
- Curriculum Development and Approval: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of associate degree programs and the learning outcomes to be achieved by students in each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the core principles established by YÖK.
1.2. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions following approval by YÖK after being adopted by the relevant Deans Council. - Assessment and Evaluation: The assessment and evaluation of the learning outcomes expected from each associate degree program are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by YÖK.
- Certification: Students enrolled in associate degree programs are awarded an associate degree diploma upon successful completion of the required course credits and other obligations set by the higher education institutions.
- Self-Assessment and External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year.
YÖKAK shares its “Institutional Feedback Report,” prepared based on the external evaluation of higher education institutions, with the public.
Additionally, accreditation decisions made by agencies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the qualifications of the programs are assured in terms of quality.
In accordance with YÖKAK regulations, regular review activities are conducted concerning defined qualifications.
Accreditation Start-End Dates: 01.01.2025-31.12.2026
Full Name of Accredited Organization: Ege University Ege Vocational School
Ege University Ege Vocational School Program; As a result of the exam conducted by the Higher Education Council Measurement, Selection and Placement Centre, students who have received enough points in TYT score type are accepted. Students are also accepted to the programs through horizontal transfer. These transitions are regulated by a directive and students can transfer between diploma programs of different higher education institutions or diploma programs within the same higher education institution only within the framework of the number and transition conditions announced in advance.
Students who graduate from the program can develop themselves in many fields such as Maintenance technician, System and diagnostic technician, Foreman, Service Advisor, Sales Representative, Damage advisor, spare parts supervisor.
Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council
2 years
