Yeterlilik Kodu | TR0030017718 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Oyunculuk Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | İstanbul Beykent Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ayazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.beykent.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Müzik ve sahne sanatları | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Oyunculuk lisans programında, öğrencilere mesleğin etik kuralları ve çağdaş yöntemler çerçevesinde entelektüel bir birikim ve fiziksel donanım kazandırmak amaçlanmıştır. Öğrenciler bu programda klasikten moderne çeşitli oyunculuk teknikleri öğrenmektedirler. İlk beş dönemdeki uygulamalı oyunculuk derslerinden sonra, öğrencilerin kendi sentezlerini oluşturmalarına yardımcı olacak farklı bakış açılarını kazandıracak çeşitli anlayışlar tanıtılır. Son üç dönem, müfredat uygulama alanına yönelmektedir. Eğitim ve pratik uygulamanın harmanlanmasıyla oyun sahneleme çalışmalarına geçilmektedir. Eğitim gerek yurt dışından gerek yurt içinden deneyimli sanatçılarla yapılan atölye çalışmaları, konferanslar ve seminerlerle desteklenmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim uygulamalı ve yüz yüzedir. Ayrıca yükseköğretim kurumu bünyesindeki atölyelerde pratikler, provalar ve egzersizler yapılmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | İstanbul Beykent Üniversitesi’nde uygulanan ölçme değerlendirme sistemi, üniversite web sayfasında da bulunan “T.C İstanbul Beykent Üniversitesi Ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi” ile belirlenmiştir: http://www.beykent.edu.tr/Content/files/20171014075427712.pdf Başarı Değerlendirmesinde Kullanılan Ölçme Faaliyetleri (1) Ölçme faaliyetleri, dönem içi ve dönem sonu ölçme faaliyetlerinden oluşmaktadır. (2) Sınavlar haricinde kalan değerlendirme faaliyetlerinin bir kısmı, grup çalışması olarak verilmektedir. Ölçme Faaliyeti Türleri (1) Sınavlar: Sınavlar yazılı, test veya sözlü olarak; yüz yüze ya da elektronik ortamlardan yürütülür. a) Kısa Sınav: Ünite sonu öğrenim kazanımlarını ölçmek için kullanılan kısa süreli ve dar kapsamlı sınavlardır. Bu sınavların yüz yüze uygulamalarında, uygulama programı ilan edilmez ve ders saatlerinde uygulanır. Elektronik ortamda yapılan sınavlar için en geç bir hafta önceden bir uygulama programı ve saat aralığı ilan edilir. b) Ara sınav: Dönem başından ilgili sınav gününe kadar işlenmiş konulara ilişkin öğrenim kazanımlarının ölçülmesi için uygulanır. c) Dönem Sonu Sınavı: Genel olarak dersin tüm öğrenim kazanımlarını kapsayacak nitelikte uygulanan bir sınavdır. Bir öğrencinin mutlak başarı puanı; o derse ait dönem içi notu ile dönem sonu puanının (bütünleme sınavına girmiş ise bütünleme sınavı puanının) belirli oranlarda katkısından oluşur. Dönem içi değerlendirmelerin mutlak başarı puanına katkısı; örgün öğretimde % 40’tan az, % 70’ten fazla olamaz, uzaktan öğretimde ise dönem içi değerlendirmeleri %20, dönem sonu değerlendirmeleri %80 üzerinden hesaplanır. Mutlak başarı notları öğrencilerin sıralama notunu gösterir. Sınıfın başarı düzeyi, puanların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak harfli başarı notlarının nasıl elde edileceği Senato tarafından belirlenir. Harfli başarı notu ve katsayıları ve diğer işaretler aşağıda gösterilmiştir: 2) Diğer harf notları ve anlamları aşağıda belirtilmiştir. a) DZ notu; dersin devam şartları sağlanmadığında verilir. b) Muaf notu (M); muafiyet sınavları sonucunda kazanılmış kredilere verilir. Muaf notu; mezuniyet kredisine dâhil edilir, ağırlıklı genel not ortalaması hesabına katılmaz. c) Geçer notu (G); ağırlıklı genel not ortalamasına katılmayan derslerin başarılması durumunda verilir. d) Kalır notu (K); ağırlıklı genel not ortalamasına katılmayan derslerin başarısızlığı durumunda verilir. Başarı Notu Katsayısı: AA 4.0 / BA 3.5 / BB 3.0 / CB 2.5 / CC 2.0 / DC 1.5 / DD 1.0 / FD 0.5 / FF 0.0
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; * YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. * YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. * YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluş Adı: The Accreditation, Certification and Quality Assurance Institute (ACQUIN) Başlangıç-Bitiş Tarihi: 10.03.2025-30.09.2031 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Bu program özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul etmektedir. Sınava girecek olan öğrenciler için üniversitemiz web sitesinden sınav başvuru tarihleri için duyuru yapılır. Adaylardan bir komedi bir dram olmak üzere iki adet tirat, bir şarkı ve bir şiir performansı beklenmektedir. Jüri üyelerinin verdiği notların ortalaması ve adayın TYT puanının %50’si alınarak 55 puanı geçen adaylar kayıt yaptırmaya hak kazanır. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu'nda mevcuttur. Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Beykent Üniversitesi ile iş birliği yapan üniversiteler arasında imzalanan ikili protokoller (ERASMUS, vb. gibi.) kapsamında yapılmaktadır. Öğrenciler ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda programa kayıt olabilirler. Programa kabul edilecek öğrencilerde dersleri takip edebilecek yeterlilikte dil bilme koşulu aranır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin mezun olarak yeterlilik kazanabilmesi için ders planı ve yapısı ile sunulan derslerden 240 AKTS kredilik dersi başarmış olmaları ve 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Oyunculuk Bölümü’nden mezun olan öğrenciler, amaçları ve çalışmaları doğrultusunda ulusal ve uluslararası çerçevede Tiyatro kurumları ile sinema, televizyon, radyo, tanıtım ve reklam ile ilgili tüm kurum ve kuruluşlarda oyuncu, sunucu, spiker ve seslendirme sanatçısı olarak çalışabilir ya da üniversiteler ve çeşitli sanat eğitim kurumlarında istihdam edilebilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030017718
ISCO 08
ISCO 08
Oyunculuk lisans programında, öğrencilere mesleğin etik kuralları ve çağdaş yöntemler çerçevesinde entelektüel bir birikim ve fiziksel donanım kazandırmak amaçlanmıştır. Öğrenciler bu programda klasikten moderne çeşitli oyunculuk teknikleri öğrenmektedirler. İlk beş dönemdeki uygulamalı oyunculuk derslerinden sonra, öğrencilerin kendi sentezlerini oluşturmalarına yardımcı olacak farklı bakış açılarını kazandıracak çeşitli anlayışlar tanıtılır. Son üç dönem, müfredat uygulama alanına yönelmektedir. Eğitim ve pratik uygulamanın harmanlanmasıyla oyun sahneleme çalışmalarına geçilmektedir. Eğitim gerek yurt dışından gerek yurt içinden deneyimli sanatçılarla yapılan atölye çalışmaları, konferanslar ve seminerlerle desteklenmektedir.
Eğitim ve öğretim uygulamalı ve yüz yüzedir. Ayrıca yükseköğretim kurumu bünyesindeki atölyelerde pratikler, provalar ve egzersizler yapılmaktadır.
- Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
- Uygarlik tarihi içine sanatın gelişim evreleri ve estetik kavramlarını öğrenir.
- Oyunculuk mesleğinin tarihsel gelişimi konusunda bilgi sahibidir.
- Tiyatro Tarihi içinde Oyunculuk mesleğinin çaglar ve dönemler ve ülkelere göre değişim ve gelişimini öğrenir.
- Tiyatro alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
- Tiyatro Bilimi adi verilen ve psikoloji, sosyoloji,tarih, edebiyat, arkeoloji gibi diğer bilim dalları arasında portör bir bilim alanında çalışmayi öğrenir.
- Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
- Bilimsel araştırma yöntemlerinin gerekli alanlarda kullanilmasıni uygulamalar ile öğrenir.
- Tiyatro ve Oyunculuk alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
- Tiyatro ve Oyunculuk alanında telif kavramını, Fikir ve Sanat Eserleri ile ilgili yasalar ve uygulamaları öğrenir.
- Oyunculuk alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
- Oyunculuk alanında diğer bilimlerden aldığı bilgileri, rolüne aktarmak için kuramsal çalışma yapar.
- Yazılı ödev hazırlar. Ödevindeki sonuçları rolüne aktararak uygulama yapar.
- Bedenini Oyunculuk mesleğinin gerektirdiği gibi kullanabilme becerisini geliştirir.
- Bedenini tanımayi, bedenin agirlik merkezlerini, anatomik özellikleri, sahne hareketlerini öğrenir.
- Artikülasyon ve diksiyon teknikleriyle konuşma becerisini geliştirir.
- Soluk ve sesin girtlak, dil, damak, dis, dudak kullanımı ile artiküle edilmesini öğrenir.
- Diksiyon tekniklerini öğrenir.
- Doğru türkçe seslendirmeyi, duyguyu söze yansıtmayi uygulamalarla öğrenir.
- Oyunculuk alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
- Oyunculuk alanında kullanılan farklı yöntem ve teknikler konusunda yazılı ödevler hazırlar, bu ödevleri uygulamada rol ile aktarır.
- Duyusal algıyı somutlaştırır.
- Oyunculuk alanında duyuları duyguya dönüştürmeyi, gerçeğe benzer (sahici) olabilmeyi rol çalışmasına dönüştürür.
- Sesini Oyunculuk mesleğinin gerektirdiği gibi kullanabilme becerisini geliştirir.
- Sesini tanımayi, sesi oluşturan soluk mekanizmasıni tanır, soluk ve sesi kullanma çalışmaları yapar.
- Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
- Oyunculuk alanında Dogaçlama (Emprovizasyon) yapabilmeyi öğrenir.
- Konu tasarlamayi, konuyu dramatik olarak geliştirmeyi ve bu tasarımı rol ile aktarmayi öğrenir.
- Farklı alanların ekipleriyle uyumlu bir faaliyet geliştirir.
- Oyunculuk alanı ile, yazılı metin, reji (sahneleme), dekor, kostüm, ışıklama, efekt vb. diğer alanların ekipleriyle birlikte sahne çalışır.
- Farklı alanların disiplini ile Oyunculuk Mesleğinin gerektirdiği zamanlama ve ortak çalışma disiplini ortak paydada geliştirir.
- Oyunculuk alanı ile, dansçılık, müzisyenlik gibi alanlardan olusan sahne çalışmaları hazırlar.
- Belirlenen zaman içinde hazırlığını bitirir ve gösteri haline getirir.
- Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
- Tek kişilik oyunculuk çalışması rol ve sahnede görev alacak diğer ekip arkadaşlarıyla çalışır.
- Sahne çalışmasının ortak sorumluluk olduğunu uygulamayla gösterir.
- Yeni yapıtların çözümlenmesi ile yeni yorumlamaları yapabilir.
- Yeni oyun metinleri ve sahnelemeleri yorum açısından değerlendirir.
- Kişisel yorumunu belirler.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler.
- Tiyatro alanındaki çağdaş gelişmeleri izler.
- Gösterileri seyreder.
- Seyrettiği gösterileri yazılı rapor haline getirir.
- Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
- Oyun Metinlerini yazıldikları ülke, çağ, dönem açısından çözümler.
- Yazılı ödevler hazırlar.
- Oyunculuk alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
- Oyunculuk alanında farklı yöntemler ve teknikleri araştırır.
- Yöntem ve teknikleri rol çalışmasında uygular.
- Üretilen yeni yapıtların çözümlenmesi (dramaturjisi) için çalışır.
- Yeni oyun metinlerini dramaturji yöntemleriyle çözümler ve yazılı rapor haline getirir.
- Elestiri ve özeleştiri ile kendi sanatının estetiğini belirler.
- Oyunculuk alanında gerçekleştirdiği performansı ve diğer sınıf arkadaslarının performanslarını teknik ve artistik açıdan eleştirir, kendisini de özeleştiri ile değerlendirir.
- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
- Bir yabancı dil ile dünyadaki oyunculuk alanının gelişmelerini izler.
- Uluslararası workshop'lara katılır.
- Oyunculuk alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
- Oyunculuk yoluyla uzman olan ve olmayan tüm seyircilere sahne performansı gerçekleştirir.
- Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile alanın gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Bilgisayar yardımıyla Oyunculuk alanındaki çalışmalarını ve bilgilerini çok sayıda kurum ve kişi ile paylasabilir
- Oyunculuk mesleğinde Ulusal ve Uluslararası değerlerde sanat yapıtı üretebilir.
- Oyunculuk mesleğinde seyirci karsisinda ulusal ve uluslararası değerde bir sahne performansı için hazırlik yapar ve bu hazırlığı seyirciye ulaştırır.
- Oyunculuk mesleğinde Ulusal ve Uluslararası değerde yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir.
- Oyunculuk mesleğinde ulusal ve uluslararası değerde deneme oyunları, deneysel çalışmalar yaparak yeni yöntemler ve teknikler geliştirmeyi dener.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
- Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
- Soyut ve somut kavramlardan olusan oyun metinlerini yenilikçi ve özgün biçimde yorumlamaya ve gösteriye dönüştürür.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Alana ilişkin profesyonel yeterlilikler.
- Kuramsal bilgileri anlama, yazma ve uygulama yeteneği.
- Proje yönetimi ve ekip çalışmasında liderlik edebilme.
- Etkili iletişim becerileri.
- Vatandaşlık sorumluluklarının farkında olma.
- Alanıyla ilgili yasal gereklilikleri bilme.
- Kültürel çeşitliliğin farkında olma.
- Girişimci zihniyet.
İstanbul Beykent Üniversitesi’nde uygulanan ölçme değerlendirme sistemi, üniversite web sayfasında da bulunan “T.C İstanbul Beykent Üniversitesi Ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi” ile belirlenmiştir:
http://www.beykent.edu.tr/Content/files/20171014075427712.pdf
Başarı Değerlendirmesinde Kullanılan Ölçme Faaliyetleri
(1) Ölçme faaliyetleri, dönem içi ve dönem sonu ölçme faaliyetlerinden oluşmaktadır.
(2) Sınavlar haricinde kalan değerlendirme faaliyetlerinin bir kısmı, grup çalışması olarak verilmektedir.
Ölçme Faaliyeti Türleri
(1) Sınavlar: Sınavlar yazılı, test veya sözlü olarak; yüz yüze ya da elektronik ortamlardan yürütülür.
a) Kısa Sınav: Ünite sonu öğrenim kazanımlarını ölçmek için kullanılan kısa süreli ve dar kapsamlı sınavlardır. Bu sınavların yüz yüze uygulamalarında, uygulama programı ilan edilmez ve ders saatlerinde uygulanır. Elektronik ortamda yapılan sınavlar için en geç bir hafta önceden bir uygulama programı ve saat aralığı ilan edilir.
b) Ara sınav: Dönem başından ilgili sınav gününe kadar işlenmiş konulara ilişkin öğrenim kazanımlarının ölçülmesi için uygulanır.
c) Dönem Sonu Sınavı: Genel olarak dersin tüm öğrenim kazanımlarını kapsayacak nitelikte uygulanan bir sınavdır.
Bir öğrencinin mutlak başarı puanı; o derse ait dönem içi notu ile dönem sonu puanının (bütünleme sınavına girmiş ise bütünleme sınavı puanının) belirli oranlarda katkısından oluşur. Dönem içi değerlendirmelerin mutlak başarı puanına katkısı; örgün öğretimde % 40’tan az, % 70’ten fazla olamaz, uzaktan öğretimde ise dönem içi değerlendirmeleri %20, dönem sonu değerlendirmeleri %80 üzerinden hesaplanır. Mutlak başarı notları öğrencilerin sıralama notunu gösterir. Sınıfın başarı düzeyi, puanların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak harfli başarı notlarının nasıl elde edileceği Senato tarafından belirlenir. Harfli başarı notu ve katsayıları ve diğer işaretler aşağıda gösterilmiştir:
2) Diğer harf notları ve anlamları aşağıda belirtilmiştir.
a) DZ notu; dersin devam şartları sağlanmadığında verilir.
b) Muaf notu (M); muafiyet sınavları sonucunda kazanılmış kredilere verilir. Muaf notu; mezuniyet kredisine dâhil edilir, ağırlıklı genel not ortalaması hesabına katılmaz.
c) Geçer notu (G); ağırlıklı genel not ortalamasına katılmayan derslerin başarılması durumunda verilir.
d) Kalır notu (K); ağırlıklı genel not ortalamasına katılmayan derslerin başarısızlığı durumunda verilir.
Başarı Notu Katsayısı:
AA 4.0 / BA 3.5 / BB 3.0 / CB 2.5 / CC 2.0 / DC 1.5 / DD 1.0 / FD 0.5 / FF 0.0
Başarı Derecesi | Harf Notu | Dört Üzerinden Başarı Katsayısı |
---|---|---|
Pekiyi (90-100) | AA | 4,00 |
İyi-Pekiyi (85-89) | BA | 3,50 |
İyi (80-84) | BB | 3,00 |
Orta-İyi (75-79) | CB | 2,50 |
Orta (70-74) | CC | 2,00 |
Zayıf-Orta (60-69) | DC | 1,50 |
Zayıf (50-59) | DD | 1,00 |
Çok Zayıf (40-49) | FD | 0,50 |
Başarısız (00-39) | FF | 0 |
Devamsız (00) | DZ | 0 |
Muaf (--) | M | -- |
Geçer (--) | G | -- |
Yeterli (--) | Y | -- |
Kalır (--) | K | -- |
Süren Çalışma (--) | S | -- |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
* YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
* YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
* YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluş Adı: The Accreditation, Certification and Quality Assurance Institute (ACQUIN)
Başlangıç-Bitiş Tarihi: 10.03.2025-30.09.2031
Bu program özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul etmektedir. Sınava girecek olan öğrenciler için üniversitemiz web sitesinden sınav başvuru tarihleri için duyuru yapılır. Adaylardan bir komedi bir dram olmak üzere iki adet tirat, bir şarkı ve bir şiir performansı beklenmektedir. Jüri üyelerinin verdiği notların ortalaması ve adayın TYT puanının %50’si alınarak 55 puanı geçen adaylar kayıt yaptırmaya hak kazanır. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu'nda mevcuttur. Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Beykent Üniversitesi ile iş birliği yapan üniversiteler arasında imzalanan ikili protokoller (ERASMUS, vb. gibi.) kapsamında yapılmaktadır. Öğrenciler ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda programa kayıt olabilirler. Programa kabul edilecek öğrencilerde dersleri takip edebilecek yeterlilikte dil bilme koşulu aranır.
Oyunculuk Bölümü’nden mezun olan öğrenciler, amaçları ve çalışmaları doğrultusunda ulusal ve uluslararası çerçevede Tiyatro kurumları ile sinema, televizyon, radyo, tanıtım ve reklam ile ilgili tüm kurum ve kuruluşlarda oyuncu, sunucu, spiker ve seslendirme sanatçısı olarak çalışabilir ya da üniversiteler ve çeşitli sanat eğitim kurumlarında istihdam edilebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030017718 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Bachelor's Degree in Acting | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | İstanbul Beykent University | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Ayazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.beykent.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Music and performing arts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | In the acting undergraduate program, it is aimed to provide students with an intellectual background and physical equipment within the framework of the ethical rules of the profession and contemporary methods. In this program, students learn various acting techniques from classical to modern. After the practical acting courses in the first five semesters, students are introduced to a variety of approaches that will give them different perspectives to help them create their own synthesis. In the last three semesters, the curriculum shifts to the field of practice. By blending education and practical application, play staging studies are initiated. The education is supported by workshops, conferences and seminars with experienced artists from Turkey and abroad. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Education and training is practical and face-to-face. Practices, rehearsals and exercises are also carried out in workshops within the higher education institution. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Has advanced level of the key competencies listed below.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | The measurement and evaluation system applied at Istanbul Beykent University is determined by the “T.C Istanbul Beykent University Measurement Activities and Examination Application Directive”, which is also available on the university website: http://www.beykent.edu.tr/Content/files/20171014075427712.pdf Measurement Activities Used in Achievement Assessment (1) Assessment activities consist of mid-term and end-of-term assessment activities. (2) Some of the assessment activities other than exams are given as group work. Types of Assessment Activities (1) Examinations: Examinations are conducted in written, test or oral form, face-to-face or via electronic media. a) Quiz: These are short-term and narrow-scope exams used to measure end-of-unit learning outcomes. In face-to-face applications of these exams, the application programme is not announced and is applied during class hours. For exams conducted electronically, an application programme and time interval are announced at least one week in advance. b) Mid-term exam: It is applied to measure the learning outcomes related to the subjects covered from the beginning of the semester until the relevant exam day. c) Final Examination: It is an exam that is generally applied to cover all learning outcomes of the course. A student's absolute success score; It consists of the contribution of the mid-term grade of that course and the end-of-term score (if he / she has taken the make-up exam, the make-up exam score) in certain proportions. The contribution of in-term evaluations to the absolute success score; In formal education, it cannot be less than 40% and more than 70%, in distance education, in-term evaluations are calculated over 20% and end-of-term evaluations over 80%. Absolute success grades show the ranking grade of the students. Considering the success level of the class, the statistical distribution of the scores and the class average, how the letter grades will be obtained is determined by the Senate. Letter grades and coefficients and other marks are shown below: 2) Other letter grades and their meanings are given below. a) DZ grade; It is given when the attendance conditions of the course are not met. b) Exempt grade (M); It is given to credits earned as a result of exemption exams. Exempt grade; It is included in the graduation credit, it is not included in the weighted grade point average calculation. c) Pass grade (G) is given for the courses that are not included in the weighted grade point average. d) Fail grade (K); It is given in case of failure of courses that are not included in the weighted grade point average. Success Grade Coefficient: AA 4.0 / BA 3.5 / BB 3.0 / CB 2.5 / CC 2.0 / DC 1.5 / DD 1.0 / FD 0.5 / FF 0.0
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; * YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. * “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. * “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the Council of Higher Education. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues 1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Accreditation Organization Name: The Accreditation, Certification and Quality Assurance Institute (ACQUIN) Start-End Date: 10.03.2025-30.09.2031 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | This program accepts students with a special talent exam. For the students who will take the exam, an announcement is made for the exam application dates on our university website. Candidates are expected to perform two tirades, one comedy and one drama, one song and one poem. The average of the grades given by the jury members and 50% of the candidate's TYT score are taken and candidates who pass 55 points are eligible to enroll. More detailed information about university admission is available in the Introductory Catalog. Students are admitted to programs with General Academic Exchange Protocols within the scope of bilateral protocols (such as ERASMUS, etc.) signed between Beykent University and cooperating universities. Students can enroll in the program if the relevant academic unit approves. Students who will be admitted to the program are required to know the language sufficiently to follow the courses. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | In order for the students studying in this program to gain qualification as a graduate, they must have succeeded 240 ECTS credits from the courses offered with the course plan and structure and must have a GPA of at least 2.00 out of 4.00. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from the Department of Acting can work as actors, presenters, announcers and voice actors in all institutions and organizations related to theater institutions and cinema, television, radio, promotion and advertising in national and international framework in line with their goals and studies, or they can be employed in universities and various art education institutions. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030017718
ISCO 08
ISCO 08
In the acting undergraduate program, it is aimed to provide students with an intellectual background and physical equipment within the framework of the ethical rules of the profession and contemporary methods. In this program, students learn various acting techniques from classical to modern. After the practical acting courses in the first five semesters, students are introduced to a variety of approaches that will give them different perspectives to help them create their own synthesis. In the last three semesters, the curriculum shifts to the field of practice. By blending education and practical application, play staging studies are initiated. The education is supported by workshops, conferences and seminars with experienced artists from Turkey and abroad.
Education and training is practical and face-to-face. Practices, rehearsals and exercises are also carried out in workshops within the higher education institution.
- Has knowledge about art culture and aesthetics.
- Learns the developmental stages of art and aesthetic concepts into the history of civilization.
- Has knowledge about the historical development of the acting profession.
- Learns the change and development of the acting profession in the history of theater according to ages, periods and countries.
- Has knowledge about the interdisciplinary interaction related to the field of theater.
- Learns the use of scientific research methods in necessary areas with applications.
- Has knowledge about legal regulations and procedures in the field of Theater and Acting.
- Learns the concept of copyright in the field of Theater and Acting, laws and practices related to Intellectual and Artistic Works.
- Uses the theoretical and practical knowledge acquired in the field of acting by providing the integrity of theory and practice.
- Makes theoretical studies in order to transfer the information he/she has received from other sciences in the field of acting to his/her role.
- Prepares a written homework. Apply the results of the homework by transferring them to the role.
- Learns to recognize the body, body weight centers, anatomical features, stage movements.
- Develops speaking skills with articulation and diction techniques.
- Learns to articulate breath and voice with the use of larynx, tongue, palate, teeth, lips.
- Learns diction techniques.
- Learns to vocalize correct Turkish and to reflect the emotion to the word through practices.
- In the field of acting, it transforms the senses into emotions and the ability to be similar to reality (authentic) into role work.
- Recognizes the breathing mechanism that makes up the voice, practices using breath and voice.
- Learns to improvise (improvisation) in the field of acting.
- Develops a harmonized activity with teams from different fields.
- They work on stage with the teams of other fields such as acting, written text, direction (staging), decor, costume, lighting, effects, etc.
- Prepares stage works consisting of acting, dancing and musicianship.
- Work individually and as a group member in project processes, take responsibility and plan.
- One-person acting works with other teammates who will take part in the role and on the stage.
- Demonstrates through practice that stage work is a shared responsibility.
- Evaluates new play texts and stagings in terms of interpretation.
- Follows contemporary developments in the field of theater.
- Analyze and think critically.
- Analyzes the play texts in terms of the country, era and period in which they were written.
- Identifies learning needs in the field of acting.
- Researches different methods and techniques in the field of acting.
- It works for the analysis (dramaturgy) of new works produced.
- Analyzes new play texts with dramaturgy methods and makes a written report.
- He determines the aesthetics of his own art through criticism and self-criticism.
- To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues using a foreign language (European Language Portfolio General Level: B1 Level).
- Participates in international workshops.
- With the help of computer, they can share their studies and knowledge in the field of Acting with many institutions and individuals.
- In the acting profession, he/she prepares for a stage performance of national and international value in front of the audience and delivers this preparation to the audience.
- Have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
- Transforms abstract and concrete concepts into creative thinking, aesthetic, innovative and original works.
Has advanced level of the key competencies listed below.
- Professional competencies related to the field.
- Ability to understand, write and apply theoretical knowledge.
- Ability to lead in project management and teamwork.
- Effective communication skills.
- Being aware of citizenship responsibilities.
- Knowing the legal requirements related to the field.
- Being aware of cultural diversity.
- Entrepreneurial mindset.
The measurement and evaluation system applied at Istanbul Beykent University is determined by the “T.C Istanbul Beykent University Measurement Activities and Examination Application Directive”, which is also available on the university website:
http://www.beykent.edu.tr/Content/files/20171014075427712.pdf
Measurement Activities Used in Achievement Assessment
(1) Assessment activities consist of mid-term and end-of-term assessment activities.
(2) Some of the assessment activities other than exams are given as group work.
Types of Assessment Activities
(1) Examinations: Examinations are conducted in written, test or oral form, face-to-face or via electronic media.
a) Quiz: These are short-term and narrow-scope exams used to measure end-of-unit learning outcomes. In face-to-face applications of these exams, the application programme is not announced and is applied during class hours. For exams conducted electronically, an application programme and time interval are announced at least one week in advance.
b) Mid-term exam: It is applied to measure the learning outcomes related to the subjects covered from the beginning of the semester until the relevant exam day.
c) Final Examination: It is an exam that is generally applied to cover all learning outcomes of the course.
A student's absolute success score; It consists of the contribution of the mid-term grade of that course and the end-of-term score (if he / she has taken the make-up exam, the make-up exam score) in certain proportions. The contribution of in-term evaluations to the absolute success score; In formal education, it cannot be less than 40% and more than 70%, in distance education, in-term evaluations are calculated over 20% and end-of-term evaluations over 80%. Absolute success grades show the ranking grade of the students. Considering the success level of the class, the statistical distribution of the scores and the class average, how the letter grades will be obtained is determined by the Senate. Letter grades and coefficients and other marks are shown below:
2) Other letter grades and their meanings are given below.
a) DZ grade; It is given when the attendance conditions of the course are not met.
b) Exempt grade (M); It is given to credits earned as a result of exemption exams. Exempt grade; It is included in the graduation credit, it is not included in the weighted grade point average calculation.
c) Pass grade (G) is given for the courses that are not included in the weighted grade point average.
d) Fail grade (K); It is given in case of failure of courses that are not included in the weighted grade point average.
Success Grade Coefficient:
AA 4.0 / BA 3.5 / BB 3.0 / CB 2.5 / CC 2.0 / DC 1.5 / DD 1.0 / FD 0.5 / FF 0.0
Success Level/Mark | Grade Score | Final Grade |
---|---|---|
Excellent (90-100) | AA | 4,00 |
Very Good (85-89) | BA | 3,50 |
Good (80-84) | BB | 3,00 |
Average-Good (75-79) | CB | 2,50 |
Average (70-74) | CC | 2,00 |
Poor-Averege (60-69) | DC | 1,50 |
Poor (50-59) | DD | 1,00 |
Very Poor (40-49) | FD | 0,50 |
Fail (00-39) | FF | 0 |
Absent (00) | DZ | 0 |
Ezempt (--) | M | -- |
Passing (--) | G | -- |
Sufficient (--) | Y | -- |
Failing (--) | K | -- |
Continuing Study (--) | S | -- |
In order to monitor the quality of higher education programs;
* YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
* “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
* “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the Council of Higher Education.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues
1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Accreditation Organization Name: The Accreditation, Certification and Quality Assurance Institute (ACQUIN)
Start-End Date: 10.03.2025-30.09.2031
This program accepts students with a special talent exam. For the students who will take the exam, an announcement is made for the exam application dates on our university website. Candidates are expected to perform two tirades, one comedy and one drama, one song and one poem. The average of the grades given by the jury members and 50% of the candidate's TYT score are taken and candidates who pass 55 points are eligible to enroll. More detailed information about university admission is available in the Introductory Catalog. Students are admitted to programs with General Academic Exchange Protocols within the scope of bilateral protocols (such as ERASMUS, etc.) signed between Beykent University and cooperating universities. Students can enroll in the program if the relevant academic unit approves. Students who will be admitted to the program are required to know the language sufficiently to follow the courses.
Students who graduate from the Department of Acting can work as actors, presenters, announcers and voice actors in all institutions and organizations related to theater institutions and cinema, television, radio, promotion and advertising in national and international framework in line with their goals and studies, or they can be employed in universities and various art education institutions.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.