Yeterlilik Kodu

TR0030219274

Yeterlilik Adı
Otopsi Yardımcılığı Önlisans Diploması
Sorumlu KurumKarabük Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKarabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük
Sorumlu Kurum URLhttp://www.karabuk.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıp
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Otopsi yaparken ihtiyaç duyulan malzemeleri temin eder ve pratik olarak modern aletlerle otopsi işlemini uygulamaya yardımcı olur.
  • Otopsi yapım tekniklerini uygulama becerisi kazanır ve modern görüntüleme tekniklerini kullanır, gerekli olan ekipmanları seçme yeteneği kazanır.
  • Otopsiyi gerçekleştirme ve otopsi sonucunda ölüm nedenini belirleme konusunda sonuca ulaşma yeteneği kazanır.
  • Hayat boyu öğrenme felsefesiyle çalışır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı sağlar.
  • Sağlık alanı ile ilgili konularda sorunlara ilişkin çözüm öneri geliştirir.
  • Bilimsel bilgiye ulaşmak için gerekli olan kaynak araştırmasını yapar.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
  • Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır.
  • Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
  • Mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması dönem sonu sınavına girebilmesi için o dönemki teorik derslerin en az %70’ine ve uygulamalı derslerin en az %80’ine devam etmiş olması gereklidir.
  • Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar.
  • Başarı notunda ara sınav %40 ve final sınavı %60 etkilidir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan almak zorunludur.
  • Öğrencinin bir programdan mezun olabilmesi için alması gereken tüm dersleri başarmış ve genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir.
  • Ortalaması 2.00’ın altında kalan öğrencilerin ortalamalarını 2.00’ya yükseltebilmek için notu CD ve altı olan derslerden tekrar ders almaları gerekmektedir.
  • Ayrıntılı bilgi Karabük Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sitesinden (https://oidb.karabuk.edu.tr) alınabilir.
  • Öğrencilerin mezun olabilmek için toplamda en az 120 AKTS’lik ders almak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmaları gerekir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı
  • Yüksek Öğretim Kurulu Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan sınav sonucunda TYT puan türünde yeterli puanı almış (ve varsa ÖSYM Yerleştirme Kılavuzunda yer alan programın gerektirdiği özel şartları taşıyan) öğrenciler programa kayıt yaptırabilirler.
  • Programlara ayrıca yatay geçiş yoluyla da öğrenci kabul edilmektedir.
  • Bu geçişler yönerge ile düzenlenmiştir ve öğrenciler farklı yükseköğretim kurumlarının diploma programları veya aynı yükseköğretim kurumu içindeki farklı diploma programları arasında önceden ilan edilen sayı ve geçiş şartları çerçevesinde geçiş yapabilirler.
Başarma Şartları Öğrencilerin mezun olabilmek için toplamda en az 120 AKTS’lik ders almak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmaları gerekir. Öğrencilerin mezun olabilmeleri için öğretim programında belirtilen dersleri ve kredi saatlerini (minimum 100 ders saati veya 120 AKTS) başarıyla tamamlamış ve ağırlıklı genel not ortalamalarını en az 2.00 düzeyine çıkarmış olmaları gerekmektedir. Programda 20 iş günü staj çalışmasını başarılı tamamlamış olmaları da zoruludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Program mezunları devlet hastaneleri, özel hastaneler ve adli tıp kurumlarında otopsi yardımcısı olarak çalışabilmektedir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030219274


Yeterlilik Adı
Otopsi Yardımcılığı Önlisans Diploması

Sorumlu Kurum
Karabük Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Otopsi yaparken ihtiyaç duyulan malzemeleri temin eder ve pratik olarak modern aletlerle otopsi işlemini uygulamaya yardımcı olur.
  • Otopsi yapım tekniklerini uygulama becerisi kazanır ve modern görüntüleme tekniklerini kullanır, gerekli olan ekipmanları seçme yeteneği kazanır.
  • Otopsiyi gerçekleştirme ve otopsi sonucunda ölüm nedenini belirleme konusunda sonuca ulaşma yeteneği kazanır.
  • Hayat boyu öğrenme felsefesiyle çalışır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı sağlar.
  • Sağlık alanı ile ilgili konularda sorunlara ilişkin çözüm öneri geliştirir.
  • Bilimsel bilgiye ulaşmak için gerekli olan kaynak araştırmasını yapar.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
  • Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır.
  • Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
  • Mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması dönem sonu sınavına girebilmesi için o dönemki teorik derslerin en az %70’ine ve uygulamalı derslerin en az %80’ine devam etmiş olması gereklidir.
  • Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar.
  • Başarı notunda ara sınav %40 ve final sınavı %60 etkilidir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan almak zorunludur.
  • Öğrencinin bir programdan mezun olabilmesi için alması gereken tüm dersleri başarmış ve genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir.
  • Ortalaması 2.00’ın altında kalan öğrencilerin ortalamalarını 2.00’ya yükseltebilmek için notu CD ve altı olan derslerden tekrar ders almaları gerekmektedir.
  • Ayrıntılı bilgi Karabük Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sitesinden (https://oidb.karabuk.edu.tr) alınabilir.
  • Öğrencilerin mezun olabilmek için toplamda en az 120 AKTS’lik ders almak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmaları gerekir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı
  • Yüksek Öğretim Kurulu Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan sınav sonucunda TYT puan türünde yeterli puanı almış (ve varsa ÖSYM Yerleştirme Kılavuzunda yer alan programın gerektirdiği özel şartları taşıyan) öğrenciler programa kayıt yaptırabilirler.
  • Programlara ayrıca yatay geçiş yoluyla da öğrenci kabul edilmektedir.
  • Bu geçişler yönerge ile düzenlenmiştir ve öğrenciler farklı yükseköğretim kurumlarının diploma programları veya aynı yükseköğretim kurumu içindeki farklı diploma programları arasında önceden ilan edilen sayı ve geçiş şartları çerçevesinde geçiş yapabilirler.

Başarma Şartları
Öğrencilerin mezun olabilmek için toplamda en az 120 AKTS’lik ders almak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmaları gerekir. Öğrencilerin mezun olabilmeleri için öğretim programında belirtilen dersleri ve kredi saatlerini (minimum 100 ders saati veya 120 AKTS) başarıyla tamamlamış ve ağırlıklı genel not ortalamalarını en az 2.00 düzeyine çıkarmış olmaları gerekmektedir. Programda 20 iş günü staj çalışmasını başarılı tamamlamış olmaları da zoruludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Program mezunları devlet hastaneleri, özel hastaneler ve adli tıp kurumlarında otopsi yardımcısı olarak çalışabilmektedir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030219274

Qualification Title
Otopsi Yardımcılığı Associate
Awarding BodyKarabük University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.karabuk.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasMedicine
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Provides the materials needed for autopsy and practically helps to perform the autopsy process with modern tools. Gains the ability to apply autopsy techniques and use modern imaging techniques, gain the ability to select the necessary equipment. Gains the ability to perform autopsy and reach conclusions about determining the cause of death after autopsy. It works with the philosophy of lifelong learning. It contributes to projects and activities for the social environment in which it lives with the awareness of social responsibility. Develops solutions for problems related to the field of health. Makes the necessary resource research to reach scientific knowledge. She interprets and evaluates the data using the basic knowledge and skills she has acquired in her field, defines and analyzes problems and takes part / responsibility in the studies planned for solution. It monitors the events in the agenda of the society and the world in the field of health and is sensitive to developments. Critically evaluates the basic knowledge and skills acquired in the field of health. Has experience of working with other health disciplines. Develops solutions by considering professional and ethical values.

Key Competencies-
Further Info

Every student has to register at the start ot the semester and attend at least %70 of theoretical courses and %80 of applied courses in order to be able to take final exams. Students have to take minimum 1 mid-term and 1 final exam per course. In the total grade, mid-term’s effect is %40 and final exam is %60. Students are required to take at least 50 points from the final exam. In order to gradute from a program, the student must have taken all the courses and complete them with the minimum 2.00 GPA score. To the ones who failed on those, they to repeat the courses with the score CB or under. For more detailed information please visit Karabuk University Directore of Student Affairs website: https://oidb.karabuk.edu.tr/en. In order to graduate, students must take a course of at least 120 ECTS in total and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00.

Quality Assurance-
Access Requirements

For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams.

Conditions for SuccessIn order to graduate, students must take a course of at least 120 ECTS in total and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00. To graduate from this program, students need to complete the lessons and credits already described in program schedule (minimum 100 hours or 120 ECTS) succesfully and get at least 2.00 GPA out of 4.00. Also, they have to complete their 20 days training period successfully.
Progression Paths (Relationship Type)

This program graduates, can work as autopsy assistant in state hospitals, private hospitals and forensic institutions.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030219274


Qualification Title
Otopsi Yardımcılığı Associate

Awarding Body
Karabük University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Provides the materials needed for autopsy and practically helps to perform the autopsy process with modern tools. Gains the ability to apply autopsy techniques and use modern imaging techniques, gain the ability to select the necessary equipment. Gains the ability to perform autopsy and reach conclusions about determining the cause of death after autopsy. It works with the philosophy of lifelong learning. It contributes to projects and activities for the social environment in which it lives with the awareness of social responsibility. Develops solutions for problems related to the field of health. Makes the necessary resource research to reach scientific knowledge. She interprets and evaluates the data using the basic knowledge and skills she has acquired in her field, defines and analyzes problems and takes part / responsibility in the studies planned for solution. It monitors the events in the agenda of the society and the world in the field of health and is sensitive to developments. Critically evaluates the basic knowledge and skills acquired in the field of health. Has experience of working with other health disciplines. Develops solutions by considering professional and ethical values.


Key Competencies
-

Further Info

Every student has to register at the start ot the semester and attend at least %70 of theoretical courses and %80 of applied courses in order to be able to take final exams. Students have to take minimum 1 mid-term and 1 final exam per course. In the total grade, mid-term’s effect is %40 and final exam is %60. Students are required to take at least 50 points from the final exam. In order to gradute from a program, the student must have taken all the courses and complete them with the minimum 2.00 GPA score. To the ones who failed on those, they to repeat the courses with the score CB or under. For more detailed information please visit Karabuk University Directore of Student Affairs website: https://oidb.karabuk.edu.tr/en. In order to graduate, students must take a course of at least 120 ECTS in total and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00.


Quality Assurance
-

Access Requirements

For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams.


Conditions for Success
In order to graduate, students must take a course of at least 120 ECTS in total and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00. To graduate from this program, students need to complete the lessons and credits already described in program schedule (minimum 100 hours or 120 ECTS) succesfully and get at least 2.00 GPA out of 4.00. Also, they have to complete their 20 days training period successfully.

Progression Paths (Relationship Type)

This program graduates, can work as autopsy assistant in state hospitals, private hospitals and forensic institutions.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address